Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : czyszczenie kolektora ssącego



pawciob80
01-04-12, 19:00
Witam
Przymierzam się do wymiany ssącego. Kolektor, który będę zakładał jest używany. Zebrało się w nim dużo nagaru i innego syfu i ogólnie rzecz biorąc chce go doprowadzić do ładu przed podjęciem jakichkolwiek kroków.
Jakie polecacie środki i jak podejść do tego, aby ładnie go doczyścić i pozbyć sie wszystkich zanieczyszczeń?

Artek82
01-04-12, 21:08
Mocno stężony drimel.

skilo_one
02-04-12, 12:38
Ja całego ssaka czyściłem nitrem i długim pędzlem żeby dotrzeć we wszystkie wnęki. I jest czyściutko :)

Kriss91
02-04-12, 13:54
U mnie nitro było zbyt słabe :D Piana aktywna+woda z myjki i ssak czysty.

JulekCIVIC
04-04-12, 21:15
benzyna i stara szczotka do mycia butelek dla dziecka ;)

billiejoe
04-04-12, 22:14
Kiedy miałem ssaka zrzuconego to po wszystkich obróbkach pojechałem na myjke, tam za 2zł naprawdę solidne pranie dostał, potem jak lekko wyschnął to kompresorem po całości żeby woda zewsząd wypłynęła, reszta wyschła sama z siebie, z efektu byłem naprawdę zadowolony bo był w piachu, pajęczynach i oleju :)

pawciob80
04-04-12, 22:18
Przed takim zabiegiem ściągnąc cały osprzęt i czyścić goły kolektor?

billiejoe
05-04-12, 07:12
Zdjęcie osprzętu to żaden kłopot, wtryski schodzą razem z listwą, przepustnice możesz odkręcić i uszczelkę zastosować jeszcze raz, nie powinno być nieszczelności.

pawciob80
05-04-12, 16:47
ok, dzieki za porady

kazik2_h9w3
05-04-12, 17:04
A ja używałem środka do mycia silników i też dał radę a co nie wykorzystasz przyda się na silnik

wojtu
05-04-12, 21:15
Ja ostatnio czyściłem części silnikowe w starym oleju itp. na myjce parowej. Zeszło bardzo dobrze, więc może spróbować czegoś takiego?

Tyliq
16-04-12, 00:42
polecam nafte (dobra do smaru i nagaru) lub benzyne ekstrakcyjna.
ja zalałem swoje D16Z6 naftą na kilka dni i tak zostawiłem, później szczota i efekt miód malina ;)

BlachaKSA
14-05-12, 22:56
Panowie a co z tymi wszystkimi pierdołami plastikowymi nie uszkodzą się jak np zanurzę kolektor w nafcie ? I jeszcze pytanie o mycie wodą pod ciśnieniem czy nie grozi to w jakiś sposób uszkodzeniem kolektora np . nie będzie zbierała się gdzieś rdza ?

kazik2_h9w3
15-05-12, 06:15
nie będzie zbierała się gdzieś rdza
Najlepiej wszystko odkręcić

co z tymi wszystkimi pierdołami plastikowymi
Ssak nie koroduje tzn nie tak jak stal więc woda mu nie zaszkodzi wiem bo testowałem to u siebie
Oczywiście trzeba go dokładnie wysuszyć przed montażem

Infi
15-05-12, 10:47
ja przed malowaniem, powyciagalem wszystko co sie dalo z ssacego a potem do oporu ekstrakcyjna, szczota do butelek i spray do mycia zaciskow hamulcowych, po samym czyszczeniu juz wygladal o 10 lat mlodziej;)

asgborant
23-05-12, 18:08
Czy zgromadzony nagar i wszelkiego rodzaju syf w kolektorze ssącym może mocno wpłynąć na moc auta, wkręcanie się na obroty itp? Dzisiaj z ciekawości zdjąłem dolot, otwarłem przepustnicę i zauważyłem jak mój ssący jest zasyfiony :mad:

