Zobacz pełną wersję : d14a3 -> d15b
Witam, zaopatrzylem sie w d15b z EK3 ferio JDM.
W zasadzie mam tylko silnik i komputer (P2J)..
Czy ktoś mógłby mi napisać wprost co jeszcze potrzebuję do swapa?
A także czy muszę zrobić przejściówkę na OBD1 posiadając ten komputer
Pozdrawiam i z góry dzięki za konkretne informacje
Silnik to pojęcie względne. napisz co masz dokładnie
silnik z osprzetem. z alternatorem, rozrusznikiem, zamachem, ssacym, wszystkimi kablami wychodzacymi z samego silnika jezeli chodzi o wiązkę.
Jak to jest z ferio to możliwe że to będzie D15B 3-stage VTEC. Wiesz że D15B było 3 rodzaje? Bez i z VTEC oraz 3-stage VTEC.
w EK3 ferio wychodzily tylko te z 3 stopniowym vtec. i to jest wlasnie ten dlatego go kupilem :)
Glownie to sie musisz zaopatrzyc w speca od kabelkologii - bedzie mial co robic zeby to ozenic z wiazka D14.
Tak wiem. dlatego wlasnie sie zastanawiam czy konieczne jest przejscie na OBD1 zeby komputer ogarnal vteca czy niekoniecznie jezeli posiadam oryginalny komputer od tego silnika. Zastnawiam sie nad wiazka z d16.. I po prostu luzno mysle co jeszcze moze mi sie przydac.
Imo było?? Jeżeli chcesz obd1 robisz tak:
ECU p28 + iab
Przekaźnik
Strojenie.
Wszytko śmiga tak jak należy 12v 16v Vtec
Silnik - rarytas. Biały kruk, swoją drogą ;)
hmm.. wlasnie nie wiem czy byl immobiliser. Moge to jakos sprawdzic "chałupniczo"?
@jarosz
nie da się jakoś tego przerobić korzystając z tego P2J?
Czy można usunąć imo, nie mam bladego pojęcia.
Niestety mój p2j był z CVT więc teraz śmiga na modzonym p28
Czyli nie wiesz czy z manuala bedzie dzialac?
Nie widzie powodu aby nie miał śmigać, jedyne co to wspomniane imo.
jarosz, jakie IAB?!
wiazka z d14 przerobic ja pod ten komputer co masz, lub przejsc na obd1 i kompa p06/p28 z mapa od d15b 3 stage
czy jedyna roznica pomiedzy P2J a np. p28 jest mozliwosc strojenia? Czy sa jeszcze jakies inne arumenty przemawiajace za przejsciem na OBD1? Jest to warte swieczki? i czy w ogole skomplikowane dla kogos kto ogarnia elektryke i zajmuje sie swapami (oczywiscie w hondach)
Przeciez i tak w D14 nie masz prawdziwego OBD2. Zrob jak chlopaki radza i przechodz na OBD1 + P28.
a jak wyglada kwestia immo?
a jak wyglada kwestia immo?
nie będzie go przy przejściu na obd1 :)
Czyli jednym słowem to najlepsze rozwiązanie ;)
zmieniając troche temat.. Wie ktoś może jak wygląda kwestia wymiany rozrządu?
Z tego co się orientuję jest tam trochę inna pompa wody niż w większości d serii..
da sie dostac, wyciagnij i dobieraj ;)
a pasek? :P
słyszałem że pasuje rozrząd od d15b7 ale z paskiem i napinaczem od d16z6..
jezeli sie myle to niech ktos mnie poprawi :)
o ile sie nie myle to pasek powinien miec 103 zeby, zyli latwo znalezc (wlasnie od innych economow z 6gena) a dol nie pamietam, u mnie pasuje praktycznie od Z1.
http://www.d-series.org/forums/general-tech/32597-d15b-vtec-faq.html
Tutaj mozna troche o tym poczytac i z tego co rozumiem gosc wlozyl pompe od d15b7, pasek i napinacz od d16z6.
Fajnie byloby gdyby ktos posiadający ten silnik, kto pamieta jak to robil u siebie dal jakas rade ;)
jarosz, jakie IAB?!
wiazka z d14 przerobic ja pod ten komputer co masz, lub przejsc na obd1 i kompa p06/p28 z mapa od d15b 3 stage
Ja się pytam! Jak chcesz sterować 2 zaworami Vtec na p28 z "mapą" d15b 3stage???
Masz oem p2j od manuala, nie chcesz stroić montuj go, chcesz stroić to p28+iab.
zastanawiam sie wlasnie czy jest sens bawic sie w p28 i strojenie jezeli prawdopodobnie moje mody zakoncza sie na wydechu i dolocie ;) chociaz znajac zycie i apetyt na wiecej moze byc roznie. Czyt jest duzo pracy z przejsciowka i IAB? jest to gra warta swieczki? Czy moze warto pojsc po mniejszej linii oporu i zamontowac to P2J?
Jeżeli teraz masz d14 to tak czy siak musisz przerabiać wiązkę, iab do p28 musi Ci zamontować jakiś spec od ECU, potem dajesz przekaźnik, dzięki któremu podczas zdjęcia masy przez ecu (IAB,) zapoda on 12+ na zawór vtec.
Czyli drążąc dalej dziurę w całym.. Ten P2J mi się nie przyda i najlepiej zainwestowac w P28 i iab?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.