Zobacz pełną wersję : kolektor ssacy b18c6 vs b16a2
m i C h a L e K
27-03-12, 14:11
Tak jak w temacie , duzo róznia sie te kolektory ? Chodzi mi o głowe b18c6 plus kolektor b16a2 , bo z tego co sie dowiedziałem to te kolektory prawie wogole sie nie roznia oprocz cena...
sporo sie roznia, w ogole skad pomysl na downgrade kolektora na a2
Jakby się nie różnił to by ludzie nie dawali kupę kasy za ssaka z B18C6 do B16A2...
m i C h a L e K
27-03-12, 17:21
crxd16 - bo troche duzo krzycza za ten z b18c6 , bo gdzies doczytalem ze mozna rozwiercic ten z b16 i bedzie taki sam jak z c6
moze ktos posiada jakis wykres b18c6 z kol z b16a2 i z b18c6? dla porównania..
nikt madry nie wsadzi kolektora z a2 do c6, wiec takiego wykresu nie doswiadczysz;
i znowu gdzie takie madrosci wyczytales, ze rozwiercony kolektor z a2 jest jak z c6, porownja chociazby zdjecia tych kolektorow obok siebie i temat bedzie mozna zamknac
a jak chcesz to mam kompletny z przepustnica z c6
ja miezylem ostatnio kolektor z b16a2 i z ITR
1 roznica to długośc kanałów runnerów. B16a2 ma okolo 20cm długosci mierzone z góry. Ten z Itr ma 17,5 cm dlugości. (Zależność im krótsze kanały ssace tym wiecej mocy na górnych obrotach mniej na dole)
2 różnica to pojemność banki. Ta z ITR jest wieksza przez co szybciej sie na pełnia do tego ma lepsza reakcje na gaz.
To 2 zeczy ktore rozróniaja te kolektory i różnica jest bardzo znaczna.
Widziałem gdzies wykresy tych dwóch ssaków. Wyglada to tak ze do 7,5 tys obr. b16a2 daje wiecej na wykresie jakies 2-4 KM a od 7,5 ten z Itr miażdzy go na cyce o jakies 5-7 KM
m i C h a L e K
28-03-12, 19:39
DjHammer - wielkie dzieki !:)
No problem ;) też bym wolal tego z itr ale stwierdzilem ze to szkoda tyle kasy zalatwilem sobie z b16a2 za 50 zl wiec smiech. I tak jest duzo lepiej niz na serii z b18c4
m i C h a L e K
29-03-12, 14:48
a masz moze porównanie kolektor z itr vs skunk ?
Ja tam widzialem wszedzie info ze skunk do c4 to odlew od ssaka z c6.
Sent from my GT-I5510 using Tapatalk
m i C h a L e K
31-03-12, 07:40
podbijam - czy koelktor z b18c6 jest az tak dobry ze nie warto kupowac skunka do c6?
Kup to co będzie tansze bo czasami skunk jejst tanszy a czasami itr zalezy jak znajdziesz oferte sprzedarzy.
C6 i skunk to jest to samo !! Ten sam odlew w srodku.
91hightower
20-02-14, 21:56
Odgrzeje troche temat.
jakich efektow mozna sie spodziewac po zalozeniu ssaka z B18C6 do B16A2 i w jakim zakresie obrotow cos mozna odczuc? na fajerwerki nie licze, ale cos musi dac :confused:
roznice powyzej 7,5rpm kilka hp na plus pisze na poczatku tematu
Polecam poczytać http://nzhondas.com/na-tuning/134368-dyno-comparison-b16a2-vs-itr-intake-manifold-itr-fail.html
oj tam co by nie zalozyl to i tak za dwa dni bedzie malo:)
oj tam co by nie zalozyl to i tak za dwa dni bedzie malo:)
dokładnie :D
To i ja się podepnę pod temat. Pacjent B18C4, lepiej założyć ssaka od B16, czy np. ten kolektor TurboWorks?
http://www.sklep.carstuff.pl/kolektor-ssacy-honda-b18c-b18c4-b18c6-ala-skunk2-p-23423.html
Ma ktoś jakieś opinie na ten temat? :)
jak krecisz do 8200 to bez sensu
91hightower
21-02-14, 19:25
Polecam poczytać http://nzhondas.com/na-tuning/134368-dyno-comparison-b16a2-vs-itr-intake-manifold-itr-fail.html
przetrzepalem pol internetu i wlasnie nic ciekawszego poza tym nie znalazlem. nie wiem juz sam czy inwestowac w tego ssaka z ITRa.
