Zobacz pełną wersję : Wulkanizator dał dupy czy może ja się mylę??
Witam.
Parę miesięcy temu kupiłem nowe felgi na które założyłem opony ze starych felg. Pojechałem do wulkanizatora przełożyć opony i wyważyć koła. Po pewnym czasie zauważyłem dziwne bicia od prędkości ok 110km przy normalnej jeździe, bicie narastało przy hamowaniu. Dziś przyjrzałem się kołom i nie wiem czy mam rację ale mam wrażenie że mam odwrotnie założone opony, chodzi i bieżnik...
http://zapodaj.net/f97afd46b47b.jpg.html
http://zapodaj.net/ff1efabb6d85.jpg.html
http://zapodaj.net/b296373985b6.jpg.html
Jest to zdjęcie przedniego lewego koła, zdjęcie zrobione z przodu samochodu.
Proszę o pomoc i informację czy opony są dobrze czy źle założone.
Z góry wielkie dzięki!
a z boku na oponach nie ma kierunku toczenia?
na boku opony powinieneś mieć strzałkę kierunku. Choć ten wzór bieżnika może nie mieć narzuconej kierunkowości
Właśnie ani ja ani kolega nie widziimy kierunku toczenia, tak jakby nie było na tych oponach tego oznaczenia.
Jak pisze marcin82 sprawdż czy na bocznym plaszczu opony jest zaznaczona rotacja opony.Bicie może wywoływać
1-złe wyważenie
2-nieprawidłowo dobrany otwór centrujący w feldze
3-uszkodzony kort bieżnika
pominę uszkodzone tyleje wachacza,sworznie ,końcówki drążków......itd
crx1 a czy bieżnik skierowny w zlą stronę nie może powodować bicia?
tomalacivic
04-04-12, 18:03
Opony maja bieżnik symetryczne i asymetryczne wiec prawdo podobnie twoja opona ma asymetryczny wiec może być źle założona sprawdź na boku czy jest napis outside czy inside,jak inside to jest złe założona a jak outside to dobrze.
Jest outside, ale tak czy siak może być bieżnik w złą stronę skierowany, dobrze myślę?
zdzichu9311
04-04-12, 18:10
inside musi byc do środka :) jak tak jest to masz dobrze opony założone i mozesz lewą strone na prawą założyć i będzie dobrze :)
Zdzichu no niezbyt, prziecież jak lewą stronę przełoże na prawą to owszem inside będzie wewnątrz ale bieżnik będzie skierowny w drugą stronę.
tomalacivic
04-04-12, 18:22
Kolego outside musi być od zewnętrznej strony kola a insaid od wewnątrz.
crx1 a czy bieżnik skierowny w zlą stronę nie może powodować bicia?
Raczej nie,zwiększy się chałas od opony i szybkie zużycie ,oraz złe odprowadzenie wody.Jak nie masz kierunkowych i są prawidłowo zamontowane to koła możesz zamieniać -lewe z prawym
ja mam Turanzy er300 maja bieżnik asymetryczny, czyli na zewnątrz ma być outside i tak mam załozone jak lukniesz od tyłu na koła to bieżnik jest w jedna stronę i wydaje się ze są źle założone ale tak ma być !!!
a bicie podejrzewam pochodzi z zawieszenia, może amory padnięte lub coś się już wypier,,,,, na naszych cudnych drogach.
Na alusach masz pierścienie centrujące?
sprawdz czy dokręcone są koła miałem coś podobnego jak mi nie śruby poluzowały
Bicie nie ma nic wspólnego z zawieszeniem, bicie pojawiło się gdy założyłem koła z nowamy felgami.
Pierścienie centrujące mam.
Jakiej średnicy piasta jest w 8gen??, może mam za wąskie pierścienie centrujące...
Pierścienie centrujące mam.
średnica pierścieni prawidłowo dobrana-pomierz ,musi idealnie osiąść na piaście
Zdejmij koło ,suwmiarka i sprawdż piastę i pierścień
Raczej nie,zwiększy się chałas od opony i szybkie zużycie ,oraz złe odprowadzenie wody.Jak nie masz kierunkowych i są prawidłowo zamontowane to koła możesz zamieniać -lewe z prawym
Właśnie tak sobie myślę...przy asymetrycznych oponach jak dwa lewe koła przełożę na dwa prawe i prawe na lewe to przecież bieżnik będzie skierowany w przeciwną stronę więc jest różnica i wg mnie nie można sobie przekładać lewą na prawą itd...
A może po prostu źle Ci wyważył, albo za dużo ( za mało) \dał odważników i dlatego Ci bije. Jeśli chodzi o opony też mam z podobnym bieżnikiem i napis outside ma być na zewnątrz.
zdzichu9311
04-04-12, 19:03
A może po prostu masz już stare oponki :) ?
bo oponki masz dobrze założone :)
Podjedż do wulkanizatora niech ci wyważy koła jeszcze raz :)
No i tak jak poprzednicy piszą sprawdź te pierscienie :)
Pierscień centrujacy za duży luz na piaście
LUB FELA TREFNA TANI CHINOL Z ALLEGRO
Fela to drag wheels, któraś z kolei..nigdy wcześniej z nimi problemu nie miałem, a co do pierścienia to jutro sprawdzę.
na czym polega problem w ustaleniu skoro jest napis outside?
Podjedź do innego wulkanizatora niech sprawdzi wyważenie to będziesz wiedział czy tamten dał dupy i wyeliminujesz podstawowy powód, czyli złe wyważenie.
tak tez zrobię, sprawdziłem pierścienie i są ok...wchodzą na styk na piaste więc pozostaje wywazenie ponowne kół...i może zakup nowych opon.
dzieki
jak masz chec to przeloz kola z przodu na tyl, jesli dalej jest bicie to albo wszystkie sa zle wywazone albo nie w tym problem ;]
obstawiam raczej mały balon na oponie, pęknięty drut w środku albo coś Ci się przykleiło do felgi od środka..
jezeli na wczesniejszych kolach tego nie bylo a na tych nowych jest to nie daj sobie wcisnac ze masz cos z samochodem. Powodem moga byc albo felgi albo opony. Najlepiej podjedz do dobrej wulkanicacji i po wywazaniu oblookaj sobie krecace sie kolo na wywazarce napewno zauwazysz bicie albo radialne czyli brak kołowości - koło bedzie sie poruszac góra doł
albo bicie poprzeczne czyli ruch na boki opony i koła. :) juz to gdzies pisalem
miałem podobne opony chyba continentale nie sa to kierunkowe opony kierunkowa opona musi miec bieznik w jodełke /\ twoja nie ma za to za 100 % ma napis outside który musi byc na zewnatrz koła ale to juz wiesz
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.