Zobacz pełną wersję : olej na łaczeniu przepustnicy z dolotem, regulacja przepustnicy
Witam
Niestety pojawiły się trzy problemy z d14a2:
1. Zauważyłem zacieki oleju pomiędzy rurą dolotu a przepustnicą, jakby odmą górna uciekało, nie chcę sugerować możliwej awarii ale dosyć ogólnie czytałem o możliwości zatkania dolnej odmy???
2. Auto osłabło, najprawdopodobniej po wcześniejszej nieudolnej próbie regulacji za wysokich obrotów centralną śrubą tą zalaną żółtą farbą oraz mniejszą krańcową ustalającą pozycję motylka na wolnych obrotach. Czy da się jakoś to doregulować w sposób prawidłowy, co ewentualnie można zrobić??
3. Jak już kupiłem auto miałem zdjęty rezonator dolotu, czy może on wpływać bardzo znacząco na pracę silnika, mam zaślepiony, dodam że mam instalację gazową sekwencyjną i słyszałem że taki zabieg jest czasem wykonywany żeby auto nie przygasało
Może ktoś się spotkał z powyższymi problemami i może przytoczyć ich rozwiązanie???
1 to normalne zdejmij przepustnice i wyczyść odrazu krokowy
2 to raczej nie ma nic wspólnego do oslabnieciem
3 nie wplywa na prace ma za zadanie wyciszyc dolot ale co masz zaslepione dolot ? :)
1. zdjąłem dzis rurę lacząca filtr z przepustnicą aby zobaczyć czy serio mocna tam się leje tak to wygląda przed motylkiem
http://www.fotoload.pl/123aa58/cfaead2ae1bfd346634f082aa172d1cc173_min.jpg (http://www.fotoload.pl/index.php?id=cfaead2ae1bfd346634f082aa172d1cc410)
za motylkiem o piekło gorzej, ścianki zalepione olejem czarnym.Motylek zamknięty max, czy nie powinień choć troszkę być uchylony???
Zauważyłem też lipe z przewodem od hmmm jakby odma??? Jest on rozwarstwiony, pozagniatany zalepiony od oleju, otwór w kolektorze też nie lepiej zawalony syfem z olejem, wyjąłem wyczyściłem, ale przewód trzeba zmienić tylko nie mogłem nigdzie dostać takiego, po drodze z prac
http://www.fotoload.pl/123aa70/70e26fa3a80f1ce23dd7e93e5ba73c2419293_min.jpg (http://www.fotoload.pl/index.php?id=70e26fa3a80f1ce23dd7e93e5ba73c24750)
Zaślepiony jest otwór gdzie powinień siedzieć rezonator...:D Przecież nie cały dolot:D
1 tak jak wyzej jak wyczyscisz to bedzie lekko uchylony :)bo narazie to sie przykleja :)
2 a ta rurka to odpowietrzenie skrzyni korobowej z kad ten caly syf do dolotu leci o ile dobrze widze
jest tam zavorek pcv jak przyciszniem palcem go to powinien klikac jesli jest sprawny
Wyczyszczę niebawem(czekam na klucze bo mam spore braki) i napiszę co i jak tylko mam wątpliwości czy będzie uchylone bo krańcówka jest ustawiona tak że zamyka całkiem, wskutek złej regulacji zastanawiam się bardziej czy poi czyszczeniu krokowca i przepustnicy nie uchylić krańcówką minimalnie i wtedy adaptację walnąć, czy jest możliwość że dynamika powróci??? Rozumiem że tej śrubki nie powinno się ruszać ale jak powrócić do fabrycznych ustawień???
a przepustnica nie powinna zamykać się szczelnie czasem? przecież to silniczek krokowy reguluje wolne obroty na biegu jałowym a nie uchylenie motylka, dlatego masz otwór przed i za motylkiem. Własnie jak dostanie się syfu to motylek sie nie domyka i zaczynają się cyrki. Z tego co wiem jak wyczyścisz przepustnice wlej trochę wody na motylek i sprawdź czy nie przecieka gorzej jak zaczniesz bawić sie śrubą regulująca położenie motylka później ciężko ustawić szczelne zamkniecie tak żeby sie motylek nie zacinał.
cZARA a ten kolktor z z6 cos ci dal ? z tego co wiem to motylek zawsze ma jakis pzreswit
no dał i to sporo nie mówię tu o niesamowitym przyspieszeniu ale o reakcji na gaz dla mnie bomba a i parę koników tez pewnie wskoczyło :) dlatego tyle walczę żeby go nie zmieniać na serie ale nie wiem jak poradzę sobie z tym kanałem wodnym, kolektor ma otwór taki jakby prostokąt a w bloku D14 jest kółko i uszczelka nie dolega dobrze.
jeśli chodzi o motylek to wiadomo ze nie ma tam uszczelki wiec minimalny prześwit będzie ale taki ze woda wlana na motyle nie spłynie od razu tylko pomału.