Nie wkładałbym C6tek do B16, bo jest z tego zysk tylko na samej górze. 1.6 nie jedzie z dołu i to tam trzeba mu najbardziej pomóc, żeby NA ULICY był zadowalający efekt z przeprowadzonych modyfikacji. Rozciąc, zrobić porting, założyć przepustnik 62 i tyle.
jak krecisz do 8200 to bez sensu
No a zakładając, że zakręcę wyżej jaki ssący dałbyś do b18c4? Z b16? I czy w ogóle warto bawić się w ssący z b16, czy lepiej jakiś inny założyć?
No a zakładając, że zakręcę wyżej jaki ssący dałbyś do b18c4? Z b16? I czy w ogóle warto bawić się w ssący z b16, czy lepiej jakiś inny założyć?
może taniej wyjdzie zdjąć ori , rozkręcić go , wymontować z środka klapki i ogarnąć go w środku , skręcić i zrobić test na hamowni. Tak czy siak spisałeś go na straty , więc nie zaszkodzi sprawdzić ;)
gulczas1705
22-02-14, 13:38
Jezeli zrobisz tak jak pisal kolega Garaz, to poinformuj o efektach ;)
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
może taniej wyjdzie zdjąć ori , rozkręcić go , wymontować z środka klapki i ogarnąć go w środku , skręcić i zrobić test na hamowni. Tak czy siak spisałeś go na straty , więc nie zaszkodzi sprawdzić
Kiedyś, gdzieś czytałem że to nieopłacalna zabawa :) Bo też już o tym myślałem.
Kiedyś, gdzieś czytałem że to nieopłacalna zabawa Bo też już o tym myślałem.
A jaka zabawa w tuningu jest opłacalna?
Wymontowanie IAB zawsze przynosiło jakieś zyski :)
A jaka zabawa w tuningu jest opłacalna?
Wymontowanie IAB zawsze przynosiło jakieś zyski :)
Przekonałeś mnie :) jak będzie mój projekt na tym etapie, to rozważe tą opcję.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Iab wystarczy odczepic wężyk podciśnienia który nimi steruje czy się lepiej gorzej jeździ trudno powiedzieć . Po pewnym czasie zrobiłem seryjnie jak było. Przepustnice i kolek chyba kanały iab i wlot do kolka co się dało mam rozwiercone. Na hamowni by trzeba sprawdzić czy jest jakaś różnica
Dodatkowo napiszę, ssak z b16a2 do b18c4 to też nie jest drogi mod.... Wole takowy niż rzeźbić seryjnego ssaka z c4 (dlatego też taki mod przeprowadziłem w mojej byłej b18)
Koszt ssaka - 50zł, koszt frezu/zdzieraka do metalu koło 15zł, pożyczenie szlifierki kątowej = 0zł. Do tego 1-2 dni czasu i mamy gotowego ssaka do c4. nawet ogólnie nie trzeba nic spawać ;) wystarczy osobno przykręcić kanał wodny z c4 a osobno ssaka z a2. Potwierdzone info - jak sie odpowiednio potnie to nic nie cieknie itd.
u mnie nie było ŻADNEGO wycieku i wszystko się miało kozacko aż do momentu sprzedaży silnika.
lozek, a napisz jakie były Twoje odczucia po wymianie ssaka?
lozek, a napisz jakie były Twoje odczucia po wymianie ssaka?
