Zobacz pełną wersję : Traci moc
Witam. Mam civica 1.5 vtec e i mam z nim problem a mianowicie gdy jest zimny dobrze sie zbiera oczywiscie jak na ten silnik :p ale za to jak troche sie rozgrzeje traci na mocy. Czego to moze być wina? rozważałem pomiedzy katalizatorem, sondom lambda a silniczkiem korkowym. Jak myslicie co moze być przyczyna tego?
i 100 innych pierwsze 2 jak najbardziej a ostatni to raczej ma malo wspolnego
sondom lambda :) możliwe, zrób samodiagnostykę silnika.
silniczkiem korkowym. nie wpływa na moc, tylko na obroty silnika na jałowym biegu.
Ja proponuje samodiagnostykę, wymianę świec zapłonowych (dedykowanych pod Twój silnik) kabli WN, regulację zaworów, wymiana filtrów paliwa i powietrza. Chyba że te czynności masz za sobą, to proponuje reset kompa zrobić i obserwować efekty.
Katalizator sprawdzony jest ok. filtry wszystkie były wymieniane i nadal to samo, moze byc to spowodowane przez swiece?
Katalizator sprawdzony jest ok. filtry wszystkie były wymieniane i nadal to samo, moze byc to spowodowane przez swiece?
teoretycznie tak, praktycznie... jeśli nie były wymieniane bardzo dawno i są nieprawidłowo dobrane to tak. Od świecy zapłonowej w dużej mierze zależy czy mieszanka zostanie dobrze spalona i zostanie osiagnieta maksymalna sprawność i wykorzystanie zassanej mieszanki paliwowo-powietrznej.
WIęc przynajmniej wykręć jedną i sprawdź jak wyglada. Przy prawidłowym stanie świecy elektroda powinna mieć kolor lekko rudawy, szary, wyraźne kształty elektrod i iskra powinna prawidłowo się przemieszczać. Nie jest to duży koszt, a jak dawno nierobiony, to warto.
Nie wymienialłem ich bo przy wykreceniu wszystkie były dobrze wypalone tzn elektroda była szara nie czarna, osmolona wiec czy w tym przypadku wymiana ich cokolwiek da??
poczytaj nasz watek o utratch mocy
Czytałem lecz nie znalazłem tam mojego przypadku.. Bo wygląda na to jak by tłoki puchły ale przytarta nie była
jaki przebieg a dzieje sie to tylko na rozgrz ?
a nie jest tak, że półki silnik zimny, to komp korzysta z map, a nie z odczytów sondy, dopiero po rozgrzaniu ustalając dawkę paliwa, koryguję ją o odczyt sondy?
To mogłoby wskazywać na winę lambdy, ale z drugiej strony skład mieszanki wydaje się być ok, ze względu na kolor elektrod świecy zapłonowej...
ma wbudowana grzalke no chyba ze jednozylowa to dziala po nagrzaniu do 3oo stponi nie pamietam juz a ja moze jest stara i podaje opuzniona reakcje ma rozne mozilwosci
tak czy inaczej, powinieneś wymienić świece zapłonowe, zrobić reset kompa, i jeśli objaw nie ustąpi, dobrze by było podmienić sondę ewentualnie.
A jak ze spalaniem, ile pali i przy jakiej jeździe??
Przebiegu ma 155tys gdzie 50 jest moje i od jakiegos roku zaczelo sie tak dziać tylko teraz zaczeło się to robic uciążliwe gdyz dalej musze jezdzić do pracy i postanowiłem w koncu coś z tym zrobić. Co do spalania to nie wiem dokładnie gdzies kolo 7 l w cyklu mieszanym gdyż wstawilem sobie alufelgi 16''/205 i nie wiem czy spalanie zwiekszyło się przez koła czy tez przez tą nieznana usterke. Puki co wziołem się za silniczek korkowy bo troche mi faluje na obrotach a potem spróbuję swiecę czekaja juz i potem z ta sondom mam zapasowa pozyczona z innej hondy w niemczech :p
Chciałem zabrac sie za sonde lecz okazalo sie ze mam 5 żyłową a ta zapasowa niestety 4 zyly. Da sie cos z tym zrobic czy musze kupic nową?
kamilrojek
04-04-12, 19:19
Powiedz mi co to znaczy traci na mocy? Jak to odczuwasz? Czy tryb econo działa poprawnie? Wyłącza się od razu po mocniejszym wciśnięciu gazu? Zawory kiedy regulowałeś? Skoro masz ją od 55 tys. to przynajmniej jedna regulacja musiała być. Do tych silników są specjalne sondy lambda, nie za tanie. Podaj dokładnie oznaczenie silnika. Co do spalania ja przy d15z8 spalanie przy trybie mieszanym mam w okolicach 6,5 l, w trasie około 5,2 litra.
