tom1111
29-06-07, 00:50
Wiec pytanie takie. Kilka tygodni temu sprowadzilem z niemiec Hanie 1.4 is rocznik 97 na liczniku 127 tys km /wg ksiazki seriwisowej licznik nie przekrecony/. Jezdzilem 3 tygodnie. Jako, ze to samochod jeszcze nie sprawdzony przeze mnie to dzien w dzien sprawdzalem stan oleju. I wszystko bylo ok. Nic nie ubywalo ani nie przybywalo. Za rada znajomego /garazowego ,ale majacego dobra opinie/mechanika wymienilem rozrząd i olej. Twierdzil że ksiazka sewisowa swoja droga, ale juz rozne cuda widzial np sprowadzone z niemiec lekko pukniete w blotnik auta zostawiajace 4 slady na sniegu czy niemieckie dwulatki z 30 tys. na liczniku /wg ksiazki serwisowej/ z zerwanymi paskami rozrzadu. No wiec tak zrobilem. Wymienilem u niego rozrząd i olej wlewajac Castrol Magnatec. I co sie okazalo. Po dojezdzie do domu sprwadzile stan i byl ok. 2 mm pnizej gornego znaku na bagnecie. Dziaisaj rano sprawdzilem stan i sie okazalo ze jest ponad 3 mm nad gornym znakiem. I tu odrazu mentlik w glowie. Co sie dzieje? Plyn do chlodnicy przecieka? Przeciez wczesniej nie cieknal, olej dobry, wymiana rozrzadu przeiciez nie mogla wplynac na stan uszczeelki pod glowica, wiec co jest grane? I tu mam pytania:
1. Czy jest mozliwe, zeby wymiana oleju /powiedzmy ze wczesniejszy byl minerlany / na castrol mogla rozszczelinc uszczelke pod glowica? Lub na uszczelke wplynela wymiana rozrzadu?
2. Czy jest mozliwe, ze silnik cieknal przed sprzedaza wiec zostal uszczelniony jakimis specyfikami i dlatego wczesniej u mnie nie cieknal?
3. Czy jest jakis sposob, zeby szybko sprawdzic czy uszczelka pod glowica puszcza plyn do silnika? Np. jakas analiza spalin? Chce zminimalizowac czas, na jaki silnik bedzie narazony na wplyw plynu na olej. Bo wg. mnie jezdzenie iles tam kilometrow i mierzenie na oko, czy plynu z chlodnicy ubywa a oleju przybywa napewno zaszkodzi silnikowi.
Dodam tylko, ze silnik wg opinii zarowno mojej jak i i znajmych czy tez,. ww. mechanika chodzi plynnie, rowno, jest skoczny i wpelni sil.
1. Czy jest mozliwe, zeby wymiana oleju /powiedzmy ze wczesniejszy byl minerlany / na castrol mogla rozszczelinc uszczelke pod glowica? Lub na uszczelke wplynela wymiana rozrzadu?
2. Czy jest mozliwe, ze silnik cieknal przed sprzedaza wiec zostal uszczelniony jakimis specyfikami i dlatego wczesniej u mnie nie cieknal?
3. Czy jest jakis sposob, zeby szybko sprawdzic czy uszczelka pod glowica puszcza plyn do silnika? Np. jakas analiza spalin? Chce zminimalizowac czas, na jaki silnik bedzie narazony na wplyw plynu na olej. Bo wg. mnie jezdzenie iles tam kilometrow i mierzenie na oko, czy plynu z chlodnicy ubywa a oleju przybywa napewno zaszkodzi silnikowi.
Dodam tylko, ze silnik wg opinii zarowno mojej jak i i znajmych czy tez,. ww. mechanika chodzi plynnie, rowno, jest skoczny i wpelni sil.