PDA

Zobacz pełną wersję : Civic 2.0 vtec, spalanie, czeste usterki, na co uwazac.



thegentleman
23-03-12, 22:21
Witam serdecznie.

Rozgladam sie za Civikiem Type S (mieszkam w W.Brytanii). Jest to 5-drzwiowa wersja ktora wychodzila od 1 stycznia 2003 roku do 1 stycznia 2004 roku.
Dane:
1998cm pojemnosc, domyslam sie ze ten sam K20 co w Accordzie z tego roku.
moc 157 koni, info ze strony PARKERS review.
waga 1264kg
vmax 131 mil/h ok. 210km/h
przyspieszenie 8.2sekundy do 60 mil wiec ok. 8.5sekundy do setki (realne moze byc inne, mam nadzieje lepsze ;)

Chcialem zapytac kazdego kto ma badz mial okazje jezdzic z tym silnikiem w tej Hondzi o realne spalanie, czy z sa jakies problemy z tym silnikiem w tej Hondzie? K20 jak dla mnie to legenda i dlatego sie tak napalilem na tego civica, wiec bedzie co rasowac i ulepszac :) ale w Anglii z powodu durnowatych przepisow czesto silniki perfekcyjnie zmontowane w Japonii sa po prostu spierniczone (ze tak lekko to ujme :mad: ) przez Angielskie koncerny ograniczajace ich moc, a szczegolnie porabany dwutlenek wegla, zeby podatek byl nizszy (tzw. Road Tax, istna paranoja).

Aktualnie mam Saaba 9-5 2.3Turbo doladowanego potwora (4 lata ulepszania, wlacznie z kompletnym zrobieniem silnika, nowym wiekszym turbo, softem z BSR Performance, zawiecha custom, brembo brakes itp... ale potwor zrobil juz 90.000 mil, z dosc ciezka noga, i zaczyna sie powoli sypac.
Chce auto ktore nie bedzie wiecznie wymagalo remontow, a Saab z powodu zlego skonstruowania, zle dobranych czesci (wspolnych z firma o wiele tansza, i gorsza, wiekszosc z Vectry) i bedzie o polowe tansze w ubezpieczeniu (mimo ponad 300 kucy mam `tylko` 230 kucy na papierze, a nadal kosztuje w Anglii potworna kase zeby ubezpieczyc, szczegolnie ze teraz zwariowali z cenami).
Honda 2.0 Type S spelnia te wymogi ale chcialem was najpierw zapytac co myslicie o tym modelu z tym silnikiem. Znalezc takiego nie mam problemu. Co tydzien pojawia sie jakis nowy, wiec i kolor sobie znajde odpowiedni.
Dziekuje za wszystkie wypowiedzi, nawet krytyczne i sugerujace inny model (i tak wezme co najmniej 2.0, a wiekszych nie ma :D ).
Piotr

owsikk
24-03-12, 00:01
Siemasz,

Na tym forum możesz znaleźć długiego posta na temat usterek w Civicu VII. Niestety, ale Civic Type-S wcale nie jest pod tym względem lepszy. Wciąż możesz mieć parujące lampy, bujający się fotel kierowcy, klekoczącą maglownicę, rdzewiejąca tylną klapę pod chromowaną listwą, itp. Ogólnie rzecz biorąc mechanika jest identyczna jak w innych wersjach tej generacji. Plusem jest natomiast silnik K20A3 który nieźle sobie radzi z masą budy 5D, tak jeździ
http://www.youtube.com/watch?v=ac9MzYwO3GE

Jeżeli masz w planach grzebać w tym silniku to od razu muszę Cię przestrzec, że jest to mało rozwojowa jednostka. Niby ma ten sam blok co k20 w Type-R, ale zupełnie inne bebechy. Głowica z ekonomicznym VTEC-iem, inny dolot, słabe korby. Krótko mówiąc, żeby cokolwiek wykrzesać musisz sporo doinwestować. Jeśli nie potrzebujesz 5-drzwi to od razu startuj do K20A2 200KM. Tutaj już masz duże pole do manewru. W standardzie więcej koni pod maską, a i bebechy silnika pozwalają na wykrzesanie i obsłużenie większej mocy. Ewentualnie kup Type-S i od razu na początku wrzuć sobie silnik od Type-R - na wyspie tanio znajdziesz komplet do SWAP-u.

Spalanie:
Tylko na początku jeździłem tym autem na paliwie. W trasie przy spokojniej jeździe spalał zaskakująco mało, tzn. trasa 7.0, miasto 13 litrów, mieszany gdzieś pośrodku. Po kilku tygodniach do samochodu zarzuciłem instalację gazową w konfiguracji:
- reduktor KME GOLD (do 326 koni)
- miedź 8 mm
- rozdzielacz zasilany kompensacyjnie przez dwa filtry fazy lotnej
- wtryski nawiercone tuż obok wtrysków benzynowych, króćce ok. 5 cm
- wtryski HANA H2000 blue Type A+ Niebieski (40/50/60 km na 1 cylinder dla pojemności 2000 - 5400 cm)
- sterownik STAG 300-4

Na tej instalacji auto pali mi w zależności od stylu jazdy, trasa w 3 os. 90-130 km/h ~9.7-10.0, w trybie czysto miejskim do 15.0 litrów, a w trybie mieszanym średnio wychodzi coś w granicach 11.0-12.0
Jeżdżę na oponach 195/65/15

Jest w nim dobra proporcja mocy do masy auta, dlatego łatwo jest jeździć oszczędnie. Mi się to jednak średnio udaje ponieważ trochę korci ;-)

Gdybyś potrzebował jeszcze jakichś informacji pisz śmiało, spróbuję odpowiedzieć. Jest na forum jeszcze kilka osób z seryjnymi cifami Type-S oraz VSA. Może znajdą czas żeby udzielić się w temacie.