Gdy sie nagrzeje gorzej wkreca sie na obroty, cisne a i tak nie chce iść tzn idzie ale mułowato lepiej na zimnym idzie. Co do econo to dziala wlasciwie po wcisnieciu pedału gazu eco gasnie i zaczyna sie zbierać. Zaworów jeszcze nie regulowałem, to moze być przyczyną? Silnik to d15z3.
z kad ty te spalanie wzioles nie wierze
kamilrojek
05-04-12, 17:46
Obstawiałbym zawory. Wyreguluj sam, albo oddaj mechanikowi koszt nie dużo a będzie lepiej + zmniejszy Ci się spalanie.
To pytanie skąd takie spalanie to do mnie? To jeśli tak to tłumaczę. Tankuję zawsze gdy zaświeci mi się rezerwa i na niej robię około 50-60 km, wtedy wchodzi jakieś 50-51 litrów benzyny. Na tym robię średnio 850 - 950 km. Moja jazda to 99% tryb econo (nie liczę biegu 1 i 2 bo tam nie działa), zmiana biegów przy 2500 obr. / min a w trasie prędkość 100-110 km/h. Oczywiście czasami trzeba też przycisnąć. Ogólnie wymaga to dużo cierpliwości i samo opanowania oraz wprawy, ale powiedzmy sobie porównując wcześniejszy styl jazdy z tym to aktualnie mam gratis około 150 km do przejechania :)
jak ty po trasie jezdzisz to o czm tu gadac to mi tez spali 6 l na 100
a zawory raczej nie maja za wiele do tego
Po świetach sprawdzę czy to jest to i się okaże
kamilrojek
09-04-12, 11:39
jak ty po trasie jezdzisz to o czm tu gadac to mi tez spali 6 l na 100
a zawory raczej nie maja za wiele do tego
Mają, mają. Jeśli są tylko bardzo rozregulowane to po regulacji samochód powinien odżyć i przy okazji mniej palić.
Tak, to prawda. Ale gdyby był zły luz zaworowy to byś to usłyszał.
A to, że na zimnym idzie lepiej to przez to, że jest załączone ssanie. Może występuje jakiś problem z doprowadzeniem paliwa/powietrza do silnika?
Nic nie uslyszysz gdy sa za ciasno ustawione
Przy diagnostyce nie miga mi chek engine czyli zadnego bledu nie mam tak? Jeśli tak to czy jest to mozliwe zeby sonda byla uszkodzona a komp tego nie widzi?
U mnie w MB9 AeroDECK D15Z8 jest tak iż na zimnym i ciepłym (chociaż tutaj mniej) czuje utratę mocy przy maksymalnym wciśnięciu gazu, raz traci raz chwyta moc i idzie... to może być wina świec?? Wymieniłem filtr potietrza i nadal to samo. Silnik chodzi równo i cicho.
świece wymienione zero rezultatów, zimne powietrze i odgrodzenie stożka tez zrobilem i nic czyli kosztowniej bd.. W sobote zobacze zawory, jaki powinien być luz miedzy zaworami w tym silniku (d15z3)? Przeprowadziłem test spalania i wyszło 8,3l przy spokojnej jeździe. Co niektórzy na forum mówią o magicznych 6l na tym silniku tylko lambda moze miec na to wpływ?Pytam sie bo 10zł nie kosztuje i łudze sie ze to nie ona a życie studenta ciezkie ;p
kamilrojek
21-04-12, 00:05
Więc tak każda D-seria SOHC ma mieć Ssące: 0,18-0,22 mm; wydechowe: 0,23-0,27 mm, ja ustawiałem po środku, 20mm i 25mm. A spalanie nie magiczne, to jak najbardziej realne:)
Nic nie uslyszysz gdy sa za ciasno ustawione
ja ost regulowałem swoje, i połowa ssących była za luźna, i też nic nie było słychać.
słychać dopiero jak już są nieźle rozregulowane..
Sprawdzałeś olej? Co prawda znajmy miał problem z wkreceniem się na 4tyś obrotów i wyżej w d15z6. Powodem był niski stan oleju, dolał i jeździ. Szczerze? Zdziwiło mnie to nie wiem czy to zbieg okoliczności czy to zamierzone działanie producenta.
A czy ktoś mi jest w stanie pomóc? Auto na zimnym i ciepłym przy maksymalnym wciśnięciu gazu się zwija i w różnych momentach raz przy np. 3tys, raz przy 5 tysiącach jakby nie przyśpieszało dławi się i nie przyśpiesza odpowiednio, lecz po chwili znów przyśpiesza normalnie. Czy może to być wina świec?? Możecie mi pomóc, doradzić czy miał ktoś podobny problem?
a filtr paliwa kiedy wymieniałeś?może to on sie przytkał i nie zawsze przepuszcza takie duże dawki.