duzo roboty ze spasowaniem moze tez zaloze a przepustnice masz stara ? z d14
tak stara z D14, próbowałem założyć większą, rozwierciłem ssaka ale jest inne OBD i nie ma opcji obejścia 3 pinowego krokowca niestety.
ja mam inne pytanie ale podłącze się bo to jest związane z przepustnicą
jak dodaje gazu to od czasu do czasu mam coś takiego że sie motylek tj. przyklejał... musze mocniej dodać gazu żeby go oderwać co skutkuje mocnym szarpnięciem
przepustnica jest sucha tak że nie wiem co może być przyczyną takiego efektu...
ktoś miał taki problem?
to jak mam caly kolektor z z6 to reszta osprzętu z d14 ? jaki koszt uszczelki pod ssaka
do kuster
nigdy nie zaobserwowawszy czegoś takiego moze lina jest za luzna ? :)
dokładnie, musisz tylko troszkę przerobić przewody z wodą i nawiercić jeden otwór w listwie paliwowej i to wszystko.
ja mam inne pytanie ale podłącze się bo to jest związane z przepustnicą
jak dodaje gazu to od czasu do czasu mam coś takiego że sie motylek tj. przyklejał... musze mocniej dodać gazu żeby go oderwać co skutkuje mocnym szarpnięciem
przepustnica jest sucha tak że nie wiem co może być przyczyną takiego efektu...
ktoś miał taki problem?
ja miałem tez tak kiedyś jak zacząłem bawić sie śrubką od regulacji motylka, później bardzo ciężko ja ustawić..
a uszczelka pzrepustnicy stara pasuje ? i ile uszczelka kolektora ?
uszczelka pod przepustnice pasuje ale nowa dostaniesz w ASo za 19 zł wiec nie opłaca sie kombinować tylko bierz do D14Z4, pod kolektor już jest gorzej bo kolektor ma prostokątny otwór wodny a blok ma większy i okrągły i ciężko to uszczelnić, ja dołożyłem jeszcze do tego uszczelkę termiczna P2R i jest juz totalna masakra z uszczelnieniem, własnie kombinuje z gościem z zaprzyjaźnionego sklepu i dobieram uszczelke do D16 ale z okrągłym otworem wodnym i znalazłem Ajusa za 21ziko :) także miedzy ssaka a uszczelkę termiczna dam z prostokątnym otworem a z drugiej strony dam z okrągłym, będzie "kanapka" ale innego wyjścia nie widzę. Juz kiedyś tak zrobiłem i zdało to egzamin wiec nie wiem dlaczego teraz jest z tym tyle srania ... a i jeszcze jedno w kolektorze będziesz musiał wywiercić dziurkę żeby map sensor zasysał powietrze jak przyłożysz przepustnice zobaczysz ze kanalik do map sensora musi mieć otworek. w starym plastiku też tak jest na bank będziesz widział.
no dobra wszystko wyciągniete a teraz pare pytań:
1. Czy wykręcać mapsensor i czy ewentualnie mozna go traktowac benzynką
2. Co ewentulanie wyreca sie z przepustnicy a czego nie powinno sie traktowac benzynka
3. Czysto teoretycznie do czego s.łyży element zaznaczony na foto czerowonym kółkiem, czy rozbiera sie to i czyści????
4. Zauważyłem że mogę w prosty sposób powrocic do fabryczyn ustawien przepustnicy bo widoczna jest farba na śróbce ustalającej krańcowe położenie motylka:D
czy warto to zrobic???
http://www.fotoload.pl/123aa50/3721eaa63ef458fd0fb32b8eecf3017e4978_min.jpg (http://www.fotoload.pl/index.php?id=3721eaa63ef458fd0fb32b8eecf3017e661)
http://www.fotoload.pl/123aa64/f39e0325ba641bebb59e4d8c2d7c8e7a3948_min.jpg (http://www.fotoload.pl/index.php?id=f39e0325ba641bebb59e4d8c2d7c8e7a235)
Słuchaj, przepustnicę czyścisz całą wewnątrz, nie bój się korzystać w benzynki. Oczyść ją wszędzie z czarnego nalotu. Również polecam w miarę możliwości oczyścić przy okazji kolektor dolotowy, wewnątrz szmatą zamoczoną w benzynie. Są do tego specjalne preparayu, lecz ja z nich nie korzystałem.
Oraz przy okazji wymyj silniczek krokowy, lecz nie musisz go całego rozkręcać. Wystarczy, że oczyścić tę część, gdzie jest widoczna metalowa siateczka(miejsce styku z głowicą) Nie odkręcaj tej częsci, do której dochodzą 2 wężyki. Gra nie warta zachodu.
