Zobacz pełną wersję : remont d16z5
Witam powiedzcie mi na jakich czesciach złożyć silnik rex d16z5 całkowity remont silnika :):D
czescicivic
05-04-12, 14:08
Uszczelki najlepiej OEM, uszczelniacze zaworów najlepiej OEM albo rainza, panewki ACL, pierscienie np Rika
nie rób sam oddaj komuś bedzie pewniej
nie rób sam oddaj komuś bedzie pewniej
ze niby czego bedzie pewien, zlozenie silnika to niejest zadna filozofia , jezeli robisz wszystko jak producent zaleca.
Uzywaj czesci jak najlepszych , uszczelki staraj sie OEM ale i dobre zamienniki daja rade.
Poza tym tak wszędzie chwalone panewki ACL nie są jakimś super wyjściem ;)
no i dokładnie jak Saren mówi - czego będzie pewien? Nikt mu nawet gwarancji na robote nie da przecież. Może się okazac ze silnik sie wysra znowu po 1000km jak odda komuś a jak sam zrobi dokładnie to będzie jeździł i jeździł - tego nigdy się nie przewidzi.
Jak się ma pojecie jako tako i odpowiednie narzędzia to wg mnie lepiej się samemu zająć.
no na pewno samemu robić, tylko są bardzo wazne szczególiki które podczas remontu wystarczy że sie nie uwzględni i już jest kibel. To nie jest taka prosta sprawa. Bez honowania wymiana pierscieni to w ogóle nieporozumienie i najczęstrzy błąd, potem po takim remoncie wchodzą i na forach sie żalą że zrobiłem remont pierścienie + uszczelniacze i po iluś tam kilometrach znowu pali olej. Taka sama historia z uszczelniaczami, wymiana ich samych zazwyczaj gówno daje, ponieważ: jest wyrobiona prowadnica zaworowa jeżeli zawór ma luz to nowy uszczelniacz na pewno długo nie pożyje, poza tym trzonki zaworów też sie zużywają jakby nie było. Także pseudo remontu to kolega nie powinien robić. Już lepiej kupić silnik z pewnego źródła za 2tyś od któregoś z chłopaków na forum z potwierdzoną historią niż wywalić na cześci 2tys i po kilku tyś km efekt będzie ten sam. Poza tym jest sprawa panewek które w 2 wałkowcach po wymianie lubią w niedługim okresie padać, ale już pisać mi sie nie chce na ten temat :P.
dokładnie ja robiłem sam hybryde skrzyni w D- seri FD seria 3.88 na 4.25 i dł 5 wszytko opisane było z foto relacją -niestety diabeł tkwi szczgółach - rozsypała się po w biciu 3 biegu żeby coś robić dobrze trzeba się na tym znać i mieć praktyke a nie tylko chęci drodzy koledzy.
xxxCHADZIAxxx
13-06-13, 16:13
bierze olej bo trzeba umiec docierac a nie odrazu do odciny hehe to ja sie nie dziwie ze olej bierze znowu i tylko kasa w bloto poleci :) trzeba miec glowe i czytac np o docieraniu silnika i wtedy bedzie git
a co powiedz mi sie ma dotrzeć w silniku jak wymienisz pierścienie a na cylindrach nie będzie tzw. jodły po honowaniu ? bez honowania to sie dotrą okładziny na tarczy sprzęgłowej i nic więcej, nie bez powodu pierścien po bokach nie jest gładki a rowkowany.
xxxCHADZIAxxx
14-06-13, 11:07
maja sie ulozyc pierscienie bo inaczej zagotujesz i po silniku:) pierw jezdzisz do max 3500rpm robisz 500km potem spuszczasz olej wymieniasz filtr i jezdzisz do 5000rpm max 5500rpm przez nastepne 500km i dopiero znowu zmieniasz olej i filtr i wtedy mozesz ja odcinac ile chcesz bo sie wszystko ulozy pierscienie sie dotra i jest git
jesli by ktos potrzebowal prosze bardzo caly schemat silnika d16a9
http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=9398&cmodnamepc=CIVIC%20CRX&xcardr=3&dmodyr=1989&carea=KB&nplgrp=1
Ja tam swój silnik pod turbo , zaraz po złożeniu do odcinki odrazu , po 50km, zmiana oleju , strojenie na 0,8Bara i lata jak malyna i oleju nie połyka,
Wiec niewiem kto ci wbił wiedze , ze od dociarania złego bedzie brało olej, silnik dobrze złożony oraz pomierzony nie powinien brac oleju ,
Prawdopodobnie jest owalizacja na tulejach , zużyte tłoki , i dlatego polyka olej.
xxxCHADZIAxxx
14-06-13, 11:29
PRZYKLAD DLA NIEDOWIERZAJACYCH
Ja swój silnik docierałem tak:
- 200km, minerał, max 3000rpm
- 800km, minerał, max 3500-4000rpm
- 500km, Motul 10W40, max 5500-6000rpm
Przy tym wszystkim bardzo dużo hamowania silnikiem i nie mulenie auta wysokimi biegami.
Później zalałem Motula 5W40 i jest już normalnie pełny ogień. Przez cały okres docierania jak i późniejszej normalnej eksploatacji silnik nie wziął przysłowiowego grama oleju.
no dobra ale wyjaśnij mi jak sie ułoży pierścien do tulei cylindrycznej bez honowania która jest tak gładka że o ułożeniu się pierścienia do ścianek cylindra można pomarzyć ? poza tym jest też coś takiego jak owalizacja cylindrów. Takie zakładanie pierścieni nowych na niehonowany blok to zakładanie czystych gaci na obsraną dupe.
xxxCHADZIAxxx
14-06-13, 18:17
wiadomo ze robisz pomiar cylindrow czy nie ma jaj po panewce bez tego sie nie obejdzie to wiadomo:/
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.