Zobacz pełną wersję : Stożek w b18c4
Siemka.
Zastanawiam się nad zamontowaniem kompletnego dolotu K&N dedykowanego do VTI. Ktoś może ma taki zestawik na silniku B18C4? Jak wrażenia po montażu? Jak się auto spisuje? Może jakieś pomiary z hamowni?
P.S.Wiem, że tematy o stożkach były już na forum, ale nigdzie nie znalazłem konkretnie tego co potrzebuję.
Z góry dzięki za ewentualne odpowiedzi.
Kolego jakbyś przeglądnął chociaż tak ciut ciut forum to byś się dowiedział.
Dokładnie takie kity dwa tygodnie temu założyliśmy z adamosem. Piszemy o tym w nasze hondy.
i tak:
- największą różnicą która dominuje jest dźwięk, po poerwszych 3km stwierdziłem, że wracam do serii bo się tak nie da jeździć, jednak po kolejnych 10km zapewniałem, że już nigdy wkładka ;) Jeśli nie otwierasz przepustnicy do końca tylko jedziesz spokojnie do 4-5rpm jest jak przed zmianą dolotu, jednak gdy w granicach już tych 4-5 tys wciśniesz gaz w podłoge to zaczyna się robić ciekawie, a po załączeniu vteca jest już ostra zabawa :aloha:
- wraz z całym wydechem przelotowym i założeniem dolotu bardzo wyczuwalnie poprwaiła się charakterystyka silnika w całym zakresie, silnik bardzo dużo zyskał na elastyczności zwłaszcza powyzej 2,5-3rpm.
Zaglądnij do mojego tematu tam masz pokazane jak to zamontowaliśmy.
Hmm, dobrze, że silnik lepiej chodzi ale martwi mnie, że tak głośno, bo mówiąc szczerze cenię sobie komfort podróży i nie kręci mnie być najgłośniejszym autem na osiedlu. Chyba jednak zostanę przy serii, tym bardziej, że do 4 tys kręce go tylko gdy mi się spać chce lub pusto w baku. Wole te górne zakresy obrotów.
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam.
Ja już nie chcę głośno, więc kupiłem wkładkę i będę wymontowywał rezonator, zastępując go dociągnięciem zimnego powietrza. Mam nadzieję, że głośno nie będzie :D
włanie cale zamieszenie z glośnością silnika spowodowane jest usunięciem rezonatora....a nie samym stozkiem. dolot to jeszcze nie tragedia, ale brak rezonatora ;)
tzn. przy otwartej przepustnicy do połowy jest jak seria, dopiero po wciśnieciu pełnego gazu zaczyna sie jazda, a jak sie vtec załączy to jest odlot :) takie małe "subaru" :aloha:
Tyle, że puszka, w której jest filtr jest większa, więc powinna lepiej wytłumić (takie moje gdybanie). Poza tym wygląda niewinnie seryjnie :D
jak masz seryjny wydech to nie będzie dużo głośniej, za to dźwięk bedzie bardziej "rasowy".
jak masz seryjny wydech to nie będzie dużo głośniej, za to dźwięk bedzie bardziej "rasowy".
w tym sęk
naprawdę w moim odczuciu wogóle nie pogorsza to komfortu podróży
na seryjnym dolocie jak krecisz wysoko to tak samo silnik głośno pracuje, nie mów że jeździsz cały czas wysoko, bo tak się praktycznie nie da jeździć podczas codziennego użytkowania. Na trasie też nie jedzie się cały czas na vtecu
suma sumarum stwierdzam, że komfortu nmie pogarsza
jak masz seryjny wydech to nie będzie dużo głośniej, za to dźwięk bedzie bardziej "rasowy".
100% realna prawda :)
Hmm, ale w takim razie inne pytanie, czy na seryjnym wydechu, zastosowanie stożka przyniesie jakieś efekty? bo z tego co wiem, stożek nie koniecznie musi polepszyć osiągi ale może je także pogorszyć. Co do rasowego dźwięku na vtecu jestem za, to mnie zachęca do jego montażu. Ma ktoś z Was może stożek na seryjnym wydechu? Zastanawiam się nad zrobieniem przelotowego układu z tłumikiem końcowym z silencerem. Co sądzicie? Poprostu nie lubię jak mi coś buczy non stop. Kiedyś jeździłem ze sportowym tłumikiem tylko innym autem, to po trasie Warszawa- Szczecin- Wrocław- Warszawa przed 2 dni mi w uszach buczało :)
I jeszcze jedna sprawa, myślę nad kolektorem 4-2-1. Myślałem nad Supersprintem ale cena jest przegięta. Jaką inną firmę polecacie?
