PDA

Zobacz pełną wersję : Know-How zawieszenia



Mioo
04-07-07, 23:21
Panowie staralem znalesc sie odp. na forum uzylem opcji szukaj nawet kilka razy. przepatrzylem gogle ale nie znalazlem jednosznacznej odpowiedzi wiec pisze.

jak wybrac konfortowe niskie zawieszenie do cifa? oczywiscie ktos moze powiedzic :szukaj: :zasady: ale odpowiedzi naprawde nie ma...
ktos moze napisac Koni Sport Kit z regulacja wysokosci i twardosci jednak po przeczytaniu topicu dotyczacego wlasnie tego zawieszenia zauwazylem ze wiekszosc uzytkownikow ustawia zawieszenie na max miekkie i jezdzi, dla mnie osobiscie mija sie to z celem bo poco kupowac zaiwszenie regulowane skoro jezdzi sie tylko na jednym nastawie...
co do zawieszeni jestem kompletnie zielony jesli chodzi o Hondy... mam za to spore doswiadczenia z inna (nieco nie lubiana przez was marka) od jakis 2 lat jezdze na gwincie wiec wiem z czym to sie je... jesli chodzi o moje auto odp na zadane przezemnie pytanie jest prosta... chcesz konfortu i nie potrzebna ci regulacja? kupuj kit renomowanej firmy FK, H&R czy Witec -30/-30 lub troche mniej konfortowy -60/-30 chcesz nisko i twardo kupuj kit -80/-60 chesz hardcore kupuj tani gwint SS lub GT Cupline, masz duzo kasy i chesz regulowac zawias (potrzebny ci zawias torowy) kupuj gwint H&R czy FK z regulacja wysokosci.... zauwazylem ze wy (hondomianiacy :chinczykk: ) uzywacie dosc egzotycznych (jak dla europejskich aut zawieszen) juz bedac jakis czas w UK zorietowalem sie ze tym czym dla nas jest FK dla was jest Tein a nasz H&R to wasz Skunk...
czy ktos moze mi wyjjasnic i napisac jak krowie na rowie ??

zeby uniknac pytan czego oczekujesz:
oczekuje konfortu i poprawienia wlasnosci jezdnych, nie zamiezam krecic czasow na torze... a raczej z pod swiatel nie bojac sie ze musze odpuscic bo jest torowisko trawajowe...


pozdraiwam
Mioo LOW FAST BROWN driver

sadam
05-07-07, 07:33
a jaki fundusz zamierzasz na to przeznaczyc?

Cairo
05-07-07, 18:57
skoro poruszyłeś już temat koni sporta to ile trwa zmiana utawień, jak się jej dokonuje?

sadam
05-07-07, 19:31
koro poruszyłeś już temat koni sporta to ile trwa zmiana utawień, jak się jej dokonuje?
z tego co mi wiadomo to sie reguluje kluczykiem...
zapytajcie lcfr'a albo peter'a

kwasu
05-07-07, 22:42
ustawienia koni są dwa rodzaje, pierwsze to przełożenie pierścienia na którym opiera się sprężyna czyli zmiana twardości sprężyny, a drugie to na górze tłoczyska jest taki bolec, nakładasz na niego kurek koni i kręcisz w prawo lub lewo i ustawiasz siłe tłumienia


autor tematu widze ze jest zorientowany w temacie zawieszen ;) ja proponuje niemiecki kit amorki + springi, Vogtland junior kit, *****iste zawieszenie poprawiające wlasnosci jezdne i przy tym zachowuje wysoki komfort, gleba ok -40mm przód i -25mm tył, i do tego *****ista cena, sam chcialem kupić ten kit ale udało mi sie wyrwać tanio gwint

piotr19
05-07-07, 23:39
jak wybrac konfortowe niskie zawieszenie do cifa?
ale odpowiedzi naprawde nie ma... zależy co to jest komfort, dla mnie to -35 i koni niezbyt mocno skręcone....

ustawienia koni są dwa rodzajea trzecia opcja to regulacja siły tłumienia tłoczyskiem - trzeba zdjąć amortyzator, sprężynę, odbojniki, wcisnąć tłoczysko i przykręcać
http://koni.com.pl/car9.php

kwasu
05-07-07, 23:46
a trzecia opcja to regulacja siły tłumienia tłoczyskiem - trzeba zdjąć amortyzator, sprężynę, odbojniki, wcisnąć tłoczysko i przykręcać

ale tutaj mowa o regulacji w koni kit, a ta metoda regulacji podana przez ciebie nie wystepuje w koni kit tylko w czerwonych koni ;)

