PDA

Zobacz pełną wersję : D15z6 i Glowica od d16y8?



Liero
08-04-12, 19:34
Jak w temacie,mam okazje kupic cala glowice z d16y8 w dobrej cenie,i pytanie brzmi,czy moge ja bez problemu przelozyc do silnika d15z6? bedzie to wszystko hulac,czy beda jakies problemy przy zmianie gory? (oczywiscie glowica bedzie splanowana,uszczelniacze powinieniane itd) i czy bedzie to dzialac aktualnie na kompie z d15z6? w pozniejszym czasie bedzie p28.
Czy moze zamiast calej glowicy lepiej przelozyc tylko walek i klawiature? tyle ze dowiedzialem sie,ze przy zmianie tylko klawiature i walka,wlasnie walek moze sie zatrzec po jakims czasie..
Pozdrawiam

Szczery
08-04-12, 20:06
Walek i klawiature wymien bo zwroc uwage ze glowica ktora chcesz Qpic ma oznaczenie p2j a Ta na Twoim bloku dla odmiany p2j.
To te same glowice tylko osprzetem sie roznia.
Walek mogl by sie zatrzec gdybys go dokrecal bez klucza dynamometrycznebo zbyt mocno. Klawiature/walek to sie wcale tak mocno nie dokreca jak sie niektorym wydaje.
Poczytaj poszukaj o wymianie walka i klawiatury w eko na d16z6/y8... Sama wymiana walka i klawiatury zaskutkuje byt uboga mieszanka. Nozesz poupalac zawory czy cos takiego.
Wymienic musisz za jednym zamachem jeszcze wtryski na wydajniejsze (podobno idealnie pasuja od b18c4), kompa na poczatek z gotowymi pod takiego moda mapami a z nim przejsciowka zawitac musi. Ale zamiast tymczasowych map najlepiej odrazu stroic.

W odpowwiednich tematach znajdziesz mnustwo informacji. To nie jest minime.

billiejoe
08-04-12, 20:17
Odpuść sobie wymianę głowicy bo wejdziesz w koszty które nic nie wniosą :) Wymieniasz wałek i klawiaturę, nic nie zatrzesz jeśli ogarniesz temat według manuala, najlepiej od razu kup ecu przerobiony pod strojenie i przejściówkę w zależności czy masz wiązkę przed czy po FL...jeśli chodzi o wtryski to nie trzeba ich przekładać, można stroić na 190cc z d15 i 240cc z b18 które podchodzą p&p, na początek tymczasowo możesz uderzyć po gotowe mapy, tych projektów już troszkę mamy a zawsze to lepsze niż jazda na seryjnym ecu :)

Liero
08-04-12, 22:35
Dziekuje bardzo :) wlasnie takiej odpowiedzi oczekiwalem,w takim razie di wymiany idzie sam walek i klawiatura :) walek podejdzie pod aprata zaplonowy ktory jest z d15 tak? a jak z kolkiem rozrzadu?

Szczery
08-04-12, 23:33
Pamietaj by po zmianie walka i klawiatury nie jezdzic na seryjnym kompie bo szybko wykonczysz silnik (uboga mieszanka).
Pewnie kilkaset kilometrow nie zabije go ale jestem przed takim modem i jak narazie tylko teorie znam. Praktyka bedzie za pare m-cy jak juz wszysciutko bede mial przygotowane.
Aparat na bank podejdzie bo wyciecie na walku pod aparat w calej D serii jest jednakowe.
Pasek tez zostaje bo zostawiasz stara glowice. Ale przydalo sie by regulowane kolko by podczas strojenia mozna bylo maxymalnie duzo z tego wyciagnac.
Taki mod silnika jest fajnym modem ale do ze skrzynia, seryjna skrzynia od eko zabije mozliwosci chyba kazdego silnika ponizej 250koni chyba :P
Ja sobie skolowalem skrzynie z mojego dawnego eg33 ktore moj kolega z pracy tak zaciural ze od blisko miesiaca mozna zyletki z jej udzialem Qpic :( Niby fd "tylko" 4,25 ale to i tak o niebo lepiej od serii.

