Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kilka pytań odnośnie D16Y7, zapraszam znawców silniczów Hond



dziadu
07-07-07, 22:55
1. Czy to normalne ze po wyciagnieciu katalizatora moja Hania kopci ?
2. Czy w mojej Hani trzeba regulowac zawory ?
3. Czy po załozeniu kolektora wydechowgo ze stali nierdzewnej i przesunieciu sondy lambdy o ok 20cm dalej w kierunku tłumika jest mozliwe ze kopci ?
4. Czy 195tys. przebiegu na D16Y7 to duzo i ile taki silniczek moze wytrzymac ?
5. Po lekkim dodaniu gazu slychac dzwonienie pod pokrywa zaworow, czy wiecie co to może być ?
6. Chłopaki załozylem sobie ten kolektor co w 3pkt. pisalem przelozylem sonde troche nizej i z boku. I zaczeła mi kopcic na szaro-jasno niebieskim dymem szczegolenie jak sciągne noge z gazu... Aha no i jak sie rozgrzeje to ma bardzo niskie wolne obroty (ok 400)
Czy ten kolektor mogl cos powieprzyc a moze to tylko zbieg okolicznosci...
Prosze was o pomoc !
Nie wiem co mam teraz zrobic... kopci jak trabant :(

Pozdrawiam i z góry dziekuje za odp.
dziadutb

Furious
08-07-07, 09:37
1. chyba nie powinna
2. tak
3. nie ma znaczenia ze sonda jest 20cm dalej
4. to normalny przebieg, ale zapewne maly remont juz powoli by sie przydal, ile oleju pali?
5. ?
6. zrob reset komputera i wyreguluj wolne obroty srubka na przepustnicy

E2rd
08-07-07, 09:56
Z moich doświadczeń, to przy takim przebiegu ma prawo ten silniczek olej posysać. Może przed wymianą nie zwróciłeś uwagi na kopcenie. Ja jestem po generalnym remoncie i już nie kopci i nie ssie 1litra na 1000kmów.
Jeszcze jedno pytanie - czy na końcowym tłumiku na rurze jest na zewnątrz mokra olejowa obwódka ??? Jak mój brał to taki slad był, po remoncie samoistnie bez czyszczenia zeszło. To takie moje spostrzeżenia. Myśle, że kopcenie niebieskim jest od spalania oleju a nie jest spowodowane wymianą kolektora, bo niby co ma kolektor do smarowania.

dziadu
08-07-07, 12:35
Furious
5. Przy dodawaniu gazu słychać dzwonienie pod pokrywą zaworów efekt kilku dzwoneczków-moze luz zaworowy?)
3. A wiesz może jak sprawdzic sonde lambde domowym sposobem (moze podaje złe wartosci do ecu)
4. Powiedz mi co byś proponował zrobić :hinczyk: Napewno bym sobie zrobił regenracje głowicy (uszczlenienia, obróbka zaworów, prowadzenia, planowanie) Ale powiedz mi co jeszcze: tłoki z pierscieniami, czy moze same pierscienie wystarczą ?, wtryski też trzeba ?
6. Reset ecu zrobie się jak ściagne minusowa kleme na 2min ?, czy wolne obroty wyregulowac po nagrzaniu czy na zimnym silniku ?

E2rd
Wczoraj rano założylem sobie nową końcówke wydechu i wieczorem już zauważyłem sadze na niej... Zauważylem również ze więcej kopci na szaro niż na niebiesko i więcej widać tego dymu jak puszcze pedał gazu niż jak wcisne przynajmniej do połowy.

A ile oleju spala to jeszcze nie wiem bo dopiero kupiłem i zrobiłem moze ze 150km.

Tomek
Honda Civic Coupe D16Y7

Furious
08-07-07, 13:17
Sprawdz ile oleju Ci pali, podejewam ze nie mało, wiec wymien uszczelniacze zaworowe plus pierśnienie tłokowe (tylko w komplecie!).
ECU reseruje sie bezpiecznikiem pod maska, bylo to podawane pięcet razy - radze uzyc opcji SZUKAJ i zapoznac sie z regulaminem oraz FAQ

dziadu
08-07-07, 15:07
pierscienie nominalne ?

civicmax
09-07-07, 11:17
Sprawdz ile oleju bierze, bo ten silnik bierze napewno:) juz w takich przebiegach..

Furious
09-07-07, 11:41
pierscienie nominalne ?
tak

dziadu
09-07-07, 19:31
-furious
ostatnie pytanie.
czy mam tez zrobic szlif tuleji ? czy raczej jest to zbędne... ? (191tys. przegiegu ma motor)
co proponujesz ?

Pozdrawiam
Tomek