Zobacz pełną wersję : D16V1 Rwie i szarpie
Witam,
Moja honda 1.6 (200 tys. km) benzyna przerywa i szarpie.
Na luzie obroty czasami spadają do minimum jakby zaraz miał zgasnąć ale po chwili wracają do normy. Najgorsze że podczas przyspieszania silnik jak gdyby dławi się i rwie i traci moc. Mój mechanik diagnozował silniczek krokowy ale po wyjęciu go i przeczyszczeniu problem nie ustał. Świece nowe.
Komputer nie pokazuje błędów.
Miał ktoś podobnie ?
Spalanie jest zwiększone?
Cewki? Wtryski? Czujnik podciśnienia? Jakieś błędy?
czy w czasie tego przygasania / szarpnięcia słychać przekaźnik (takie przełączenie) ? za schowkiem pasażera?
czy w czasie tego przygasania / szarpnięcia słychać przekaźnik (takie przełączenie) ? za schowkiem pasażera?
O dokładnie tak !! Podczas tego przygasania słychać cyknięcie gdzieś w konsoli środkowej i na ułamek sekundy widzę jak zapala się "check"
Widzę że wiesz o co chodzi, miałeś tak samo ?
O dokładnie tak !! Podczas tego przygasania słychać cyknięcie gdzieś w konsoli środkowej i na ułamek sekundy widzę jak zapala się "check"
Widzę że wiesz o co chodzi, miałeś tak samo ?
objawy idealnie pasują do tego co mam na myśli.
sprawdź czy masz świece z rezystorem (jak znasz symbol to poszukaj w sieci, albo tutaj podaj, jak nie znasz - to wykręć i odczytaj, jeśli ktoś wymieniał - to może na fakturze napisał), szczególnie jeśli zaczęło się to po wymianie świec - choć nie musiało od razu. powinien być 5kOhm rezystor. jeśli masz jakąś bez (sprawdź wszystkie jeśli nie masz pewności że są takie same) - to raczej znalazłeś przyczynę problemu. daj znać jak sprawdzisz jakie masz.
na ułamek sekundy widzę jak zapala się "check"
skoro się zapala, nawet na ułamek sek, to komp zarejestrował błąd i można go odczytać
skoro się zapala, nawet na ułamek sek, to komp zarejestrował błąd i można go odczytać
nie zawsze. a zniknięcie oznacza, że błędu już nie ma - i obd2 nie pozwala go odczytać (może przez interfejsy hondy można dotrzeć do jakiejś historii, nie wiem).
pytanie czemu komp sam kasuje usterkę - może to robić pod pewnymi warunkami / z powodu pewnych nieprawidłowości.
czekam na info o świecach, żeby nie snuć teorii które może nie dotyczą tego przypadku.
Po zgaszeniu lampki błąd nadal zostaje w pamięci komputera i można go odczytać.
"Check" rzeczywiście nie pokazuje błędu - sprawdzane na dwóch kompach...
Z oznaczeń na opakowaniu świec:
Beru ultra
Z63
14F-7DU
ale nie znalazłem informacji w sieci o rezystorze
To jest świeca bez opornika raczej, na co wskazują informacje w sieci... np. tu: http://jawa-cz.site90.com/swiece/beru.htm i objawy.
Co się dzieje?
Cykanie to wyłączający i włączający się przekaźnik pompy paliwa.
Wyłącza się na chwilę bo resetuje się komputer ECU. Dlatego też traci się ten kod i nie da się go odczytać. Czasem zostaje, ale i tak wychodzą bzdury. Ja dostawałem m.in. problemy dotyczące czujnika wału korbowego (na 100% sprawnego, sprawdzone na oscyloskopie) i automatycznej skrzyni biegów (a mam manuala).
Komputer się resetuje na wskutek zakłóceń pochodzących z cewki, także odczyty z czujników są zakłócone i niepoprawne.
Reset komputera, odczyt kodu z immobilisera (można odłączyć, to staniesz po takim szarpnięciu) trwa kilkadziesiąt milisekund i wtedy pominięty zostaje też przynajmniej jeden zapłon.
Bez tego rezystora linie zasilające ECU dostają nawet 100V (zamiast 5V).