OT. jakie fd ma seria skrzynia od d15z6/z8?

mixturant
09-04-12, 00:06
Skrzynia z d15z6 ma fd jakoś 3,8

Liero
09-04-12, 00:19
Skrzynie juz mam dobra ;) wiec nia sie nie martwie,co do zmiany kompa to tak juz mam praktycznie zalatwione,ze przy zmianie walka i klawiatury,odrazu bedzie przejscie na obd1 i p28 + wtryski z b18 pod obd1 :) ,pozniej wydech 2" i strojenie,zobaczymy co z tego wyniknie,slyszalem tez,ze mozna wymienic ssaka na inny? ten od y8 albo d16z6 tez podobno cos daje?

mixturant
09-04-12, 00:26
ssak od d15z6 i d16y8 jest prawdopodobnie taki sam, ale głowy nie dam uciąć.

Szczery
09-04-12, 00:44
fakt, Sprawa ssakow d15z6 oraz y8 wraca jak bumerang i problem jest taki ze nie ma nikogo kto to sprawdzil tak absolutnie do konca.
Wymiary zewnetrzne maja identyczne bo to juz bylo sprawdzane, przydalo sie by sprawdzic jeszcze ich pojemnosc (np zalac do pelna woda) oraz inne wymiary wewnetrzne.

mlodyxx
09-04-12, 03:41
srednice kanalow moga miec acz kolwiek 114koni z 1,5 tez nie jest malo jak na serie to przypuszczam ze moga sie nie roznic pozatym mozna by po oznaczeniu odlew jakies wnioski wyciagnac , albo sie troche pobawic i kanaly powiekszyc;p jak ktos lubi dlubac

kazik2_h9w3
09-04-12, 06:37
walek podejdzie pod aprata zaplonowy ktory jest z d15 tak? a jak z kolkiem rozrzadu?
Aparat podchodzi ale nie pasuje P&P trzeba rozwiercać jeden z otworów lub nie przykręcać na jedną z śrub ale podobno da się wymienić ten element na klawiaturze
Kółko ...Nie dam sobie ręki odciąć ale jest takie same
A co do ssaka to widziałem fotkę u kolegi Djadi(mam nadzieję że dobrze napisałem)i tam widać jak jest
http://imageshack.us/photo/my-images/523/27062009446.jpg/
Mam nadzieję że autor fotki się nie obrazi

Liero
09-04-12, 08:47
Aha,czyli rozumiem ze sprawa ssaka to raczej nie oplaca sie tego tykac,czy jest mozliwosc wlozenia jeszcze czegos na polepszenie osiagow? np wymiany kolektora dolotowego,przepustnicy czy cos? oczywiscie kolektor wydechowy 4-2-1 i przelot 2" bedzie + strojenie jak wszystko sie zmontuje

kazik2_h9w3
09-04-12, 08:53
przepustnicy czy cos?
Przepustnicę można większą ale trzeba rozwiercić ssący a kolektor można wymienić na np jakiegoś edelbrocka czy skunka wszystko zależy od zasobności Twojego portfela

billiejoe
09-04-12, 09:24
Aparat podchodzi ale nie pasuje P&P trzeba rozwiercać jeden z otworów lub nie przykręcać na jedną z śrub ale podobno da się wymienić ten element na klawiaturze
Kółko ...Nie dam sobie ręki odciąć ale jest takie same
A co do ssaka to widziałem fotkę u kolegi Djadi(mam nadzieję że dobrze napisałem)i tam widać jak jest
http://imageshack.us/photo/my-images/523/27062009446.jpg/
Mam nadzieję że autor fotki się nie obrazi
Kółko jest inne, najlepiej żeby było z y7 lub y8 ewentualnie regulowane...jeśli chodzi o mody to polecam zmianę przepustnicy i rozwiercenie ssaka jako wiśienke na torcie, nie wiem jak to wpływa na moc ale w autopsji jest tak że autko będzie bardzo czułe na każde muśnięcie gazu i ciągnie do samego końca :)

