Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : kolektor do EM2



Katzper
10-04-12, 21:09
Witam.
Planuję zacząć drobne poprawki swojej EM2, na pierwszy ogień idzie wydech(kompletny). Słyszałem dwie wersje:pierwsza że do D17A.... pasują kolektory od D16,D15itp, druga opcja mów że to absolutna bzdura. Proszę o info czy do D17A.... pasują kolektory od innych silników czy musi być dedykacja do D17A....

piter7766
11-04-12, 00:22
Opcja druga jest poprawna;) Raczej trzeba szukać dedykowanego do D16V1/D17A... No chyba że masz troszkę pojęcia o ślusarstwie,spawaniu i masz narzędzia(spawarka,wiertarka,szlifierki etc.) to możesz próbować dopasować kolektor z D15/16 do D17:rolleyes: Dam Ci dobrą radę :szukaj dedykowanego a najlepiej daj sobie z tym kolektorem spokój.:)

bartek89
13-04-12, 10:09
Ogólnie wzrostu mocy najprawdopodobniej nie odczujesz, Od starszych modeli seri D nie pasują. Jest możliwość zrobienia takiego kolektora jak się dowiadywałem kosz ok 600 zł.

Katzper
14-04-12, 10:09
Bartek89 a gdzie się dowiadywałeś? W firmie produkującej wydechy czy w jakimś zakładzie zajmującym się obróbką metali?

bartek89
15-04-12, 13:09
Dowiadywałem się od kumpla nissan-zone ma własny warsztat i robi różne takie bajery.

alien
15-04-12, 15:30
Ja przerobiłem taki ze starej D serii z allegro za 300 zł i spisuje się bardzo dobrze. Wrzucił bym zdjęcie ale mam na starym komputerze do którego teraz nie mam niestety dostępu. Jak chcesz to moge Ci podrzucić projekt flanszy w autocad bo trzeba ją przespawać.

Katzper
23-04-12, 19:31
podrzuć,może się skuszę na ten projekt.

alien
24-04-12, 00:31
Ok tu jest link do projektu flanszy w autocad, jak by coś nie chodziło to piszcie http://www.filehosting.org/file/details/335105/n7yytOcrMKTJ7liH/flansza5.dwg . Polecam! Zdjęcia jaki mi kolektor wyszedł to wrzucę w czasie weekendu majowego bo zdjęcia mam na komputerze w domu. Mógł bym wrzucić zdjęcia jak już jest w samochodzie ale tam jest owinięty termo bandażem i niewiele widać.

P.S. Ten link coś nie działa jak ktoś by chciał to pisać na pw.

bartek89
24-04-12, 22:38
ok czekam na zdjęcia powiedz mi jaki kolektor użyłeś z poprzedniej D serii

alien
24-04-12, 23:03
Uniwersalny do D serii za 300 zł z allegro :)

alien
30-04-12, 01:14
Tak jak obiecałem przesyłam zdjęcia:

http://img850.imageshack.us/img850/9905/zdjcie0211yc.jpg


http://img705.imageshack.us/img705/637/zdjcie0206pn.jpg


http://img210.imageshack.us/img210/369/zdjcie0210c.jpg


http://img36.imageshack.us/img36/2636/zdjcie0207o.jpg

rafal
05-05-12, 12:06
Nie musiałeś go w żaden sposób skracać? Rozumiem, że wystarczyło flansze przespawać?

Może mi ktoś potwierdzić czy seryjny downpipe (rura za kolektorem wydechowym, tam gdzie jest katalizator) w wersja EP i EM jest taki sam? Zamierzam zamówić sobie taki na ebay i nie wiem czy będzie pasował zamiast seryjnego?

alien
05-05-12, 12:27
Skracać nic nie musiałem. Wymieniłem cały układ wydechowy na przelotowy a więc nie musiało się idealnie zrównać z resztą bo i tak mi to spawali w warsztacie. Co do down pipe to może ale nie musi być trochę za długi. Najwyżej skrócisz trochę i dasz do pospawania.

kurak91
18-06-12, 17:00
siemka
tez planuje do swojej em 2 kupic kolektor 4-2-1 i pytanie czy jest jakas roznica ??? mam zmieniony koncowy i stozek gdzie mozna dokupic taki kolektor ? dzieki z gory i pozdrawiam

pIOTR666
21-06-12, 00:18
Masz 3 opcje: 1. Kupić taki http://www.dcsports.com/raceheadershonda.html (HHR5019)
2. Przerobić ze starej serii d. (tak jak ja http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?145407-Mocne-ES5 )
3. Zamówić w jakimś zakładzie który zajmuje się takimi rzeczami.

