Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : modyfikacja ECU P28



Mati90ck
09-04-12, 16:17
Witam!
Mam takie jedno pytanie, macie może jakieś materiały jak zmodyfikować p28 aby było:
- procedura startu (Launch control)
- zmiana wartości odcinki
- zmiana wartości załączania się systemu VTEC
- zmiana wartości wolnych obrotów
- shift light
- datalogging - odczyt parametrów z kompa

najbardziej mi zależy żeby była procedura startu i shift light

z góry dzięki za pomoc

Maciej86
09-04-12, 16:30
Tu masz trochę informacji
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?9078-HOW-TO-Tuning

Mati90ck
09-04-12, 16:57
artykuł ok ale nie wszystkie linki na podanej stronie działają:/

macie coś jeszcze na ten temat?

Furious
11-04-12, 19:52
najprościej dać komuś do zrobienia kto to ogarnia i ma doświadczenie. Zabieranie sie za to od poczatku to sporo nauki i troche inwestycji w sprzęt

radek_czb
12-04-12, 15:53
Furious ja mam cały sprzęt. I chciałbym zrobić tylko procedurę startową i zeby check zapalał się w odpowiednim momencie możesz mi podpowiedzieć jak to ogarnąć. Bardzo mi na tym zależy.
Pozdrawiam Radek

Skwaromir
12-04-12, 16:26
Zabieranie sie za to od poczatku to sporo nauki i troche inwestycji w sprzęt Ja mam zamiar to zrobić u Siebie tylko nie teraz; co oprócz lutownicy i programatora jest potrzebne ?

Furious
12-04-12, 16:41
Lutownica, pgogramator, podzespoły elektroniczne do modyfikacji komputera, sama kosc pamięci do zaprogramowania, dobra mapa wyjściowa do modyfikacji. O poruszaniu sie w Cromie w podstawowych sprawach mozna poczytac w googlach.
Shiftlight najsensowniej jest dawac jakies 400rpm przed odcięciem, tak aby na kazdym biegu w miare sensownie zdazyc zmienic bieg.
Chyba ze ktoś z was (w co watpie) ma licencje na Crome GOLD, tam mozna zdefiniowac shiftliht dla kazdego biegu oddzielnie.

Skwaromir
12-04-12, 18:30
Dzięki za wyjaśnienie.

dobra mapa wyjściowa do modyfikacji
Z moich małych poszukiwań to chyba najtrudniejsze do znalezienia.
Było na pgmfi a teraz nie widać już tego działu....

radek_czb
12-04-12, 19:30
mapy są na pmgfi.org sam znalazłem. Furious mógłbyś mi wytłumaczć dlaczego jak wchodzę na mapkę P72 i klikam ADD EXTRA FEATURES to w options jest EXTRA FEATURES natomiast jak wchodzę w P28 lub otwieram mapke do d16z6 wyskakuje takie okno:

http://img543.imageshack.us/img543/9079/64097146.png (http://imageshack.us/photo/my-images/543/64097146.png/)

klikam next

http://img833.imageshack.us/img833/804/98296019.png (http://imageshack.us/photo/my-images/833/98296019.png/)

znowu next

w P72 i P30 są te funkcjie

http://img214.imageshack.us/img214/5158/66255771.png (http://imageshack.us/photo/my-images/214/66255771.png/)

Natomiast w P28 nie ma.

http://img221.imageshack.us/img221/4655/17243421pzi.png (http://imageshack.us/photo/my-images/221/17243421pzi.png/)

Z komunikatu wynika że ta wtyczka jest do P30 i P72 a co zrobić z P28?

Mati90ck
12-04-12, 19:41
to zapodaj jakiegoś linka:)

Whiplash
12-04-12, 20:06
to zapodaj jakiegoś linka:)

moze byc :D http://wikitest.pgmfi.org/twiki/bin/view.pl/Library/EcuDefinitionCodes

ja modyfikowalem ale swojego kompa OBD0, shift light, lunch control, odcinak na poszczegolnych biegach, kaganiec na zimny silnik ( zona jedzi a lubi pozap*** nie koniecznie grzejac silnik, wiec do 75 stopni celciusza odcinka jest na 5krpm) do tego odpalenie Vteca z poziomu OBD0 duzo fajniejsze niz OBD1 :D dochodzisz do obrotow ktore zdefiniowales i Vtek sie zalacza;) a nie ze musisz okreslone jakies tam normy spelniac, i do tego lekko dlubnieta mapa z D15b

radek_czb
12-04-12, 20:09
wtyczki znalazłem na pgmfi.org mam je na dysku już nie chce mi się ich szukać.


moze byc :D http://wikitest.pgmfi.org/twiki/bin/view.pl/Library/EcuDefinitionCodes

ja modyfikowalem ale swojego kompa OBD0, shift light, lunch control, odcinak na poszczegolnych biegach, kaganiec na zimny silnik ( zona jedzi a lubi pozap*** nie koniecznie grzejac silnik, wiec do 75 stopni celciusza odcinka jest na 5krpm) do tego odpalenie Vteca z poziomu OBD0 duzo fajniejsze niz OBD1 :D dochodzisz do obrotow ktore zdefiniowales i Vtek sie zalacza;) a nie ze musisz okreslone jakies tam normy spelniac, i do tego lekko dlubnieta mapa z D15b

a mógłbyś opisać coś szerzej jak zrobić to żeby było tak jak u ciebie kaganiec na silnik 75 stopni celcjusza i odcinak na 5krpm. mógłbym prosić o jakiegoś print screena? chodzi mi o to gdzie te wartości wpisać.

Whiplash
12-04-12, 20:42
to zalezy w czym modyfikujesz, OBD0 to TurboEdit steruje, otwierzasz mape dajesz propertis i masz szereg zakladek do modyfikacji mapy, pod obd1 jest crome ktorego nie uzywalem

tutaj masz jak odpalic Vteca np a obok zobacz jakie sa zakladki http://www.xenocron.com/te.php?page=TEvtec

piroman
12-04-12, 20:44
radek_czb, aby dodawac wtyczki bazową mapą musi być P30 lub P72
otwierasz mape z p28 eksportujesz dane do pliku, otwierasz p30 i importujesz dane z wczesniej wyeksportowanego pliku

Whiplash
12-04-12, 20:46
radek_czb, aby dodawac wtyczki bazową mapą musi być P30 lub P72
otwierasz mape z p28 eksportujesz dane do pliku, otwierasz p30 i importujesz dane z wczesniej wyeksportowanego pliku

albo sciagasz bazowa mape z linku z binami ktory podalem, i ona jest juz gotowa do modyfikacji

radek_czb
12-04-12, 20:48
a możesz bardziej jaśniej opisać o co chodzi?

Whiplash
12-04-12, 20:57
jesli nie bedziesz mial mapy przygotowanej pod modyfikacje to dodatkowe opcje nie beda dostepne, a tutaj np masz bina do d16z6 http://wikitest.pgmfi.org/twiki/pub/Library/EcuDefinitionCodes/P28-230.bin ktorego mozesz dowolnie modzic, dodawac procedury, shift ligcht, zmieniac wielkosc wtryskow itd co ci sie podoba zywnie

radek_czb
13-04-12, 07:21
czyli rozumiem ze to jest seryjna mapka z d16z6 tylko z możliwością wstawienia shift light itp? tak

Saiti
13-04-12, 08:28
Może lepiej dokończ swoich transakcji, cooo? Gdybyś nie zauważył na stronie głównej - masz trochę PW, panie Radku!

radek_czb
13-04-12, 08:30
panowie mam jeszcze jedno pytanko bo mam jeszcze program Freelog który pozwala monitrować parametry silnika.

http://img4.imageshack.us/img4/8454/freelog.png (http://imageshack.us/photo/my-images/4/freelog.png/)

i czytałem że potrzebuję czegoś takiego:
http://allegro.pl/konwenter-usb-rs232-ttl-3v-5v-pl2303-uart-usart-i2212081299.html to co powienienem zmienić jeszcze w kompie?