ciuciek
09-04-12, 09:38
Wtrącę się trochę. Do przykładu mam D13B2 z głowicą d15z6 i wałek + klawiatura d16Z6 + ssący D16z6 i regulowane kółko. Taki setup siedział właśnie kiedyś w D15z6 i efekt był niezły 134 km na Hamowni, tylko na kółku z Y7

Liero
09-04-12, 11:20
Bede mial cala glowice,wiec i z kolkiem od y8,mysle wlasnie tez nad regulowanym ale to raczej pozniej :)
Wieksza przepustnica,tylko jaka :)?

Ogolnie ciesze sie ze temat sie rozwija,bo corazto wiecej osob posiadam d15z6 i pewnie niejednemu sie przyda.
Pozdrawiam

Szczery
09-04-12, 11:59
wracajac do aparatu zaplonowego. Po co go zmieniac? Glowica eko i y8 ma ten sam odlew, nawet oznaczenie. Aparat od eko pasuje idealnie. No moglem o jednym nie pomyslec, y8 moze miec bardziej wyprzedzone/opuznione krzywki na walku i przez to aparat moze byc inaczej ustawiony wzgledem glowicy.
Patrzac za walki od d15z6, d16z6 oraz d16w4 nie zauwazylem jednak zadnego przesuniecia wzgledem naciecia pod aparat (sprawdzane tylko na oko).
Jesli przesuniecia nie ma to na aparacie od eko powinno sie chyba wszystko pieknie ustawic.
Jedynym problemem jest to, ze eko to obd2 a p28 to obd1 i nie wiem jak ten komp bedzie sie porozumiewal z aparatem obd2. Czy przejsciowka z obd2(a) na obd1 zalatwia te sprawy?
Czy jednak jest inaczej niz sie mi WYDAJE?

Saiti
09-04-12, 13:19
Sprawę załatwia wymiana aparatu na taki z OBD1 ;) Z położeniem czujnika wału w aparacie :)

Szczery
09-04-12, 13:28
OJ, to ja do mojej listy zakupow musze kolejny punkt dopisac :(
A czy obudowy aparatow obd1 i tego eko sa jednakowe, da sie same bebechy przelozyc by nie kombinowac z pilowaniem uchwytu?

W sumie wszystko nadal sie wokolo jednego tematu kreci.
:)

billiejoe
09-04-12, 13:34
Szczery dajesz przejsciowke zgodna z wiazka i na obd1 przechodzisz bez problemow ;) Do tego przerobiony ecu,mapka na rozruch i wszystko bedzie chodzic, wazne zebys mial mape pod wtryski w zaleznosci ktore zostana :)

Liero
09-04-12, 14:18
Czyli jesli ogarniety elektryk przerobi dobrze wiazke,to bedzie tez aparat dobrze trybli na aparacie z obd2 z d15 tak :)? bo wtryski z b18c4 to sa tez pod obd2

billiejoe
09-04-12, 14:28
Ale po co zmiana aparatu, zostaw ten co jest, na jednej śrubie jak nie będzie trzymał to żadnej szkody nie będzie :)

kazik2_h9w3
09-04-12, 14:32
U mnie trzyma się na trzech i jak widać można


Ale po co zmiana aparatu
dokładnie skoro nie zmieniasz wiązki pod maską to po jaką cholere zmieniać aparat

