Zobacz pełną wersję : Problem ze sprzęgłem
Witam wszystkich!
Mam problem ze sprzęgłem w civicu V d15b2. Mianowicie chodzi o to ,że dosłownie z dnia na dzień sprzęgło zaczęło łapać od samego dołu do tego pedał wydaję mi się ,że stał się bardziej miękki i nieco inaczej odbija. Ledwo puszczę sprzęgło a auto już rwie do przodu. Jakieś pomysły co to może być ? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
skolopendra
02-04-12, 18:55
odpowietrz pompkę
Wojtec12345678
23-06-12, 20:52
Witam, odświeże kotleta żeby nie zakładać nowych tematów, raz na 2-3 miesiące musze dolewać płyn do zbiorniczka od sprzęgła, jest mokro przy pedale na ścianie w miejscu gdzie wychodzi pedał z budy, co musze naprawić/wymienić aby tą usterkę zlikwidować ?
pompa sprzęgła cieknie, to samo się u mnie zaczyna dziać powoli
Wojtec12345678
23-06-12, 23:30
Czyli mam rozumieć że lepiej odrazu wymieniać całość ? pompe i serwo ?
Pompa hamulcowa odpowiada też za sprzęgło ?
Heble 262 leżą i czekają na montaż ...
samą pompkę sprzęgła, 100 zł kosztuje. Zajrzyj pod maskę w okolice grodzi i zobaczysz srebrny króciec do którego jest przymocowany zbiornik wyrównawczy. To będzie to. Demontaż, montaż i odpowietrzenie to koło godzinki roboty ;) Serwo hamulcowe to zupełnie co innego. Skąd w ludziach w forum myśl ze skoro leje się płyn hamulcowy, to pewnie są ze sobą te rzeczy połączone? Gdzie w tym logika?
Skąd w ludziach w forum myśl ze skoro leje się płyn hamulcowy, to pewnie są ze sobą te rzeczy połączone? Gdzie w tym logika?
Penie stąd że w nie których samochodach oba układy mają wspólny zbiorniczek wyrównawczy, civicach są akurat osobne.
Wojtec12345678
24-06-12, 23:02
I kolejna sprawa to to że jeden się interesuję silnikiem, drugi zawiechą a jeszcze inny blacharką i nie każdy musi wszystko wiedzieć
Zamiast kupować całą pompkę, to kup za 20zł zestaw naprawczy i sobie wymień.
Zrobiłem rok temu takie uszczelnienie, bo mi cały płyn poszedł do środka auta - do dzisiaj sucho, płynu ze zbiorniczka nie ubywa.
Hola, hola, ludzie powoli, czytajcie całość, potem doradzajcie ;)
Masz EJ2. Sprawdź czy masz pompę 13/16" czy 7/8" - od tego MASZ zacząć ;] Jeśli ta pierwsza, to w związku z tym, że i tak planujesz wstawiać heble 262mm na przód, takowa pompka nie wydoli i musisz wstawić większą (razem z serwem w tym przypadku). Jeśli jednak ta druga, to ewentualnie może zostać i tutaj możesz albo kupić samą drugą pompę albo zestaw naprawczy, tylko pytanie czy samemu ogarniesz, bo jeśli nie, to łączny koszt będzie większy, niż druga pompa, z tym, że i teoretycznie większa pewność - pod warunkiem, że profi ogarnięte.
Wojtec12345678
25-06-12, 00:34
Mam tą słabszą pompkę,więc tak czy siak musze wrzucić 15/16 lub 1' , czyli jeżeli dobrze rozumiem : wrzucam pompę 15/16 i serwo i upiękę 2 pieczenie na 1 ruszcie ? Czyli zlikwiduję wyciek i poprawię heble ? Bo trochę się zakręciłem teraz :D jest pompa i serwo i oprócz tego pompa sprzęgła ? Czy to jest razem ?
1" w tym wypadku (jeśli nie planujesz nic więcej), to absolutnie przerost formy nad treścią (czyt. zbędny wydatek i możliwość zbyt małego stopnia działania pedału, gdyż będzie za szybko łapał w pełni.
15/16" okej, 7/8" też byłoby spoko.
Jeśli tu będziesz miał jeszcze jakieś wątpliwości, to niestety będę zmuszony odesłać Cię do odpowiedniego wątku, gdzie temat jest solidnie rozwinięty.
Jest pompa sprzęgła i serwo, reszta układu w tym wypadku Cię zupełnie nie interesuje ;) Skoro masz 13/16", to jak najbardziej będziesz zmuszony do wymiany tych dwóch rzeczy. I tak, wówczas upiekł byś dwie pieczenie na jednym ogniu - zakładając oczywiście, że kupiona przez Ciebie pompa będzie szczelna ;)
Wojtec12345678
25-06-12, 01:17
Już wszystko wiem :) tylko jeszcze 1 sprawa mnie nurtuje, skoro pompa i serwo jest tak wysoko i pompa jest uszkodzona to czemu cieknie przy samym pedale wewnątrz auta ?
Bo pompę wsadza się w serwo, z niego wychodzi cięgno, które przykręca się właśnie do pedału sprzęgła. Uszkodzone jest uszczelnienie pompy i cieknie niejako torem cięgna do wewnątrz, kapuje ?
Wojtec12345678
25-06-12, 01:48
Taaa dzięki za pomoc :)
Bo pompę wsadza się w serwo, z niego wychodzi cięgno, które przykręca się właśnie do pedału sprzęgła. Uszkodzone jest uszczelnienie pompy i cieknie niejako torem cięgna do wewnątrz, kapuje ?
Co Ty chłopie pierdzielisz? Co ma pompa hamulcowa, do pompy sprzęgła? Jakie połączenie - od kiedy cięgno z serwa (hamulce) przykręcasz do pedału sprzęgła (sprzęgło)? Jeszcze się nie spotkałem z wyciekiem z pompy hamulcowej widocznym w przedziale pasażerskim - TO NIE JEST MOŻLIWE. Na wylot przez serwo nie ma prawa przelecieć, poza tym,trzpień wchodzący do przedziału pasażerskiego z serwa jest na tym samym poziomie co sama pompa hamulcowa, więc nie ma fizycznej możliwości, żeby DOT dostał się do środka. Jak leci, to leci po serwie i kapie w komorze silnika.
Pompa sprzęgła nie ma ŻADNEGO związku z pompą hamulcową!! Jeżeli cieknie z pompy sprzęgła, trzeba dolewać do niej płynu, pod nogą zrobiło się błoto to logicznym rozwiązaniem jest zmiana uszczelek na nowe, co zajmuje jakieś 30 minut, przy koszcie dokładnie 19,87zł (tak, wygrzebałem rachunek specjalnie, żeby to tutaj napisać). Uszczelki będące na tłoku pompy przed włożeniem do obudowy pompy, smarujesz smarem silikonowym i wsio - wkładasz, zalewasz, odpowietrzasz.
Jak będzie potrzeba, to mogę podać numer katalogowy tych uszczelek - mam jeszcze pudełko w garazu.
Łoojjjj :eek: Późno było i chyba już nie kontaktowałem jak należy w ostatnim poście. Dobrze, że ludzie to czytają i potrafią sprostować jak należy, sorry wielkie :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.