Wiem że muszę dać czteropinowe złacze w CN2 i wylutować rezystor oznaczony symbolem J12

Saiti
13-04-12, 08:32
Na razie potrzebujesz rozliczyć się ze swoich transakcji, za które dostałeś pieniądze!!

radek_czb
15-04-12, 20:42
Panowie a ja mam pytanie jaki programator polecicie do programowanie epromów 27c256 Willem Pro 4 jest trochę drogi ale z drugiej strony sprawdzony. Nie wiem czy do jednego epromu opłaca się go kupować.

stolarz
15-04-12, 21:36
a ja mam pytanie jakiego kompa można wstawić do silnika D16Y8. Aktualnie jest P2P i na jaki komp mogę go zmienić tak aby można go było zmodyfikować

Furious
16-04-12, 19:17
a ja mam pytanie jakiego kompa można wstawić do silnika D16Y8. Aktualnie jest P2P i na jaki komp mogę go zmienić tak aby można go było zmodyfikować

przejściówka OBD2->OBD1 i P28/P30 lub pochodne

radek_czb
16-04-12, 21:15
też tak bym radził. Lub bawić sie kostkami. Ja jako laik w dziedzinie elekroniki pobawiłem się lutownicą i sam przerobiłem kompa. Trochę mi nie wyszło bo przepaliłem jedną ścieżkę ale połączyłem i spawdziłem czy jest przejście i wygląda że jest ok.

stolarz
17-04-12, 10:39
ok. dzięki wielkie

Kliq
17-04-12, 23:20
Mati90ck - jakbyś z czymś miał jeszcze problem, zawsze możesz podjechać do mnie, sluże pomocą :)

Mati90ck
17-04-12, 23:22
zobaczymy jak jutro będziesz służył pomocą:D

LukasN
24-04-12, 16:50
nie będę tworzył osobnego tematu, czy ktoś miał styczność z kompem P1K w d16z6 z V gena? Przerabia się to podobnie jak P06 żeby uzyskać możliwości P28? Zastanawiam się czy działać coś z nim czy jednak będzie potrzeba kupić P28

Furious
24-04-12, 20:21
P1K wystepuje w anglikach przed i po lifcie, tylko te przed liftem są modyfikowalne - roczniki 95-96

LukasN
24-04-12, 22:52
P1K wystepuje w anglikach przed i po lifcie, tylko te przed liftem są modyfikowalne - roczniki 95-96

czyli jeżeli wtyczki w nim są obd1 to da się go zmodyfikować?

Furious
25-04-12, 07:57
nie, w obu wersjach są wtyczki OBD1

7days
26-04-12, 21:51
Panowie a ja znalazłem cos takiego

http://www.d-series.org/forums/diy-forum/128285-diy-datalogging-cable.html

tylko są dwie sprzeczne informacje bo na forum pgmfi.org jest oznaczenie takie gniazda CN2 1GDN 2RX 3+5V 4TX a autor mówi nam o czymś takim 1GDN 2TX 3+5V i nie podłączamy go 4RX mógłby ktoś napisać jak to jest w rzeczywistości? Furious liczę na twoją pomoc.

http://web.archive.org/web/20051029075721/www.pgmfi.org/twiki/bin/view/Library/OBD1CN2

"the +5v is not used with usb

Another Edit: i was just reading up on xenocron and with this style cable you plug and play, no conversion is necessary.

USB Side: Black (GND), White (RX), Green (+5v Not Used), Red (TX).
ECU Side (CN2 Plug): Pin 1 (GND), Pin 2 (TX), Pin 3 (+5v Not Used), Pin 4 (RX), Pin 5 (Not Used)."

And84
24-05-12, 20:52
Mam problem po przerobieniu P28 jak przełączam na eeprom to po przekręceniu kluczyka nie gaśnie check engine i słychać buczenie pod maską .
To 3 komp który sobie przerabiam i zawsze było ok a z tym nie wiem co jest :/
sprawdzałem luty miernikiem nigdzie sie nie stykają itp
Wkładałem też inny eeprom jak i układ i nic te buczenie słychać jak by z krokowego

radek_czb
30-05-12, 23:48
panowie mam pytanie ecu p06 jest na obdI i ecu p28 jest też na obdI jeśli do p06 dam eprom z mapkami od d16z6 to będzie tak jakbym miał p28?

rondoval
31-05-12, 01:01
panowie mam pytanie ecu p06 jest na obdI i ecu p28 jest też na obdI jeśli do p06 dam eprom z mapkami od d16z6 to będzie tak jakbym miał p28?

No tak nie do końca, P06 nie ma obsługi VTEC. Trzeba by trochę polutować.

soldi
31-05-12, 10:50
płyta pcb taka sama, ale brakuje elektroniki (nie obsadzone elementy w p06)

radek_czb
31-05-12, 14:22
ktoś wie jakie to mają być elementy?

lopi83
31-05-12, 15:21
google gryzie?

Mati90ck
14-06-12, 19:56
ktoś z was programuje kości eprom? potrzebuję gotową kość z bajerami kupić:) jeśli coś pisać na pw:)

dzięx :D

Mati90ck
15-06-12, 19:38
może ktoś opisać dokładnie jak ustawić w CROME
- procedura startu (Launch control)
- zmiana wartości odcinki
- zmiana wartości wolnych obrotów
- shift light

do kompa P06

będę bardzo wdzięczny :D

Furious
16-06-12, 18:18
Otwierasz crome, otwierasz mape i w opcjach wpisujesz w polach:
-launch control
-target idle
-shiftlight
odpowiednią wartość obrotów..
Ale jeśli zadajesz takie pytania to lepiej sie do tego nie dotykaj.

nici_ezg
18-06-12, 14:36
Full throttle shift - cóż to za opcja ?? Będe wdzięczny za odpowiedź :)

Furious
18-06-12, 14:57
Trzeba mieć przycisk na pedale sprzęgła aby działało. Można zmieniać biegi nieodpuszczając gazu, w momencie wciśnięcia sprzęgła silnik zacznie odcinać na zadanych obrotach.

piroman
18-06-12, 16:32
Full throttle shift - cóż to za opcja ??
tzw. podtrzymanie obrotów :)

nici_ezg
18-06-12, 21:51
Dzięki Panowie . Wszystko już wiem . Tylko zmuszę willema aby zaczął programować . Bo jak na razie to nie ma chęci . Żadnych :]

Mati90ck
20-06-12, 16:35
macie jakieś materiały odnośnie RTP ? znalazłem ale nie wszystko, tzn wiem jak zbudować cały układ ale nie wiem gdzie wlutować 3 przewody. nikt tego nie opisał.
http://mycomputerninja.com/~jon/www.pgmfi.org/twiki/pub/Library/EasyRtpV10/IM000509.JPG

3 przewody po lewej stronie.

Whiplash
21-06-12, 14:55
te przewody sa do polaczenia z lapkiem

Mati90ck
25-06-12, 13:28
nie, nie juz wiem te 3 przewody trzeba wlutwać w płyte ecu

piroman
25-06-12, 13:53
...tylko że to niestety nie działa...

Furious
25-06-12, 20:56
wiele lat temu budowałem to RTP, ale nie udało mi sie go zmusić do działania

radek_czb
26-06-12, 13:21
Panowie już się bawiłem trochę elektroniką. ostatnio na starym kompie próbowałem odessać cynę i się nie udawało jakich odsysaczy używacie zwykłych czy tych podgrzewanych?

And84
26-06-12, 13:38
Ja podgrzewany , czasem trzeba podlać trochę nowej cyny żeby odessać ale większość idzie normalnie odrazu .

radek_czb
26-06-12, 15:25
jakiego odsysacza uzywasz

And84
26-06-12, 16:18
jakiego odsysacza uzywasz
http://multisort.pl/u/f/7/1/f719c18c2852805b597cd835b6f005a6/640x_SOL-VTDE.jpg

radek_czb
26-06-12, 20:58
aha no widzisz ja kożystałem ze zwykłego. Muszę też taki zakupić i się nauczyń nim obsługiwać. jest pewnie znacznie łatwiej

Yotomeczek86
26-06-12, 21:23
http://multisort.pl/u/f/7/1/f719c18c2852805b597cd835b6f005a6/640x_SOL-VTDE.jpg

Eeee to też kupowate jest.. ja się trochę w elektronikę bawię i niestety się to nie sprawdza...
Ja mam coś takiego :
http://allegro.pl/stacja-lutownicza-zd-915-zd915-rozlutownica-fvat-i2444124875.html

radek_czb
27-06-12, 08:08
Eeee to też kupowate jest.. ja się trochę w elektronikę bawię i niestety się to nie sprawdza...
Ja mam coś takiego :
http://allegro.pl/stacja-lutownicza-zd-915-zd915-rozlutownica-fvat-i2444124875.html

Moim zdaniem jeśli ktoś chce tylko raz coś zrobić to taka stacja jest zbędna. Ja na początek kupię ten odsysacz co pokazał And84 i zobaczę jak się sprawdzi jeśli się nie sprawdzi kupię stację.

Mati90ck
27-06-12, 11:50
panowie czemu to RTP nie działało wam?

radek_czb
27-06-12, 11:55
panowie czemu to RTP nie działało wam?
a u ciebie działa? Może nie działało dla tego że nie została przerwana ścieżka. Masz może płytkę PCB w Eaglu lub pdf, a może jesteś w stanie wykonać ją dla mnie(chodzi mi o samą płytkę) bo ja nie mam drukarki laserowaj.

