Zobacz pełną wersję : Brak napiecia na sprezarce klimy
Mam pytanie ,bylem u magika u klimy bo nie prazy mi sprezarka i nie chlodzi. Wiec sprawdzil szczelnosc i okazalo sie ze wszystko ok , wiec zaczal sprawdzac dalej , sprzeglo ok , czujnik ok .Stwierdza ze prad nie dochodzi do klimy i teraz moje pytanie czy ktos mial podobny problem i czy udalo mu sie go rozwiazac lub czy ktos z was doradzi mi gdzie szukac usterki ?
sprzeglo ok , czujnik ok jak sprawdził sprzęgło i czujnik ?
dokladnie nie odpowiem ale wiem ze voltomierzem sprawdzal i cos zwieral na krotko chyba kolo lewej lampy kolo zbiornika spyrskiwaczy przy wlaczonej klimie i stwierdzil ze gdzies poprostu prad nie plynie bo nie dochodzi do sprezarki bo czujnik jest ok i cisnienie ok. Tyle wiem. Na jakims forum wyczytalem ze to moze byc czujnik temp klimy ale gdzie go znalezc i jak go sprawdzic itp chyba ze jakies inne sugestie ?
http://img803.imageshack.us/img803/9159/khfc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/803/khfc.jpg/)
wydrukuj i daj mechaniorowi a sam możesz sprawdzić bezpiecznik od klimy i ew. rozbierz i przeczyść przekaźnik od załączania klimatyzacji
przekaznik jesli znajduje sie tez w miejscu kolo lampy byl przeczyszczony jakims preparatem i bezpieczniki niby tez sa ok
to w takim razie :
http://img714.imageshack.us/img714/6663/klima1g.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/714/klima1g.jpg/)
http://img856.imageshack.us/img856/7641/klima2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/856/klima2.jpg/)
http://img15.imageshack.us/img15/1328/klima3.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/15/klima3.jpg/)
nie ubliżając nikomu ale co to za spec od klimatyzacji skoro sam nie może dojść do tego co jest nie tak i wysługuje się właścicielem samochodu aby sam szukał informacji po forum :/
i tak bylem u jednego z lepszych polecanych a konkretnie na opalowej 30 z lodzi i w porownaniu do "innych specow" gosc wiedzial co robi tyle ze jak stwierdzil "wypadaloby sie udac do elektryka" bo on to szybciej ogarnie. U innych ktorzy byli to ze tak powiem "noz mi sie w kieszeni otwieral" :) Mysla ze jak mlody przyjedzie to go w ch**a mozna robic ciezko :)
Damian masz krok po kroku opisane co należy sprawdzić więc nie pindol i sam się jutro za to weź dopiero jak nie dasz rady to jedz do elektryka :)
tak wiem wiem generalnie sam staram sie wiekszosc rzeczy ogarniac i jestem chory jak juz jestem zmuszony gdzies jezdzic po druciarzach i naciagaczach :) poprostu chcialem zasiegnac jak nawiecej waszych opinii z wlasnych doswiadczen :) takze dzieki za rady!
nie wiem czy dobrze pamiętam ale za prawą lampą jest kostka która łączy instalację klimy z resztą wiązki więc możesz sprawdzić czy tam nic nie zaśniedziało. Chętnie bym Ci pomógł bo przez net to ciężko ale do Łodzi mam kawał drogi :D
sprawdzali to czy nie zasniedzialo i oczyszczali zapobiegawczo jakims sprayem wlasnie
Powie mi ktos czy dobrze mysle , czy to jest czujnik parownika czy on znajduje sie zupelnie gdzie indziej ?
fotka nr 7 http://www.samnaprawiam.com/poradniki-3146-jak-dostac-sie-do-opornikow-nawiewu-honda-civic.html#
Bartollo185
03-04-12, 20:59
Nie wiem czy pomogę ale u mnie jak klima nie chodziła to się okazało ze nie ma "bezpiecznika czy tez przekaźnika" w moim ej9 znajduje się w skrzynce gdzie są wszystkie bezpieczniki tj. pod maską zaraz obok akumulatora koszt wymiany 10 zł.
