PDA

Zobacz pełną wersję : czujnik położenia przepustnicy



mighty
09-06-05, 19:32
więc jest tak: po przekroczeniu 5tys obrotow zapalał sie check...błąd 7 czyli czujnik polozenia przepustnicy. ktos mi tu na forum doradzil zeby ją wyczyścic, dzisiaj wyczyscilem ale spowodowalo to ze check zapala sie jakies 3 sekundy po uruchomieniu silnika. czujnik jest zamontowany pionowo, kiedy sie go wyjmie i polozy poziomo check nie zapala sie :idea: samego czujnika pewnie nie da sie wymienic bo raczej nie sprzedają tego jako częśc zamienna. mam nadzieje, ze w miare czytelnie okreslilem sytuacje. nie za bardzo wiem co teraz zrobic wiec moze jakies rady?

emg
09-06-05, 22:04
można próbować zreanimować czujnik - to jest rezystor i może gdzieś nie stykać. samego czujnika raczej się nie wymienia - tylko z całą przepustnicą

mighty
09-06-05, 22:14
tak, myslalem juz o tym, ale to jest pod plastikową obudową i nie ma zadnych zaślepej żeby ją wyjąć, trzeba by bylo nacinać a to juz troche ryzykowna sprawa...

emg
09-06-05, 22:17
tym bardziej jak przesuniesz (bo tam jest regulacja fabrycznie ustawiona i zaplombowana) to będzie wielka dupa z dokładnością i czujnik do kubła

mighty
09-06-05, 22:25
ale w sumie chyba warto probowac, bo czujnik i tak juz sie do niczego nie przyda?

emg
09-06-05, 22:28
jak najbardziej

mighty
09-06-05, 22:33
dzięki za pomoc :)

emg
09-06-05, 22:34
nie ma sprawy, napisz jak zrobisz to może komuś się przyda jeszcze

mighty
09-06-05, 22:40
nie wiem jakim cudem otworze ten plastik ale bede walczył.

merfi
10-06-05, 09:08
czujnik demontujesz odcinajac nity, czujnik spokojnie mozna kupic i zamontowac z tym ze na srubach juz. uzywane czujniki chodza w granicach 100 zl.

Pati
10-06-05, 12:54
a czy wlasciwie zamontowales czujnik? tzn potencjometr kręci się razem z motylkiem w przepustnicy?

mighty
10-06-05, 13:54
tak, złe zamontowanie czujnika nie wchodzi w gre.

Pati
10-06-05, 19:42
wiesz, tak pytam, bo kiedys wyjąłem w AE i wsadziłem tak że się nie kręcił i ni chuchu nie dało się tym jechać :)

mighty
10-06-05, 23:30
spoko, teraz to juz ryba bo kupilem inny czujnik :)

Dealer
05-01-07, 17:28
panowie tez mam blaad 7, obiawy mam takie ze na luzie jak dam gazu obruty schodza mi prawie na 0 i ledwo sie podniosa, potrafia lekko falowac, a jak zapodam 1 i puszcze gaz to samochod szarpie a nie sunie sie plynnie na 2 tak samo, dodam ze wyczysclem krokowy i przepustnice!

Pati
05-01-07, 19:44
na wolnych chodzi dobrze, a jak dodajesz gazu to sie zadławia?

Dealer
05-01-07, 21:23
na wolych nieraz stoi nieraz troche faluje, jak dodam gazu i puszcze wskazowka opadnie az do 0 i pomalu ise odniesie, nie gasnie!