And84
27-06-12, 13:32
Kolega u którego stroiłem zbudował RTP i działa może edytować mape odrazu w ECU fajna rzecz bo z wyciąganiem epromu za kazdym razem to .... :/
Szczegółów nie znam wiem tylko że działa :)

Mati90ck
27-06-12, 13:53
a u ciebie działa? Może nie działało dla tego że nie została przerwana ścieżka. Masz może płytkę PCB w Eaglu lub pdf, a może jesteś w stanie wykonać ją dla mnie(chodzi mi o samą płytkę) bo ja nie mam drukarki laserowaj.


ja też nie mam drukarki ale rapitograf i jakiś płyn do wytrawiania daje radę:) można zrobić też z uniwersalnej płytki.

radek_czb
27-06-12, 15:12
jak zrobisz to daj znać i wklej fotki ok?

piroman
27-06-12, 16:33
panowie czemu to RTP nie działało wam?
czemu nie działało.... baa.. jakbym wiedział czemu to bym zrobił żeby działało... ścieżka była przecięta i kabelki polutowane
prawda jest taka, że nie chciało mi się analizować czemu to nie działa, zrobiłem sobie bardziej rozbudowane RTP jako osobne urządzenie, nie trzeba ciąć żadnych ścieżek ani lutować kabelków
nie znam nikogo w PL komu by to RTP z pgmfi działało, ale za kałużą oczywiście wszystko działa, oni tam mają chyba gęstszy prąd :D

Michu_POZ
27-06-12, 17:01
Moim zdaniem jeśli ktoś chce tylko raz coś zrobić to taka stacja jest zbędna. Ja na początek kupię ten odsysacz co pokazał And84 i zobaczę jak się sprawdzi jeśli się nie sprawdzi kupię stację. Ja zamiast odsysacza używam wicka co prawda w innych zastosowaniach ale powinien się sprawdzić przetestuj wydatek niewielki. http://www.programatory.com/galerie/p/plecionka-tasma-wick-2-0_852.jpg

radek_czb
27-06-12, 17:14
testowałem tą plecionkę i nie idzie mi z nią dobrze może dla tego że była cieniutka.

piroman mógłbyś wstawić schemat swego użądzenia czy to jest tajne?

radek_czb
02-07-12, 08:07
i jak z tym RTP działa. ja zauważyłem że w crome trzeba wybrać przez co się chce odczytywać dane. czy przez RTP pgmfi czy inne.

radek_czb
03-07-12, 12:06
panowie mam pytanie czy zamiast ukladu scalonego 74HC373 mogę użyć 74HCT373

piroman
03-07-12, 14:05
możesz

radek_czb
03-07-12, 14:47
ok dzięki za informacje.

Mati90ck
03-07-12, 20:12
Panowie buduje to RTP i zostało mi tylko kupić kość i włożyć wszystko do ECU. powiedzcie mi, jest ktoś komu działa to RTP? bo nie wiem czy kończyć tą zabawę bo sama kość DS1230Y to ok 100zł:/

a i jeszcze jedno. macie jakieś materiały odnośnie dodania VTECa do p06? znalazłem coś ale :
1 nie jest to po polsku
2 nie jest opisane jakie wartości mają dane podzespoły


wielkie dzięki za pomoc ;)

And84
03-07-12, 22:32
No jak masz płyte w kompie 11F0 to taki zestaw bo sam też przerabiałem ale wartości tyle co tu pisze

C60 - 1uF, 35v electrolytic (tantalum?) capacitor
J10 - 0 Ohm jumper wire
Q101 - A143 PNP switching transistor
R201 - 10K resistor (Brown-Black-Orange-Gold)
IC14 - 515 XHigh Side Switch MUST USE 5151's OR EQUIVALENT on this board revision. 5050s will throw VTS code.
D11 - Clamping Diode

Mati90ck
04-07-12, 07:36
And84 dzięki za pomoc, myślę że te informacje przydadzą mi się :)

Mati90ck
15-07-12, 18:33
Panowie wszystko mam przyszykowane pod eprom w ecu p28. i gdy wkładam eprom i zakładam zworkę to jest tak jakby nie było wcale epromu. czemu? co się dzieje? tyle razy sprawdzałem i myślę że wszystko jest dobrze wlutowane.

snafu
16-07-12, 21:58
czyli odcinka na 4000 rpm ?? a jak wyciągniesz zworkę to już ok ??

jeśli tak jest to albo masz nagraną niewłaściwą mapę albo nie była ściągnięta suma kontrolna przed zapisem *.bin

Mati90ck
16-07-12, 23:22
tak odcinka na 4000 rpm , zdejme zworke to jest ok. niewłaściwa mapa albo? po polsku to jak?:D


i pytanie z innej beczki. mam kompa którego jak włożę to wolne obroty maja 1200rpm a na innym juz normalnie ok 800rpm.
wszystkie czujniki ok co może być przyczyną tego?

snafu
17-07-12, 08:21
za karzdym razem zanim zapiszesz zmiany na swoim *.bin musisz ściągnąć sumę kontrolną a robisz to zakładką:

Plugins/Enhancements/Remuve Checksum Routine

z tymi wolnymi obr. napisz dokładnie jakiego kompa i na co przekładasz

Furious
17-07-12, 08:40
za karzdym razem zanim zapiszesz zmiany na swoim *.bin musisz ściągnąć sumę kontrolną a robisz to zakładką:

Plugins/Enhancements/Remuve Checksum Routine
wystarczy raz to zrobić

Mati90ck
17-07-12, 13:33
zacznę od tego że mam D13Z6.
więc mam 3 kompy p06 i p28 obydwa są z automata ale przerobiłem je na manuala. i p28 z manuala. i jak włożę tego p28 z manuala to wolne obroty mają ok 1200rpm. na tych dwóch pozostałych jest ok mają ok 800rpm.
dodam że w żadnym niema epromu...

soldi
17-07-12, 15:06
i żaden komp tego poprawnie nie obsłuży na seryjnych mapach

81saren
17-07-12, 15:14
Oraz żadna mapa robiona drogą wysyłkową, tylko poprawne działanie zapewni normalne strojenie z pomiarami.

Mati90ck
17-07-12, 23:47
soldi
i żaden komp tego poprawnie nie obsłuży na seryjnych mapach

ale przecież mówię że na tych dwóch pozostałych są obroty i wszystko inne ok

81saren
18-07-12, 00:17
soldi

ale przecież mówię że na tych dwóch pozostałych są obroty i wszystko inne ok


A jakie AFR ??

soldi
18-07-12, 00:46
między "OK" a "prawidłowo" jest spora różnica ;) gwarantuję Ci, że nie jest dobrze

Skwaromir
18-07-12, 10:21
A jakie AFR ??


między "OK" a "prawidłowo" jest spora różnica

Chyba właśnie o Afr głównie się rozchdzi.

Mam takie pytanie czy wolne obroty to kwesti mapy czy ustawień gdzieś np w Crome ?

soldi
18-07-12, 11:13
jedno i drugie ;)

na pgmfi.org jeden z uzytkowników udostepnił w zeszłym tygodniu manual do croma - polecam dla zainteresowanych tematem

Skwaromir
18-07-12, 11:46
Dzięki już zassałem.
Narazie tylko tak z ciekawości patrze bo jeszcze mi dalego do przeróbki kompa czy kupna szerokopasmówki.

Mati90ck
18-07-12, 13:22
Napisałem wyżej że w kompach niema żadnego epromu. 100% standart. mam do dyspozycji 3 kompy :( 2 x p28 i p06)
jak włożę p06 lub p28 to wolne obroty są ok i niema żadnego błędu. jeśli włożę ten drugi p28 to wolne obroty mają 1200rpm i też niema żadnego błędu!! czy teraz napisałem jasno?

jeśli jesteście w stanie to proszę o pomoc :)

marcus209
18-07-12, 14:36
jedno i drugie ;)

na pgmfi.org jeden z uzytkowników udostepnił w zeszłym tygodniu manual do croma - polecam dla zainteresowanych tematem

Możesz podać linka?

81saren
18-07-12, 14:40
Ale co chcesz dokladnie wiedziec , przeciez masz wszystko napisane co chciałeś wiedziec.
ŻADEN Z TYCH KOMPUTERÓW NIE POSIADA MAPY OBSLUGUJACEJ TWOJ SILNIK,
Wolne obroty TO NIE WSZYSTKO
JAKIE JEST AFR ??
ODDAJ DO STROJENIA SETUP bo bedzie BOOM

sorki ale CapsLock zacina sie czaseM :)

PS. na wszystkie pytania uzyskaleś odpowiedz.