Odpowiem za niego :)
Ssaka z tego co pamiętam zmienił przed włożeniem b18, a wykres ma u siebie w temacie
Koniec końców najlepiej jakiego ssaka założyć do b16a2? :D
Odpowiem za niego :)
Ssaka z tego co pamiętam zmienił przed włożeniem b18, a wykres ma u siebie w temacie
Dokładnie
Koniec końców najlepiej jakiego ssaka założyć do b16a2? :D
z C6 lub skunka (jeden uj) ale na za wiele nie licz
Wzgledem seryjnego z B16A2 nie warto sie przesiadac na ITRowego.
Musisz sie pogodzic z faktem ze masz juz calkiem dobry ssak :P
Wzgledem seryjnego z B16A2 nie warto sie przesiadac na ITRowego.
Musisz sie pogodzic z faktem ze masz juz calkiem dobry ssak :P
Czyli w b16a2 nie warto inwestować w inny ssak, bo cały uj da?
A przepustnice zmieniać nie zmieniać?
Ogólnie silnik mam kompletną serię i zbieram fundusze na podkręcenie go trochę.
Układ dolotowy ze stożkiem, sportowy kolektor wydechowy wraz z tłumikiem środkowym i końcowym. No i myślę właśnie co ze ssakiem zrobić....
kazik2_h9w3
28-01-15, 17:58
Ja założyłem 65mm i chyba coś tam czuć
Warto także zmienić średnicę wyjścia kol. wydechowego jak masz np 2 cale
Ja założyłem 65mm i chyba coś tam czuć
Warto także zmienić średnicę wyjścia kol. wydechowego jak masz np 2 cale
w b16a2 jest chyba 62mm, z czego przepustnica?
w b16a2 jest chyba 62mm, z czego przepustnica?
daj sobie luz z przepustką, zostaw seryjną, tak samo jak ssący
Jak zmienić średnicę wyjścia kolektora wydechowego? Seryjnie w b16a2 jest ile, ktoś wie?
kazik2_h9w3
28-01-15, 18:16
w b16a2 jest chyba 62mm, z czego przepustnica?
Na motylku jest 60 a ja swoją rozwierciłem na 65mm tak na zapas bo plany na silnik też mam
Jak zmienić średnicę wyjścia kolektora wydechowego? Seryjnie w b16a2 jest ile, ktoś wie?
Ja mam z kwasiaka wydechowy i kupiłem flanszę z Mazdy mx coś tam ona też jest z kwasiaka i wszystko pospawałem ze sobą
seryjny nie wiem ile ma ale na pewno jest mniejsza średnica
Dała coś ta flansza? i zmniejszenie średnicy?
kazik2_h9w3
28-01-15, 18:43
zmniejszenie średnicy?
Tzn zwiększenie, tak dało i jakby autko nieco odżyło
Jak zmienić średnicę wyjścia kolektora wydechowego? Seryjnie w b16a2 jest ile, ktoś wie?
Seryjnie b16a2 , b18c4 , b18c6 mają taką samą średnice :) (ok.40mm po wew. ) na wyjściu mierzyłem sam bo przerabiałem taki z b18c6 na 55 mm po wew. do swojego b16
wysokość jest taka sama nic niżej nie wisi ten z b18 oem w b16 .
http://i290.photobucket.com/albums/ll258/Rippol/kolektorb18mod_zps5948a26e.jpg
Tzn zwiększenie, tak dało i jakby autko nieco odżyło
to przez tą flanszę zwiększyłeś średnicę?
kazik2_h9w3
28-01-15, 19:20
Dokładnie tak
Kolega wyżej zapodał foto o co chodzi
Czyli od silnika wychodzi 2 cale i zakładam tą flanszę żeby wsadzić tłumik powiedzmy 2,5 cala, tak?
Seryjne kolektor wyd, ma w tym miejscu zwezenie(pewnie zeby mniejsza np. byla emisja co2 albo cos tedy)- powyzej ktos poprostu zwezenie wycial, wstawil kawalek rurki o wiekszej srednicy i tyle..
Jeden z użytkowników wyciął zwężkę z ori kolektora wydechowego B18C4 i nic nie polepszyło się. Więc jeśli nie ma się w planach przejścia na większą średnicę pod resztę wydechu to nie warto tego robić.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.