!markos
06-07-07, 00:04
pierwsze to przełożenie pierścienia na którym opiera się sprężyna czyli zmiana twardości sprężynyzmiana wysokosci, na jakiej samochod bedzie nad ziemia, a nie twardosci sprezyny. zadna regulacja nie jest w stanie zmienic twardosci sprezyny, a jedynie jej wstepne naprezenie. zmiana twardosci sprezyny = zmiana sprezyny na inna. innej mozliwosci nie ma.

odpowiadajac na pytanie postawione w temacie - generalnie nie ma czegos takiego jak komfortowy i jednoczesnie niski zawias, chyba, ze pod pojeciem komfortu (psychicznego) rozumiesz kontrole, ktora masz nad samochodem.

ps.
wiem, ze kw jest w stanie przygotowac customowy zawias zgodnie z sugestiami klienta. skontaktuj sie bezposrednio z niemcami, moze beda potrafili ci pomoc.

kwasu
06-07-07, 11:16
zmiana wysokosci, na jakiej samochod bedzie nad ziemia, a nie twardosci sprezyny. zadna regulacja nie jest w stanie zmienic twardosci sprezyny, a jedynie jej wstepne naprezenie. zmiana twardosci sprezyny = zmiana sprezyny na inna. innej mozliwosci nie ma.

no miałem na myśli napięcie sprężyny ale źle to wyraziłem, a tak wogole to tymi pierścieniami nie da się zmienić wysokości zawiasu, kumpel ma koni kit w astrze gsi, i po przekładaniu pierścieni sprężyny robiły się albo miększe albo twardsze, ale wysokość nie zmieniała się znacząco, wiadomo ze jak sprezyna jest miększa to auto usiądzie bardziej ale to była prawie nie widoczna zmiana


odpowiadajac na pytanie postawione w temacie - generalnie nie ma czegos takiego jak komfortowy i jednoczesnie niski zawias, chyba, ze pod pojeciem komfortu (psychicznego) rozumiesz kontrole, ktora masz nad samochodem.

z tym sie nie zgodzę, weźmy np. amorki tokico hp i springi eibach prokit, masz obniżenie -35mm i przy tym zachowany komfort, no i wlasciwosci jezdne poprawiają się, to samo tyczy się kitu vogtland junior kit, więc nie opowiadaj bzdur, bo po twoich postach wnioskuje ze dobre zawieszenie to gwint bilstein za 3tys zł a wszystko inne to gówno którego nawet nie warto zakładać do auta, ty może masz takie wymagania bo śmigasz po torze i musisz mieć zawias który nie zawiedzie gdy przy 200km/h zbierasz zakręt 90stopni ;) ale nie wszyscy tak jeżdża i mają takie wymagania

pozdro

kivik
06-07-07, 11:45
... bo po twoich postach wnioskuje ze dobre zawieszenie to gwint bilstein za 3tys zł a wszystko inne to gówno którego nawet nie warto zakładać do auta, ty może masz takie wymagania bo śmigasz po torze i musisz mieć zawias który nie zawiedzie gdy przy 200km/h zbierasz zakręt 90stopni ;)....


tak troche o/t to jezeli jezdzisz po torze i chcesz miec pewnosc o ktorej piszesz to trzeba wydac na zawias 10k+ pln. Zawias na tor za 3k to nadal gowiany zawias ;) .
Kwasu, nie czepiam sie twojej wypowiedzi bo rozumiem co chciales nia przekazac,
chodzi mi raczej o to zeby kolega okreslil budzet jaki ma na zawias bo na prawde dobre torowe zawieszenia to koszt 20-30k pln

piotr19
06-07-07, 12:49
ale tutaj mowa o regulacji w koni kit, a ta metoda regulacji podana przez ciebie nie wystepuje w koni kit tylko w czerwonych koni ;)regulowałem takie żółte, możliwe że nie występują w zestawie koni-kit.

