Zobacz pełną wersję : Mrygające światła....kłopoty z elektryką
Witam, szukałem i szukałem ze 2 dni i nie znalazłem żadnego tematu który by mi mógł jakoś pomóc. Otóż, mam zregenerowany alternator 4 miesiące temu(wymieniony także regulator). Po jakichs 4 miesiacach jazdy (wszystko bylo ok) zaczely mi migać wszystkie światła (deska, reflektory) i samochód zacząl przerywać przy przyspieszaniu i nierowno chodzić więc 3 tygodnie temupo wizycie u mechanika okazalo się że regulator padł. Zmieniłem go ponownie i było cacy do wczoraj, wczoraj objawy sie powturzyły a do tego okazuje się że jak wezmie miernik przyłoże do minusowej klemy i obudowy silnika czt zapłonu to mam przebicia. Nie mam już pomysłu co to może być bo tym razem regulator jest ok bo laduje 14-14,4. Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł to prosze o pomoc.
Pozdrawiam
Hubert
jak wezmie miernik przyłoże do minusowej klemy i obudowy silnika czt zapłonu to mam przebicia.
Co rozumierz przez "przebicia" ? Jeżeli pokazuje się jakieś napęcie, to znaczy że korpus silnika nie jest dobrze połączony z minusem akumulatora. Nadwozie z silnikiem i minus akku z nadwoziem połaczone są grubymi przewodami. Sprawdź to, może któryś się poluzował albo zardzewiał i brak jest dobrego styku.
Jakie przebicia ?? nie rozumiem do końca, a objawy, które opisujesz są raczej objawem braku masy na silniku. A brak masy to częsta przyczyna problemów z elektryką.
Opisz dokładniej te "przebicia" :djablek:
Przebicie...dobra postaram sie to sprecyzować....jak biore miernik i lapie za minus na klemie a plus przykładam do korpusu silnika to miernik pokazuje mi jakies 1,7 a powinno być 0. Masa od akumulatora sprawdzona (jest ok) natomiast nie sprawdzałem masy od korpusu silnika. Mówicie że są to gube przewody...jedyny jaki widze,który może byc masa to cieniutki kabel laczacy silnik z karoseria znajdujący sie na wysokości chlodnicy od klimatyzacji (moj cif to EG4 z silnikiem d15b2).
Nie jest on taki cieniutki.
Zmierz napiecie miedzy srubką od tego przewodu na silniku i śrubką na karoserii. Powinno być 0 V. Jak nie bedzie 0 V, to znalazłeś usterkę. Generalnie, na całym dużym "żelastwie" (masie) widocznym powinno być 0 V wzgledem minusa akumulatora. :)
Dobra dzięki dziś to sprawdzę, mam nadzieje ze będzie to to bo już 2 razy mi szlak trafił regulator napięcia przez takie badziewie...tzn objawy były takie jak teraz z tym że kończyło się brakiem ładowania i śmiercią regulatora. Nie wiem tylko czy wtedy też były takie przebicia:/Jedno jest pewne nie bede co 3 tygodnie (tyle minęło czasu od wymiany regulatora) wymieniał regulatora.
Przeczysc klemy jakas szczotka druciana czy papierem sciernym, oraz tak samo odkrec przewody uziemiania i przeczysc je na styku z silnikiem.
Ja u siebie mam chyba dwa kable masowe.. jeden polaczony ze skrzynia biegow drugi z pokrywa silnika.
Spoko po pracy się za to wezmę i jak coś dam znać czy dało jakiś efekt:)
[ Dodano: Sro 11 Lip, 2007 ]
Dobra, wszystkie kable masy wyczyszczone ze mucha nie siada a przebicia jak były tak są...juto zmieniam jeszcze świece i dalej pomysłów mi brak bo nie wiem co to już może być...:(
Samochód dziś odwiedził lekarza i okazało sie że na 100% (tak twierdzi mechanik) przyczyna tkwiła w alternatorze...zatem słabe ogniwo zostało wymienione i samochód odżył. Mam tylko nadzieje że ten problem sie już nie powtórzy...
Dzięki za pomoc
Pzdr
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.