Zobacz pełną wersję : Brak Rezonatora
Witam.
Zamówiłem sobie sportową wkładke KN . Doszedłem do wniosku, że wyciągne rezonator z nadkola.
Mam pare pytań do Hondziarzy, którzy takie coś zrobili i mają doświadczenia z jazdy:
1. Czy auto jeździ tak jak wcześniej w całym zakresie obrotów??
2. Czy nie zwiększył sie apetyt na paliwo??
3. Może wystąpiły jakieś inne zjawiska???
W wielu tematach ludziska piszą , ten cały rezonator jest tylko odpowiedzialny za wyciszenie??
Chciałbym ,żeby ktoś wyspowiadał sie z własnego doswiadczenia :aloha:
skolopendra
02-07-07, 14:54
rezonator tłumi szumy ssania,oraz daje doładowanie dynamiczne w dolnym zakresie obrotów
po założeniu wkładki ,niema potrzeby go wyciągać
bo niby po co
;)
1. Czy auto jeździ tak jak wcześniej w całym zakresie obrotów??
2. Czy nie zwiększył sie apetyt na paliwo??
3. Może wystąpiły jakieś inne zjawiska???
a zmianie ulegnie wszystko
choć najczęściej jest to nie zauważalne zbytnio
:aloha:
No przyznam sie bez bicia, że chciałem żeby autko troche "agresywniej " ryczało- ale nie kosztem wiekszego apetytu na paliwo.Planuje wyciąć zaslepke halogenów ze zderzaka i pociągnąć bezpośrednio do puchy filtra zimne powietrze. Ale narazie chce jeździć bez tej rurki przynajmniej tydzień ( Powietrze ssane jest do puchy przezpośrednio z nadkola ).Można tak ?? Czy może powietrze tam jest nie za bardzo "zdrowe". :afro: :aloha: Czy to jest wogóle dobry pomysł czy lepiej jednak zostać przy rezonatorze????
Jeśli chodzi o ten wiekszy apetyt na paliwko to chodziło mi o to , że bedzie np. żarł 1 paliwa wiecej bez rezonatora. To że dam wkłatke i bede Honoracie przyciskał to wiem ze wiecej wtrombi wachy- tak pisze zeby nie było nie domówień. pOzDrO
.....oraz daje doładowanie dynamiczne w dolnym zakresie obrotów
Czy moglbys rozwinac temat i powiedziec jak rezonator tworzy doladowanie dynamiczne?
.....oraz daje doładowanie dynamiczne w dolnym zakresie obrotów
Czy moglbys rozwinac temat i powiedziec jak rezonator tworzy doladowanie dynamiczne?
Też mnie to zaciekawiło. Jakiego rzędu jest to doładowanie i dlaczego tylko w dolnym zakresie obr?
skolopendra
02-07-07, 17:20
ma obliczoną pojemność
i tworzy całość wraz z rurą,komora filtra i kolektorem
doładować dynamicznie da sie tylko w wąskim zakresie obrotów
i można go dowolnie przesuwać
znając trochę teorii..................
.................................................a i pewnie bez hamowni sie nie obejdzie ;)
zalozylem szerszy dolot(68mm) puszka z filtrem zostala stock, wywalilem rezonator i pociagnalem zimne powietrze ze zderzaka.Efekty: samochod lepiej sie zachowuje zarowno w niskich temp jak i wysokich(swieze zimne powietrze zasysane ze zderzaka). co do tego doladowania w rezonatorze.......daje ono mniej wiecej porownywalne przyrosty jak wyjecie tuby z bagaznika:DD
wywlailem rezonator i Hania sie lepiej wkreca na dolnych obrtoach niz z rezonatorem, nie mowie ze nie ma tam zadnego doladowania bo teoretycznie masz racje, jednakze rezonator zasysa cieple powietrze z komory silnika a to jest wazniejsze niz doladowanie jakie wytwarza.podsumowujac: zalozenie dobrego dolotu ze zderzaka i wywalenie rezonatora daje dosc duzy efekt jak na poniesione koszty i czas(koszt rury ktora leci zimne ze zderzaka i gora 2 godzinki roboty), wywalaj rezonator i zakladaj dolot zimnego!!
muzammil :) Dzieki za odpowiedz z życia wziętą:)
ma obliczoną pojemność
i tworzy całość wraz z rurą,komora filtra i kolektorem
doładować dynamicznie da sie tylko w wąskim zakresie obrotów
i można go dowolnie przesuwać
znając trochę teorii..................