billiejoe
09-04-12, 14:40
Na siłę ktoś szuka tutaj problemu, chcesz zmienić wałek i klawiaturę, proszę bardzo, montujesz wałek z klawiaturą, zostawiasz aparat, zmieniasz kółko żeby dobrze to ustawić, do tego zmiana ecu na przerobiony pod strojenie, bez ciśnienia na p28, do tego przejściówka w zależności czy masz obd2a czy obd2b, wszystko, o czym więcej gadać? Można zmienić wtryski na 240cc ale jak ktoś ma stroić to zrobi to na każdych, do tego ustawić zapłon i 130+ musi być :)

kazik2_h9w3
09-04-12, 14:46
Dokładnie ludzie szukają dziury w całym a są tematy dość podobne wystarczy poczytać a wszystkiego się dowiemy z lektury

Liero
09-04-12, 14:48
Dziekuje wszystkim za odpowiedz :) juz wszystko wiem.
Pozdrawiam

billiejoe
09-04-12, 14:58
Jak my zmienialiśmy Karolu to nie było tyle przetartych szlaków i dawaliśmy sobie rade z ogarnięciem tematu, teraz pytanie na pytaniu :)

Heh...to jak kiedyś bez telefonów, ludzie jakoś potrafili się umówić i porozumiewać, teraz każdy się tylko spóźnia i nie wstawia na umówione spotkania, a tyle źródeł informacji :D

kazik2_h9w3
09-04-12, 15:04
Dokładnie tak ,a myślałem że zakładając temat o wymianie wałka i kalw. miałem nadzieję że tam się będzie wszystko wyjaśniać a tu coraz częściej coś nowego się pojawia i coraz więcej niewyjaśnionych aż sam czasem muszę pomyśleć czy faktycznie było tak ciężko jak to się ludzią wydaje
No i u mnie poszło bez kupnej przejściówki tylko home made

billiejoe
09-04-12, 15:08
No i u mnie poszło bez kupnej przejściówki tylko home made
Cichooo bo zaraz znów posypie się grad pytań co to za innowacja że można przejść bez adaptera :D

kazik2_h9w3
09-04-12, 15:23
Cichooo bo zaraz znów posypie się grad pytań co to za innowacja że można przejść bez adaptera
I tak nie umiem na to odpowiedzieć bo tą kwestią zajął się brat

rafal86
09-04-12, 17:51
tak z ciekawosci to ile pali takie d15z6 po takich modach? coś podobnie jak z6/y8?

billiejoe
09-04-12, 17:59
Zależy od cyklu...mi osobiście w trasie okolice 6,5/100, w mieście to już zależy od pokonywanych odcinków :)

kazik2_h9w3
09-04-12, 21:46
Ja na trasie nie próbowałem ale w mieście przy moim ciężkim bucie poniżej 10 l a moje seryjne paliło mi 8,5 przy w miarę delikatnym stylu jazdy (sedan swoje waży)
Więc u mnie różnica ok 1 litra a na trasie powinno się zejść poniżej 6,5-7 litrów tak jak Kolega pisał

SbQ1337
11-04-12, 01:16
koledzy, rozsypało mi się d16z6 którego swapa zrobiłem stosunkowo niedawno.. najprawdopodobniej poszedł blok, nie wiem w jakim stanie jest głowica. aczkolwiek jeśli głowica jest ok również dręczy mnie pytanie czy opłacalne jest przełożenie głowy z d16z6 na d15z6 ?

mam okazję kupić silnik d15z6 z przebiegiem 50tys km.. więc prawie nie znający co to życie. wszystko jest sprawne daję mi gość gwarancję na niego więc po cenie jaką proponuję mam zamiar go brać ponieważ remont mojego z6 pochłonie więcej $ niż kupno słupka d15z6.. cały osprzęt mam z d16z6 tylko wysypał się słupek, piszecie tu że coś może nie podejść itp. chodzi mi tylko czy zakładając na blok d15z6 kompletną głowicę z d16z6 uzyskam w miarę porównywalny efekt do silnika który mi się wysypał ? :)

lista modów wraz z tym

lekkie koło, parówa simota, wydech 2' +kolektor 4-2-1 ebay, skrzynia s20, sprzęgło 4łopatkowy spiek exedy, wiązka obd1 komp p28 (odcinka chyba za wysoko by była bo mam przesuniętą na 7800 ale to kwestia tylko podjechania do znajmka..)

