PDA

Zobacz pełną wersję : Piszczenie po podłączeniu wzmacniacza



houldy
30-03-12, 19:49
Witam.
Niedawno nabyłem nowe głośniki na tył do auta więc postanowiłem zaopatrzyć się we wzmacniacz.
Wszystko kilka dni temu podłączyłem i było pięknie... Dopóki nie włączyłem zapłonu. Straszny pisk wydają tylne głośniki. Poczytałem trochę na temat instalacji, tzn. podłączyłem wzmacniacz i radio pod akumulator (dosyć grube kable, nie głośnikowe) oraz puściłem RCA jedną stroną auta, a zasilanie drugą. Pisk niestety nie ustał, a w sumie chyba wręcz przeciwnie - wydaje mi się jeszcze głośniejszy.
Radio ani wzmacniacz nie jest to nic mocnego, tzn są to :
http://allegro.pl/wzmacniacz-samochodowy-vk-238-2-kanaly-400-watt-i2209325395.html
http://allegro.pl/dalco-d6n8-usb-sd-aux-mp3-rds-rca-pilot-3kolory-i2240006480.html

Próbowałem też podłączyć inne radio - jakiegoś starszego soniaka, ale pisk wcale nie ustał. Zastanawiam się co może jeszcze powodować takie piski.
No i auto to Civic 5 gen, EG3, silnik d13b2.

lopi83
30-03-12, 20:03
moze brak masy sygnalowej

houldy
30-03-12, 20:09
A tak po "laikowemu"?

lopi83
30-03-12, 20:13
slabej jakosci kable, przepalony bezpiecznik na plycie w radiu (ktos pod napieciem podlaczal)

houldy
30-03-12, 20:23
Mówisz o kablu RCA? Radia (jedno i drugie) piszczą. A na kablach się nie znam, ciężko mi się wypowiedzieć. Czy to po prostu może być wina tego wzmacniacza? Jak widać jest to taniocha, także może nie posiada jakiś filtrów?

lopi83
30-03-12, 20:52
tak, mowie o rca

nici_ezg
30-03-12, 20:54
To nie wina wzmacniacza . Problemem jest pętla masy pomiedzy wzmakiem a radiem . Problem rozwiąże filtr na zasilanie radia , porządne kable ( firmowe ) a najlepiej masa radia i wzmaka z jednego punktu ( ewentualnie mase radia do aku grubawym kablem) . Do tego kable sygnałowe zdala od zasiajacych i jakichkolwiek wiązek fabrycznych . i piszczeć nie będzie . Ostatecznie regualtor nap. alternatora juz niedomaga i sieje . Na zgaszonym silniku sprawdź czy słyszysz w głośnikach wycieraczki i podnoszenie szyb . Przerabiałem temat jak miałem accorda. 3 wzmaki i pełno kabli . Po walce zero zakóceń.

houldy
30-03-12, 21:24
Masa radia i wzmaka jest pociągnieta pod aku, całkiem niezłym kablem, bo to kabel z przedłużacza. Kable sygnałowe idą zdala od tych radiowych. Jedynie chyba pozostają filtry.

nici_ezg
30-03-12, 21:32
U mnie ostatecznie sprawę załatwił filtr. Ale powiem szczerze , że radio ma duże znaczenie. Na JVC nie brzęczało , kupiłem nowe Pioneera za prawie klocka i filtr był konieczny . Tak to już bywa . Alternator tez ma spore znaczenie . Masy pod machą mają być idealne . Jak coś to pytaj , powodzonka życze bo zabawa jest . U mnie zaczeło teraz brzęczeć , wiec obstawiam alternator ale okaże sie po oględzianch reszty elektryki . W układzie mam 1F kondensator nawet i to nie daje rady . W solce alternator daje bodaj 70A , a sprzęt przy pełnym wysterowaniu bierze coś koło tego , a gdzie reszta odbiorników ? Dostaje w kość i tyle . Sprawdź jak mówiłem czy na zapłonie samym ( motor zgaszony ) czy nie słyszysz odbiorników z silnikami ( wycieraczki , dmuchawa , szyby )

lopi83
30-03-12, 21:34
kabel z przedłużacza
ze co? z jakiego przedluzacza?
to mowisz o masie pradowej a jest jeszcze masa sygnalowa (ekranowanie przewodu RCA)

houldy
30-03-12, 21:49
Czy to jest kwestia jakiegoś specjalnego montażu tej masy sygnałowej, czy po prostu kable powinny mieć masę już z radia?

