PDA

Zobacz pełną wersję : Wulkanizator dał dupy czy może ja się mylę??



wydma8
04-04-12, 17:40
Witam.

Parę miesięcy temu kupiłem nowe felgi na które założyłem opony ze starych felg. Pojechałem do wulkanizatora przełożyć opony i wyważyć koła. Po pewnym czasie zauważyłem dziwne bicia od prędkości ok 110km przy normalnej jeździe, bicie narastało przy hamowaniu. Dziś przyjrzałem się kołom i nie wiem czy mam rację ale mam wrażenie że mam odwrotnie założone opony, chodzi i bieżnik...

http://zapodaj.net/f97afd46b47b.jpg.html

http://zapodaj.net/ff1efabb6d85.jpg.html

http://zapodaj.net/b296373985b6.jpg.html

Jest to zdjęcie przedniego lewego koła, zdjęcie zrobione z przodu samochodu.

Proszę o pomoc i informację czy opony są dobrze czy źle założone.

Z góry wielkie dzięki!

marcin82
04-04-12, 17:45
a z boku na oponach nie ma kierunku toczenia?

Jarek104
04-04-12, 17:47
na boku opony powinieneś mieć strzałkę kierunku. Choć ten wzór bieżnika może nie mieć narzuconej kierunkowości

wydma8
04-04-12, 17:48
Właśnie ani ja ani kolega nie widziimy kierunku toczenia, tak jakby nie było na tych oponach tego oznaczenia.

CRX1
04-04-12, 17:53
Jak pisze marcin82 sprawdż czy na bocznym plaszczu opony jest zaznaczona rotacja opony.Bicie może wywoływać
1-złe wyważenie
2-nieprawidłowo dobrany otwór centrujący w feldze
3-uszkodzony kort bieżnika
pominę uszkodzone tyleje wachacza,sworznie ,końcówki drążków......itd

wydma8
04-04-12, 18:00
crx1 a czy bieżnik skierowny w zlą stronę nie może powodować bicia?

tomalacivic
04-04-12, 18:03
Opony maja bieżnik symetryczne i asymetryczne wiec prawdo podobnie twoja opona ma asymetryczny wiec może być źle założona sprawdź na boku czy jest napis outside czy inside,jak inside to jest złe założona a jak outside to dobrze.

wydma8
04-04-12, 18:06
Jest outside, ale tak czy siak może być bieżnik w złą stronę skierowany, dobrze myślę?

zdzichu9311
04-04-12, 18:10
inside musi byc do środka :) jak tak jest to masz dobrze opony założone i mozesz lewą strone na prawą założyć i będzie dobrze :)

wydma8
04-04-12, 18:16
Zdzichu no niezbyt, prziecież jak lewą stronę przełoże na prawą to owszem inside będzie wewnątrz ale bieżnik będzie skierowny w drugą stronę.

tomalacivic
04-04-12, 18:22
Kolego outside musi być od zewnętrznej strony kola a insaid od wewnątrz.

CRX1
04-04-12, 18:24
crx1 a czy bieżnik skierowny w zlą stronę nie może powodować bicia?

Raczej nie,zwiększy się chałas od opony i szybkie zużycie ,oraz złe odprowadzenie wody.Jak nie masz kierunkowych i są prawidłowo zamontowane to koła możesz zamieniać -lewe z prawym

Thomas80
04-04-12, 18:25
ja mam Turanzy er300 maja bieżnik asymetryczny, czyli na zewnątrz ma być outside i tak mam załozone jak lukniesz od tyłu na koła to bieżnik jest w jedna stronę i wydaje się ze są źle założone ale tak ma być !!!
a bicie podejrzewam pochodzi z zawieszenia, może amory padnięte lub coś się już wypier,,,,, na naszych cudnych drogach.

CRX1
04-04-12, 18:25
Na alusach masz pierścienie centrujące?

