Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wydech kopci...



rasend23
04-07-07, 19:09
Moja Honda ma wycięty katalizator i wstawioną strumienice do tego tłumik sportowy coś w stylu mugena i jakjej przygazuje to dość mocno kopci najpierw jest to czarny dym a później biały.To przez to że nie ma kata czy może bierze olej...? dziś wymieniłem olej na castrol mineralny magnatec 15w/40.

Konrad84
05-07-07, 00:32
łoj chyba będzie zjeb.
Nie ten dział i jeszcze bez szukajki.

To nie wiesz czy bierze olej ?

sadam
05-07-07, 07:30
a olynu ze zbiorniczka wyrownawczego nie ubywa?

[ Dodano: Czw 05 Lip, 2007 ]
moglo sie zdarzyc tak ze przez strumienice wydmuchalo uszczelke

Vex
05-07-07, 08:17
Strumienica to fajny gadzet - podstawowy gadzet kazdego tuningowca :aloha:

Jesli chodzi o brak katalizatora to "kopcenie" moze byc zauwazalne w przypadku gdy na oryginalnym wydechu takiego zjawiska nie bylo. Zawsze jest to zauwazalne na koncowce wydechu (cala czarna).

ParanojA
05-07-07, 15:01
A biały plus czarny daje niebieski ;)

Zobacz czy ubywa płyn albo olej. Jak nie wiesz czy bierze olej to biedny jestes :glaszcze:

rasend23
05-07-07, 15:09
nie wiem bo auto dopiero kupiłem i wczoraj załałem nowy olej to teraz dopiero się okaże

mariusz123
05-07-07, 15:39
to jak ledwo co zalales to teraz zrob odwrotnie i zlej go spowrotem,i zalej czyms normalnym,a nie tym kitem z castrolla,,kup jakis valvoline lub motul,,,10w40 lub 10w50 lub 15w50....ale polsyntetyk , ;) a potem kombinuj dalej,,,,gdzie co ucieka...

rasend23
05-07-07, 19:27
dzis zauważyłem że odłączyłm mi się kabel od sondy zobaczymy jak teraz będize

ParanojA
06-07-07, 15:15
No sonda ez mogła miec znaczenie.
Ale jak pisza koledzy jzeli wczesniej miałes jakis inny ilej (półsyntetyk albo mineralny) i teraz zalałes syntetyk to pewnie to jest przyczyną. i jezeli tak zrobiłes to rozszczelniłes silnik ( nie jest nowy motor i swoje ubytki ma).

Ja jeden kiedys tak zabiłem :( (prawdopodobnie)

sadam
06-07-07, 15:31
i teraz zalałes syntetyk

dziś wymieniłem olej na castrol mineralny magnatec 15w/40.

natomiast podpinam sie pod te slowa

o jak ledwo co zalales to teraz zrob odwrotnie i zlej go spowrotem,i zalej czyms normalnym,a nie tym kitem z castrolla,,kup jakis valvoline lub motul,,,10w40 lub 10w50 lub 15w50....ale polsyntetyk , ;) a potem kombinuj dalej,,,,gdzie co ucieka...
chodz np mobil tez bedzie bardzo dobrym wyborem.
castrol nie jezt zlym olejem ale mi bardziej pasuje do motocykli :)

skolopendra
06-07-07, 16:14
chodz np mobil tez bedzie bardzo dobrym wyborem.
castrol nie jezt zlym olejem ale mi bardziej pasuje do motocykli :)

każdy markowy jest dobry, byle nie podróbka
,
a te dwie marki są najczęściej podrabiane

honda toż to prawie motocykl rajdowy ,kręci wysoko,dlatego motul jest OK
;)

Fawor
06-07-07, 23:28
prawie motocykl rajdowy

no :kirczak:

rasend23
08-07-07, 09:40
załałem castrol mineralny! a przed wymianą oleju też kopciła i juz wiem teraz że pluje olejem prze wydech. Jaka może być tego przyczyna?Jak zlewali mi olej to brakowało ok 1 litra a niby od wymiany do wymiany olej nie był dolewany ale nie moge być tego pewny.sonda była odłączona ale w sumie nie wiem czy jest ona dobra. Jak ja można sprawdzić?

ParanojA
10-07-07, 09:39
Sonda nie bedzie przyczyna spalania oleju.

rasend23
10-07-07, 10:55
wiem ale była odłączona

Bishop
12-07-07, 13:31
Gdyby sonda lambda byla do d.. to wywalalo by Ci check engine na zegarach, tak samo powinienes miec gdy byla odlaczona. Mozesz zrobic samodiagnostyke i zobaczyc czy pokaze Ci jakies bledy - wpisz samodiagnostyka w szukajce lub zajrzyj do dzialu porady/samodiagnostyka:

http://www.hondapl.org/

Jak sie uprzesz zeby sprawdzic sonde jeszcze w inny sposob to jedz do elektryka i powiedz zeby Ci sie podpial pod sonde z oscyloskopem i pokazal wykres napiecia na rozgrzanym silniku - powinna byc plynna amplituda pomiedzy 0,1-0,9 V.

Tez mialem ostatnio skopana sonde swiecil mi sie check i wywalalo blad 43, poza tym wykres sondy byl z dupy - wymienilem na inna uzywke i teraz jest ok.

Z kopceniem tez mam problem - u mnie dymi na biało / szaro i to najprawdopodobniej wina uszczelki pod głowica - na razie obserwuje czy i ile ubywa plynu chlodniczego, bo jesli dymi na bialo tzn. ze dostaje sie on do komory i jest spalany

Zobacz tez czy nic Ci nie cieknie (podloz na noc cos pod samochod), bo ubytki oleju czy plynu nie musza byc koniecznie spowodowane jego spalaniem