Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Diagnostyka ABS



Dextero
28-03-12, 19:33
Witam. Czasami w czasie jazdy zapala mi się kontrolka ABS. Czasami jest to zaraz po ruszeniu, a czasami po kilku lub kilkunastu kilometrach. Jak wyłączę silnik i załączę jeszcze raz, kontrolka gaśnie. Próbowałem robić diagnostykę ABS po przez zwarcie zworki. Na forum doczytałem dwa różne sposoby. Jeden by połączyć w kostce pięciopinowej przewody niebiesko-biały z brązowo-czarnym, a drugi niebiesko-zielony i niebiesko-biały. Który z tych sposobów jest prawidłowy? Próbowałem obydwu i po przekręceniu kluczyka, kontrolka od ABS gaśnie i nie wystukuje żadnego błędu. Czy może jest tak, że muszę czekać, aż to coś co się zepsuło, całkiem się zepsuje i kontrolka będzie się świeciła cały czas? Nie zapamiętują się błędy "chwilowe"? Bo skoro po restarcie silnika ikonka gaśnie to, tak jak by coś miało chwilową awarię.

MikeFoto
28-03-12, 22:24
Czy może jest tak, że muszę czekać, aż to coś co się zepsuło, całkiem się zepsuje i kontrolka będzie się świeciła cały czas? Nie zapamiętują się błędy "chwilowe"? Bo skoro po restarcie silnika ikonka gaśnie to, tak jak by coś miało chwilową awarię.

U mnie jak padł czujnik ABS jednego z kół, kontrolka świeciła się cały czas, ale uważaj, jeśli kontrolka się świeci to najprawdopodobniej system ABS nie zadziała - tak jakby go wcale nie było.
Te chwilowe problemy z gaśnięciem kontrolki u mnie zwiastowały rychłe padnięcie czujnika. Z tego co wiem - gdy niema problemu i wszystko działa poprawnie - błędu nie będzie. Nie słyszałem żeby błędy były zapamiętywane. Po prostu pokazuje błędy jakie aktualnie są, a nie jakie były. Przynajmniej ja nie znam sposobu, nie spotkałem się.

Dextero
28-03-12, 22:54
Sprawdzałem w czasie jazdy ze świecącą kontrolką i bez - ABS działa w obu przypadkach.

Czujniki ABS są na czterech kołach, czy tylko na przednich?

MikeFoto
29-03-12, 07:12
Czujniki ABS są na czterech kołach

We wszystkich 4.
Ale problem dość ciekawy, skoro mimo że świeci kontrolka ABS działa. Zatem raczej nie stawiam na czujnik. Będziesz musiał wyczaić moment i zrobić diagnostykę dokładnie w momencie gdy się zapali lampka.

offspring
29-03-12, 11:26
Według mnie zwierasz nie tę kostkę. Ja za każdym razem kiedy wyskakiwał mi jakiś bład zwierałem kostkę dwupinową(obojetnie ABS,SRS czy Check Engine) i zawsze ECU precyzyjnie wskazywał("wymrugiwał") mi kod usterki. Więc albo w poliftach jest inaczej,albo popełniasz zasadniczy błąd. Co do działania ABS-u to w przypadku świecącej się kontrolki w czasie jazdy system ten nie działa. Możesz mieć wrażenie,że jest inaczej na przykład z powodu skorodowanych tarcz hamulcowych(trochę to przypomina wypychanie pedału hamulca). I jeszcze jedno-w przypadku uszkodzonego czujnika przy kole lampka ABS-u nie zaświeci Ci się gdy nie przekroczysz prędkości chyba 10km/h. Więc po odpaleniu auta-zanim ruszysz-będzie wszystko okej. Dlatego zrób samodiagnostykę po zgaszeniu auta,kiedy paliła Ci się kontrolka w czasie jazdy.

Dextero
09-04-12, 19:45
Problem z diagnostyką rozwiązany. Po zwarciu przewodów -niebiesko-biały z brązowo-czarnym - wyświetliło mi błąd czujnika tylnego lewego koła. Także jak by ktoś robił diagnostykę ABS w wersji takiej jaką ja mam, to trzeba tym sposobem.
Teraz pytanie o sam czujnik. Ile kosztuje oryginał? Czy są zamienniki, jeżeli tak to jakie polecacie i w jakich są cenach? Duży problem z wymianą? Bez kanału dam radę?

