Zobacz pełną wersję : czujnik położenia przepustnicy
więc jest tak: po przekroczeniu 5tys obrotow zapalał sie check...błąd 7 czyli czujnik polozenia przepustnicy. ktos mi tu na forum doradzil zeby ją wyczyścic, dzisiaj wyczyscilem ale spowodowalo to ze check zapala sie jakies 3 sekundy po uruchomieniu silnika. czujnik jest zamontowany pionowo, kiedy sie go wyjmie i polozy poziomo check nie zapala sie :idea: samego czujnika pewnie nie da sie wymienic bo raczej nie sprzedają tego jako częśc zamienna. mam nadzieje, ze w miare czytelnie okreslilem sytuacje. nie za bardzo wiem co teraz zrobic wiec moze jakies rady?
można próbować zreanimować czujnik - to jest rezystor i może gdzieś nie stykać. samego czujnika raczej się nie wymienia - tylko z całą przepustnicą
tak, myslalem juz o tym, ale to jest pod plastikową obudową i nie ma zadnych zaślepej żeby ją wyjąć, trzeba by bylo nacinać a to juz troche ryzykowna sprawa...
tym bardziej jak przesuniesz (bo tam jest regulacja fabrycznie ustawiona i zaplombowana) to będzie wielka dupa z dokładnością i czujnik do kubła
ale w sumie chyba warto probowac, bo czujnik i tak juz sie do niczego nie przyda?
nie ma sprawy, napisz jak zrobisz to może komuś się przyda jeszcze
nie wiem jakim cudem otworze ten plastik ale bede walczył.
czujnik demontujesz odcinajac nity, czujnik spokojnie mozna kupic i zamontowac z tym ze na srubach juz. uzywane czujniki chodza w granicach 100 zl.
a czy wlasciwie zamontowales czujnik? tzn potencjometr kręci się razem z motylkiem w przepustnicy?
tak, złe zamontowanie czujnika nie wchodzi w gre.
wiesz, tak pytam, bo kiedys wyjąłem w AE i wsadziłem tak że się nie kręcił i ni chuchu nie dało się tym jechać :)
spoko, teraz to juz ryba bo kupilem inny czujnik :)
panowie tez mam blaad 7, obiawy mam takie ze na luzie jak dam gazu obruty schodza mi prawie na 0 i ledwo sie podniosa, potrafia lekko falowac, a jak zapodam 1 i puszcze gaz to samochod szarpie a nie sunie sie plynnie na 2 tak samo, dodam ze wyczysclem krokowy i przepustnice!
na wolnych chodzi dobrze, a jak dodajesz gazu to sie zadławia?
na wolych nieraz stoi nieraz troche faluje, jak dodam gazu i puszcze wskazowka opadnie az do 0 i pomalu ise odniesie, nie gasnie!
moze sprawdz błędy, jak to błąd czujnika polozenia przepustnicy, to sprawdz kabelki i wtyczkę, a jak bedzie ok to bedziesz musial wymienic.
Panowie nie kumam czegoś... Przekręcam kluczyk w stacyjce na pozycję zapłon, Mierzę napięcie zasilające TPS. Powinno być 5V, a multimetr pokazuje ok. 0.5V o_0. Nie powinna się świecić kontrolka MIL przy czymś takim? To samo z napięciem na wyjściu sygnału z TPS, ma się zmieniać od 0.5 do 4.5V, a przyrasta od 0.05 do 0.5V. Multimetr sprawny, masa od klemy akumulatora. Co tu robić?
MAP sensor również zamiast 5V na zasilaniu ma 0.5V. Jutro pomierzę bezpośrednio na ECM ale żeby check się przy takich napięciach nie palił??? Ja nie panimaju o_0
MAP sensor również zamiast 5V na zasilaniu ma 0.5V. Jutro pomierzę bezpośrednio na ECM ale żeby check się przy takich napięciach nie palił??? Ja nie panimaju o_0
Na TPS odwrotnie pokazuje napięcia jak kable skrajne sa zamienione - na środkowym (chyba czerwony ) napięcie ma rosnąć , jeśli jest odwrotnie to kable sa zamienione . A nie masz przypadkiem zamienionych kostek od TPS i MAP ? Sprawdź po kolorach
Davido dzięki za odzew ale u mnie TPS nie daje na wyjściu napięcia odwrotnie niż powinien, tylko nie dostaje z ECM stałego napięcia +5V, podobnie MAP sensor - zasilanie z ecm 0.5V zamiast 5V czyli praktycznie zasilania nie ma. Masę przy termostacie odświeżyłem. Dzisiaj pomierzę te napięcia bezpośrednio na pinach ECM i mam nadzieję, że w najgorszym wypadku to wina spuchniętych kondensatorów :/.
------------------
Ogarnięte :) - mam założone jakieś odcięcie pompy paliwa, okaxało się, że jedt podpięte do głównego przekaźnika i trzeba pstryknąć włącznik, żeby poszło zasilanie na komputer. Szkoda tylko, że nim na to wpadłem zdążyłem ECM wymontować.
I najlepiej zaznaczyć w jakim położeniu był i nowy przekręcić tak samo na znaki
kazik2_h9w3
15-05-16, 09:53
Michal jak piszesz o tps to i tak nalezy go skalibrowac bo tps jest dosc czuły
Ale ja niczego nie wymieniam :). Po włączeniu zasilania pompy paliwa ukrytym włącznikiem, pojawia się też napięcie na zasilaniu komputera, a ten zaczyna zasilać TPS napięciem 5V. Sam TPS działa b.dobrze tzn. napięcie narasta od 0.5V do 4.6V.
Sorry niespojrzalem że jeszcze jest jedna strona rozmowy, chciałem pomóc a tu problem już rozwiązany:-) i niewiedzialem że tpsa można kalibrowac swego czasu też z nim walczyłem i właśnie zrobiłem znaki i zamontowalem nowy.
Trzeba trzeba :), tak jak kazik2_h9w3 pisze, potencjometr czujnika jest b.czuły.
kazik2_h9w3
15-05-16, 11:13
Tez kiedys przed rozwiertem przepustnicy zaznaczylem sobie polozenie tps ale po zlozeniu nie moglem dojść do ladu z wolnymi obrotami i okazalo sie wlasnie konieczne kalibrowanie tpsa
a jak go skalibrować :P ?
Jeśli jest zamontowany fabrycznie to nie ma potrzeby go kalibrować. Jeśli wymieniasz na inny to luzujesz mocujące go śruby, wkłuwasz się jedną elektrodą multimetru w środkowy przewód (albo przykładasz do odpowiedniego pinu w ECM ), drugą elektrodę przykładasz do masy i mierzysz napięcie. Obracając czujnikiem ustawiasz go tak, żeby przy zamkniętej przepustnicy napięcie wynosiło 0.5V, a przy całkowicie otwartej będzie 4.5-4.8V. Kluczyk w stacyjce w pozycji Zapłon (II).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.