Zobacz pełną wersję : rozładwanie nagłe akumulatora
Witam mam taki problem hanka stoi dłuższy czas w garażu około 1tyg nie jeżdżona dziś wchodzę chce ja dopalić a ona nic. patrze aku rozładowane do zera naładowałem akumulator sprawdzam jest 12 podłączam klemy w mik go rozładowuje sprawdzałem wszystkie kable wszystko wygląda ok a w tamtym tygodniu normalnie latała jak głupia. Jeśli Ktoś miał coś podobnie proszę o jakieś rady będę bardzo wdzięczny:).a hanka to eg3 Dual Carb
Może aku zdechł na amen.Podłącz jakis inny na próbę,to będziesz wiedział,czy aku,czy szukać gdzieś dalej?
Aku nowe jest jak naładuje jest ok podłącze klemę od razu spada napięcie do zera
Być odłącz kabel + (ten gruby od aku) od rozrusznika, naładuj aku, podłącz klemy i zobacz czy napięcie spadło.
podłączając klemy na aku naładowanym spada do zera tak jak by coś od razu zabierało prąd
jeśli ma 12 po naładowaniu to wywal go do śmieci
mówicie ze może to być akumulator??
Kolego to akumulator. Przerabiałem już ten problem dwa razy w dwóch różnych furach. Po naładowaniu napięcie było niby ok (nie pamiętam dokładnie ile) wystarczyło go podłączyć do auta i potrafił nawet nie zakręcić.
Skoro aku masz nowy to uskutecznij gwarancję.
mam drugie nowe aku pójdę podłącze i zobaczę. ps ale nawet jesli były te duże mrozu nigdy problemu nie miałem z aku a nawet po naładowaniu nie chce zakręcić nawet kontrolki ledwo się pala (tak ze ledwo widać je )
ja wspomniałem o sytuacji takiej że chwile po naładowaniu aku masz w nim tylko 12 bo jeśli jest to w okolicy 14 to już całkiem inna bajka wtedy szukałbym winnego w alternatorze rozruszniku
1. sprawdz dokładne napięcie na akumulatorze po naładowaniu
2. sprawdz kable masowe akumulatora i silnika
3. przeczysc klemy
4. jak odpali sprawdz napiecie na pracujacym silniku
5. zmierz pobor pradu w spoczynku
znalazłem przyczynę . przyczyną była zardzewiała oprawka dwuwłóknowa i robiła zwarcie dzieki bardzo za porady pomogły:)
13,5 to bdb. Minimalnie to 12
Jest taka opcja ze cos zjada prąd .
Mozna to sprawdzic na 2 sposoby
Przykładasz woltomierz do aku i sprawdzasz napiecie, następnie wyciagasz bezpieczniki po kolei, Jesli napiecie gwałtownie spadnie to bedziesz wiedzial gdzie mooże byc zwarcie
Jesli to nie zadziała to trzeba zrobic to z rozrusznikiem i alternatorem
13,5 to bdb. Minimalnie to 12
bez sens, na spoczynku 13,5 jest nierealne, podczas pracy alternatora zdecydowanie za niskie, 12.0 to tez duzo za mało na spoczynku
Przykładasz woltomierz do aku i sprawdzasz napiecie, następnie wyciagasz bezpieczniki po kolei, Jesli napiecie gwałtownie spadnie to bedziesz wiedzial gdzie mooże byc zwarcie
kolejny bezsens, sprawdzenie napięcia nie da nic, trzeba sprawdzać pobór prądu!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.