Kolego ty chyba rzeczywiście forum nie czytasz.. :bicie: :d
Napisze Ci o wszystkim, tylko później bo teraz nie mam czasu. pozdro
Znalazłem w Wawie zamontowanie całego zestawu K&N(oczywiście zestaw ich), łącznie z odizolowaniem go od silnika oraz doprowadzeniem zimnego powietrza za 600zł. Warto?
Dobra, na koniec mam prośbę do posiadaczy zestawów ze stożkiem od wypisanie plusów i minusów jakie widzą w takiej instalacji.
Pzdr
Kolego ja to wszystko zrobiłem sobie sam i wyszło mnie 400PLN, więc jak Ci się za 200pln nie chce grzebać to warto. Sam się zastanów.
+ odczułem wyraźną poprawę w całym zakresie obrotów
+ mniejsza wrażliwość autka na wysokie temperatury otoczenia (przy takich upałach jak teraz spadek mocy jest prawie nie odczuwalny, przy seryjnym dolocie było zdecydowanie gorzej)
+ dźwięk zwłaszcza po załączeniu się vteca jest zniewalający (napewno nie uciążliwy)
+ chyba tańsza eksploatacja
- nie wiem (tego się w sumie obawiam) czy stożek przypadkiem nie przepsuzcza więcej syfu do silnika, ale niech się wypowie ktoś kto wie jak z tym jest przy markowych filtrach
No nic,dzięki za odp. Myślę, że w ciągu najbliższych 2 tygodni,ten zestawik zagości u mnie ale pierw muszę zająć się wymianami eksploatacyjnymi w aucie.
Dzięki jeszcze raz i pozdro.
Witam.
Ja również zastanawiam sie nad zamontowaniem stożka w mojej Hani pomimo iz nie mam vtec-a. Jesli chodzi o sam stozek to powiem jedno. Do niedawna bylem posiadaczem golfa 4 1,8 turbo 2005r. i zamontowałem w nim właśnie stozek k&n.
+ zwiekrzenia mocy o 6 koni (bylem na hamowni)
+ Piękny dziwk kiedy załączyła sie turbina (prawie identycznie z subaru)
+ Mniejsze spalanie.
i jeśli czyscisz filtr regularnie co 20 lub 30 tys to wszystko gra, skoro jest to filtr sportowy to napewno ciagnie mniej syfu do silnika poniewaz ... ehh znajdz sobei opis obudowy filtra K&N na necie i zobaczysz czemu nie ssie syfu.
Osobiscie polecam
Szacun
Już jestem przekonany, że go zrobię. Odkładam już kasiorkę bo właśnie jestem po wymianach wszystkich filtrów, płynów, końcówek drążków, geometrii itp. więc czas na stożek :)
Witam. I jak tam ten stozek?? Ja nie jestem przekonany. Znaczy wy z tym macie do czynienia bo takie stozki co widzialem po 80zl albo to co montuja znajomi to syf i to podejzewam ze nie zly syf przepszcza poza tym pobiera gorace powietrze z komory silnika co sie z celem mija... Musze zobaczyc ten zestaw o ktorym tu piszecie. On jest przeznaczony do B18C4?? Moze tez sie skusze :D Aha jak juz pisze ( ja tu nowy jestem jeszcze nie obcykalem Forum ) to chcialem zapytac o jakas tania koncowke w stylu mugen ktora to moglbym zamontowac sobie no i zeby to nie chalasowalo za bardzo ;] bo katalizator reszte ukladu chce zostawic chodzi mi w zasadzie o efekt estetyczny i martwie sie troche ze bez ciecia sie nie obejdzie... Ale w zasadzie slyszalem pare maszynek z takim rykiem ala WRC nie buczaly tak basowo podoba mi sie... Jak ktos mi moze pomoc to super... I sory ze sie wpieprzam w temat kolegi mAgika ;] Piekne Maszyny panowie ja swoja tez zamieszcze pozniej. Pozdrawiam!!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.