A olej trafia do dolotu z odmy(przewodem z pokrywy rozrządu) i jest to normalne, że tak sie zasyfia później wszystko.
możesz wrzucić na odme filtr a na przeglądy zakładać rurkę chociaż ja cały czas mam filtr i nigdy nie było problemów a nie będzie Ci sie tak syfił ssak
no dobra wszystko wyciągniete a teraz pare pytań:
1. Czy wykręcać mapsensor i czy ewentualnie mozna go traktowac benzynką
2. Co ewentulanie wyreca sie z przepustnicy a czego nie powinno sie traktowac benzynka
3. Czysto teoretycznie do czego s.łyży element zaznaczony na foto czerowonym kółkiem, czy rozbiera sie to i czyści????
4. Zauważyłem że mogę w prosty sposób powrocic do fabryczyn ustawien przepustnicy bo widoczna jest farba na śróbce ustalającej krańcowe położenie motylka:D
czy warto to zrobic???
http://www.fotoload.pl/123aa50/3721eaa63ef458fd0fb32b8eecf3017e4978_min.jpg (http://www.fotoload.pl/index.php?id=3721eaa63ef458fd0fb32b8eecf3017e661)
http://www.fotoload.pl/123aa64/f39e0325ba641bebb59e4d8c2d7c8e7a3948_min.jpg (http://www.fotoload.pl/index.php?id=f39e0325ba641bebb59e4d8c2d7c8e7a235)
To co zaznaczyłeś to o ile się nie mylę to silniczek krokowy. Ja go odkręcałem i porządnie wyczyściłem, było w nim trochę czarnego nalotu. Konstrukcja bardzo prosta więc bez obaw można potraktować go benzyną ekstrakcyjną. Po całym zabiegu lepiej trzyma obroty. Nie ruszaj tylko potencjometra przepustnicy.
Czara a jaki filtr dałeś na odmę ? Jakiś zwykły np. taki od malucha paliwowy ?
Mickee coś takiego:
http://www.toptuning.pisz.pl/galerie/o/odma-filtr-na-przewod-po_34.jpg
a otwór w dolocie zaślepiłem :)
normalnie szukasz pod nazwą "filtr na odme" na allegro jest tego sporo i kosztuje grosze a kolektor i przepustnica są o wiele czystrze
W razie pytan mycia silniczka krokowego + przepustnicy zwlaszcza od d14a8 to sluze pomoca na pw , rozebralem swoja na czesci pierwsze i wiem jakie sa problemy z jej ustawieniem.
Wszystko wyczyszczone:
http://www.fotoload.pl/123aa75/587f6c60caf29728f94ba1034812696319421_min.jpg (http://www.fotoload.pl/index.php?id=587f6c60caf29728f94ba10348126963930)
Złapałem ustawienie fabryczne krańcówki i nowy lak dałem żeby na przyszłość w razie czego mieć odniesienie. Na wspornik motylka dałem troszkę oliwy technicznej pomimo braku oporów tak na zaś, uszczelke też przetarłem i zakładam tą samą, co do krokowca to robiłem płukanie jak w manulau w końcu już tylko czysta bęzynka zaczęła lecieć z otworów po czym potraktowałem je sprężonym powietrzem do elektroniki, dopiewro wtedy calusieńki syf wyleciał także polecam jak założę to zrobię reset kompa i napiszę czy oki wszystko, rozumiem że w razie co regulacja wolnych tą śrubą mosiężną nieopodal króćca górnego i map sensora????
Tak ale np w d14a8 reguluje sie wolne ta sruba ale bez odłączonego krokowego ale w twoim przypadku pewnie sie odłacza krokowy i dopiero reguluje.
złożyłem wszystko do kupy, reset kompa po nagrzaniu 1000 nie odpinałem złącza krokowca tylko śrubą o której mowa, spadły do 850-900 i ładnie się trzymają, nie falują. Co najważniejsze auto po takim czyszczeniu przepustnicy stało się czulsze na gaz, zdecydowanie lepiej wchodzi na obroty, jednym słowem odmuliło się, polecam zabieg, ja u siebie pare dni wcześniej zrobiłem również regulację luzów zaworowych żeby sprawdzić co tak naprawdę odmuliło auto i wydaje mi się że po regulacji polepszyło się w zakresie od 3tys. natomiast po czyszczeniu przepustnicy od 2tys. takie moje uwagi, chodzi mi jeszcze po głowie założenie filtra zamiast odmy, w sumie uniknie się całkowicie czyszczenia, tylko mam pytanie czy w zime ten filtr jest drożny i syf tam zebrany nie przymarza???
Mickee coś takiego:
http://www.toptuning.pisz.pl/galerie/o/odma-filtr-na-przewod-po_34.jpg
a otwór w dolocie zaślepiłem :)
normalnie szukasz pod nazwą "filtr na odme" na allegro jest tego sporo i kosztuje grosze a kolektor i przepustnica są o wiele czystrze
Ja założyłem jakiś filtr przelotowy, chyba paliwowy, bardzo mały. Podłączyłem odmę do dolotu za pośrednictwem filtra i zobaczę jak szybko się zasyfi. W razie czego zapodam Twoje rozwiązanie.
now właśnie tak w międzyczasie wpadł mi pomysł aby zarzucić tam filtr fazy lotnej od lpg, są nawet odolejacze ale to chyba za kosztowna sprawa jak na odme(55zl)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.