MikeFoto
09-04-12, 20:59
Ile kosztuje oryginał?

Nowy - więcej niż się spodziewasz....
Tylko i wyłącznie używka - ok 60-80zł.



Czy są zamiennik

Niema.


Duży problem z wymianą? Bez kanału dam radę?

Łatwiej z kanałem. Problemem będzie odkręcenie śrub w wahaczu dolnym które trzymają metalową osłonę kabla - prawdopodobnie je pozrywasz.

dziku06
09-04-12, 21:05
Panowie podepne się pod temat bo nie chce zakładać nowego. Zrobiłem dziś diagnostykę. Silnik nie ma żadnych błędów za to ABS wyklikał błąd 18 i 54. Dodam że kontrolka ABS w czasie jazdy nie świeci się( gaśnie po zapaleniu auta), ABS pracuje również ok.co oznaczają te błędy.. czy to cos poważnego?

MikeFoto
09-04-12, 21:08
błąd 18 i 54

http://img34.imageshack.us/img34/7379/55647537.jpg

dziku06
09-04-12, 21:13
jak usunąć te usterki??? to cos poważnego?>

MikeFoto
09-04-12, 21:57
jak usunąć te usterki??? to cos poważnego?>

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?51569-Problem-z-abs&p=735869#post735869

W polu prawdopodobna przyczyna jest napisany prawdopodobny powód czemu występuje błąd, mniemam, że czytałeś? :)
Na logikę, aby usunąć usterki należy wyeliminować/sprawdzić prawdopodobne przyczyny.

Dextero
10-04-12, 16:04
Dzwoniłem do ASO spytać o cenę czujnika ABSu. Jak ją usłyszałem spadłem z krzesła. 720zł +vat.
Boję się trochę używkę kupić. Bo jak pochodzi tydzień i też padnie?

MikeFoto
10-04-12, 21:10
A nie mówiłem ;)?

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk

pinol3
18-07-13, 08:54
ABS kod 4-2
Chciałbym podpiac się pod ten temat. Zapaliła mi się kontrolka ABS i kilka razy w trakcie jazdy (latem) załączał się system (bicie pedału hamulaca pod nogą). Zrobiłem diagnostykę i wyskoczył kod 4-2 czyli czujnik lewy przedni. Obimerzyłem rezystancję na stykach czujnika pod maską i wyszło 880Ohm (czyli w normie). Zgodnie z procedurą sprawdziłem czy + czujnika nie jest zwarty do masy i nie jest. Kolejny krok to chyba sprawdzenie na kostce od modułu ABS 22p (jak mówi manual) ale nie wiem która to kostka.
Od samego modułu w kabinie nie za bardzo mogę odpiąć, a pod kierownicą przy bezpiecznikach nie znalazłem takiej z podaną kolorystyką (niebiesko-zielony i brązowo-czarny od czujnika). Może ktoś na fotce mógłby mi wskazać. Sprawdziłem czy nie ma zwarcia do masy na łączówce z ABS do czujnika i tam mi pokazało dla lewej łączówki ale tak samo wyszło dla prawego czujnika, który nie pokazywał błędów więc chyba należy pomierzyć na odpiętej kostce przy ABSie. Może miał ktoś taki problem. Teoretycznie może byc to uszkodzenie modulatora albo samej jednostki centralnej ABS. Z góry dzięki za pomoc.

młodyBogdan
08-07-14, 20:35
Troche odkopie. Co prawda mam V gen EG9 ale moze mi pomozecie. Nie dziala ABS. Poprzedni wlasciciel mowil, ze zepsuty jest czujnik w tylnym lewym kole. Czujnik dzis wymienilem i ABS dalej nie dziala. Zrobilem przed chwila diagnostyke. Miga ABS w taki sposob szybko 4 razy i szybko 8 razy czyli 4-8. Ktos pomoze?

