PDA

Zobacz pełną wersję : dziwne objawy + regulacja zaworów



polo86
29-03-12, 22:30
Witam!
Pyt1: Od 5 lat jestem szczęśliwym posiadaczem hondy V d13b2 na gaźniku. Mój problem zaczął się pod koniec zimy kiedy to pewnego razu nie mogłem odpalić auta. Brak iskry, kupiona nowa cewka, wszystko wróciło do normy, zrobione 100km okej. Kolejnego ranka jadę sobie do sklepu. Po jakiś 5 minutach wracam i auto już nie chce odpalać. Odpaliło dopiero za 8 razem po ciągłej pracy pedałem gazu. Później przez jakiś czas zaraz po odpaleniu paliło tylko na 2 gary. Wymieniłem: ECU, przewody OEM, świece OEM, używany aparat zapłonowy wraz z palcem, kopułką, filtr paliwa, sondę lambda. Auto zaczęło palić normalnie, jednak jak się już nagrzeje, to okropnie strzela w wydech na wolnych obrotach, ruszanie aparatem zapłonowym w celu wyregulowania kąta nic tu nie pomaga.. dodam, że jak przełączam ją na lpg, to w wydechu cicho, nic nie słychać.. natomiast benzyna strzelanie.. wcześniej też dochodziło duszenie się na wolnych, ale podregulowałem śrubą z tyłu gaźnika i już się nie dusi.

Pyt2: Wyregulowałem dziś zawory. Kupiłem szczelinomierz, wydechowe 0,25, ssące 0,2. Podczas regulacji zaledwie 4 zaworki miały dobrą przerwę, reszta jej praktycznie nie miała w ogóle. Po regulacji odpalam i klekocze jak stary diesel. Wiecie co może być tego przyczyną? W planach mam jeszcze raz ściągnąć pokrywę zaworów sprawdzić luzy i jak będą niezmienione, to dać na 0,2 i 0,15, czy to dobry pomysł?

rooter666
29-03-12, 23:00
to dać na 0,2 i 0,15, czy to dobry pomysł?

zły pomysł, tym bardziej że jeździsz na gazie.

polo86
29-03-12, 23:43
zły pomysł, tym bardziej że jeździsz na gazie.
hm.. no tak, tylko teraz na tych luzach nie da się jeździć tak klekocze.. możliwe żeby szczelinomierz był zły (tzn np źle wymierzony)? chyba nie bardzo? dziwne rzeczy się z tym autkiem dzieją :) a pyt. 1? ktoś ma jakąś teorię? ;)

macchiato01
29-03-12, 23:59
szczelinomierz to zły trop:D ty jeździsz na lpg czy na benzynie dłużej i jaki przebieg silnika??

polo86
30-03-12, 00:41
szczelinomierz to zły trop:D ty jeździsz na lpg czy na benzynie dłużej i jaki przebieg silnika??
W sumie to jeżdżę od 5 lat bez najmniejszych problemów tylko na benzynie, może kilka razy zdarzyło się na lpg, bo strasznie mulił. Przebieg 240 tyś. Tak właśnie myślę, że regulowałem je w kolejności 1, 2, 4, 3 obracając kołem odpowiednio. Czy kolejność regulacji ma znaczenie? tzn powinienem zrobić kolejno 1,3,4,2 tak jak pali?

81saren
30-03-12, 00:50
1,3,4,2 ale przy odpowiednio ustawionym kolku rozrzadu

rooter666
30-03-12, 09:32
regulacje zaworów dobrze pokazano na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=uqMYMskOQQQ
ale najpierw sprawdź dokładnie czy rozrząd jest na znakach ustawiony.

polo86
30-03-12, 10:54
regulacje zaworów dobrze pokazano na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=uqMYMskOQQQ
ale najpierw sprawdź dokładnie czy rozrząd jest na znakach ustawiony.
Rozrząd raczej ustawiony dobrze, znak UP u góry, dwa znaki poziome na kole rozrządu równo z głowicą (ten trzeci znak na kole rozrządu lekko z boku względem celownika, ale on jest ponoć od silnika 1,6?), no i oczywiście kolo wału korbowego na dwie kreski względem celownika. Dziś ustawię zawory po kolei 1,3,4,2. A jeżeli chodzi o pytanie pierwsze? cała ta historia miała miejsce jeszcze przed ruszaniem zaworów:

Pyt1: Od 5 lat jestem szczęśliwym posiadaczem hondy V d13b2 na gaźniku. Mój problem zaczął się pod koniec zimy kiedy to pewnego razu nie mogłem odpalić auta. Brak iskry, kupiona nowa cewka, wszystko wróciło do normy, zrobione 100km okej. Kolejnego ranka jadę sobie do sklepu. Po jakiś 5 minutach wracam i auto już nie chce odpalać. Odpaliło dopiero za 8 razem po ciągłej pracy pedałem gazu. Później przez jakiś czas zaraz po odpaleniu paliło tylko na 2 gary. Wymieniłem: ECU, przewody OEM, świece OEM, używany aparat zapłonowy wraz z palcem, kopułką, filtr paliwa, sondę lambda. Auto zaczęło palić normalnie, jednak jak się już nagrzeje, to okropnie strzela w wydech na wolnych obrotach, ruszanie aparatem zapłonowym w celu wyregulowania kąta nic tu nie pomaga.. dodam, że jak przełączam ją na lpg, to w wydechu cicho, nic nie słychać.. natomiast benzyna strzelanie.. wcześniej też dochodziło duszenie się na wolnych, ale podregulowałem śrubą z tyłu gaźnika i już się nie dusi. Co może być przyczyną tego strzelania z wydechu na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku oraz przygasania (gdyby nie podkręcenie obrotów z tyłu gaźnika)?

rooter666
30-03-12, 11:49
Co może być przyczyną tego strzelania z wydechu na wolnych obrotach oraz przygasania (gdyby nie podkręcenie obrotów z tyłu gaźnika)?

za bogata mieszanka, podedz na analizator spalin żeby wykluczyć bo tego inaczej nie sprawdzisz tym bardziej że na lpg tego nie masz więc gaznik może przelewać.

polo86
01-04-12, 13:22
W przyszłym tygodniu podjadę na analizator. A czujnik temperatury powietrza w puszce filtra? Może mieć wpływ na przygasanie silnika i strzelanie w wydech na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach?