Zobacz pełną wersję : D15Z6 jaka długość bagnetu?
Witam. W mojej Hani mam bagnet który ma 27,5 cm i coś mi się nie wydaje że ma być tak krótki. Zalałem oleju do dolnej kropki na tym bagnecie i po przejechaniu jakichś 20 km poszła niebieska chmura z wydechu :( Zapewne wywaliło uszczelkę pod głowicą i szykuje się grubszy remont :mad:
Czy może mi ktoś z posiadaczy tego silnika napisać jaka długość jest oryginalnego bagnetu (chodzi mi o tą część która wchodzi w silnik, bez uchwytu)?
"Niebieska chmura" idzie od "wywalonych" pierścieni tłokowych, dokładnie to jednego z 3 które są na tłoku - olejowym.
Tylko, że przed tą felerną dolewką ani troszkę nie kopcił i wątpię żeby po przejechaniu 20 km poszedł pierścień na którymś tłoku, tym bardziej ze to się stało w momencie, tzn. jechałem sobie i nic nie kopciło i w ułamku sekundy poszła chmura :/ Jak odkręcę głowicę to będzie widać czy to uszczelka poszła czy coś grubszego, choć mam nadzieje, że to tylko uszczelka...
Ale uszczelka pod glowicą nawet jeśli pójdzie - powoduje albo dostawanie sie chłodziwa do cylindra, albo oleju do chłodziwa. Wg mnie olej ktory wlałeś był rzadszy od tego który miałeś, ew. coś wypłukał i pierscienie oberwały. Swoją drogą skoro dolewałeś to chleje Ci olej ta EJ9
Sprawa się rozwiązała. W silniku było 2L oleju za dużo :eek: Wylałem stary olej i wlałem 3,3L wg manuala i przestała kopcić na niebiesko ale chłodziwo dostaje się do cylindrów i to w takich ilościach ze pluje wodą z wydechu, tak jak mówiłeś. Sprawdzał to mechanik przyrządem specjalistycznym więc jest pewność. Bagnet jest o prawie 10 cm za krótki i przez to tyle problemów :/ Z tego co się dowiedziałem to bagnet do tego silnika musi mieć jakieś 36,2cm a mój ma tylko 27,5 :/ teraz sprawdzam stan oleju anteną od CB na której mam odmierzone te 36,2 cm :cool:
Gratuluje temu kto zaaplikował tam taki bagnet i Ci o tym nie powiedział...
Piszesz, że masz silnik d15z6 czyli z tego wychodzi, że ktoś zrobił swapa z d14 na eco vteca i pewnie przełożył bagnet z d14 do d15..
... albo zgubił oryginalny bagnet i włożył co miał pod ręką.
Właśnie oryginalnego nie było wcale bo silnik przekładałem z d15z3 na d15z6 w którym nie było bagnetu i wziąłem ten z z3 bo gdzieś doszukałem się informacji ze powinny pasować :mad: Więc właściwie z własnej głupoty sobie uszczelkę pod głowicą rozwaliłem :/ Człowiek uczy się na błędach, tylko szkoda, że te błędy takie kosztowne...
Tak w/g to ten temat zszedł trochę w inną stronę, chciałem się dowiedzieć jaka jest długość bagnetu a tu poszła rozkmina co się w silniku uwaliło :p
Tak czy siak, długość znam więc temat można zamknąć, a po świętach zabieram się za wymianę uszczelki i fura znowu będzie śmigać :cool:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.