Damian to co pokazałeś to opornik dmuchawy. a czy dmuchawa działa ?
dmuchawa dziala , a powiedzcie mi jak sprawdzic te przekazniki pod machą bo bezpieczniki sa cale ? I gdzie ten czujnik parownika bop gdzies wyczytalem ze komus tez sprezarka nie prazyla jak ten czujnik nie dzialal
Przy lampie znajduje sie tylko kostka w ktora jest wpieta wiazka laczaca kompresor, wentylator na chlodnicy i czujnik w osuszaczu.
Przekazniki sprzegla sprezarki i wentylatora chlodnicy znajduja sie w skrzynce przy akumulatorze i tam proponowalbym sie udac z poszukiwaniami. Jesli po wcisnieciu przycisku AC wentylator na chlodnicy sie obraca to najprostsza sprawa bedzie podmienic przekaznik od wentylatora z przekaznikiem od sprezarki, jesli sprzezarka ruszy to masz znaleziona usterke.
Przekazniki od sprezarki i wentylatora sa takie same.
Czujnik parownika jest widoczny pod wyciagnieciu schowka, wpieta jest w niego 3 pinowa szara kostka. Jest to czujnik mierzacy temperature na parowniku, ktory rozlacza i zalacza sprezarke przy odpowiednich temperaturach.
dobra dzieki jutro sprawdzam!
Tylko gosc od klimy spuscil mi czynnik i pewnie sprezarka nie ruszy , tyle że wtedy wiatrak tez sie nie bedzie obracal jak czujnik bedzie walniety to w sumie poznam czy to ta usterka.
no i kit , zamienilem przekazniki i wentylator dziala wiec tamten przekaznik jest ok. A jak podlaczyc na krotko sprezarke zeby sprawdzic czy ona jest wogole sprawna?
maniak2007
04-04-12, 16:51
a nabita masz ta klime? jak nie, to sprężarka nie ruszy.
Maniak sam Ryba napisal przeciez, ze klima nie jest nabita, wiec nie ma opcji, zeby sprezarka ruszyla.
Dlaczego on sciagnal czynnik i zostawil pusty uklad ?
Wentylator bedzie sie krecil zawsze, bez wzgledu na to, czy klima jest nabita czy tez nie, zabezpieczenie dziala tylko na sprezarke, ze nie pozwoli na jej dzialanie przy pustej klimie.
maniak2007
04-04-12, 20:21
nie doczytałem:)
kurde, to nie wiem dlaczego szukacie dziury w całym, moze wystarczy nabić klime i bedzie hulać.
Ja napisalem o podmianie przekaznikow, bo nie wiedzialem, ze jest pusty uklad, dopiero po moim poscie Ryba dodal, ze nie ma czynnika :)
No ale skoro nie hulala jak byla nabita, to jednak jest cos nie tak.
no gosc sciagnal czynnik i stwierdzil ze nie nabija bo sprezarka do wymiany (i to bylo jako rozliczenie) :) Nie wiem tylko na jakiej podstawie to stwierdzil heh ... chyba niestety czeka mnie wizyta u innego majstra. Cos czuje ze gdzies jakis czujnik nie prazy tylko nie wiem ktory , termostat raczej ok bo po jego odlaczeniu nie dziala tez wentylator wiec uklad jest otwarty, przekazniki pod maską te 2 w puszce bezpiecznikow tez zamienione miejscami .
maniak2007
05-04-12, 09:12
jedź do innego majstra, nabijcie klime i zobaczcie, innego sposobu nie widzę.
a podpowiecie jak i gdzie podlaczyc klime na krotko zeby sprawdzic czy sprezarka jest ok ?
