Zobacz pełną wersję : d15b7 . Lekki problem z lpg .
Witajcie. Ostatnimi czasy moja d15b7 spala coraz to więcej gazu (z tygodnia na tydzień średnio o litr więcej) Problem od 4 tyg . Zwykła instalacja . Ostatnio przeczyściłem silniczek krokowy bo nie trzymała obrotów na LPG ( pb normalnie ) . po zakupie za 20zł na lpg robiłem 90km. Ostatnio po zatankowaniu za 60zł zrobiłem 200km. Jeżdżę cały czas tak samo (tzn nie kręce wyżej niż 3tyś że względu na pierścienie które będę nie długo wymieniał :( ) . Padnięta jest sonda, filtry są ok.. Jedyne co dotknąłem przy lpg to delikatnie ale to naprawdę delikatnie podkręciłem ponieważ na luzie obroty spadały do zera i gasł .. Nie sądzę żeby to było przyczyną tak wielkiej różnicy w spalaniu .
Dodam jeszcze że po kupnie hondy gdy zatankowałem lpg do pełna (39l) zrobiłem 500km przy katowanie tzn kręcenie do 6,5k itd na trasie 100km/h . Jednak wtedy w oleju siedział doktorek, wymiana oleju pokazała stan pierścieni ..
Czekam na podpowiedzi ;)
jak na moje oko to masz do wymiany parownik.
czasami też czuć gaz na odpalonym samochodzi po przełączeniu na lpg
no to bankowo. miałem to samo. parownik się zużył i leje gazem. nic więcej :)
ok dzięki wielkie ;)
hmmm coś mi się przypomniało.. jak byłem 2 mies temu u gazownika chyba wymieniał mi parownik , może wstawił mi używany ;o
kontrolnie jedz do gazownika i pogadaj, może jest nie szczelne coś. ale stawiam na parownik. :)
bo sonda nie ma nic do tego .. ona tylko PB przecież.. no tak czy inaczej trzeba się zgłosić do gazownika.
A więc: byłem dziś u gazownika zrobiliśmy analizę spalin i wszystko jest ok..
Czy to możliwe że spalanie jest większe bo pierścienie są padnięte i powyżej 3,2 tyś za samochodem chmury burzowe ;p (dlatego nie kręcę go powyżej 2,9-3k)
mateusz991
11-04-12, 22:07
Przez padniete pierscienie silnik dostaje "wiecej oleju" do spalenia a nie wiecej gazu. Moze poluzowala Ci sie taka zlota srubka (podlaczona do grubego weza od filtra powietrza)[z drugiej strony to niemozliwe bo byles u gazownika i jest ok :) ]. Jak masz pod reka szczelinomierz to zobacz czy nie masz luzow na zaworach (kolektor ssacy 0,20mm, wydechowy 0,25). jak masz wieksze to analogicznie wiecej paliwa zasysa bo nie domyka zaworu i wiecej wypluwa bo nie domyka zaworu :P.
Tak propo tych pierscieni. Logicznie rzecz biorac jest niemozliwe ze bierze wiecej gazu. Wiecej gazu moze masz ale na wydechu koloru szarego :P
Pozdrawiam.
śrubka jest ok ;p a te luzy to już przy wymianie pierścieni się zobaczy ..
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.