Zobacz pełną wersję : modyfikacja wiazki z automatycznej skrzyni na manualna
Witam potrzebuje bardzo pilnie jakiegos opisu jak przerobić wiązke z skrzyni automatycznej na manulana bo mam wiazke z d15b2 przerobiona na mpfi i (wiazka z automata) i silnik d16a9 z skrzynia d13b2 i gdy przekrecam kluczyk zeby odpalic to nie kreci wogole rozrusznik Proszę o bardzo szybko odpowiedz bardzo zależy mi na czasie. Odrazu mówie ze uzywalem opcji szukaj i nic konkretnego nie bylo
coś takiego na google znalazłem, dzida to napisał
Różnice w wiązce między manualną a automatyczną skrzynią biegów:
Wiązka silnikowa - różni się tylko jednym?? kabelkiem, prowadzącym do czujnika wstecznego do skrzyni biegów. Samochody posiadające automatyczną skrzynie biegów zapalają "wsteczny", kiedy lewarek znajdzie się w pozycji "R" (sygnał idzie bezpośrednio od lewarka zmiany biegów), a samochody z manualną skrzynią biegów zapalaja wsteczny, kiedy zapadka w skrzyni biegów (a więc POD MASKĄ) znajdzie się w odpowiedniej pozycji (co jest następstwem wrzucenia przez nas wstecznego biegu.
Kolejne różnice w wiązce to wspomiany wyżej przez kolegę kabelek, czarno biały, który w manualnej skrzyni jest już zworką, a w automatycznej prowadzi do skrzyni, i wraca spowrotem.
Kolejne różnice to trzy wtyczki w wiązce automatycznej umieszczone w okolicach lewarka zmiany biegów, oraz jedna prowadząca do zegarów umieszczona w desce rozdzielczej.
Wszystko jest do wyprucia, od lewarka wszystkie kabelki prowadzą do zegarów + jedna masa która prowadzi na tył (do zaizolowania albo zmasowania gdzies czegos, byle nie latała luzem), oraz jeden kabelek do wstecznego. Tyle różnic, może są jeszcze jakieś przy ECU, ale tego nie rozgrzebywałem.
może w czymś Ci to pomoże
http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=24&t=19836
Czytalem to i szczerze to zawiele nie pomoglo mi to ;/
z tego co pamietam, miedzy stacyjka a skyrznka bezpiecznikow (pod kierownica) jest jeden dodatkowy przekaznik ktory trzeba wywalic i spiac kable na krotko.. kolorow nie pamietam, ale wystarczy porownac schemat z manuala i automata na tym odcinku.
Pod konsola srodkowa za lewarkiem bedzie kostka z przowodami o kolorach: zolty i czerwony,trzeba je spiac razem.
Zrobiłem dzisiaj rozrusznik :) w takiej szerokiej wtyczce która znajduje się w okolicach nagrzewnicy i idzie chyba do lewarka połączyłem z sobą 2 kable czerno/biały i czarno/czerwony i po ich połączeniu rozrusznik zaśpiewał wkońcu a zeby tego było mało zaśpiewał mi silniczek :)) Tylko teraz jeszcze 2 pytania podobno trzeba przerobić czujnik wstecznego bo przy automacie jest on przy lewarku a w manualnej skrzyni jest on w skrzyni i teraz co musze połączyć najlepiej prosiłbym o podanie kolorów kabli
I drugie pytanie jest takie: przy pedale sprzęgła znajduje się wejście na wtyczke a w wiazce nie mam tej wtyczki (wkońcu wiązka z automata gdzie nie ma pedału sprzegła ;p) i czy jeżeli tam nic nie podebne to beda jakies problemy czy może tak być ?
Jakbyście mogli to podeślijcie mi schematy d15b2 automata i d15b2 manualnej skrzyni
A skąd się ten pedał sprzęgła tam wziął ? W sensie co Ty swapujesz i do czego ?
Masz c5g, tak ? Co w nim było, wnioskuję, że jakiś manual. I dlaczego utrudniasz sobie sprawę wiązką z automata, skoro był i pozostaje manual ?
Jeśli to jest USDM/Canada, to w pedale sprzęgła masz czujnik, który odpowiada za to, że bez wciśnięcia sprzęgła nie odpalisz silnika, ale skoro wiązki i kompy się już inne, to czujnik może spokojnie wykręcić (w końcu i tak jest niepodłączony).
Jeśli nie, a był na wyposażeniu tempomat (dlatego właśnie pytałem o to skąd ten pedał sprzęgła i dlaczego takie zdziwienie, że tak jakaś wtyczka jest), to bez podłączenia tego czujnika, tempomat nie będzie działał w pełni funkcjonalnie, ale pewnie tego tempomatu też nie ma, więc spokojnie możesz wykręcić.
Miałem eg3 z silnikiem d13b2 z skrzynią manualną swpauje do niego silnik z hondy CRX d16a9 i musialem zastosowac wiazke z d15b2 bo od d16a9 jest za duzo dlubania ;/ Nie wiedzialem ze kupuje wiazke od automata. Już ogarnąłem ta czesc zostaje tylko jedna nie wiadoma jak przeniesc czujnik cofania z ktorego miejsca do ktorego ktory kabelek.
Najlepsza by byla wiazka silnikowa z manuala
O teraz to pomogles xd gdybym wiedzial ze ta wiazka ktora kupilem bedzie z automata to bym jej nie kupil ;p a nie mam zamiaru wiecej zmieniac wiazki bo ta juz mam przerobiona na mpfi i drugi raz nie chce sie w to jak narazie bawic
Nie pomoge bo nie znam sie na elektryce,musisz poszukac schematu elektryki i zobaczyc jak to idzie,sam narazie zmieniam na wtrysk i wiem co to znaczy kabelkologia :D
panowie potrzebuje jeszcze tylko jednej rzeczy i samochod bd skonczony jak przelozyc czujnik wstecznego tzn czujnik wstecznego w automacie jest przy lewarku a w manualnej jest przy skrzyni i teraz pytanie który kabel mam gdzie przenieść bardzo prosze o pomoc
Powiedzcie mi od czego sa te 2 wtyczki jako jedyne zostały mi luźno i nie wiem czy musza byc luźno czy gdzie je podłączyć
wtyczka nr 1
http://img41.imageshack.us/img41/3413/p4068070.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/41/p4068070.jpg/)
http://img715.imageshack.us/img715/3565/p4068069.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/715/p4068069.jpg/)
Wtyczka nr 2
http://img52.imageshack.us/img52/7862/p4068068.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/52/p4068068.jpg/)http://img252.imageshack.us/img252/6996/p4068065.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/252/p4068065.jpg/)
Kolega robił to tak brał kabelek z tej grubej wtyki co musiales kable zlaczyc grube zeby rozrusznik działał i ciagnol kabelek do ostatniej dlugiej wtyki co idzie do lamp.kolor przy wtyku zgdzal sie przy wtyczce tej co idzie do lamp.wbił wsteczny i patrzył chyba na którym pinie ma +12 i potem ten kolor pociągnoł do wtyki do lamp (bo tam brakowało tego przewodu) jakoś tak to było:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.