pozdro i czekam na opinie :)

jasiek09
11-04-12, 14:28
chodzi mi tylko czy zakładając na blok d15z6 kompletną głowicę z d16z6 uzyskam w miarę porównywalny efekt do silnika który mi się wysypał ?
Jak się nie mylę to silnik sporo się odpręży dlatego w d15z6 zmieniają tylko wałek od d16z6 bez wymiany głowicy ?

SbQ1337
11-04-12, 21:40
komprecha ponoć wielce zmianie nie ulegnie ale fakt małe rozeznanie i dowiedziałem się że tylko wałek i klawiaturę się zmienia.. natomiast kwestia osprzętu.. głownie chyba chodzi o wtryski i aparat zapłonowy podejdzie p&p z d16z6 ?

Liero
12-04-12, 05:17
SbQ1337
Idz do strony 3'ciej,tam masz napisane wszystko na temat aparatu.

SbQ1337
12-04-12, 09:21
spoko jak 3ma to nie mam więcej pytań :D

billiejoe
12-04-12, 23:25
komprecha ponoć wielce zmianie nie ulegnie ale fakt małe rozeznanie i dowiedziałem się że tylko wałek i klawiaturę się zmienia.. natomiast kwestia osprzętu.. głownie chyba chodzi o wtryski i aparat zapłonowy podejdzie p&p z d16z6 ?
Wtryski z d16 nie podejdą p&p bo tam masz obd1 a tu masz obd2a/b, dopiero konwersja przed ecu będzie u Ciebie...aparat podejdzie ale wolałbym go sprzedać a jeździć na tym od econo, kilka stówek drogą nie chodzi a td42u raczej jest poszukiwany :)

SbQ1337
12-04-12, 23:53
jak mają nie podpasować jak wszystko jest ogarnięte, wiązka komp, listwa wtryskowa i same kostki i wtryski to chyba tylko wpina się je i śmigają.. dostałem info o innej sprawie. że jest inne koło pasowe niż w d16z6 oraz że układ wodny może być trochę inny i jest rzeźba

wysrał mi się d16z6 i chcę po prostu podmienić na d15z6 <- sam słupek

d seria to d seria :) mam podmienione wszystko z d14z1 na d16z6, to ile teraz rzeźby jest na d15z6, nie może być tego wiele

kazik2_h9w3
13-04-12, 06:13
Najlepiej jak napiszesz do Kolegi Sebek_WWL on robił identyczną podmiankę jak Ty no i mnie czeka podobna

billiejoe
13-04-12, 06:50
jak mają nie podpasować jak wszystko jest ogarnięte, wiązka komp, listwa wtryskowa i same kostki i wtryski to chyba tylko wpina się je i śmigają.. dostałem info o innej sprawie. że jest inne koło pasowe niż w d16z6 oraz że układ wodny może być trochę inny i jest rzeźba

wysrał mi się d16z6 i chcę po prostu podmienić na d15z6 <- sam słupek

d seria to d seria :) mam podmienione wszystko z d14z1 na d16z6, to ile teraz rzeźby jest na d15z6, nie może być tego wiele
W całym temacie umknęło mi że Ty miałeś d16z6 ;)

SbQ1337
15-04-12, 23:49
no właśnie to jest to :) była rzeźba żeby z d14z1 zrobić wszystko pod d16z6.. teraz kwestia tylko tego ile rzeźby jest pod d15z6 ;) mam nadzieję że wszystko będzie ok ponieważ czekam tylko na decyzję czy silnik nadaje się do remontu czy szukać nowego słupka ;d