bez czynnika nie próbuj jej włanczać na krótko bo zatrzesz ,to tak jak odpalic silnik bez oleju , jedyna opcja sprawdzenia spręzarki to nabicie układu czynnikiem :)
no dobra uzupelnie czynnik , ale nadal nie mam odpowiedzi gdzie co i jak podlaczyc zeby uruchomic ja bezposrednio (na krotko)
maniak2007
08-04-12, 13:22
idzie sprawdzić czy sprężarka działa i wcale do tego nie jest potrzebne nabicie klimy. najlepiej do tego wymontować sprezarke,a więc, bierzesz czerwony przewód od sprezarki i podłączasz pod + a - na obudowe, wtedy sprawdzasz czy sprzegło się załącza i kreci z cała sprężarka. A czy sama sprężarka działa, to zatykasz jeden króciec i kręcisz kołem, wtedy powinno albo zasysać, albo wydmuchiwać powietrze w zależności który króciec zatkasz.
jak coś, podjedź to Ci sprawdze :o
Klima nabita, szczelna , wszystko ladnie pieknie , czujniki i przekazniki ok a jednak prad na sprezarke nie trafia nadal. Mysle ze gazownicy mogli cos spier**** przy montazu gazu ale ciekawe co :-/ pewnie gdzies przewod jest walniety i moge sobei tylko gdybać ... a dalej pieniedzy tracic tez mi szkoda bo co jeden elektryk to mądrzejszy :) I dzis mi Pan elektryk powiedzial ze nie mam wersji japonskiej tylko europejska bo w europejskich nie bylo silnikow 1.4 :) I wlasnie dlatego nei lubie gdziekolwiek jezdzic bo mnie tylko naw*****aja i noz mi sie w kieszeni otwiera . Pomysly ?
Moze glupie pytanie ale czy jest jakis czujnik temperatury oleju ktory powoduje ze np sprezarka nie załączy ? wyczytalem o takim cudzie w tematach o klimie w roverach 400
Czy sprawdziłeś ten termostat na parowniku? Wypnij kostkę i w manualu znajdziesz które 2 przewody połączyć aby sprężarka pracowała non stop - wtedy jak włączysz klimę to sprężarka powinna od razu wystartować i non stop chodzić.
Do sprawdzenia też czujnik ciśnienia w układzie - weź manuala ściągnij i tam masz dokładny tutorial jak sprawdzać klimę. Może jest zwalony i nie widzi, że klima nabita.
Na sprężarce jest zabezpieczenie przed przegrzaniem, ale to nas teraz nie interesuje :)
Miernik + manual i krok po kroku na spokojnie :)
PROBLEM ROZWIAZANY!
Przysiadlem , popatrzylem i sie dopatrzylem...
a dopatrzylem sie czego ?
PIERDO*&NEGO PARTACTWA GAZIARZY DRUCIARZY Z WOJT-GAZu Z MALOWNICZEJ W ŁODZI. (TAKA PRZESTROGA DLA LUDZI , ZARAZ DODATKOWO POSTARAM SIE IM WYROBIC PIEKNA OPINIE W INTERNECIE)
,ale wracając do tego co spieprzyli zechciejcie spojrzec na foty poniżej:
http://desmond.imageshack.us/Himg593/scaled.php?server=593&filename=sdc18637custom.jpg&res=landing
http://desmond.imageshack.us/Himg32/scaled.php?server=32&filename=sdc18635.jpg&res=landing
jak pieknie widać partactwo i robienie wszystkiego na chama nie zna granic . Dodatkowo byl problem z centralnym zamkiem i rowniez problem wystapil po odebraniu auta od nich i co sie okazalo ?
Kabelek idacy do jednostki sterujacej centralka musialbyc nadszarpnięty i poprostu potem podczas jazdy wypadł.Szkoda słów!
skolopendra
22-04-12, 18:26
wszystko ładnie tylko temat w niewłaściwym dziale
http://www.civicklub.pl/forum/forumd...-ECU-Car-Audio
nie wiem co twoj post tu wniosl dodatkowego :) END TOPIC
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.