No filtr paliwa... nie wiem kiedy był wymieniany :) Myślisz że w tym może być taki problem?
Co niektórzy na forum mówią o magicznych 6l
Eee gdzie tam magiczne. W trasie można zejść do niskich 5 a jak ktoś już sie bardzo postara to nawet poniżej 5. Sprawne auto oczywiście to połowa sukcesu ;)
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk
Ja w D15Z8 spaliłem z Chodzieży do Kwidzyn w trasie 5,6 litra. Po zatankowaniu do pełna i przejechaniu 200 km mogłem wlać 11,2 litra.
Myślicie że auto moje traci moc przez filtr paliwa? Przy max wciśnięciu gazu czasami jakby się dławił (tracił moc i nie przyśpieszał normalnie) a po chwili znów normalnie przyśpiesza, kto miał podobny objaw, co to może być?
Eee gdzie tam magiczne. W trasie można zejść do niskich 5 a jak ktoś już sie bardzo postara to nawet poniżej 5. Sprawne auto oczywiście to połowa sukcesu ;)
Dokładnie, zwłaszcza przy średniej prędkości 70-80 km/h na 5tym biegu i jazdą techniką "szybowania" nawet 5 litrów na 100 km można by osiągnąć.
Ja w D15Z8 spaliłem z Chodzieży do Kwidzyn w trasie 5,6 litra. Po zatankowaniu do pełna i przejechaniu 200 km mogłem wlać 11,2 litra.
Myślicie że auto moje traci moc przez filtr paliwa? Przy max wciśnięciu gazu czasami jakby się dławił (tracił moc i nie przyśpieszał normalnie) a po chwili znów normalnie przyśpiesza, kto miał podobny objaw, co to może być?
Taki pomiar zużycia paliwa nie jest dokładny, chyba że zalewałeś pod korek. Im więcej przejedziesz i zatankujesz jak najpóźniej to wynik będzie dokładniejszy.
Objaw który opisujesz jak najbardziej może wskazywać na problem z dostarczeniem paliwa (przytkany filtr paliwa) albo z dostępem powietrza w wystarczającej ilości potrzebnej w momencie zwiększonego zapotrzebowania.
Zacznę od zamówienia filtra i jego wymiany, odezwę się po wymianie - czy odczułem różnicę.
Jestem po wymianie filtra paliwa... na początku auto się dławiło jakby brakowało benzyny, następnie zaczęło normalnie pracować lecz nadal odczuwam spadki mocy przy maksymalnym wciśnięciu gazu.
Jeszcze jutro sprawdzę jak auto sie zachowuje po odpaleniu na zimnym silniku i dam znać.
kamilrojek
26-04-12, 02:32
Da radę, ja na trasie do Krakowa o 3 w nocy ruch praktycznie zerowy, na 124 km, bo tyle było między stacjami spaliłem 4,4 litra!! I to mój rekord. Zalane po korek w obu przypadkach, w samochodzie ja i dziewczyna, prędkość 80-100 km/h. Naprawdę jeśli się chce to się da :)
Moze sprawdz czy nie lapie gdzies "lewego" powietrza. moze pekla gdzies rurka czy obudow moze tu bedzie przczyna.
Ale nie mowisz o 1,4?
Mówię :)
Dzisiaj zabralem sie do roboty i ustawiłem te zawory no i chyba to one byly tego przyczyna, lepiej ciagnie prawie jak na zimnym. musze dłuzej potestować ja :D
kamilrojek
29-04-12, 00:26
I chciało by się rzec a nie mówiłem :) Teraz co 40 tys. km regulacja i będzie okej.
mial ktos z was moze problemy z odpalaniem czasami pali na dotyk a czasami kreci 5 razy zeby zapalic i czasami ma mula nie chce isc swiece wymienione fitr paliwa ma przejechane 10tys km silnik zdrowy a cos nie gra dokladnie chodzi o d16b2 na lpg pali od strzala za kazdym razem a na bp sie cyrki dzieja
pomyslow brak zawory ustawione jedyne co mi przychodzi na mysl to pompa paliwa ale na zamknietym obiegu pokazuje 4,5 bara
Mam podobnie... długo odpala na zimnym na ciepłym pali na dotyk.. no i czasami traci moc przy maksymalnym wciśnięciu gazu a po chwili znów chwyta moc. Jedni pisali że długo kręci to wina rozrusznika co do utraty mocy nie mam pojęcia co to może być.... może nam ktoś jest w stanie pomóc?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.