.................................................a i pewnie bez hamowni sie nie obejdzie ;)
Wg mnie to pomyliles pojecia.
To o czym piszesz to jest zwiazane z czestotliwosciami rezonansowymi w dolocie i powoduje to w waskim zakresie przyspieszenie powietrza - jezeli juz to w ogole chcesz nazwac doladowaniem to raczej rezonansowym chyba, ze dynamiczne chcesz odniesc do przeplywu powietrza w dolocie. Na pewno to zalezy od dlugosci rury, srednicy, ksztaltu, ale na pewno nie od kolektora ktory jest za przepustnica. Dodatkowo rezonator jest na odejsciu do glownego przewodu i jego glownym celem jest tlumienie halasu. Prowdopodobnie on ma znikomy wplym na czestotliwosc rezonansowa dolotu. Ma wplyw na objetosc ukladu co moze miec wplyw na reakcje na gaz itp.
Oczywiscie przez rezonator rozumiem sama puszke bez przewodu.
Doladowanie dynamiczne to doladowanie jakie mozna wytworzyc w ukladzie jakby wyprowadzic dolot w zderzak i przez to ze fura sie porusza to wtlaczamy do dolotu powietrze, ktore moze czasem tworzyc nadcisnienie - niewielkie i przy raczej wyzszych predkosciach.
Wywaliłem ten rezonator. Narazie mam standartowy filtr powietrza. Czekam na tą wkładke sportową KN. Wyciąłem zaślepke na prawy halogen . Pociągnołem do puchy filtra zimne powietrze które jest tłoczone przez pęd auta. No i jestem za****ście zadowolony??? Pierwsze co wywołuje banana na twarzy to fajny pomruk Honoraty na wysokich obrotach.
No i szczerze przyznaje ,że samochodzik lepiej reaguje na gaz. Jest dynamiczniejszy nawet w upalne dni. Da sie odczuć wyraźną poprawe.... Może zagościł 1 KM wiecej :d :aloha:
skolopendra
03-07-07, 19:35
Wg mnie to pomyliles pojecia.
tak przejęzyczyłem się miałem na myśli doładowanie rezonansowe oczywiście :)
ale tu sie mylisz
ale na pewno nie od kolektora ktory jest za przepustnica.
pojemność kolektora dolotowego jak i wydechowego jest równie istotna
.............obie mają wpływ na pojemność całkowita układu
co zaś się przekłada na długości falowe i rezonanse tam zachodzące
zgranie tych układów powoduje sprawne usunięcie spalin i dynamiczne zassanie mieszanki.
a wszystko to ma wpływ a elastyczność silnika
oraz moc maksymalną i przyspieszenia
Prowdopodobnie on ma znikomy wplym na czestotliwosc rezonansowa
i tu sie mylisz
jeśli do jakiego kolwiek układu, (r,l czy c)
dołączymy pojemność to będzie ona miała wpływ na taki układ
:aloha:
.....................lecz to wszystko teoria
.i nie o to tutaj biega ;)
Cos chyba za bardzo sie rozszerzyla dyskusja.
Rozmawiamy o rezonatorze w dolocie i dolocie a nie o calym ukladzie jakim jest silnik.
Zastanawiamy sie czy wywalic rezonator!!!! i jaki on ma wplyw a nie czy kolektor wydechowy ma wplyw na uklad jakim jest silnik.
Kolektor wydechowy ma raczej malo wspolnego z problemem wywalenia rezonatora w dolocie bo po drodze sa przepustnica, ktora jest czesto w roznych pozycjach uchylenia oraz zawory, ktore przez wiekszosc czasu oddzielaja wydech od dolotu oraz do tego dochodzi ruszajacy sie tlok. Jestem pewien, ze kazdy z nas jest o wieeeeele za krotki w wiedzy, zeby dyskutowac jaki to ma wplyw na zjawiska falowe - jedyne co mozemy stwierdzic to to ze jakis ma - ale jaki, kiedy wystepuje itd jest poza naszym zasiegiem.
