Zobacz pełną wersję : Swap silnika do Logo
Witam,w najbliższym czasie planuję upgrade motorowni w Hondzie Logo (2000 rok polift). Więc ciekaw jestem która z D serii wydawałaby się najodpowiedniejsza, w sensie najmniej kłopotliwa w przekładce i dająca wymierny skutek. Co może pozostać z fabrycznego Logo a co trza wyciepnąć i zastąpić? Dylemat taki że nie wiem którego szukać, Y8,Z6,W4? Czym sie mechanicznie od siebie różnią te silniki-czy W4 to takie Y8 tyle że z HRV? z góry dziękuję
heh, do logo to chyba jeszcz nikt w PL nie robił swapa :D
z tego co się orientuje (moge sie mylić) to siedzi tam D-seria jakaś 75 konna teraz, więc każda D-seria powinna pasować do komory i nawet skrzyni, ale niestety na 100% bedziesz musial przkonać sie sam :D
ewentualnie mozna pomysleć nad włożeniem samej głowicy Vtecowej jakiejś w takim Logo 125km bedzie robiło przeciąg :D
Tez o tym pomyslalem. silnik wyglada jak standardowa konstrukcja de serii zatem powinno Ci podejsc wsio de seriowe. ale pytanie jest takie. co tam za OBD jest???
Wenga tam jest d13 ale ciekawe jaka glowica bo pokrywa zaworow jest od mlodszych wersji.
w Logo siedzi D13B7, 65KM 8 zaworowy (zaleta mega niskie spalanie),OBD2a (prawdopodobnie),
w kraju znalazłem projekt Logo B18,ale dla mnie to o wiele za droga zabawa,a chcę w miare zwinnie opuszczać światła więc pozostanie D seria.
Teraz proszę panowie o rozjaśnienie mojego umysłu, bo sam powoli tego nie ogarniam, Z6,Y2,Y8,W4? o_O Niby wszystkie podobne ale masakra cokolwiek dobrać.
Z6 rocznikowo najstarszy, OBD1 itp, W4,Y8 niby odmłodzone Z6,tylko problem,czy coś potem znajde środki eksploatacyjne jak np. rozrząd, itp. Y2 też dla mnie jakiś mix, tyle że angielski. i wszystkie 3 OBD2, ale jak to potem będzie ze strojeniem,modyfikowaniem kompów OBD2. Ale rozpiska, sam się zamotałem, pozdrawiam i dziękuję z góry za wskazówki (może na SCP zdążę ogarnąć motorownie :D )
Nie wiem czy to wlasnie Empire nie robi swapa b18 czy jakiegos tam innego silnika do Logo.
Jeśli zeswapujesz na Y8/W4/Y2 to i tak będziesz musiał przejść na OBD1, żeby to wystroić. Jeśli nie zamierzasz stroić to lekka przeróbka OBD2 i w/w silniki powinny śmigać na seryjnych kompach OBD2. Nie wiem dokładnie jaka jest różnica pomiędzy OBD2 a OBD2a, ale wydaje mi się, że dłubanie w elektryce Cię nie ominie.
Czyli mam rozumiec że komp na obd1 ogarnie silnik który pracował na obd2 bez problemu i w dodatku jest bardziej podatny na ewentualne modyfikacje map itp?
Nawet nie tyle jest podatny co kompy na OBD1 mozna latwo stroic, a te OBD2 niespecjalnie.
Szczegolnie OBD2a jest takie jak w d14 czyli bedzie rzezba. a patrzac na pokrywe zaworow to bardziej podchodzi pod glowice od a3/4 a nie b7. Z tego co piszesz to trzeba bedzie przerabiac wsio tak jak w EJ9 d14a3.
Odświeżam temat w którym powiedzmy lekko utknąłem. Otóż wylądował u mnie kpl Y8 (obd2a) z wiązką z anglika, zakupiłem do niego kompa przerobionego p28. Wiem iż mam w Logusie OBD2B, i teraz dillema, bo trzeba przesztukowac wiązkę pod p28.