Tak napisałeś jasno, więc jesli niema zadnych Błędów i masz dobre wolne obroty ( tak jak pisałeś wszesniej że wszystko jest OK )
To smigaj i ciesz sie ze jeszcze silnik żyje , a jaki komputer uzyjesz to tylko twoja fantazja P06,P28,P30,P1J itp

Mati90ck
18-07-12, 23:52
ale chciałem wiedzieć czemu akurat na tym jednym kompie mam takie obroty?! (czyli za duże) a na dwóch pozostałych ok.

od początku chodziło mi tylko o to, o nic innego.

sondę mam zwykłą 4- żyłową. a skąd ja mam wiedzieć jaki jest stosunek powietrza do paliwa... nic nie kombinowałem z kolektorem

snafu
02-08-12, 21:18
pytanie z kategorii tych głupich :)
czy przerabiając p06 lub p28 można zamiast kondensatorów ceramicznych użyć kondensatorów elektrolitycznych o tej samej pojemności ??

Ok już sprawdzone :) kondensatory elektrolityczne też mogą być tylko trzeba pamiętać o poprawnym ustawieniu biegunowości :)

radek_czb
04-08-12, 23:56
Panowie zapodajcie link do tego manula do croma

grafix
08-08-12, 17:01
http://www.xenocron.com/install/CromeGuide.htm

radek_czb
11-08-12, 21:14
panowie mam problem z P28, ale mniejsza z tym ostatnio w łapy wpadł mi P06 tylko on nie obsługuje Vtec. Może mi ktoś na zdjęciach zaznaczyć co mam przelutować z P28 do P06 żeby obsługiwał Vtec. aha jeszcze jedno pytanie. Jak przy takim modzi powinienem ustawić opcje tam gdzie podnosimy odcinkę itp.

Yotomeczek86
11-08-12, 21:29
panowie mam problem z P28, ale mniejsza z tym ostatnio w łapy wpadł mi P06 tylko on nie obsługuje Vtec. Może mi ktoś na zdjęciach zaznaczyć co mam przelutować z P28 do P06 żeby obsługiwał Vtec. aha jeszcze jedno pytanie. Jak przy takim modzi powinienem ustawić opcje tam gdzie podnosimy odcinkę itp.

I za rączkę może poprowadzić ? gooooooogle i szukać... bo raczej Ci nikt tego nie poda, skoro na tym się pieniądze zarabia

lopi83
11-08-12, 21:38
co mam przelutować z P28 do P06sa strony gdzie masz zaznaczone, poszukaj troche

Yotomeczek86
11-08-12, 21:40
muhaha sekunda szukania ;]

radek_czb
11-08-12, 22:51
tak się składa że nie mam zabardzo możliwości do kożystania z neta i temu prosiłem.

trzeciak
28-08-12, 13:30
Panowie a tak troche z innej beczki, ale myśle że w dobrym miejscu:D ostatnio chciałem sie zarejestrować na forum pgmfi.org i cały czas przy rejestracji wywala błąd, że hasło nie spełnia żądanych wymagań -co jest nie prawdą. Próbowałem naście razy i to samo. Może wie ktoś ocb? Czy jakieś błędy na forum czy jaki uj. Chciałem poczytać troche info, a się nie da :/

soldi
28-08-12, 13:36
małe i duże litery + cyfry

trzeciak
29-08-12, 18:15
ktoś wyżej chciał manuala do Crome więc prosze: http://www.gravityimports.com/CROME_v1.6.2_Manual.pdf

radek_czb
04-09-12, 07:37
panowie i jak komuś udało się zbudować to RTP?

Furious
04-09-12, 07:57
po co to budować skoro są inne działające rozwiązania...

radek_czb
04-09-12, 08:04
tzn możesz mnie ukierunkować? jakąś nazwę czy coś?

remi_k
06-09-12, 20:47
tzn możesz mnie ukierunkować? jakąś nazwę czy coś?

...no chyba najprościej użyć Ostrich 2.0, ale "forumowi" stroiciele będą bardziej w temacie, może doradzą jakiś inny emulator pamięci EPROM

Rok temu też przerabiałem problem z EasyRTP 1.0, za chiny nie dało się go zmusić do działania, oczywiście ścieżkę w ECU przeciąłem:)

http://www.fotoload.pl/123aa72/609878c15f6b86dea3a620435090139c13338_min.jpg (http://www.fotoload.pl/index.php?id=609878c15f6b86dea3a620435090139c479)

radek_czb
07-09-12, 00:03
Panowie a co myślicie o takim czymś:
http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT270.pdf
lub
http://obeny.obeny.net/jpg/oferta_flyer.html

Igła
07-09-12, 00:18
Flayer działa widzialem na zywo jeszcze w fazie testów. Teraz juz chyba jest w 100% dopracowane.

radek_czb
07-09-12, 00:34
właśnie zastanawiam się nad nim. Tylko wytłumaczcie mi bo czegoś tu nie czaję. Podpinamy emulator stroimy tak a gdzie ta mapka jest zapisana? wkładamy w to czysty eprom. Bo przecież jak odepniemy emulator to to wszystko przepada nam.

Furious
07-09-12, 11:44
emulator ma swoją pamięć w której jest zapsiana akutalna mapa...

Swietywwl
07-09-12, 16:44
A czy jest coś dostępne nie licząc Flyer'a i Ostrich'a, którego nie można kupić w polsce?

Furious
07-09-12, 23:49
wszystko jest dostępne, moge wszystko załatwić

radek_czb
08-09-12, 09:48
acha wielkie dzięki.
PS. Furios ile taki emulator może u Cb kosztować może być na PW.

Mario
07-10-12, 21:48
trzeba tylko pamiętać, że sam emulator do zabawy nam nie wystarczy, no chyba że ktoś zapłaci 400+pln za możliwość zmiany procedury i odcinki w locie ;)

grafix
09-10-12, 19:55
Temu tematowi trzeba poswiecic wiecej zycia i paliwa niż sie może niejednej osobie wydawać... a zeby robić to perfekto trzeba być troszkę krejzolkiem :)

Pozdro

Wysyłane z mojego Optimus 2X za pomocą Tapatalk 2

Karpiczek
24-03-14, 21:49
Witam, odgrzewam temat bo mam związane pytania odnośnie modyfikowalnych ecu hondy. Otóż nurtuje mnie pytanie odnośnie komputerów P28 i P30.
Czy są jakieś zasadnicze za i przeciw, aby wybrać do B18: P28 lub P30? na forach amerykańskich opisują oni tak, że P28 stosują przy SOHC a P30 dla DOHC.
A czy w ogólnym użytkowaniu można natrafić na różnice, żeby akurat zdecydować się na dany komputer? Pozdrawiam!

hold
24-03-14, 23:32
Chyba P28 a P30 to takie same kompy tylko P30 jest chyba na SMD na mniejszych elementach elektronicznych i to tylko tym się różnią :)

piroman
25-03-14, 00:20
na smd jest tylko jdm p30
zwykłe p30 z b16a2 w zasadzie niczym poza mapami nie różni się od p28

radar333
28-03-14, 11:26
A P29 z jakim można podmienić?

Wysyłane z mojego LG-P970 za pomocą Tapatalk 2

grafix
31-03-14, 13:14
p06, pm7, p28, p72, p30 ...

robivitez
27-06-14, 22:12
Przerobiłem P28 ecu, wgrana seryjna mapa D16Z6 dostepna w cromie. Silnik działa na mape z croma (napewno bo odcinka dla testu ustawiona na 3000 rpm i taka tez jest), ale swieci sie check i auto słabo jedzie. Knock sensor jest disabled. Gdzie szukac problemu?

lozek
27-06-14, 22:17
Przerobiłem P28 ecu, wgrana seryjna mapa D16Z6 dostepna w cromie. Silnik działa na mape z croma (napewno bo odcinka dla testu ustawiona na 3000 rpm i taka tez jest), ale swieci sie check i auto słabo jedzie. Knock sensor jest disabled. Gdzie szukac problemu?

masz d16y7 bez vteca, kompa z mapą z z6 z vtec'iem. Czy to nie jest problem?

