PDA

Zobacz pełną wersję : rozładwanie nagłe akumulatora



emon123
01-04-12, 16:59
Witam mam taki problem hanka stoi dłuższy czas w garażu około 1tyg nie jeżdżona dziś wchodzę chce ja dopalić a ona nic. patrze aku rozładowane do zera naładowałem akumulator sprawdzam jest 12 podłączam klemy w mik go rozładowuje sprawdzałem wszystkie kable wszystko wygląda ok a w tamtym tygodniu normalnie latała jak głupia. Jeśli Ktoś miał coś podobnie proszę o jakieś rady będę bardzo wdzięczny:).a hanka to eg3 Dual Carb

marcin82
01-04-12, 17:50
Może aku zdechł na amen.Podłącz jakis inny na próbę,to będziesz wiedział,czy aku,czy szukać gdzieś dalej?

emon123
01-04-12, 18:05
Aku nowe jest jak naładuje jest ok podłącze klemę od razu spada napięcie do zera

jarosz
01-04-12, 18:11
Być odłącz kabel + (ten gruby od aku) od rozrusznika, naładuj aku, podłącz klemy i zobacz czy napięcie spadło.

emon123
01-04-12, 18:21
podłączając klemy na aku naładowanym spada do zera tak jak by coś od razu zabierało prąd

Chipsy2
01-04-12, 18:29
jeśli ma 12 po naładowaniu to wywal go do śmieci

emon123
01-04-12, 18:32
mówicie ze może to być akumulator??

Feniks333
01-04-12, 18:32
Kolego to akumulator. Przerabiałem już ten problem dwa razy w dwóch różnych furach. Po naładowaniu napięcie było niby ok (nie pamiętam dokładnie ile) wystarczyło go podłączyć do auta i potrafił nawet nie zakręcić.
Skoro aku masz nowy to uskutecznij gwarancję.

emon123
01-04-12, 18:40
mam drugie nowe aku pójdę podłącze i zobaczę. ps ale nawet jesli były te duże mrozu nigdy problemu nie miałem z aku a nawet po naładowaniu nie chce zakręcić nawet kontrolki ledwo się pala (tak ze ledwo widać je )

Chipsy2
03-04-12, 01:17
ja wspomniałem o sytuacji takiej że chwile po naładowaniu aku masz w nim tylko 12 bo jeśli jest to w okolicy 14 to już całkiem inna bajka wtedy szukałbym winnego w alternatorze rozruszniku

Furious
04-04-12, 07:51
1. sprawdz dokładne napięcie na akumulatorze po naładowaniu
2. sprawdz kable masowe akumulatora i silnika
3. przeczysc klemy
4. jak odpali sprawdz napiecie na pracujacym silniku
5. zmierz pobor pradu w spoczynku

emon123
06-04-12, 22:26
znalazłem przyczynę . przyczyną była zardzewiała oprawka dwuwłóknowa i robiła zwarcie dzieki bardzo za porady pomogły:)

Michalak
10-04-12, 23:36
13,5 to bdb. Minimalnie to 12

Jest taka opcja ze cos zjada prąd .
Mozna to sprawdzic na 2 sposoby
Przykładasz woltomierz do aku i sprawdzasz napiecie, następnie wyciagasz bezpieczniki po kolei, Jesli napiecie gwałtownie spadnie to bedziesz wiedzial gdzie mooże byc zwarcie
Jesli to nie zadziała to trzeba zrobic to z rozrusznikiem i alternatorem

Furious
11-04-12, 19:50
13,5 to bdb. Minimalnie to 12
bez sens, na spoczynku 13,5 jest nierealne, podczas pracy alternatora zdecydowanie za niskie, 12.0 to tez duzo za mało na spoczynku



Przykładasz woltomierz do aku i sprawdzasz napiecie, następnie wyciagasz bezpieczniki po kolei, Jesli napiecie gwałtownie spadnie to bedziesz wiedzial gdzie mooże byc zwarcie
kolejny bezsens, sprawdzenie napięcia nie da nic, trzeba sprawdzać pobór prądu!