Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d14a3 -> d15b



Szopaj
26-03-12, 22:32
Witam, zaopatrzylem sie w d15b z EK3 ferio JDM.
W zasadzie mam tylko silnik i komputer (P2J)..
Czy ktoś mógłby mi napisać wprost co jeszcze potrzebuję do swapa?
A także czy muszę zrobić przejściówkę na OBD1 posiadając ten komputer

Pozdrawiam i z góry dzięki za konkretne informacje

lozek
26-03-12, 23:38
Silnik to pojęcie względne. napisz co masz dokładnie

Szopaj
27-03-12, 15:19
silnik z osprzetem. z alternatorem, rozrusznikiem, zamachem, ssacym, wszystkimi kablami wychodzacymi z samego silnika jezeli chodzi o wiązkę.

radar333
27-03-12, 16:12
Jak to jest z ferio to możliwe że to będzie D15B 3-stage VTEC. Wiesz że D15B było 3 rodzaje? Bez i z VTEC oraz 3-stage VTEC.

Szopaj
27-03-12, 20:17
w EK3 ferio wychodzily tylko te z 3 stopniowym vtec. i to jest wlasnie ten dlatego go kupilem :)

jarosz
27-03-12, 20:31
Manual , CVT??

Szopaj
27-03-12, 22:26
manual. :)

Kras
28-03-12, 10:46
Glownie to sie musisz zaopatrzyc w speca od kabelkologii - bedzie mial co robic zeby to ozenic z wiazka D14.

Szopaj
28-03-12, 14:04
Tak wiem. dlatego wlasnie sie zastanawiam czy konieczne jest przejscie na OBD1 zeby komputer ogarnal vteca czy niekoniecznie jezeli posiadam oryginalny komputer od tego silnika. Zastnawiam sie nad wiazka z d16.. I po prostu luzno mysle co jeszcze moze mi sie przydac.

jarosz
28-03-12, 15:44
Imo było?? Jeżeli chcesz obd1 robisz tak:

ECU p28 + iab

Przekaźnik

Strojenie.

Wszytko śmiga tak jak należy 12v 16v Vtec

radar333
28-03-12, 16:46
Silnik - rarytas. Biały kruk, swoją drogą ;)

Szopaj
28-03-12, 17:05
hmm.. wlasnie nie wiem czy byl immobiliser. Moge to jakos sprawdzic "chałupniczo"?

@jarosz
nie da się jakoś tego przerobić korzystając z tego P2J?

jarosz
29-03-12, 17:20
Czy można usunąć imo, nie mam bladego pojęcia.

Niestety mój p2j był z CVT więc teraz śmiga na modzonym p28

Szopaj
29-03-12, 19:00
Czyli nie wiesz czy z manuala bedzie dzialac?

jarosz
30-03-12, 21:23
Nie widzie powodu aby nie miał śmigać, jedyne co to wspomniane imo.

zakit
01-04-12, 18:51
jarosz, jakie IAB?!


wiazka z d14 przerobic ja pod ten komputer co masz, lub przejsc na obd1 i kompa p06/p28 z mapa od d15b 3 stage

Szopaj
02-04-12, 23:38
czy jedyna roznica pomiedzy P2J a np. p28 jest mozliwosc strojenia? Czy sa jeszcze jakies inne arumenty przemawiajace za przejsciem na OBD1? Jest to warte swieczki? i czy w ogole skomplikowane dla kogos kto ogarnia elektryke i zajmuje sie swapami (oczywiscie w hondach)

Kras
03-04-12, 08:38
Przeciez i tak w D14 nie masz prawdziwego OBD2. Zrob jak chlopaki radza i przechodz na OBD1 + P28.

Szopaj
03-04-12, 09:47
a jak wyglada kwestia immo?

lozek
03-04-12, 17:55
a jak wyglada kwestia immo?

nie będzie go przy przejściu na obd1 :)

Szopaj
03-04-12, 18:53
Czyli jednym słowem to najlepsze rozwiązanie ;)
zmieniając troche temat.. Wie ktoś może jak wygląda kwestia wymiany rozrządu?
Z tego co się orientuję jest tam trochę inna pompa wody niż w większości d serii..

zakit
04-04-12, 00:10
da sie dostac, wyciagnij i dobieraj ;)

Szopaj
04-04-12, 12:00
a pasek? :P
słyszałem że pasuje rozrząd od d15b7 ale z paskiem i napinaczem od d16z6..
jezeli sie myle to niech ktos mnie poprawi :)

zakit
04-04-12, 22:30
o ile sie nie myle to pasek powinien miec 103 zeby, zyli latwo znalezc (wlasnie od innych economow z 6gena) a dol nie pamietam, u mnie pasuje praktycznie od Z1.

Szopaj
05-04-12, 13:59
http://www.d-series.org/forums/general-tech/32597-d15b-vtec-faq.html

Tutaj mozna troche o tym poczytac i z tego co rozumiem gosc wlozyl pompe od d15b7, pasek i napinacz od d16z6.
Fajnie byloby gdyby ktos posiadający ten silnik, kto pamieta jak to robil u siebie dal jakas rade ;)

jarosz
08-04-12, 10:35
jarosz, jakie IAB?!


wiazka z d14 przerobic ja pod ten komputer co masz, lub przejsc na obd1 i kompa p06/p28 z mapa od d15b 3 stage


Ja się pytam! Jak chcesz sterować 2 zaworami Vtec na p28 z "mapą" d15b 3stage???

Szopaj
16-04-12, 01:03
Posumowując co robić? ;)

jarosz
17-04-12, 18:03
Masz oem p2j od manuala, nie chcesz stroić montuj go, chcesz stroić to p28+iab.

Szopaj
17-04-12, 18:55
zastanawiam sie wlasnie czy jest sens bawic sie w p28 i strojenie jezeli prawdopodobnie moje mody zakoncza sie na wydechu i dolocie ;) chociaz znajac zycie i apetyt na wiecej moze byc roznie. Czyt jest duzo pracy z przejsciowka i IAB? jest to gra warta swieczki? Czy moze warto pojsc po mniejszej linii oporu i zamontowac to P2J?

jarosz
17-04-12, 19:40
Jeżeli teraz masz d14 to tak czy siak musisz przerabiać wiązkę, iab do p28 musi Ci zamontować jakiś spec od ECU, potem dajesz przekaźnik, dzięki któremu podczas zdjęcia masy przez ecu (IAB,) zapoda on 12+ na zawór vtec.

Szopaj
24-04-12, 00:23
Czyli drążąc dalej dziurę w całym.. Ten P2J mi się nie przyda i najlepiej zainwestowac w P28 i iab?