Pytanie, czy kolory kabli obd2a i 2b znacznie się będą różniły jakbym musiał rzeźbić? czy jest inna opcja żeby uniknąć babraniny w kilogramach kabli?
Kolejna sprawa, przerobiony komp ma jakąś ostrzejszą mapkę z Z6, kilku fachmanów powiedziało że koniecznie muszę wymienić wtryski na te z b18c4 bo są obd2a i nie będzie nic przerywało pracy, a z Y8 tez są przeca obd2a o_O
Wybaczcie za głupie serie pytań,ale nawet google na co niektóre pytania nie ma odpowiedzi,także w obcych językach.
z góry dziękuję za pomoc :)
jakaś bajka z tymi wtryskami... co do kabli, to łapiesz schematy i się babrasz :) i to nie mało :P albo idziesz na "łatwiznę" i kupujesz przejściówkę z obd2 na obd1, ale i tak nie unikniesz przerabiania wiązki silnikowej
Odświeżam temat w którym powiedzmy lekko utknąłem. Otóż wylądował u mnie kpl Y8 (obd2a) z wiązką z anglika, zakupiłem do niego kompa przerobionego p28. Wiem iż mam w Logusie OBD2B, i teraz dillema, bo trzeba przesztukowac wiązkę pod p28.
Pytanie, czy kolory kabli obd2a i 2b znacznie się będą różniły jakbym musiał rzeźbić? czy jest inna opcja żeby uniknąć babraniny w kilogramach kabli?
Kolejna sprawa, przerobiony komp ma jakąś ostrzejszą mapkę z Z6, kilku fachmanów powiedziało że koniecznie muszę wymienić wtryski na te z b18c4 bo są obd2a i nie będzie nic przerywało pracy, a z Y8 tez są przeca obd2a o_O
Wybaczcie za głupie serie pytań,ale nawet google na co niektóre pytania nie ma odpowiedzi,także w obcych językach.
z góry dziękuję za pomoc :)
Zmień fachowców, bo to jakiś ****y (za przeproszeniem oczywiście :P) Wtryski W b18 i d16 są takie same tzn. 240cc.
Kolory kabli mogą się pokrywać, ale nie muszą, schematy w ręce tak czy inaczej obowiązkowo. Ostatnio rzeźbiłem wiązkę pod OBD0 + wtryski z któregoś OBD2 i kolory pokrywały się.
bo wtryski przeważnie mają takie same kolory, ale praktycznie wszystkie czujniki są różne (łącznie z SG i VCC).. także schematy i pikanie multimetrem od wtyczek ecu do peryferii
jeżeli nie czujesz się na siłach, to zapraszam na pw - ogarniam takie rzeźby
dzięki za informacje,a schematy wiązek itp znajdę gdzieś w jednym miejscu w necie bo google coś leniwie nie chcą szukać tego co mógłbym potrzebować.
soldi z miłą chęcią odezwałbym się jeśli mieszkałbyś jakieś kilkaset kilosów bliżej ;)
kurier nie ma problemu z odległością ;) po prostu wyjęcie kabli z samochodu czasem jest upierdliwe ;)
Więc tak, odświezam temat - pacjent przeżył, zapitala jak wściekły... tylko jest małe ale,natomiast na wolnych obrotach coś nierówno chodzi,a powyżej 1tyś już normalnie, komp p28 zmodowany... druga rzecz coś nie odbija prawidłowo sprzęgło jak dochodzi do jakichś 6-7 tyś,obroty spadają,ciągnie chwilę i idzie do góry. Hmm,ciekawe wtf. tak poza tym jest kozacko :)
Camellia Racing
28-06-12, 21:25
kurier nie ma problemu z odległością po prostu wyjęcie kabli z samochodu czasem jest upierdliwe
Mało powiedziane...
wciągam wiązkę bez demontażu deski w 2h
Camellia Racing
28-06-12, 23:26
Chyba nie kompletną... Przynajmniej w EJ1 bo idzie pod matą na grodzi...
idzie to wyciagnac bez wyciagania maty i deski, troche gimnastyki i wychodzi
ed, eg, ej.. układ jest praktycznie taki sam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.