PDA

Zobacz pełną wersję : econo nie działa i bład ecu nr 54 oraz absu



kbl100
05-07-07, 18:35
Witam wszystkich mam następujący problem 2 dni temu zakupiłem sobie jako kolejną honde civica 6 gen silnik 1,5 eco vtec.. Przejechałem autkiem około 1000 km i ani razu nie zapaliło mi sie econo. zarówka dobra bo wszystko świeci przez chwile po włączeniu zapłonu. Nastęnie zrobiłem samodiagnostyke ecu i wyszedł mi kod 54 i absu : 18. 54. 71. Silnik działa poprawnie i abs chyba tez tylko denerwuje mnie ta cały czas świecąca kontrolka check engine no i ze econo nie świeci. Szukałem tych kodów ale nie znalazłem. Jakby ktoś wiedział co one oznaczają i jak sie ich pozbyć toi proszę o rady. Z góry dziękuje i pozdrawiam kbl100

skolopendra
05-07-07, 19:16
tylko denerwuje mnie ta cały czas świecąca kontrolka check engine no i ze econo nie świeci.

wykasuj błędy
zrestartuj kompa i sprawdź ponownie

kbl100
05-07-07, 19:38
reset ecu nic nie daje dalej mam błąd 54 i ciągle mi sie pali check engine przy zapalonym silniku natomiast przed chwilą wykasowałem błedy absu i raz sie przejechałem z użyciem absu :d i błedów absu jak narazie nie ma żadnego... został tylko bład 54 ecu i nieświęcąca lampka econo co moze być ze sobą powiązane...

[ Dodano: Czw 05 Lip, 2007 ]
Znalazłem ze kod 54 to : CKF Sensor (Crankshaft Speed Fluctuation)
defective circuit or unplugged / defective sensor

ale gdzie to jest i co to jest to nie wiem

jak wiecie to byłbym wdzięczny za pomoc

Sławek
05-07-07, 20:14
Kod 54- Czujnik prędkości wału korbowego.
W Integrze jest za kołem pasowym pod obudową rozrządu, nie wiem czy w Civicu jest tak samo.

skolopendra
05-07-07, 20:18
Kod 54- Czujnik prędkości wału korbowego.

tak

o ile dobrze pamiętam znajduje sie w okolicach rozrządu

może coś sie wypięło ,albo zdechło :/

Bodzlo
05-07-07, 20:54
Kod 54- Czujnik prędkości wału korbowego.
W Integrze jest za kołem pasowym pod obudową rozrządu, nie wiem czy w Civicu jest tak samo.

Tak dokładnie tak samo ,czyli trzeba rozebrać osłony rozrządu

kbl100
06-07-07, 06:35
Zeby rozebrać dolną obudowe rozrządu to przypadkiem nie trzeba zdejmować koła pasowego ?? jak tak to jak to zrobić?

Sławek
06-07-07, 07:53
nie trzeba zdejmować koła pasowego
Niestety trzeba zdejmować.

Motyl
06-07-07, 09:38
miałem to samo w EK3, przetarł mi się kabel, na szczęście poza obudową.
Kabel się zlutowało i wszytko wróciło do normy.
Jedna kostka jest pod obudową, druga jest widoczna.
Sprawdz czy przewód poza obudową jest cały i czy ta kostka na zewnątrz jest cała. Jak nie pomoże to trzeba będzie zdjąć pasowe.

kbl100
06-07-07, 19:55
Tak jak pisaliście pasek od alternatora przetarł przewód od tego sensora. Po przylutowaniu wszystko ok zero błędów i econo też działa...


Tak na marginesie ile wyniesie mnie wymiana rozrządu w ek3 ? bez robocizny

pasek
napinacz
pompa

chyba tylko to ?

A co do zaworów to chyba w każdej hondzie ma być ten sam luz ?

czy zależne jest to od silnika?

Motyl
07-07-07, 09:36
pasek z napinaczem 170 zł