Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Hondzia skalana gazem - co i jak sprawdzić?



Bucz
02-07-07, 21:42
Witam,

jutro mam obejrzeć Civic'a '97, 1,4, przebieg (podobno) 140tys. km skalanego gazem drugiej generacji (kolektor podobno wymieniony na metalowy). :( Poradźcie co i jak mogę sprawdzić jeszcze przed wizytą w warsztacie? Nigdy nie miałem samochodu z instalacją gazową, a już na pewno nie jeździłem takim zajeżdżonym...
Czy wypalone zawory objawiają się w jakiś sposób, który laik mógłby zauważyć przy odrobinie wiedzy?
Jeżeli nie mam szans na pierwszy rzut oka wykryć padaki, to jakiego sprawdzenia domagać się w warsztacie?

Żeby mnie zaraz ktoś nie obsobaczył - pytam tylko o rzeczy, które wiążą się z instalacją gazową i silnikiem przez niego traktowanym. Ogólne przykazania sprawdzania auta przed zakupem znam.

Bassmaster
03-07-07, 09:38
Cześć, sprawdź czy:
- trzyma wolne obroty na jałowym (oczywiście gdy chodzi na LPG), nie powinien się dławić
- nie gaśnie podczas dojeżdżania do świateł na jałowym
- silnik jest elastyczny w pełnym zakresie obrotów
- nie śmierdzi gazem
A poza tym spytaj się ile przejeżdża na pełnym baku gazu (łatwo sprawdzisz ile spala, powinno to być w granicach 9-11L/100km w zależności od nogi i ustawień instalacji)
Silnik powinien pracować podobnie na benzynie i po przełączeniu na LPG (niech najpierw pochodzi na benzynie, rozgrzeje się, potem przełącz na LPG), jeśli wyczyjesz/usłyszysz znaczącą różnicę w pracy (nierówną pracę itp.) to może oznaczać problem z instalacją gazową.
Najlepiej niech na początku sam właściciel wsiądzie, odpali i pojeździ z tobą samochodem, zobaczysz wtedy jak się obchodzi z instalacją, czy np. odpala na gazie (zabójstwo dla parownika/reduktora), kiedy włącza gaz (powinien jak się silnik rozgrzeje) itp.
Oprócz tego sprawdź papiery na instalację, książkę serwisową (przeglądy powinny być w miarę regularne, co 10tyś. km spuszcza się olej z parownika), model komputera, reduktora (im bardziej popularny tym łatwiej o serwis).
Spytaj się też gdzie tankował, czy na stacjach typu Shell, Statoil (lepiej żeby tam), czy u pana Ziutka bo taniej.
Tyle przychodzi mi do głowy, reszta zawsze wychodzi w praniu.

Powodzenia.