Moim zdaniem, w dolocie wazna jest jego dlugosc, srednica, i oczywiscie ksztalt kolanek i czy sa na glownym przewodzie jakies puszki rozprezajace itp. Przez rezonator nic nie przeplywa, dodatkowo jest on polaczony rura o raczej malej srednicy.
Dodatkowo jak pokazuja doloty CAI np AEMa zyski z czestotliwosci rezonansowej sa w waskim zakresie obrotow okolo 500 obrotow i raczej w nizszym zakresie obrotow niz w wyzszym - dla silnikow B. Dla mnie to zysk przez 500 obrotow przy 3000 w wielkosci kilku koni nie jest kluczowy. Uwazam, ze reakcja na gaz i to co sie dzieje w zakresie 4500-7000 jest najwazniejesze.
Dodatkowo po wywaleniu puszki rezonatora moze sie okazac ze dzwiek jest jak z dupy i to moze przewazyc w codziennej jezdzie.
Najlepiej jest zrobi testy:
- z rezonatorem i rurami przed filtrem
- bez rezonatora ale z rurami przed filtrem
- z rura ze zderzaka wetknieta w puszke z filtrem
itp.
Kazdy czegos innego oczekuje o charakterystyki silnika. Po kilku jazdach na ulicy latwo wybrac rozwiazanie w powyzszych. To jest za prosta sprawa zeby jechac na hamownie. Poza tym na niej i tak gucio nam wyjdzie bo reakcji na gaz nie sprawdzisz.
skolopendra
04-07-07, 14:54
Kazdy czegos innego oczekuje o charakterystyki silnika.
no....tym razem bardzo ładnie wszystko napisane
.................................................. .....................
Najlepiej jest zrobi testy:
- z rezonatorem i rurami przed filtrem
- bez rezonatora ale z rurami przed filtrem
- z rura ze zderzaka wetknieta w puszke z filtrem
itp.
nic dodać nic ująć
:aloha:
tak jak mowilem, wywalenie rezonatora daje dosc duze korzysci w stosunku do poniesionych kosztow i czasu.nie znaczy to ze da nam 7 koni.ja po wywaleniu swojego i zalozeniu zimnego ze zderzaka moge powiedziec ze silnik troche inaczej pracuje, tzn lepiej reaguje na wcisniecie gazu i co najwazniejsze nie czuc roznicy miedzy goracym a zimnym dniem bo silnik "oddycha" sobie caly czas swiezym powietrzem. jesli chodzi o dzwiek to mi sie podoba:] i to bardziej niz zakladanie jakis tlumikow o srednicy 100 mm i budzenie calego osiedla.
a jaki dzwiek ma 3 litrowa v6 bez rezonatora:DDD :agent:
Bartek_Civic
04-07-07, 16:04
poprzez rezonator rozumiemy?
bo juz rozne wersje słyszałem, a sam nie jestem w 100% pewny :speszony:
cale to usrojstwo w nadkolu :):) Ja rowniez juz jakis czas temu wywalilem rezonator zakladajac wkladke k&n oraz rure dopprowadzajaca powietrze z okolic zderzaka.Z moich obserwacji auto faktycznie lepiej tzn szybciej sie wkreca na obroty jest glosniesze,ryczy troche sobie przy deptaniu(dla mnie jest to minus,poniewaz ma jechac a nie drzec sie zwlaszcza jezeli jest to 1.5 a drze sie jak by bylo ze 2.0 pod maska na turbo i robi wiecej szumu i zamieszania stojac w miejscu(to takie moje prywatne zdanie natemat ryczacych 100konnych pojazdow):):) naszczescie nie jest to zbyt glosne).Osobiscie nie bawilbym sie w zadne zmiany dolotu jezeli nie maialbym w planach zmiany calego wydechu lacznie z kolektorem wydechowym.
Pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.