Saiti
23-05-12, 23:09
Nie, chyba, że jest taka warstwa syfu, że zmniejsza przepustowość układu :) Albo np zawalony map sensor lub wtryski :)

muzg
23-10-12, 18:39
Chcę, wyczyści swój ssak D15b7, planowałem go zalać na całą noc benzyną ekstrakcyjną, a na następny dzień wyczyścić.
Wszystko od kolektora jest odłączone, z wyjątkiem takiego czujnika, który wchodzi z tyłu kolektora i jest przytwierdzony na 2 śruby, za cholerę nie idzie tego odkręcić, już prędzej śrubokręt pier%$#nie, albo się śruba obrobi.
Czy temu czujnikowi może zaszkodzić benzyna ekstrakcyjna jakbym tak zalał kolektor bez wyjmowania go?
W sumie to nawet myślę nad tym, czy od razu go nie czyścić, bo ten smar dość łatwo schodzi bo przetarciu szmatką nawet. Jak bym tak owinął wiertło szmatą nasączoną benzyną to nie powinno się chyba nic z tym czujnikiem stać.

Gr4b3Q
23-10-12, 19:12
Chcę, wyczyści swój ssak D15b7, planowałem go zalać na całą noc benzyną ekstrakcyjną, a na następny dzień wyczyścić.
Wszystko od kolektora jest odłączone, z wyjątkiem takiego czujnika, który wchodzi z tyłu kolektora i jest przytwierdzony na 2 śruby, za cholerę nie idzie tego odkręcić, już prędzej śrubokręt pier%$#nie, albo się śruba obrobi.
Czy temu czujnikowi może zaszkodzić benzyna ekstrakcyjna jakbym tak zalał kolektor bez wyjmowania go?
W sumie to nawet myślę nad tym, czy od razu go nie czyścić, bo ten smar dość łatwo schodzi bo przetarciu szmatką nawet. Jak bym tak owinął wiertło szmatą nasączoną benzyną to nie powinno się chyba nic z tym czujnikiem stać.

To jest czujnik temperatury powietrza, nie musisz go używać jeśli masz takowy wpięty w układ dolotowy (nie wiem dokładnie co za hankę masz ;P ) Benzyna raczej nic mu nie zrobi bo jest to termoelement zalany plastikiem.

muzg
23-10-12, 19:24
No ja mam D14a4 i mam zamiar zamontować ten kolektor + parówa. Do parówy idzie tylko przewód z odmy.

majson
23-10-12, 19:25
Bedzie czyscil ssak na aucie ?

Ja mialem luzem to pojechalem na karcher, spsikalem porzadnie ssak plynem do mycia silnikow i plukalem woda do oporu, teraz ssak lsni jak nowka.

muzg
23-10-12, 20:16
Jasne, że nie na aucie. Ssak mam luzem, czeka na montaż.
A z myjką też nie głupi pomysł tym bardziej, że mam myjkę w garażu.

gacuus
23-10-12, 20:24
Alumyt, ja czyscilem nim kolektory wydechowe w motocyklu, ktore byly zasniedziale nie mało, nie rozcienczalem tylko koncentratem, efekt był zdumiewajacy.

kupisz go napewno w firmie opoltrans (czesci do ciezarowek) w kazdym wiekszym miescie.

muzg
25-10-12, 13:03
Postanowiłem wypróbować metodę majsona.
Będąc markecie wziąłem na spróbowanie taki tani środek do mycia silnika za niecałe 12zl --> http://images.kangoo.pl/27481929/299/large/moje_auto_preparat_do_mycia_silnikow_atomizer_650_ ml.jpg
Efekt jest zadowalający:
-spryskałem kolektor w środku + kanały i po około 20sekundach cały nagar się ładnie rozpuścił
-wypłukałem od razu myjką ciśnieniową
-wydmuchałem kompresorem
i kolektor w środku czyściutki jak nówka.

Lune
25-10-12, 14:46
To kolego miałeś wyjątkowo "czysty" ten kolektor ;)

muzg
25-10-12, 19:38
Cały był w środku czarny oblepiony czarną mazią, ale nie było jakiegoś większego nagaru. Ten kolektor kupiłem z przebiegu 170k, a jak oglądałem w swoim d14 po przebiegu 217 to przynajmniej przepustnica jest czyściutka, jak zdemontuję dolot to się okaże jak w środku się prezentuje. W tym zakupionym d15 mam nawet przepustnicę czarną.

majson
27-10-12, 14:06
Jak juz wyczyściles ssaka to juz po zalozeniu nie podpinaj odmy pod dolot tylko kup filterek i niech on Ci sie brudzi ;)
fajnie ze skorzystales z rady i sie wsio udalo :)