cvc d15
06-07-07, 13:09
Podepnę się pod temat, który kit lepszy: vogtland junior kit czy GT Cupline? Oba zestawy ok 800PLN, jeździłem astrą gsi na GT Cupline i taka twardość mi odpowiada, myślę że w hondzie byłoby podobnie. Nie widziałem żeby ktoś miał w ofercie vogtland junior kit w Polsce, jeśli ktoś ma proszę o info, pzdr
Aha, dodatkowo na zdjęciu kitu GT widać że reguluje się pierścieniem wysokość, chyba 3 poziomy

Mioo
09-07-07, 17:24
panowie troche mnie nie bylo dlatego nie napisalem odrazu, co do kosztow to chce zeby byly jak najnizsze to oczywiste (przynajmniej dla mnie)... co do moich doswiadczen z zawiasami to wiem ze da sie znalesc kompromis miedzy konfortem a wlasciwosciami jezdnymi... mam okazje od 2 lat jezdzic na gwincie SuperSport wiem tez jak sie jezdzi Z GT Cupline i KW wiem jak zachowuje sie kti HR -80, jednak wszystkie moje doswiadniecznia nie sa zwiazane z Honda... wiec tu moze byc inaczej, przykład: zawieszenie gwintowane w Golfie mk1 robi z niego taczke w której kierwocy wypadaja plomby (ani to przyjemne na nasze drogi ani specjalnie bezpieczne bo kola czesto podskakuja na wybojach a i w winklu jak trafi ci sie dziura to moze nie byc wesolo) skolei ten sam zawias w Passacie spisuje sie doskonale, czasami nawet trudno sie zorietowac ze to maksymalnie sztywny gwint...

co do zawieszen na zamowienie to w poznaniu jest firma ktora robi sprezyny o takiej wysokosci i twardosci jak sobie zyczysz... gorzej z amorami ktore trzeba dobierac....

ja oczekuje zawieszenia na drogi (miejskie) które pozwoli poprawic wlasciwosci jezdne tym samym nie zdemoluje mojego uzebienia...

koledzy ktorzy czasami bawia sie w sciganie po miesci bujaja sie na seryjnych springach i amorach Koni o seryjnej wysokosci (ich zdaniem najlepiej sie to sprawdza) ale tak jak pisalem nie sa to doswiadczenia z Hondy :hinczyk:

co do cen zawieszen torowych to zdaje sobie sprawe jakie to sa koszty jednak majac 1 porzadny tor w polsce jakies 250km od siebie i bedac tam moze raz na 3 lata (opytmistyczna wersja) to nie oplaca mi sie inwestowac w zawias torowy, swoja droga wydaje mi sie ze gdybym postawil obok siebie 2 takie same samochody 1 na zawieasie za 20tys o ktorym piszesz a 2 na zawiasia powiedzmy KW Variant2 (ok 3-4 tys) to 5 krotna roznica w cenie nie przelozy sie w 5 krotna roznice w czasie....


pozdrawiam

sodaone
03-11-07, 10:55
Odświeżę temat, bo idzie zima i można na spokojnie zbierać kaskę na letnie mody.
Czy w EG3 przy seryjnych sprężynach jest jakaś możliwość położenia auta na glebę? Sprężyny chciałbym zostawić, bo po pierwsze nie zależy mi na jakiejś megaglebie ( wystarczające byłoby jakieś 40/30 ), a po drugie kasiora :). Biorąc jednak pod uwagę firmy KONI to znów za dużo nie zaoszczędzę. Same amorki tył+przód to wydatek rzędu 1800, z kolei 1130 kosztuje ok.2000, więc głupotą było by kupować same amory.

Szukam jednak jakiegoś oszczędniejszego rozwiązania.

Czy wiecie jak spisują się Bilsteiny na seryjnych sprężynach, jaki jest koszt kompletu?

Czy EG6 miało w porównaniu z EG3 inne amortyzatory. Co gdybym chciał je zamontować do siebie , tak jak mówiłem wcześniej do seryjnych sprężyn?

Oczywiście gdy ktoś ma 3000 problem całkowicie znika, ale może dało by radę ogarnąć temat zawieszenia za jakieś rozsądniejsze pieniądze...?

!markos
03-11-07, 12:41
Czy w EG3 przy seryjnych sprężynach jest jakaś możliwość położenia auta na glebę?nie ma.

Co gdybym chciał je zamontować do siebie , tak jak mówiłem wcześniej do seryjnych sprężyn?nic.