Zobacz pełną wersję : econo nie działa i bład ecu nr 54 oraz absu
Witam wszystkich mam następujący problem 2 dni temu zakupiłem sobie jako kolejną honde civica 6 gen silnik 1,5 eco vtec.. Przejechałem autkiem około 1000 km i ani razu nie zapaliło mi sie econo. zarówka dobra bo wszystko świeci przez chwile po włączeniu zapłonu. Nastęnie zrobiłem samodiagnostyke ecu i wyszedł mi kod 54 i absu : 18. 54. 71. Silnik działa poprawnie i abs chyba tez tylko denerwuje mnie ta cały czas świecąca kontrolka check engine no i ze econo nie świeci. Szukałem tych kodów ale nie znalazłem. Jakby ktoś wiedział co one oznaczają i jak sie ich pozbyć toi proszę o rady. Z góry dziękuje i pozdrawiam kbl100
skolopendra
05-07-07, 19:16
tylko denerwuje mnie ta cały czas świecąca kontrolka check engine no i ze econo nie świeci.
wykasuj błędy
zrestartuj kompa i sprawdź ponownie
reset ecu nic nie daje dalej mam błąd 54 i ciągle mi sie pali check engine przy zapalonym silniku natomiast przed chwilą wykasowałem błedy absu i raz sie przejechałem z użyciem absu :d i błedów absu jak narazie nie ma żadnego... został tylko bład 54 ecu i nieświęcąca lampka econo co moze być ze sobą powiązane...
[ Dodano: Czw 05 Lip, 2007 ]
Znalazłem ze kod 54 to : CKF Sensor (Crankshaft Speed Fluctuation)
defective circuit or unplugged / defective sensor
ale gdzie to jest i co to jest to nie wiem
jak wiecie to byłbym wdzięczny za pomoc
Kod 54- Czujnik prędkości wału korbowego.
W Integrze jest za kołem pasowym pod obudową rozrządu, nie wiem czy w Civicu jest tak samo.
skolopendra
05-07-07, 20:18
Kod 54- Czujnik prędkości wału korbowego.
tak
o ile dobrze pamiętam znajduje sie w okolicach rozrządu
może coś sie wypięło ,albo zdechło :/
Kod 54- Czujnik prędkości wału korbowego.
W Integrze jest za kołem pasowym pod obudową rozrządu, nie wiem czy w Civicu jest tak samo.
Tak dokładnie tak samo ,czyli trzeba rozebrać osłony rozrządu
Zeby rozebrać dolną obudowe rozrządu to przypadkiem nie trzeba zdejmować koła pasowego ?? jak tak to jak to zrobić?
nie trzeba zdejmować koła pasowego
Niestety trzeba zdejmować.
miałem to samo w EK3, przetarł mi się kabel, na szczęście poza obudową.
Kabel się zlutowało i wszytko wróciło do normy.
Jedna kostka jest pod obudową, druga jest widoczna.
Sprawdz czy przewód poza obudową jest cały i czy ta kostka na zewnątrz jest cała. Jak nie pomoże to trzeba będzie zdjąć pasowe.
Tak jak pisaliście pasek od alternatora przetarł przewód od tego sensora. Po przylutowaniu wszystko ok zero błędów i econo też działa...
Tak na marginesie ile wyniesie mnie wymiana rozrządu w ek3 ? bez robocizny
pasek
napinacz
pompa
chyba tylko to ?
A co do zaworów to chyba w każdej hondzie ma być ten sam luz ?
czy zależne jest to od silnika?
pasek z napinaczem 170 zł
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.