Maximus1919
02-04-12, 01:37
Witam.
Mam mały dylemat gdyż chciałbym w niedługim czasie przesiąść się z mojego jajeczka z d16w4 na jakiś nowszy (bardziej komfortowy) model civic-a jakim jest 7 gen.
Tylko że jest mały problem, jaki motor najlepiej wybrać (lubię często przycisnąć ale też trochę zależy mi na ekonomi)
Ogólnie, najlepszą opcją pewnie by była k20 (ale to już jest koszt rzędu 32tys.<)
I zostają 2 opcje:
D16V1- benzynka gdzie można poszaleć bez większego ryzyka że coś się popsuje, spalanie wg. Autocentrum trasa 5.5-6l/ miasto do 8.5l, no tylko te osiągi niestety nie powalają... ;/
1.7 CDTI (już nie pamiętam oznaczenia...)- w sumie nie miałem nigdy diesla, ponoć ciężko dostać z małym przebiegiem, moc tez bez szału 101KM ale ponoć można poddać się wgraniu jakiegoś virusa w VTG i auto zaczyna nabierać wigoru przy podobnym spalaniu jak przed virusem. Pytanie jak z żywotnością takiej jednostki?? Ogólnie kusi mnie spalanie (z wiadomych względów)
Tylko że zastanawia mnie jedna rzecz; 7gen polift z 1.6 jest średnio droższy od 1.7 CDTI o jakieś 3tys?? Aż taki niepewny jest ten diesel??
Ps. Z czystej ciekawości; jest jakaś opcja na bezproblemowy swap z tego 1.7 na 2.2 z 8 gena??
Mam mały dylemat gdyż chciałbym w niedługim czasie przesiąść się z mojego jajeczka z d16w4 na jakiś nowszy (bardziej komfortowy) model civic-a jakim jest 7 gen.
Tylko że jest mały problem, jaki motor najlepiej wybrać (lubię często przycisnąć ale też trochę zależy mi na ekonomi)
Ogólnie, najlepszą opcją pewnie by była k20 (ale to już jest koszt rzędu 32tys.<)
I zostają 2 opcje:
D16V1- benzynka gdzie można poszaleć bez większego ryzyka że coś się popsuje, spalanie wg. Autocentrum trasa 5.5-6l/ miasto do 8.5l, no tylko te osiągi niestety nie powalają... ;/
1.7 CDTI (już nie pamiętam oznaczenia...)- w sumie nie miałem nigdy diesla, ponoć ciężko dostać z małym przebiegiem, moc tez bez szału 101KM ale ponoć można poddać się wgraniu jakiegoś virusa w VTG i auto zaczyna nabierać wigoru przy podobnym spalaniu jak przed virusem. Pytanie jak z żywotnością takiej jednostki?? Ogólnie kusi mnie spalanie (z wiadomych względów)
Tylko że zastanawia mnie jedna rzecz; 7gen polift z 1.6 jest średnio droższy od 1.7 CDTI o jakieś 3tys?? Aż taki niepewny jest ten diesel??
Ps. Z czystej ciekawości; jest jakaś opcja na bezproblemowy swap z tego 1.7 na 2.2 z 8 gena??