Dobra znalazlem w necie, ze 4-8 to czujnik tylnego lewego kola czyli ten ktory wymienilem. Jak zresetowac kompa od abs w V gen? Moze to pomoze ;D

Hans 78
11-07-14, 13:20
witam wszystkich
czasem w moim autku zapala się kontrolka ABS z tym że nie potrafię określić w jakich warunkach np. wjechanie w nierówność itp.
czasami nie gaśnie po rozruchu silnika, czasem gaśnie po uruchomieniu i zapala się po jakimś czasie a czasami gaśnie i się nie zapala.
próbowałem diagnozować błąd poprzez zwarcie kostki z 2 pinami po zwarciu zapala się kontrolka silnika czyli domyślam się że to sygnalizuje przełączenie kompa w tryb serwisowy a kontrolka ABS gaśnie nie sygnalizując żadnego błędu po chwili zapala się kontrolka SRS ale to chyba też normalne. czy ktoś może mi pomóc rozwiązać ten problem? może robię coś nie tak? zworkę robię przed przekręceniem zapłonu. czy da się zweryfikować czy ECU działa poprawnie? a może trzeba go zrestartować? jeżeli tak to jak to zrobić?

Hans 78
11-09-14, 18:06
ponownie ponawiam swoje pytanie :) mam problem z diagnostyką abs. do tego doszło teraz podwyższone spalanie >10 l/100 km. zacząłem od wymiany termostatu bo wydawało mi się że wskazówka temp. cieczy jest nieco niżej niż zwykle. po wymianie wskazówka jest nadal w tym samym miejscu. kolejnym krokiem była sonda lambda. mechanik zaproponował mi 2 wyjścia: oryginał 1000zł lub zamiennik boscha tzw sonda uniwersalna za 219 zł ale nie jestem pewien czy dobrze zrobiłem kupując właśnie ten zamiennik. to również nie pomogło nadal spalanie ok 10l. zastanawiam się nad czujnikiem cieczy chłodzącej (nie daje mi ta wskazówka spokoju :) ). czy przypadkiem nie jest tak że czujnik ten koresponduje w jakiś sposób z kompem i może to ma wpływ na spalanie? na ostatni post niestety nikt mi nie odpowiedział :( . bardzo proszę o pomoc

kuba558
08-06-15, 10:57
http://img34.imageshack.us/img34/7379/55647537.jpg


Witam kolegów z klubu hondy pozwoliłem sobie etytowac ponieważ mam problem z abs w mojej hondzie kontrolka abs cały czas sie swieci i faktycznie abs nie ma diagnostyka wykazała kod 8 razy gasła i zapalala sie kontrolka abs a tego kodu nie ma w tabel bardzo proszę o pomoc

nervosol
18-09-15, 10:57
Chociaż trochę odgrzebywanie, to może będzie dla potomnych



wykazała kod 8 razy gasła i zapalala sie kontrolka abs a tego kodu nie ma w tabel bardzo proszę o pomoc
Prawdopodobnie przeoczyłeś "długie" zapalenia i w rzeczywistości Twój kod to np 17, 35 lub 53

Tsubasa Ozora
24-09-15, 23:26
Skasuj błędy ktoś robił pewnie cukierki i włączył zapłon. Błędy ABS się zapisują w pamięci Nawet po 10 latach jak zewrzesz zworę to ci je wy mruga.
Kasowanie jest dziecinnie proste.
Na wyłączonym zapłonie zwierasz zworę i siadasz wygodnie w fotelu kierowcy.
Włączasz zapłon,
w momencie kiedy zapali się kontrolka ABS wciskasz pedał hamulca,(lub trzeba pedał wcisnąć i trzymać przed włączeniem zapłonu, za dobrze nie pamiętam) w każdym bądź razie połapiesz się bez problemu.
w momencie kiedy zgaśnie kontrolka ABS puszczasz pedał,
kiedy znowu się zapali naciskasz ponownie i tak chyba dwa lub trzy razy aż do momentu kiedy kontrolka ABS mrugnie szybko dwa razy.
Jak mrugnie dwa razy błędy skasowane.