PDA

Zobacz pełną wersję : Chce kupić Civic-a Ep tylko pytanie z jakim silnikiem??



Maximus1919
02-04-12, 01:37
Witam.
Mam mały dylemat gdyż chciałbym w niedługim czasie przesiąść się z mojego jajeczka z d16w4 na jakiś nowszy (bardziej komfortowy) model civic-a jakim jest 7 gen.
Tylko że jest mały problem, jaki motor najlepiej wybrać (lubię często przycisnąć ale też trochę zależy mi na ekonomi)
Ogólnie, najlepszą opcją pewnie by była k20 (ale to już jest koszt rzędu 32tys.<)
I zostają 2 opcje:

D16V1- benzynka gdzie można poszaleć bez większego ryzyka że coś się popsuje, spalanie wg. Autocentrum trasa 5.5-6l/ miasto do 8.5l, no tylko te osiągi niestety nie powalają... ;/

1.7 CDTI (już nie pamiętam oznaczenia...)- w sumie nie miałem nigdy diesla, ponoć ciężko dostać z małym przebiegiem, moc tez bez szału 101KM ale ponoć można poddać się wgraniu jakiegoś virusa w VTG i auto zaczyna nabierać wigoru przy podobnym spalaniu jak przed virusem. Pytanie jak z żywotnością takiej jednostki?? Ogólnie kusi mnie spalanie (z wiadomych względów)

Tylko że zastanawia mnie jedna rzecz; 7gen polift z 1.6 jest średnio droższy od 1.7 CDTI o jakieś 3tys?? Aż taki niepewny jest ten diesel??
Ps. Z czystej ciekawości; jest jakaś opcja na bezproblemowy swap z tego 1.7 na 2.2 z 8 gena??

jozek_marek
02-04-12, 02:11
W 1.7 ze spalaniem jest możliwość zejścia do niecałych 5l/100 (bodajże 4,6 to mój rekord). Przy bardzo żwawej jeździe nie przekroczysz 6,5l/100. Takie są moje wyniki spalania w trasie.
Świeży przykład: trasa Ciechanów - Bartoszyce - 3miasto (ok400km i absolutnie zero ekonomii) - wg. kompa spalanie 6,3. Powrót: 3miasto (ok80km po mieście) - Olsztyn - Ciechanów - wg. kompa 4,8.

Aktualnie na zegarku mam niecałe 200kkm, samochód z 2005roku. Motor bierze sporadyczne ilości oleju - nie potrzebuje dolewek od wymiany do wymiany.

Były 2 problemy z silnikiem: rozerwany inter (jednak prawdopodobnie od kamienia) oraz zabrudzony przepływomierz. Przepływomierz można myć.

Wysokie przebiegi? kupiłem ją gdy miała niecałe 3lata. Na budziku było ponad 180kkm ;)

Generalnie nie narzekam, motor ma trochę mało mocy. Może kwestia dość dużych, seryjnych opon dla wersji Sport. Zdarzają się problemy z odpaleniem w zimę. Silnik to twarda konstrukcja Isuzu...
Jednak sama 7gen... Mizerna jakość materiałów w porównaniu z np. EJ9... A szkoda...

maciex
06-04-12, 15:41
1,7 diesele z ISUZU i po wirusie bardzo fajnie się pchają palić nie palą dużo. D16 no cóż szału nie ma ale rusza się to w miarę i nie pali zbyt dużo do porównania D14 w EP potrafi łykać tyle co D16 wcale nie kręcąc jakoś bardzo.

Lewy
08-04-12, 11:33
Ja jakbym miał teraz wybierać pomiedzy 1,4 a 1,6 to poszukałbym 1,6, bo 1,4 to jednak trochę za mało na tą budę, chyba, że ktoś ma emerycki styl jazdy i nie przeszkadza mu wolne zbieranie się auta. Spalanie jest porównywalne w tych dwóch silnikach, no i 1,6 ma vteca.

owsikk
09-04-12, 08:58
Ja jakbym miał teraz wybierać pomiedzy 1,4 a 1,6 to poszukałbym 1,6

Proponuję 1.6 bo pali porównywalnie do 1.4

lucas.79
09-04-12, 13:06
No właśnie. 1.6 jest lepsze od 1.4 chyba we wszystkim.
Sęk w tym, że to niemal biały kruk w tym kraju.
Jak ja szukałem - to chyba 90% z 7 gen było z 1.4.
A jak już się trafił - to z mega przebiegiem i zajechany.

rafal
09-04-12, 20:32
Osobiście miałem 1.4 a teraz mam 1.6 i właśnie tą mocniejszą wersje polecam. O wiele bardziej dynamiczne auto. Chociaż nawet tym 1.4 większość aut na naszych drogach z silnikami 2.0 (astra itp) można było objechać :D

Faktycznie bardzo trudno znaleźć dobrego 1.6. Mi się trafiło kupić z prawdziwym przebiegiem 37 tyś km 1.6 z końca 2005 roku :) Trochę więcej kosztował ale już jeżdżę nim 2 lata i nic poza klockami, żarówkami i płynami nie wymieniałem :) Aktualnie przejechane 76 tyś.

Kosu
23-07-12, 11:37
Polecam 1.6 :-)