FaziRBK
27-06-14, 22:36
Serio wrzuciłeś d16y7 i chcesz jeździć 105 konnym silnikiem bez vtec'a na mapie z vtec'a?. Ma muła bo jest sporo przelewany i do tego nie ma możliwość włączenia vtec'a w odpowiednim zakresie obrotów, pewnie lambda też nie jest w stanie skorygować odpowiednio i jeździsz jeszcze bardziej przelewany :)

robivitez
27-06-14, 23:13
:rolleyes: No przeciez jasne ze nie robiłem tego na Y7 tylko na seryjnym D16Z6 v 5gen. ;) Myslałem ze to oczywiste. :o

EDIT

To powinno pomoc. :D
http://wikitest.pgmfi.org/twiki/bin/view.pl/Library/TroubleshootingSolidCEL

EDIT #2

disabled injector test załatwił sprawe. :cool:

motoboy
22-06-15, 00:05
Witam, nie zakładam tematu tylko odgrzeję sznycla. Pod maską bidne D16y7, przygotowałem komputer P06 i przejściówkę z OBD2a na OBD1, dataloging działa z kostki 3 pinowej. I mam dwa pytania na daną chwilę. Pierwsze: chcę przygotować mapę startową, czy dobrym pomysłem będzie użycie mapy z d15b7, przeliczona pojemność z 1,5 na 1,6 i wtryski z 240cc na 180cc ? Jakie zmiany jeszcze wprowadzić w mapce? Drugie pytanie: seryjnie mam IMMO, czy jak podłączę komputer P06 to IMMO nie będzie działać i silnik odpali? Z góry dziękuję ślicznie za odpowiedzi. Pozdrawiam :)

Mario
22-06-15, 09:39
Pierwsze: chcę przygotować mapę startową, czy dobrym pomysłem będzie użycie mapy z d15b7, przeliczona pojemność z 1,5 na 1,6 i wtryski z 240cc na 180cc ?

w teorii pomysł ok, ale w praktyce to raczej nie będzie prawidłowo pracować, przy przeliczeniu mapy na 190cc będą problemy na pewno :)



Drugie pytanie: seryjnie mam IMMO, czy jak podłączę komputer P06 to IMMO nie będzie działać i silnik odpali?

IMO jest w kompie, jak zmieniasz kompa na OBD1 to IMO nie ma i tyle....


wg Mnie lepiej było by wymienić wtryski na 240cc (raczej podstawa jakich kolwiek modyfikacji w tym setupie) wgrać mapę od z6 i wyłączyć vtec'a , ilu przewodowa lambda jest w Y7 ?? to tez może wymagać korekty.

motoboy
22-06-15, 19:21
ilu przewodowa lambda jest w Y7 ?? to tez może wymagać korekty.

Cztery przewody, jest jedna sonda lambda.

Też tak myślę że lepiej by było zmienić wtryskiwacze na 240cc, a najlepiej to poziomy kolektor dolotowy od d16z6/y8, ale nie chcę już inwestować w d16y7, chcę tylko sprawdzić czy zadziała to co przygotowałem na daną chwilę. Chcę opalić silnik na OBD1 tak aby nic się złego nie stało i sprawdzić czy działa strojenie. A pieniądze odkładam na B serię ;) dobrze że z immo nie będzie problemu ;)

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/dd8f4a453342.jpg (http://naforum.zapodaj.net/dd8f4a453342.jpg.html)

pablo__89
23-06-15, 01:10
sprawdzić czy działa strojenie ?

W crome wczytaj mape dla z6 w zakładce tools masz fuel multiplier ustaw tam nowe wtryski na 180 i ok , wgraj i odpal.

motoboy
23-06-15, 22:20
Ok, spróbuję uruchomić na mapce z d16z6, sprawdzę jak to działa ;)

motoboy
01-07-15, 00:06
kicha, prycha, kaszle, ale odpala, czuć paliwo w spalinach :D ważne że to ustrojstwo chce działać :) teraz muszę uruchomić EasyRTP, przydałby się kontakt do osoby, która to ogarneła i uchyliła by rąbka tajemnicy, bo chciałbym zadać kilka pytań ;)

pablo__89
01-07-15, 01:53
Stary.... Masz chociaż sondę szerokopasmową ?

motoboy
01-07-15, 23:23
Nie martw się ;) mam dostęp do innovate motorsports 3837 więc AFR zmierzymy. Nie chcę na daną chwilę stroić nie wiadomo co bo nie ma nic ciekawego pod maską. Chcę tylko uruchomić RTP ;)

pablo__89
01-07-15, 23:39
Jeśli masz zamiar stroić swoje auto to fajnie mieć sondę np lc1 zamontowaną na stałe nawet bez wskaźnika. I mieć ją podłączoną pod kompa auta. wtedy jak masz odpalonego croma to podczas jazdy aktualny afr zapisywany jest w konkretnych komórkach. Tak że masz ładny podgląd gdzie dodać paliwa gdzie ująć, w praktyce na początkowym etapie strojenia afr, wystarczy zaznaczyć pola gdzie chcemy zmienić ilość paliwa i kliknąć auto adjust. Bo tak na zewnętrznej sondzie to ja nie wiem jak masz wiedzieć w którym miejscu mapy masz zmienić dawkę.

motoboy
02-07-15, 00:28
Jeśli masz zamiar stroić swoje auto to fajnie mieć sondę np lc1 zamontowaną na stałe nawet bez wskaźnika. I mieć ją podłączoną pod kompa auta. wtedy jak masz odpalonego croma to podczas jazdy aktualny afr zapisywany jest w konkretnych komórkach. Tak że masz ładny podgląd gdzie dodać paliwa gdzie ująć, w praktyce na początkowym etapie strojenia afr, wystarczy zaznaczyć pola gdzie chcemy zmienić ilość paliwa i kliknąć auto adjust. Bo tak na zewnętrznej sondzie to ja nie wiem jak masz wiedzieć w którym miejscu mapy masz zmienić dawkę.

prawda najprawdziwsza :)

grafix
02-07-15, 07:53
Tylko ustawcie sobie dobrze napiecia -- afr w crome i kontrolerze, bo zazwyczaj nie jest to 0-5V w przypadku seryjnych ecu (wyjątkiem jest p07)

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

mskojon
02-07-15, 08:33
Mam pytanie czy wszystkie komputery z listy poniżej można przerobić pod strojenie? Robię minime i potrzebny mi komp do wystrojenia silnika z obsługą vtec
P05
P06
P08
P28
P30
P1J-E00
P1J-E11
P1J-E50
P1J-E61
P1K-E00
P1K-E11
P1K-E50
P1K-E61
P1H-E00
P1H-E11

Cywa
06-07-15, 00:12
Tylko ustawcie sobie dobrze napiecia -- afr w crome i kontrolerze, bo zazwyczaj nie jest to 0-5V w przypadku seryjnych ecu (wyjątkiem jest p07)

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Co masz na mysli? Powyzej 3.8v w przypadku Innovate i tak sa wartosci w ktore nikt nie celuje.

pablo__89
06-07-15, 00:49
Tak. Ale wypadało by mieć pełen zakres pomiaru bo np. Jeśli będziesz miał odczyt z poza tych 3.8 v to wyświetli ci się tylko te 3,8 v i nie będziesz wiedział ile dokładnie dodać paliwa.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

grafix
06-07-15, 08:24
Nie chodzi Panowie o wartości tylko o rozdzielczość i prawidłowe wyskalowanie.
Jesli ecu czyta zakres 0-3.8 v to innovate trzeba wyslaowac na ten zakres. Domyslnie działa on w zakresie 0-5V

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Cywa
06-07-15, 18:45
Troche nie rozumiem. Przeciez powyzej 3.8v wychodza wartosci z tego co pamietam powyzej 18afr wiec do niczego nam nie sa potrzebne, przy dostrajaniu nawet jesli wyskoczy nam 3.8 v czyli afr ~ 18 to po korekcie sonda odczyta afr powiedzmy 16 wiec w zakresie napiec obslugiwanych przez ECU, ponowna korekta i mamy to w co celujemy. Prawda jest taka ze nawet majac przeskalowana sonde na 0-3,8 z pelnym zakresem afr nigdy nie ustawimy odpowiedniej ilosci paliwa po jednej korekcie.

Swoja droga, probowal ktos z was odblokowac ECU na zakres 0-5v? To co jest na pgmfi rzeczywiscie odblokuje pelny zakres? Moze to ktos potwierdzic, bo slyszalem ze przerobka wcale nie odblokowuje zakresu 0-5v, a dziala jako filtr redukujący zakłócenia.

pablo__89
06-07-15, 18:52
Odblokowanie 5v działa. Kondensator który tam zalecają ma na celu nieco wygładzić odczyt. Nie jest konieczny przy np lc1

Co do wyskalowania sondy do ECU na 3.8v to nie jest konieczne. Bez tego po prostu nasz zakres kończy się przy ponad 18 .