Ilustrację można znaleźć np. tu:
http://www.hondata.com/techksparkplugs.html
Badałem ten problem przez rok - najpierw w serwisach (na moim samochodzie wyłożyło się 6 serwisów, w tym 3 ASO Hondy, nie powiem ile rzeczy podobno sprawdzili i wymienili), aż w końcu zabrałem się za to sam - kilkadziesiąt godzin spędzonych z oscyloskopem w samochodzie (rozłożone trochę w czasie).
Po wymianie świec jak ręką odjął.
Sprawdź w instrukcji i załóż takie jakie zaleca producent, to kosztuje grosze. Pewnie ZFR5J-11 albo ZFR6J-11.
A dane serwisów (po upewnieniu się, że o to chodzi), które wkładają takie świece należało by tutaj publikować. To kompletne nie zrozumienie tego jak to wszystko działa. Chyba, że to był Twój pomysł ;)
Z dużym prawdopodobieństwem o to u Ciebie chodzi, oczywiście nie można wykluczyć że jeszcze coś u Ciebie się dzieje, co się nakłada na ten problem zakłóceń wnoszonych przez cewki i braku filtra na świecy i razem dopiero powoduje ten efekt (np. słabsza masa, jakiś kabelek, stan cewek, dodatkowe zakłócenia z czegoś innego, nie zawsze wstawienie świec bez rezystora da od razu taki efekt), ale wymiana świec powinna wystarczyć. Możliwe także, że wymiana jakiegoś kabelka czy cewki także by poprawiła coś na trochę - ale główną przyczyną najprawdopodobniej są nie filtrujące zakłóceń świece.
a to ciekawostka!
No ale nie dowie się tego ktoś, kto zakłada prawidłowe świece :)
Świece zmieniłem bo uznałem że już czas. Myślałem że zmieniam na lepsze...a tu przykra niespodzianka.
Jak najszybciej wymienię je na inne i podzielę się na forum informacjami ale już teraz chciałbym podziękować Wam za pomoc a przede wszystkim Tobie kolego abrabra.
Widać że jesteś fachura.
Ja po prostu płacę w tym momencie za swoją niewiedzę. O świecach myślałem ale były na końcu mojej listy prawdopodobnych usterek bo wsadziłem je na długo przed pojawieniem się tych symptomów. Także na logikę raczej nie mogły powodować moich problemów. Okazuje się że byłem w błędzie.
No ale tak naprawdę wiążące będzie to jak wymienię i wtedy zobaczę. Tak czy siak dzięki jeszcze raz. Oszczędziłem trochę kasy. heheh
Dzisiaj wsadziłem nowe świece NGK ZFR5J-11 czyli seryjne i usterka natychmiast została wyeliminowana.
Teraz moja honda rwie...ale asfalt hehe
Dziękuję wszystkim za pomoc
jeszcze jedno pytanie z ciekawości:
ile czasu minęło i ile km przejechałeś od momentu włożenia tych świec bez rezystora do momentu pojawienia się pierwszych symptomów?
Jeździłem co najmniej 5-6 miesięcy, zrobiłem około 10 000km przez zimę do pierwszych problemów.
Dość podobnie jak u mnie, 5 miesięcy i ok 8 tys. km.
Widocznie taka odporność tego modelu na te zakłócenia :)
Zamierzam wymienić świece, i sprzedawca polecał mi świece denso z serii TT (kontrektnie K20TT jako zamiennik zfr6j-11). Czy ktoś się orientuje czy te świece posiadają rezystory 5kOhm? Nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.
Aktualnie jeżdżę na zfr5j-11
Ps. Swoją drogą, podobno świece ngk się ostatnio popsuły jeśli chodzi o jakość, czy to prawda?
ngk sa produkowane we francji i w japonii, te z francji podobno są gorszej jakości a te z japonii są wporządku dlatego przy zakupie świeć NGK pytaj o te z japonii i niech sprzedawca Ci je sprowadzi.
znajdz sobie te swiece tutaj:
http://www.e-ngk.pl/katalogi/sam3.php
W mojej opinii, świece formy NGK, szczególnie te produkowane w Japonii są bardzo dobrej jakości. Dawno temu, po przetestowaniu (z opłakanym skutkiem) różnych zamienników świec fabrycznych w Polonezie 1,6 GLI (najgorsze były wieloelektrodowe) wypróbowałem NGK. Nie mogłem uwierzyć, że ten wóz potrafi po zmianie świec tak jechać. Skoro była różnica in plus w prehistorycznym silniku, wydaje mi się że w nowoczesnych silnikach NGK też robią dobrze swoją robotę.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.