Piterex
04-04-12, 18:28
sprawdz czy dokręcone są koła miałem coś podobnego jak mi nie śruby poluzowały

wydma8
04-04-12, 18:28
Bicie nie ma nic wspólnego z zawieszeniem, bicie pojawiło się gdy założyłem koła z nowamy felgami.

Pierścienie centrujące mam.

Jakiej średnicy piasta jest w 8gen??, może mam za wąskie pierścienie centrujące...

CRX1
04-04-12, 18:31
Pierścienie centrujące mam.

średnica pierścieni prawidłowo dobrana-pomierz ,musi idealnie osiąść na piaście

Zdejmij koło ,suwmiarka i sprawdż piastę i pierścień

wydma8
04-04-12, 18:48
Raczej nie,zwiększy się chałas od opony i szybkie zużycie ,oraz złe odprowadzenie wody.Jak nie masz kierunkowych i są prawidłowo zamontowane to koła możesz zamieniać -lewe z prawym

Właśnie tak sobie myślę...przy asymetrycznych oponach jak dwa lewe koła przełożę na dwa prawe i prawe na lewe to przecież bieżnik będzie skierowany w przeciwną stronę więc jest różnica i wg mnie nie można sobie przekładać lewą na prawą itd...

malinkie
04-04-12, 18:50
A może po prostu źle Ci wyważył, albo za dużo ( za mało) \dał odważników i dlatego Ci bije. Jeśli chodzi o opony też mam z podobnym bieżnikiem i napis outside ma być na zewnątrz.

zdzichu9311
04-04-12, 19:03
A może po prostu masz już stare oponki :) ?

bo oponki masz dobrze założone :)

Podjedż do wulkanizatora niech ci wyważy koła jeszcze raz :)
No i tak jak poprzednicy piszą sprawdź te pierscienie :)

Mathaeus
04-04-12, 19:22
Pierscień centrujacy za duży luz na piaście
LUB FELA TREFNA TANI CHINOL Z ALLEGRO

wydma8
04-04-12, 19:26
Fela to drag wheels, któraś z kolei..nigdy wcześniej z nimi problemu nie miałem, a co do pierścienia to jutro sprawdzę.

wunat
04-04-12, 19:38
na czym polega problem w ustaleniu skoro jest napis outside?

Feniks333
04-04-12, 19:39
Podjedź do innego wulkanizatora niech sprawdzi wyważenie to będziesz wiedział czy tamten dał dupy i wyeliminujesz podstawowy powód, czyli złe wyważenie.

wydma8
04-04-12, 21:27
tak tez zrobię, sprawdziłem pierścienie i są ok...wchodzą na styk na piaste więc pozostaje wywazenie ponowne kół...i może zakup nowych opon.

dzieki

luchuma
04-04-12, 21:49
jak masz chec to przeloz kola z przodu na tyl, jesli dalej jest bicie to albo wszystkie sa zle wywazone albo nie w tym problem ;]

Jarek104
06-04-12, 06:41
obstawiam raczej mały balon na oponie, pęknięty drut w środku albo coś Ci się przykleiło do felgi od środka..

karas
06-04-12, 17:16
jezeli na wczesniejszych kolach tego nie bylo a na tych nowych jest to nie daj sobie wcisnac ze masz cos z samochodem. Powodem moga byc albo felgi albo opony. Najlepiej podjedz do dobrej wulkanicacji i po wywazaniu oblookaj sobie krecace sie kolo na wywazarce napewno zauwazysz bicie albo radialne czyli brak kołowości - koło bedzie sie poruszac góra doł
albo bicie poprzeczne czyli ruch na boki opony i koła. :) juz to gdzies pisalem

miałem podobne opony chyba continentale nie sa to kierunkowe opony kierunkowa opona musi miec bieznik w jodełke /\ twoja nie ma za to za 100 % ma napis outside który musi byc na zewnatrz koła ale to juz wiesz