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

grafix
12-07-15, 13:31
True. Przy 3.8 kończymy na 18 :)
Warto jeszcze porównać wartosci z lc i tego co loguje nam crome. W razie rozjazdu zrobic korekte np. w offsecie

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Cywa
13-07-15, 19:16
Zaklocenia powstaja przez grzalke tak? Rozumiem ze LC1 oraz LC2 ma ten problem rozwiazany poprzez oddzielne zrodlo zasilania? Czy w takim wypadku dodajac ten elektrolit moze cos zaszkodzic lub wplynac negatywnie na jakosc sygnalu?

motoboy
09-01-16, 17:53
Witam. Odświeżę temat, nie będę zakładał kolejnego. Podczas łączenia się z ECU po przez konwerter TTL miałem komunikację przez jakieś 20 min i ją utraciłem. Zapomniałem wylutować J12. Po wylutowaniu nadal nie mam komunikacji. W złączu CN2 jest napięcie 5V. Lecz wygląda to tak jakby ECU nie wysyłało żadnych informacji. Kupiłem inne konwertery TTL i też nic. Mogło się coś uszkodzić w ECU jeśli wcześniej nie wylutowałem J12?? Jeśli tak to co wymienić. Po za tym ECU jest sprawne, silnik odpala i pracuje. Pozdrawiam.

grafix
09-01-16, 17:56
Od niewylutowania J12 nic się nie może uszkodzić. Dziwne że miałeś komunikację na halfduplexie. Jakim softem się łączysz ?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

motoboy
09-01-16, 21:07
Od niewylutowania J12 nic się nie może uszkodzić. Dziwne że miałeś komunikację na halfduplexie. Jakim softem się łączysz ?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Użyłem rosyjskiego programu Honda_PCscaner. Pokazywało przez chwilę głupoty i utraciłem komunikację. Aktualnie chcę się połączyć Crome'em. Nie wiem od czego teraz zacząć, co sprawdzić. Na konwerterze świeci się dioda jedynie od napięcia. Dioda od komunikacji nie miga.

pablo__89
09-01-16, 21:14
Dobrze podłączyłeś ? Podłączasz tx do rx a rx do tx oraz mase, zasilania nie podłączasz bo jest z usb.

motoboy
09-01-16, 21:16
Dobrze podłączyłeś ? Podłączasz tx do rx a rx do tx oraz mase, zasilania nie podłączasz bo jest z usb.

tx i rx dobrze, ale podłączyłem zasilanie. Mogłem coś spalić?

Muzyk-Grzes
09-01-16, 21:54
Moduł mogłeś spalić ,ja podłączają pierwszy tx-tx /rx-rx ( a nie na przemian) tak spaliłem.

piroman
09-01-16, 22:03
zewrzyj rx z tx od konwertera i sprawdź w jakimś terminalu czy to co wysyłasz wraca do ciebie

chcesz się łączyć przez crome to rozumiem że masz plugin do dataloga wgrany...

pablo__89
09-01-16, 22:04
Nie wiem jak z zasilaniem ale ja często odwrotnie podłączałem i nic się nie spaliło. zewrzyj przy module rx z tx i zrób Loopback test, tak jak kolega wyżej pisze.

motoboy
09-01-16, 23:24
Plugin wgrany. Podłączałem zawsze przemiennie, tx do rx i rx do tx. Loopback test jest funkcja Crome?

pablo__89
09-01-16, 23:26
Termite lub serial loopback test

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

motoboy
10-01-16, 18:55
Termite lub serial loopback test

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Nie udało mi się odnaleźć tych funkcji. Ale sprawdziłem tak że po zwarciu tx i rx konwertera klikam Test Connection w Crome i święcą się diody od wysyłania i odczytywania sygnału na konwerterze. Szukam dalej. Jeszcze mam jedno pytanie. Tworzę mapę na bazie mapki z d15b7, czy na bazie gotowej mapki w Crome P28 USDM D16Z i chcę dodać Plugin Quick Datalogger +RTP i dostaję komunikat "Sorry, this ROM is not supported by this plugin" więc nie mogę dodać tej wtyczki. Ale na mapach P30 i P72 dodaje plugin. Mogę stworzyć sobie mapkę na bazie P30 lub P72, edytować ją i wgrać i pamięć włożyć do P28 czy P06(+ wyłączenie vtec) i będzie działać? Czy w Crome Gold ten plugin jest już dodany i nie trzeba go dodawać? Wiem że moje pytania mogą być idiotyczne, ale będę wdzięczny jak moje wątpliwości będą rozwiane :)

marcus209
10-01-16, 19:24
(...)Mogę stworzyć sobie mapkę na bazie P30 lub P72, edytować ją i wgrać i pamięć włożyć do P28 czy P06(+ wyłączenie vtec) i będzie działać? (...)
Dokładnie tak musisz zrobić.

grafix
10-01-16, 20:10
Gold ma lepszego loggera.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

robivitez
04-03-16, 10:52
Pytanie w sprawie ustawienia zapłonu. Chce uzyc serjyne mapy zapłonu D16Z6 w silniku D16Y7, a wystroic tylko AFR oczywiscie za pomoca wideband sondy. W Z6 aparat ustawiamy na 16° , a w Y7 na 12°. Zeby potem uzyskac takie samo wyprzedzanie zapłonu, Y7 ustawiam na 12°, a potem w całej mapie dodaje te 4° ?

pablo__89
04-03-16, 11:08
Musisz ustawić aparat na 16°, na kole pasowym musisz zrobić sobie dodatkowy znak na 16°. Jeśli przechodzisz na Obd1 to i kółko rozrządu powinieneś zmienić na to blaszane pm3b.
Wtedy wgrywasz seryjną mapkę i nic z zapłonem nie cudujesz.

robivitez
04-03-16, 12:32
Czemu kolko mial bym zmieniac? Glowica zostaje seryjna bez VTECa.

Poslano z mojega D2403 z uporabo Tapatalk

pablo__89
04-03-16, 12:51
Ponieważ jest przesunięte o 4° przez co czasy wałka są przesunięte. Kolejna zmiana podyktowana ekologią. Dla tego jeśli silnik ma chodzić na mapie obd1 to i osprzęt powinien być tak ustawiony.
Tu masz dokładniej opisane http://www.hrtuning.com/forum/viewtopic.php?t=1659&highlight=

robivitez
19-04-16, 12:17
Znow jedno pytanie z mojej strony.

B18C4 z lekkim kołem zamachowym. Przy redukcji jak wolno zmieniam biegi i obroty spadna do biegu jałowego to czasami silnik mi gasnie. Dodam ze w czasie postoju wszystko w normie, silnik BP trzyma 750 rpm.

Czy podniesienie obrotow w tej tabeli bedzie własciwym rozwiazaniem? Oczywiscie tylko ostatnie dwa okna, z tych 810 na jakies 900 rpm?


http://i67.tinypic.com/2ds0dck.jpg

Furious
20-04-16, 07:35
mozesz spróbować, ale raczej podniósł bym obroty śrubą regulacyjną na przepustnicy (np wykręcić pół obrotu)

pablo__89
20-04-16, 09:09
Jaka mapa bazowa p30 czy p72 ? p72 znacznie lepiej zarządza wolnymi obrotami niż p28/30.

robivitez
20-04-16, 11:31
Jako baze mam P30 EDM z mapami z P72. Samo AFR jeszcze nie wystrojone, ssacy jest performer X, dlatego tez narazie mam dla pewnosci 5% dodanego paliwa na VTECu. Jak sie uda wykrecic sonde z kolektora to dzisiaj biore sie dzisiaj zza strojenie AFR, wiec pewnie pojawi sie jeszcze pare pytan. :D Wybranie P72 jako bazy, własnie nie widze opcji wyłaczenia IAB, wiec pewnie bedzie wywalac checka, czy nie?

Sprobuje narazie tak jak Furious mowi.

pablo__89
20-04-16, 13:12
W p72 mrzesz przesunąć iaba za odcięcie, ale błąd i tak nie będzie się świecił.

robivitez
21-04-16, 21:12
No tez sprobuje na P72. A w jakim sensie jest sterowanie lepsze? Szybsze, bardziej precyzne? Narazie odkreciłem troche ta srube, podniosłem tez troche obroty w cromie tak jak pytałem i jest lepiej.

Jescze jedno pytanie w sprawie freeloga i logowania wideband lambdy. Jaki input na ECU najlepiej do tego uzywac? Na pgmfi forum pisza, ze najlepiej działa input D12. Tylko nigdzie w ustawieniach freeloga nie moge znalesc gdzie sie ustawia, na ktorym wejsciu mamy podlaczona wideband sonde.

pablo__89
21-04-16, 22:11
W P72 ecu wznawia podawanie paliwa zanim obroty spadną do wolnych. W reszcie map jest tak że dopiero jak spadną do wolnych. Problem się pogłębia przy lekkich kołach zamachowych a jeszcze bardziej przy klimie.

