Zobacz pełną wersję : czujnik położenia przepsutnicy
witam, zacząlem nowy temat gdyz nie znalazlem nic podobnego, komputer w d15z6 pokazal mi bład nr. 7 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód. kupiłem drugi taki czujnik i chce podmienic, chciałbym sie zapytac czy moge to zrobic samemu czy wymaga to jakiegos specjalnego ustawiana, regulowania itp. ? wsytarczy odkrecic dwie śrubki, odpiąc kostke, wyjąć czujnik i zrobic to w odwrotnej kolejsności z nowym ?? bardzo prosze o pomoc. :)
odkręcic te śrubki to problem bo są fabrycznie zabezpieczone
ale to najmniejszy problem
po tej kolejnosci co napisałeś podłączasz wtyczke włączasz zapłon i pomiędzy kabelkami 2 i 3 na wtyczce (dzyndzel do blokady u góry) kręcisz na niedokręconych śrubkach tak czujnikiem żeby pojawiło się 0,5 V i dokręcasz. gotowe
uuu, nie czaje. myslalem, ze jest to proces latwiejszy ;/ jak odkrecic te srubki skoro sa zabezpieczone ? musze podlaczyc jakis czujnik zeby zeby stwierdzic ze jest 0.5 V ?
W manualu opisane jest, że ten czyjnik wymienia się razem z cała przepustnicą. Dotyczy to przynajmniej silnika który jest w moim aucie. Dlatego jak miałem ten błąd to załozyłem uzywkę i po problemie. Jak miałem stara przepustnicę w rękach to zacząłem ja rozkręcać (śrubki mocujace TPS mają zaklepane główki) to wykręciłem Tps i zakręciłem. Jednak nie wymieniałem. Wydaje mi sie ,że po wymianie na ''nowy'' czujnik wszystko powinno działać.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65bf66cf73b85ceb.html
chodzi mi o ten czujnik, a mianowicie jak odepne kostke i odpale silnik to obroty podczasa jazdy gdy wyrzuce na luz sa normalne a gdy podepne to podczas jazdy przy jakiejkolwiek predkosći na luzie auto trzyma minimum 3tys. obrotów, dopiero spada do okolo 750 gdy zatrzymam sie calkowicie.
ręcisz na niedokręconych śrubkach tak czujnikiem żeby pojawiło się 0,5 V i dokręcasz. gotowe Hmm nie tak to robili chłopaki na yt montując skunk2 ?
Ustawiając opór taki jaki miał poprzedni tps ??
Ja tak robiłem u siebie i wartości też gdzieś znalazłem że mają sie mieścić w pewnym przedziale.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...f73b85ceb.html
chodzi mi o ten czujnik, a mianowicie jak odepne kostke i odpale silnik to obroty podczasa jazdy gdy wyrzuce na luz sa normalne a gdy podepne to podczas jazdy przy jakiejkolwiek predkosći na luzie auto trzyma minimum 3tys. obrotów, dopiero spada do okolo 750 gdy zatrzymam sie calkowicie.
kręcisz na niedokręconych śrubkach tak czujnikiem żeby pojawiło się 0,5 V i dokręcasz. gotowe
??? jak mam im krecic skoro tak jak na zdjeziu powyzej co zalaczylem wczesniej jest on na dwoch srobkach i nie da sie im krecic.
oporu dobrze poniżej 5 ohm nie ustawisz ;/ możesz mieć nawet przekłamanie 70% w zależności od miernika
natomiast ustawiając napięcie masz 100% pewność ze będzie dobrze
jak bede miał czas to ogarne swoja przepustnice i zobacze jak tam idzie regulowac
edit
napewno musisz rozciąć te śrubki (tak żeby się dostac tam śrubokrętem) i wykręcic TPS, na tych śróbkach możesz regulować ustawienie TPS
skolopendra
06-04-12, 20:35
uuu, nie czaje. myslalem, ze jest to proces latwiejszy
kup używaną przepustnicę i po problemie
wymiana czujnika i kalibracja czujnika jest dość prosta. kiedyś miałem podobny problem.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?97512-kalibracja-czujnika-po%B3o%BFenia-przepustnicy-jak
tak wiec sprawa rozwiazana, wymienilem cala przepustnice lacznie z czujnikiem polozenia przepustnicy na druga tylko używną. problem ustapil, przy wymianie przepustnicy wymienilem roznież uszczelke na nową, koszt w ASO 21 pln. oraz dokladnie wyszyscilem i przedmuchalem sprężarką tą ''nową''.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.