Zobacz pełną wersję : Civic 1.4 IS 95r. Spory spadek mocy po roku jazdy.. Co Zrobić?
Witam!
Posiadam honde od roku.. Przebieg: 170tys. Kiedy ją kupiłem, miała troszke więcej mocy...
Chodzi mi o to, gdy wkręcałem ją na obroty, dostawała "kopniaka" przy 4.000-4.500 obr. i tak już leciało do 7 tys.
Teraz gdy się wkręca na obroty już tego nie ma. Nie czuć nabierania mocy, tak jak było to wtedy.
Może macie jakiś pomysł jak to naprawić? Proszę o jakąś podpowiedź.
A oto ona: :)
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/425741_150917921697360_100003374584716_192079_1352 270210_n.jpg
Odp na pytania:
Kiedy wymianiałeś:
-świece zapłonowe
-kable WN
-Filtr powietrza
-Filtr paliwa
Zobacz jak wygladają świece, jaki mają nagar.
Pali Ci olej silnikowy?
Ubywa płynu chłodniczego?
No więc tak...
Świece wymienione 2 miesiące temu.. wszystkie 4 nowe, NGK
Przewody wymienione razem ze swiecami BOSCH
Filtr powietrza również wyczyszczony + Olej (posiadam stożek, czyszczony preparatami K&N)
Po wymianie świece bez większego nagaru.
Oleju nie ubywa jeżeli nie używam wysokich obrotów (6-7tys.) w tych obrotach zauważyłem że czasem coś połknie, ale od jakiś 5 tys nie uzywałem ich i Oleju nie ubyło ani kropli.
Płyn chłodniczy na tym samym poziomie od 10tys.
Nie wiem o co chodzi.;/
ja właśnie na początku nie widziałem u siebie takiego kopniaka dopiero teraz jakos ostatnio przy 5 tysiacach dostaje takiego kopa ze na jedynce potrafi jeszcze sama z siebie zacząć gume palić :D Ale zużycie oleju zauważyłem właśnie przy takiej jeździe :(
Czyli teoretycznie wszystko masz w porządku.
A pali Ci się podczas jazdy pomarańczowa lampka Check Engine? W ogóle polecam zrobić samodiagonstykę, bo nieraz lampka się nie pali a błędy są.
Może jest to kwestia ustawienia zapłonu, wyregulowania zaworów.
A jak ze spalaniem benzyny? pewnie w normie skoro nic nie piszesz.
Może jest to kwestia zimowym opon? Ja u siebie czuje wielką różnicę na korzyść letnich.
Spróbuj też zrobić reset kompa, jak nie robiłeś.
Kontrolka się nie pali... Spalanie benzyny również w normie. Raczej to nie opony. Pracuje w delegacji jeżdze nią tylko w weekendy, więc na sezon zimowy nie zmieniałem opon.
Natomiast reset komputera... hmm możę to by coś zmieniło. Wystarczy odpięcie od akumulatora?
Drugą kwestią to włąsnie te zawory. Byłem u mechanika mówił żę słychac jakby miały luz, czy jakoś tak, ale jak narazie by to zostawił.
Kontrolka się nie pali... Spalanie benzyny również w normie. Raczej to nie opony. Pracuje w delegacji jeżdze nią tylko w weekendy, więc na sezon zimowy nie zmieniałem opon.
Natomiast reset komputera... hmm możę to by coś zmieniło. Wystarczy odpięcie od akumulatora?
Drugą kwestią to włąsnie te zawory. Byłem u mechanika mówił żę słychac jakby miały luz, czy jakoś tak, ale jak narazie by to zostawił.
Reset tak, odpinasz akumulator na kilka minut. Później powinno się zastosować proces adaptacji, ale nie jest to konieczne (uczenie wolnych obrotów). SIlnik sam się nauczy po kilku jazdach, na początku może trochę nierówno chodzić, ale to kwestia kilku uruchomień. Można też wyjąć bezpiecznik BackUp w skrzynce przy akumulatorze.