stajo
21-06-12, 23:06
Tylko przy kolektorze 4-2-1 trzeba wywalić kata, na przeglądach będzie problem ;)
Kolektor 4-1 podchodzi plug and play, bez przeróbek itp, kat zostaje.

pIOTR666
22-06-12, 02:39
Nie trzeba, ja mam katalizator... W warsztacie montującym tłumik przespawają tak jak będziesz chciał. A najlepiej to zamiast kata wstawić atrapę (a w środku przelotowy tłumik) albo zamontować sportowy katalizator tak jak ja.

stajo
22-06-12, 13:39
Możesz mi napisać ile wyniósł Ciebie koszt kolektora 4-2-1, sportowego katalizatora plus robocizna? ;)

pIOTR666
22-06-12, 17:28
Tyle ile ceny z allegoro + 300 zł za robociznę... Dlatego tak jak pisałem lepiej darować sobie ten katalizator i wspawać tłumik przelotowy. Jeśli chodzi o kolektor to ja wile rzeczy robiłem przy przeróbce sam, jak miał byś to dać fachowcowi żeby od a do z to sam zrobił to musiał by od ciebie dużo wziąć bo niestety dużo roboty było z tym przerabianiem. Lepiej kupić cały i mieć spokój.

kurak91
22-06-12, 20:43
przelotowka za glosny bedzie ;/ w trasie hm.. to przy 4-1 nie trzeba kata wywalac i cos tam przerabiac ?

pIOTR666
22-06-12, 20:46
Przy 4-1 nic nie trzeba robić jest plug&palay. Tyle, że jedyną jego zaletą jest większa śr. rur i wygląd, więcej zalet nie ma.

kurak91
22-06-12, 21:39
a 4-2-1- jest jakas roznica ??

pIOTR666
22-06-12, 23:02
Dla przepływu spalin jest 4-2-1 odprowadza lepiej spaliny niż 4-1 krótki, a najlepiej odprowadza 4-1 z długimi rurami połączonymi na końcu, jak by pokombinować to pewnie też ze starej serii d dało by przerobić.

Szczery
23-06-12, 01:06
A ja z koleka Emailem robimy wlasnie przekombinowane mocowanie kolektora ebayowego 421 w taki sposob ze bedzie ono na zasaqdzie nakladki dociskajacej oryginalna flansze tego kolektora do glowicy.
Ogolnie jesli sie uda i bedzie cacy to ze wda komplety beda do odsprzedania, ale to jeszcze troche. Musimy wszystko ladnie zrobic by pod maska wygladalo zacnie :)
Zaprojektowalismy nawet flansze uniwersalna do kolektorow :P
Ale to tylko tak z ciekawosci czy sie da (da sie).
Mam pytanko przy okazji.
W "zwyklych" D seriach wyloty z glowicy maja ksztalt owalu/elipsy i do tego dopasowane sa wloty kanalow w kolektorze. Czy w silnikach VIIgen d17/d16v1 kanaly wydechowe w glowicy tez sa takie jajowate czy odpowiadaja ksztaltowi okraglych rurek kolektora wydechowego?
Swoja droga troche zabawnie ten seryjny kolektor wyglada :D
Jeszcze jedno.
Jesli w kanaly wychodzace z glowicy sa faktycznie okragle i tak malutkie jak rurki oryginalnego kolektora to czy moze miec to jakis negatywny wplyw na przeplyw spalin po zalozeniu niededykowanego kolektora o znacznie wiekszych kanalach. Czy nie nastapi zbyt duze rozprezenie spalin i w nastepstwie masdakryczny spadek monentu na niskich obrotach?

pIOTR666
23-06-12, 09:39
Tak w starych kolektorach kształt kanałów wylotowych jest owalny a w nowych okrągły i niestety trzeba przespawać flanszę. Założenie kolektora z większą śr. rurek moim zdaniem tylko może pomóc (standardowo w 7 gen kanały w kolektorze są mniejsze niż te w głowicy), tz. nikt kto to zrobił nie narzeka. Zycze powodzenia w tej modyfikacji.

Pozdrawiam

out
19-03-14, 21:48
Witam!
Poszukuje 4-2-1 do EM2 i nie wiem czy bardziej się opłaca kupić z alle i przerobić czy szukać w inny sposób.
Jaki musiałbym kupić żeby w miarę pasował ?

Genax
19-03-14, 22:49
Witam!
Poszukuje 4-2-1 do EM2 i nie wiem czy bardziej się opłaca kupić z alle i przerobić czy szukać w inny sposób.
Jaki musiałbym kupić żeby w miarę pasował ?

Przeczytałem 3 strony tego tematu i znam odpowiedź na twoje pytanie. Przeczytaj posty użytkowników to się dowiesz, a nie zadajesz pytanie na, które udzielono tutaj odpowiedzi. Sorry za off top.