lopi83
30-03-12, 21:50
powinny miec z radia

walusb
30-03-12, 22:15
Jak na moje to wywal ten wzmak i podepnij głośniki pod radio które nie jest wiele słabsze.
Jeżeli jednak zostawiasz to tak:
zasilanie do aku tylko + średnica przewodu min. 4mm2
masa z karoserii możliwie jak najbliżej wzmacniacza
do radia na zasilanie filterek przeciwzakłóceniowy (oczywiście na oba plusy)
sygnał przewód RCA z dobrym ekranowaniem najlepiej puścić środkiem auta z dala od innych przewodów


U mnie ostatecznie sprawę załatwił filtr. Ale powiem szczerze , że radio ma duże znaczenie. Na JVC nie brzęczało , kupiłem nowe Pioneera za prawie klocka i filtr był konieczny . Tak to już bywa . Alternator tez ma spore znaczenie . Masy pod machą mają być idealne . Jak coś to pytaj , powodzonka życze bo zabawa jest . U mnie zaczeło teraz brzęczeć , wiec obstawiam alternator ale okaże sie po oględzianch reszty elektryki . W układzie mam 1F kondensator nawet i to nie daje rady . W solce alternator daje bodaj 70A , a sprzęt przy pełnym wysterowaniu bierze coś koło tego , a gdzie reszta odbiorników ? Dostaje w kość i tyle . Sprawdź jak mówiłem czy na zapłonie samym ( motor zgaszony ) czy nie słyszysz odbiorników z silnikami ( wycieraczki , dmuchawa , szyby )


uszkodzone wyjście w pioneerku

houldy
30-03-12, 22:42
Kable w radiu mają masę, dopiero sprawdziłem.
Przy włączonym zapłonie słychać np. światła, taki leciutki gwizd, który dochodzi gdzieś z okolicy skrzynki bezpieczników pod maską.
To radio nie uciągnie tych głośników, bo tak było wcześniej i dlatego podłączyłem ten wzmacniacz.

nici_ezg
31-03-12, 08:10
Jak na moje to wywal ten wzmak i podepnij głośniki pod radio które nie jest wiele słabsze.
Jeżeli jednak zostawiasz to tak:
zasilanie do aku tylko + średnica przewodu min. 4mm2
masa z karoserii możliwie jak najbliżej wzmacniacza
do radia na zasilanie filterek przeciwzakłóceniowy (oczywiście na oba plusy)
sygnał przewód RCA z dobrym ekranowaniem najlepiej puścić środkiem auta z dala od innych przewodów




uszkodzone wyjście w pioneerku

Generalnie to masa jest ważna . Wiekszość kabli ma remote w RCA a tam jest plus i jakoś nie sieją . Weź kabel długi ( koło 5 M ) zapal silnik i włącz radio i spauzuj . łącz tym kablem masy ( radio --> aku , Wzmak --> radio , Wzmak ---> aku . ) . Przy którejś opcji przestanie brzęczeć . Spr

houldy
31-03-12, 14:31
Zrobiłem tak jak mówisz, wziąłem kabel i zacząłem sprawdzać. Efekt dało połączenie masy radia i wzmacniacza, niestety nie zlikwidowało całkiem tego piszczenia. Podpiąłem też masę pod karoserię do wzmacniacza możliwie najkrótszą drogą, niestety piszczenie wciąż pozostaje.

walusb
01-04-12, 00:23
Filterek na zasilanie radia bo nie jest fabrycznie wyposażone w nic takiego

houldy
01-04-12, 12:28
Na dzisiejszy dzień sprawę polepszyło podpięcie innych kabli RCA oraz odłączenie masy od radia. Na ten moment radio nie jest podpięte pod żaden punkt masy i piszczenie jest praktycznie niesłyszalne.

Edit:
Radość trwała krótko, piszczenie ustało z prostego powodu - akumulator wysiadł.