Honda nie ma hydraulicznej regulacji luzów, jak w wieli silnikach innych marek, dlatego trzeba ustawić zawory, ale nie obarczyłbym ich wina za spadek mocy.
Dobrze by było jakbyś mógł sprawdzić kompresję cylindrów u kogoś w warsztacie, może silnik ma już za swoje (?)
Dzieki za pomoc. Odezwe sie niedługo. Napisze co i jak. Sprawdze kompresje, zresetuje tez komputer.
Ten reset moze pomoc, poniewaz kiedys to była wersja 75konna. Sprawdziłem uszczelke na dolocie powietrza, nie jest orginalna tylko papierowa. w dowodzie rowniez 75koni. wiec moze wróciło to co było kiedys.?
Ogolnie silnik w dobrej kondycji, zero wycieków pracuje równo i cicho.. wiec sprawdze, zobaczymy :)
Dzieki za pomoc. Odezwe sie niedługo. Napisze co i jak. Sprawdze kompresje, zresetuje tez komputer.
Ten reset moze pomoc, poniewaz kiedys to była wersja 75konna. Sprawdziłem uszczelke na dolocie powietrza, nie jest orginalna tylko papierowa. w dowodzie rowniez 75koni. wiec moze wróciło to co było kiedys.?
Ogolnie silnik w dobrej kondycji, zero wycieków pracuje równo i cicho.. wiec sprawdze, zobaczymy :)
Jeśli uważasz że silnik w dobrej kondycji, być może bez sensu w takim razie jest sprawdzanie kompresji...
Reset zrób koniecznie. Samodiagnostykę też (opis na forum)
Jeśli by uszczelka była wydmuchana / ta papierowa / to by obroty falowały, albo coś takiego się działo.
A co z ustawieniem aparatu zapłonowego? może tędy droga.
skolopendra
25-03-12, 20:22
Nie czuć nabierania mocy,
przyzwyczaiłeś się :)
przyzwyczaiłeś się :)
ale w tym na prawdę coś jest :) z czasem zaczyna czegoś brakować :)
Polecam jeszcze jedną czynność:
Jak będziesz zmieniał koła, zobacz czy każde kręci się swobodnie, może hamulce masz pozapiekane...
W moim też zaraz po zakupie czułem sporą moc a teraz autko jakby straciło troche. Pamiętam jak początkowe jazdy były takie że auto aż "głupiało" przy ostrym wkręcaniu na obroty, a teraz ta wskazówka obrotomierza wchodzi tak powoli. Może przyzwyczajenie ale zawsze człowiek kombinuje co by tu poprawić bo może coś się zepsuło :)
Możesz jeszcze sprawdzić katalizator. U mnie był tak zaklejony/zapchany, że po jego wywaleniu czuję moc jak po swapie na B16 ;)
Możesz jeszcze sprawdzić katalizator. U mnie był tak zaklejony/zapchany, że po jego wywaleniu czuję moc jak po swapie na B16 ;)
z katem dobry pomysł.
:)
trzeba swapować, albo coś z większym sercem kupić :D Ja rzadko kiedy wkręcam, więc jak zdarzy mi się to kilka razy w miesiącu, to mimo d14, czuje przyjemność i przyśpieszenie (mowa o 2gim biegu...) :)
A ja bym zaproponował jeszcze zmienić stację benzynową.
Ja tylko potwierdze wyżej. Przyzwyczajamy się. Też jak kupiłem to byłem pod wrażeniem, a teraz czegoś brakuje ; D
Witam!
Nie miałem czasu odpisac... Praca w delegacji. ;/
Otóż dziś zrobiłem restart komputera. Zrobiłem też samodiagnostyke.
Która nic chyba nie wykazała. Dioda od silnika świeciła sie cały czas bez mrugnięcia. Nie wiem czy dobrze zrobiłem bo samodiagnostyka była robiona po restarcie komputera.
Ogólnie zbytnio nie widze poprawy.
Wracając do poprzednich tematów to katalizator został wycięty zaraz jak ją kupiłem.
A sondę lambda sprawdzałeś? Jak dogorywa to błędu Ci nie będzie wywalać a zwiechy może łapać.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.