Pati
06-01-07, 10:35
moze sprawdz błędy, jak to błąd czujnika polozenia przepustnicy, to sprawdz kabelki i wtyczkę, a jak bedzie ok to bedziesz musial wymienic.

delek
12-05-16, 18:29
Panowie nie kumam czegoś... Przekręcam kluczyk w stacyjce na pozycję zapłon, Mierzę napięcie zasilające TPS. Powinno być 5V, a multimetr pokazuje ok. 0.5V o_0. Nie powinna się świecić kontrolka MIL przy czymś takim? To samo z napięciem na wyjściu sygnału z TPS, ma się zmieniać od 0.5 do 4.5V, a przyrasta od 0.05 do 0.5V. Multimetr sprawny, masa od klemy akumulatora. Co tu robić?

delek
13-05-16, 20:44
MAP sensor również zamiast 5V na zasilaniu ma 0.5V. Jutro pomierzę bezpośrednio na ECM ale żeby check się przy takich napięciach nie palił??? Ja nie panimaju o_0

Davido_
14-05-16, 12:33
MAP sensor również zamiast 5V na zasilaniu ma 0.5V. Jutro pomierzę bezpośrednio na ECM ale żeby check się przy takich napięciach nie palił??? Ja nie panimaju o_0

Na TPS odwrotnie pokazuje napięcia jak kable skrajne sa zamienione - na środkowym (chyba czerwony ) napięcie ma rosnąć , jeśli jest odwrotnie to kable sa zamienione . A nie masz przypadkiem zamienionych kostek od TPS i MAP ? Sprawdź po kolorach

delek
14-05-16, 12:50
Davido dzięki za odzew ale u mnie TPS nie daje na wyjściu napięcia odwrotnie niż powinien, tylko nie dostaje z ECM stałego napięcia +5V, podobnie MAP sensor - zasilanie z ecm 0.5V zamiast 5V czyli praktycznie zasilania nie ma. Masę przy termostacie odświeżyłem. Dzisiaj pomierzę te napięcia bezpośrednio na pinach ECM i mam nadzieję, że w najgorszym wypadku to wina spuchniętych kondensatorów :/.

------------------
Ogarnięte :) - mam założone jakieś odcięcie pompy paliwa, okaxało się, że jedt podpięte do głównego przekaźnika i trzeba pstryknąć włącznik, żeby poszło zasilanie na komputer. Szkoda tylko, że nim na to wpadłem zdążyłem ECM wymontować.

mx4ever
15-05-16, 09:45
I najlepiej zaznaczyć w jakim położeniu był i nowy przekręcić tak samo na znaki

kazik2_h9w3
15-05-16, 09:53
Michal jak piszesz o tps to i tak nalezy go skalibrowac bo tps jest dosc czuły

delek
15-05-16, 10:07
Ale ja niczego nie wymieniam :). Po włączeniu zasilania pompy paliwa ukrytym włącznikiem, pojawia się też napięcie na zasilaniu komputera, a ten zaczyna zasilać TPS napięciem 5V. Sam TPS działa b.dobrze tzn. napięcie narasta od 0.5V do 4.6V.

mx4ever
15-05-16, 10:09
Sorry niespojrzalem że jeszcze jest jedna strona rozmowy, chciałem pomóc a tu problem już rozwiązany:-) i niewiedzialem że tpsa można kalibrowac swego czasu też z nim walczyłem i właśnie zrobiłem znaki i zamontowalem nowy.

delek
15-05-16, 11:07
Trzeba trzeba :), tak jak kazik2_h9w3 pisze, potencjometr czujnika jest b.czuły.

kazik2_h9w3
15-05-16, 11:13
Tez kiedys przed rozwiertem przepustnicy zaznaczylem sobie polozenie tps ale po zlozeniu nie moglem dojść do ladu z wolnymi obrotami i okazalo sie wlasnie konieczne kalibrowanie tpsa

sensej
17-05-16, 08:21
a jak go skalibrować :P ?

delek
17-05-16, 09:27
Jeśli jest zamontowany fabrycznie to nie ma potrzeby go kalibrować. Jeśli wymieniasz na inny to luzujesz mocujące go śruby, wkłuwasz się jedną elektrodą multimetru w środkowy przewód (albo przykładasz do odpowiedniego pinu w ECM ), drugą elektrodę przykładasz do masy i mierzysz napięcie. Obracając czujnikiem ustawiasz go tak, żeby przy zamkniętej przepustnicy napięcie wynosiło 0.5V, a przy całkowicie otwartej będzie 4.5-4.8V. Kluczyk w stacyjce w pozycji Zapłon (II).