D12 to Hondata itp. tutaj chyba jedynie D14 pozostaje i w zupełności wystarcza.

grafix
21-04-16, 23:09
Jest jeszcze baza gold.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

pablo__89
21-04-16, 23:11
Jest jeszcze baza gold.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Tam też to występuje.

Cywa
24-04-16, 19:17
Czy ma ktos pomysl na przelewanie przy zmianie biegow oraz przy hamowaniu silnikiem oraz ponownym wcisnieciu gazu? Przy naglym odpuszczeniu gazu afr potrafi zawedrowac na ulamek sekundy w okolice 11, po ponownym wcisnieciu gazu dzieje się to samo niezaleznie od tego jak mocno otworze przepustnice, auto przy wysokich obrotach potrafi puscic marchewe... Skoki afr sa bardzo krotkie i tylko w momentach ujecia/dodania gazu po czym wszystko wraca do normy. Na wykresie ponizej mozna to zaobserwowac.
b18c4 na wydechu i dolocie, silnik nie ruszany, baza p30 na crome, wartosci tip in 1.0

http://i.imgur.com/ThcnSnb.jpg

grafix
24-04-16, 19:39
Throttle tip in

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

pablo__89
24-04-16, 19:43
Throttle tip in

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Przecież w P30 nie ma Throttle tip in.

grafix
24-04-16, 19:46
Jest jak zainstalujesz fuel tools :)

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Cywa
24-04-16, 21:39
Grafix domyslalem sie ze o to chodzi, ale dlaczego jest cos nie tak skoro mapa jest z b16 a majac b18 wnioskuje ze nie powinno byc tego problemu przy standardowych ustawieniach oraz wtryskach? To raz. A dwa, dlaczego przelewa rowniez przy odjeciu gazu i wcisnieciu sprzegla? Chodzi o tą druga wartosc tip-in?
Oba te fakty powoduja duza ilosc paliwa w ukladzie wydechowym stad marchewy przy duzym obciazeniu, dobrze rozkminiam?

pablo__89
24-04-16, 21:51
Zapodaj jakimś logiem z croma

grafix
24-04-16, 22:18
Przy decelu powinien do pewnych obrotów nie lac nic. Wtryski wtedy mie działają. Chyba ze cos oglupia kompa sygnałami. Moze byc tez tps niewykalibrowany itp..
Ale faktycznie log cos więcej nam powie.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Cywa
24-04-16, 22:26
http://www106.zippyshare.com/v/7S6zWKYd/file.html
cvc121

Prosze, oto log i mapa. Do wartosci trzeba odjac 0,5 afr wzgledem logworks, brak offsetu. Specjalnie ujalem paliwa na niskich obciazeniach zeby wyeliminowac przelanie mapy, a log z Logworksa pokazuje to co widzieliscie (poza vtec)... Zreszta Crome bym sie nie sugerowal, zauwazylem ze jest to dosyc prymitywny program, przynajmniej osobiscie mam takie odczucie. Rejestr przy niskich otwarciach przepustnicy na mapie vtec pokazuje rozne wartosci, akurat w tym przypadku bogato, a na kolejnym pomiarze jest juz ubogo... Wysokie obciazenia stabilne, dlatego sugeruje sie bardziej tym co pokazuje logworks, swoja droga jest jakas opcja na przeniesienie wszystkich wskazan z czujnikow na jeden wykres wzgledem czasu, np. danych z crome? Taka forma graficzna mogla by pokazac duzo wiecej..

Jako ulatwienie, moment 24.34.719 z crome i dalej, ladnie widac jak po sygnale 0% na tps wtryski leja jeszcze paliwo...24.37.125 itd...

piroman
25-04-16, 21:13
wtryski nigdy nie są odcinane od razu w momencie przejścia tps w 0%, jest pewna zwłoka czasowa żeby nie było kangura

Cywa
25-04-16, 23:19
Mam rozumiec ze takie chwilowe przelania do granic 11 afr sa normalne przy dodawaniu i ujmowaniu gazu? Wydaje mi sie ze prawie seryjne NA nie powinno rzucać marchewami..

grafix
26-04-16, 10:34
Racja. Przy decel jest chwilka zwłoki.
Przy dodawaniu gazu chwilowe przelania są normą ale można próbowa to skorygować, natomiast przy ujmowaniu różnie bywa :)
Na flashpro w k20 jak i Rserii miewam takie logi.

Crome do logowania to porazka no chyba ze masz datalog telemetry albo rpm, tps i map w logworsie.
Albo neptuna lub ectuna :) Wtedy sygnal z innovate mozna directem po usb przekazać do programu bez uzywania wejsc analogowych.

Tu masz Twoj log na widoku telemetry
http://www12.zippyshare.com/thumb/zuP2QDLc/file.html (http://www12.zippyshare.com/v/zuP2QDLc/file.html)

Dziwne ze moja najnowsza wersja cromy nie widzi napięcia tpsa.
Byc moze lgowales starym loggerem i dlatego nie dziala

Masz tutaj do testow moja którąś tam wersje mapy w gold do c6. odcinke masz ustawiona na 8200
http://www9.zippyshare.com/v/7iEnnsGl/file.html

Aha no i Panie zmien wtryski na wieksze i pompe paliwa daj lepsza bo jest porazka z duty cycle.

sorka ze bez ogonków ale Crome nie lubi PL klawiatury :)

remi_k
26-04-16, 11:48
Mialem to samo na flashpro k20z3 przy puszczaniu gazu, AFR wędrował ponizej 11

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Cywa
28-04-16, 15:04
Racja. Przy decel jest chwilka zwłoki.
Przy dodawaniu gazu chwilowe przelania są normą ale można próbowa to skorygować, natomiast przy ujmowaniu różnie bywa :)
Na flashpro w k20 jak i Rserii miewam takie logi.

Crome do logowania to porazka no chyba ze masz datalog telemetry albo rpm, tps i map w logworsie.
Albo neptuna lub ectuna :) Wtedy sygnal z innovate mozna directem po usb przekazać do programu bez uzywania wejsc analogowych.

Tu masz Twoj log na widoku telemetry
http://www12.zippyshare.com/thumb/zuP2QDLc/file.html (http://www12.zippyshare.com/v/zuP2QDLc/file.html)

Dziwne ze moja najnowsza wersja cromy nie widzi napięcia tpsa.
Byc moze lgowales starym loggerem i dlatego nie dziala

Masz tutaj do testow moja którąś tam wersje mapy w gold do c6. odcinke masz ustawiona na 8200
http://www9.zippyshare.com/v/7iEnnsGl/file.html

Aha no i Panie zmien wtryski na wieksze i pompe paliwa daj lepsza bo jest porazka z duty cycle.

sorka ze bez ogonków ale Crome nie lubi PL klawiatury :)

Nie wiem dlaczego nie loguje napiecia z TPS, crome mam najnowsze .15 logger qd2, mimo tego na telemetrii jest naznaczone procentowe otwarcie przepustnicy. To jest wlasnie ta magia crome o ktorej chetnie porozmawiam...

http://i.imgur.com/ItfWR84.png

Fragment telemetrii z loga ktory udostepnilem. Wyraznie widac dolewanie paliwa w momencie dodania gazu, czyli tak zwany tipin jednak w dwoch przypadkach tipin1 oraz tipin2 przy roznych otwarciach przepustnicy program dodaje rozne procentowe wartosci czasu otwarcia wtryskiwaczy. W przypadku 1 jest to jakies +40% wzgledem pozniejszego otwarcia zas w przypadku 2 jest to okolo 20% wzgledem pozniejszego otwarcia wtryskiwaczy. Zauwazylem ze w obu przypadkach jest to jakies dodatkowe 3ms na czasie jednak taki sposob dodawania paliwa kluci sie z logiką (przynajmniej moją) poniewaz w jednym przypadku bedzie to wlasnie ~ 50% wiecej paliwa a w drugim 20%. Wiesz w jaki sposob dziala ten parametr i jak sie do niego ustosunkowac? Do czego sluzy ten drugi parametr tipin Addtl?
Kolejna sprawa to wskazania sondy lambda. Na wykresie zauwazyc mozna opoznienie 0,2 - 0,25 sekundy wzgledem otwarcia wtryskiwaczy do wskazan z sondy lambda, myslalem ze spowodowane jest to pojemnoscia ukladu wydechowego ktory potrzebuje chwile czasu aby się napelnil. Jednak taka teoria sprawdzala by sie w przypadku naglego dodania gazu w czasie hamowania silnikiem, tutaj juz wczesniej wydech został napelniony spalinami.

http://i.imgur.com/l8FrSEx.png

Kolejny fragment telemetrii z tego samego przejazdu. Moment odpuszczenia gazu - decel 1 na ktorym widac natychmiastowa reakcje sondy lambda na zmiane ilosci paliwa. Nastepnie tipin 3 po ktorym znowu jest opoznienie we wskazaniach sondy.. Moment odjecia gazu byl krotki dlatego wtryskiwacze nie zdążyły sie do konca zamknac, ale to wlasnie ten moment jest dla mnie istotny. Silnik jest ewidentnie przelewany przez fakt utrzymywania otwartych wtryskow przez pewien czas po zamknieciu przepustnicy, jak z tym walczyc? Widzę ze nie tylko ja mam taki problem, ale czy w kazdym przypadku tak się dzieje? Moze ktos sprawdzic swoje logi i potwierdzic ta teorie? Logika mowi mi ze tak nie powinno byc tym bardziej ze prawie seryjne auto rzuca marchewami..

Co z tym opoznieniem sondy, skad to sie bierze? Na 1-2 biegu przy WOT niektore komorki w crome przeskakuja bardzo szybko, wskazania moga byc blednie przypisywane do poszczegolnych komorek, poki co mialem ustawiony filtr na 2-5 bieg ale widzę ze dwojke rowniez trzeba bedzie odrzucic aby nie przeklamywac wartosci AFR poszczegolnych komorek..

Dzieki za mape grafix, postaram sie w przyszlym tygodniu potestowac, sprobuje tez napisac mape od podstaw bez pluginu FT. Wieksze wtryski leza na polce i czekaja jednak nie podejme sie ich zmiany dopoki nie ustawie idealnie auta na seryjnych. Swoja droga mam wrazenie ze wartosci duty cycle są jedną z tych "magii" crome ktore pokazuja co chca..

grafix
04-05-16, 09:47
Ok więc tak.
1.Additional Tip jest do decela
2.A tip inn add jest do accela czyli dodawania gazu
3. Masz za niski zapłon w part i decel - to może wpływać na strzały z wydechu
4. Na pewno masz rozrząd dobrze ustawiony?
5. Wymień regulator Ciśnienia paliwa na inny i zrób loga
4. Zloguj na qd3 i sprawdź czy pokaże Ci napięcie TPSa.
5. Opóźnienie na wykresie może być też od ustawienia prędkości logowania - aby używać graph warto ustawić na najszybsze. Do zbierania danych z komórek trzeba jednak więcej próbek - więc 3 bieg jest idealny do logowania
6. duty cycle pokazuje ok przynajmniej na goldzie i logerze qd3 - miałem nie raz przyjemność to zaobserwować :)

Crome jest dziwne, ma trochę dziur i wymaga sporo czasu i jazdy aby go ogarnać w 100% ale dużo zależy też od samego setupu.
Jeśli coś wpływa na odczyty to można tak drążyć miesiącami w sofcie i nic się nie naprawi.

mixturant
24-07-16, 12:43
Cześć,

Nie chcę wertować wątku pod początku, więc zapytam:
czy po wyjęciu zaprogramowanego eproma z mapką komputer powraca do fabrycznej mapy? Ma on gdzieś ją zapisaną w innym miejscu niż eprom?

Pozdrawiam

pablo__89
24-07-16, 12:48
Po to masz zworkę w miejscu J1.

mixturant
24-07-16, 13:09
Ok, doczytałem, wszystko już jasne. Dzięki za odpowiedź.

Wogabun
07-08-16, 12:12
Mam taki problem , kolega ma Hondę Prelude ze sterownikiem P28 i żeby było zabawniej to wymienił ktoś silnik ze 2,0 136 na 2,2 200 koni HAA Jdm , mam możliwości podłączenia się poprzez TTL jak i K line ale ... nie wiem co było modzone w silniku ( oprocz wypiecia EGR ) a objawy są takie
- ładnie się wkręca ale po przejściu powyżej 2500 obrotów na wysokich idzie ładnie ale poniżej jak schodzi to to już nie chce chodzić , jakby Vetec nie wracał . przydała by mi się jakaś mapa wyjściowa do tego samochodu .
Na razie tyle wiem , marudzi mi strasznie może ktoś mi pomoże ogarnąć temat ? Oczywiście jakąś się zrewanżuję

BlackOwen
21-02-17, 01:06
Witam Panowie,

Posiadam Coupe 96' America z silnikiem D16Y8, jakiś idiota założył mi komputer D15Z6 - oczywiście chce ten kategoryczny błąd wymienić na P28/P30 + przelotka na OBD1 (Bo jest OBD2A) tylko teraz pytanie którą najlepiej mape paliwową sobie na eprom wgrać ponieważ na pgmfi.org nie ma odnośnika do .bin aby sobie ją wgrać i teraz tak się zastanawiam jaką podpasować inną (Ewentualnie jeśli ktoś ma standard fabryka dla D16Y8 chętnie przytulę) ponieważ chce tylko później zmienić sobie ustawienia w cromie przesunąć vteca, shift light itp itd ale najlepiej zgodną mape paliwową bym chciał dla tego silnika.

( OBD2 A 320 Oz DM P2P-Q01 96-98 Civic Ex D16Y8 MT, 66507, board M1Y-C 014T-L5000-01 1st gen immo, KS, no PA ) - Brak bin :(

Jakieś sugestie jak poprawnie ustawić sobie wartość przesunięcia vteca? Kumpel ma np, na 4000 obrotów już zapinanego, bardzo wcześnie i też tak planowałem ale nie wiem czy to zdrowe rozwiązanie.
Komputer P28 kupuje gotowca ale zastanawiam się nad P30 żeby nie kupić? Co wy na to?

grafix
21-02-17, 08:21
http://www.xenocron.com/bins/index.php?&direction=0&order=&directory=Crome/D-Series
Stock w ectune:
https://mega.nz/#F!GR4FwITY!0o4iHvDluF672-WMAgQYIw

misiek1590
21-02-17, 15:21
witam poszukuje kogos kto zajmuje sie mapami a posiadam kompa P06 i chcialbym go załozyc do B18c4 i wlasnie potrzebuje eproma sprawdzonego do niego z gory dziekuje

grafix
21-02-17, 15:43
Nie ma czegoś takiego jak sprawdzone epromy. Nie ma sprawdzonych kalibracji.
Ustawia się je pod dany setup.

piroman
21-02-17, 17:56
posiadam kompa P06 i chcialbym go załozyc do B18c4no to jeszcze musisz odpowiednio go przerobić, sam eprom to nie wszystko

misiek1590
21-02-17, 20:55
A co jeszcze jest potrzebne??

grafix
22-02-17, 13:43
Chcesz mieć obsługę IAB i VTEC?

wicekd
08-01-22, 12:07
Witam, zakupiłem ostatnio willema 5.0 do programowania epromów, lecz uzywanie parallel portu jest juz dosyc uciażliwe, szczególnie gdybym chciał zmieniac wartosci bez wychodzenia z samochodu. Co innego polecacie w podobnych pieniądzach ale po USB? Zauważyłem też taki, podejrzanie tani wynalazek, co o nim sądzic? https://allegro.pl/oferta/pojedynczy-chip-sp200se-sp200s-programator-pic-11062940735?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_ss&ev_adgr=Czesci_samochodowe&ev_campaign_id=14491971570&gclid=Cj0KCQiAieWOBhCYARIsANcOw0znQwgq1CPQtgkKZFAz 5YNsOyP7eJ6rmn__eZFHDzVUGEnXS6WGSPYaAl7xEALw_wcB

qubusek
20-01-22, 21:06
Witam, zakupiłem ostatnio willema 5.0 do programowania epromów, lecz uzywanie parallel portu jest juz dosyc uciażliwe, szczególnie gdybym chciał zmieniac wartosci bez wychodzenia z samochodu. Co innego polecacie w podobnych pieniądzach ale po USB? Zauważyłem też taki, podejrzanie tani wynalazek, co o nim sądzic? https://allegro.pl/oferta/pojedynczy-chip-sp200se-sp200s-programator-pic-11062940735?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_ss&ev_adgr=Czesci_samochodowe&ev_campaign_id=14491971570&gclid=Cj0KCQiAieWOBhCYARIsANcOw0znQwgq1CPQtgkKZFAz 5YNsOyP7eJ6rmn__eZFHDzVUGEnXS6WGSPYaAl7xEALw_wcB

ja kupiłem TL866CS ,odczytuje i zapisuje elegancko działam tzn uczę się dopiero na kości sst 27c512