Zobacz pełną wersję : k20a2 w EG4? da rade?
Witajcie,
jeszcze przed wakacjami mam zamiar ostro zabrać się za dłubanie mojego eg.
Cały czas rozmyślam nad kilkoma wariantami. W tym momencie zacząłem się zastanawiać - czy do Civica 5gen w HB będzie pasował k20a2? Co ewentualnie trzeba by przerobić?
Jak dużo byłoby z tym zachodu?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi :)
//edit
Ewentualnie K24A3 z accorda?
//edit2
Generalnie zależy mi na tym, aby Hania dostała jak największego kopa. W grę wchodzi też przerobienie mojego D16y3, albo D15B2 i oturbienie.
wejdzie co ma nie wiejsc, roboty sporo ale wszystko co potrzeba z hameryki sciagniesz lapy, wiazke p&p pod eg itd
elektryka mam, więc o wiązkę się nie martwię, jaka by nie była. Bardziej martwi mnie właśnie samo wsadzanie silnika, co trzeba będzie ewentualnie przerabiać, bo ściągać specjalnie graty ze stanów mi się nie uśmiecha. Odkąd kupię swap ma minąć max tydzień i ma jeździć, więc nie będzie tu czasu na dokupywanie i czekanie na przesyłkę zza oceanu.
to musisz przedewszystkim szukac lap k20 do eg, troche tunel srodkowy bedziesz musial przerobic bo k seria ma biegi na linkach :)
no to w tym momencie przestaje mi się to podobać :p
Yotomeczek86
23-03-12, 02:06
Jak masz wolne 20k to spoko, wszystko się ogarnie. Bez tego nawet nie zaczynaj.... I uwierz mi że nie jest to banał i p&p. Łapy, półośki, zmiana biegów, wiązka...
20k? Z pewnością aż tyle nie. Kompletny swap z tego co widziałem kosztuje 9k, więc skąd to dodatkowe 11k? Nie przesadziłeś troszke? :p
Tak czy inaczej, z tego co piszecie jest to znacznie za dużo kombinowania jak na moje poglądy. Dzięki za odpowiedzi ;)
20k? Z pewnością aż tyle nie. Kompletny swap z tego co widziałem kosztuje 9k, więc skąd to dodatkowe 11k? Nie przesadziłeś troszke? :p
Tak czy inaczej, z tego co piszecie jest to znacznie za dużo kombinowania jak na moje poglądy. Dzięki za odpowiedzi ;)
Nie wcale nie przesadził z tymi cenami, no napewno można zejśc poniżej 20k ale nie jest to swap za 9-12 tysi bo to nie jest jak wymiana na silnik podobny lub występujący w eg to zupełnie inny silnik który nie wystepował w tej budzie i w tej generacji. Jak na twoje poglądy czyli zrobienie duzo HP a mało kasy jak widze to od razu daj sobie spokój bo to nigdy tak nie działa i co ma być dobre i szybkie niestety kosztuje. Zobacz ile kosztuje dobre zakucie silnika z D serii aby zrobić spokojnie 300hp i nie bać się ze kroba wyjdzie bokiem, też myśle że złapiesz się za głowe...
nie bać się ze kroba wyjdzie bokiem
Jak się bawić to się bawić, blok rozje*ać, korby wstawić! :D
Yotomeczek86
23-03-12, 12:32
Sama kucizna do D serii to jakieś 3 tysie lekką ręką. Remont głowicy, nowe zawory itp oraz panewki, śruby korb, śruby głowicy to pewnie ze 4 tysie mało będzie. Turbina, orurowanie, intercooler , blow offy i inne duperele to następne 5-6 koła(NOWE), robocizna + strojenie ze 3 tysie kolejne. Policz i wyjdzie Ci pieeekna suma ;]
Ja osobiście polecam soft z kompresorem Eaton M62. Jak dobrze się zakręcisz to 3-4 tysie wyjdzie. I 180 kucy będzie z D16y3, o ile zdrowe i oleju nie pije - bo jak tak to remont musisz robić, chyba że Ci na silniku nie zależy i stać cie na drugi po 2-3 tys km ;]
Zwlaszcza ze nie chce ci sie z ebay czesci sciagac u nas wszystko drozsze co najmniej 2 razy
Dolicz jeszcze swap porzadnych hebli , jakies porzadne opony i dziesiatki innych ******* ktorych sie nie bierze pod uwage
Ja osobiście polecam soft z kompresorem Eaton M62. Jak dobrze się zakręcisz to 3-4 tysie wyjdzie. I 180 kucy będzie z D16y3, o ile zdrowe i oleju nie pije - bo jak tak to remont musisz robić, chyba że Ci na silniku nie zależy i stać cie na drugi po 2-3 tys km ;]
X2 !
Najlepsze rozwiazanie jak nie chcesz utopic grubej kasy
180kucy to troche mało, liczyłem na przynajmniej 200-230. Zastanawiam się jeszcze nad swapem na b16 i wtedy oturbiać.
Prawda jest taka ze do dyspozycji mam:
-d16y3 na osprzecie od d15b2
-d15b2
-8k gotówki
kupic d16z6, zakuc, zaturbic, moze styknie ;p i bedzie 250 moze. albo cos mi sie poebao. co tu pisac lepiej popatrzec na auta uzytkownikow jest kilka ciekawych mozliwosci.
do k serii same łapy sporo z tej kupki pochłoną niestety.
Yotomeczek86
23-03-12, 22:13
Ludzie po co ma przerabiać wiązkę pod Z6 skoro może bez problemu założyć od Y8 czapkę.
Jak masz zdrowe te Y3, załóż czapkę od Y8 i masz już 125 kucy. Do tego EatonM62 + wtryski, większa przepustnica np od H22 i po strojeniu myślę że 200-210 jest do ugrania. Aha, przerób kolektor z B16 na D serię ( flansza od D serii, reszta od B serii). Tylko warto zrobić mały remont silnika - nowe panewki + pierścienie, po co zabić silnik.
W 8k się zmieścisz spokojnie...
kupic d16z6, zakuc, zaturbic, moze styknie ;p i bedzie 250 moze. albo cos mi sie poebao. co tu pisac lepiej popatrzec na auta uzytkownikow jest kilka ciekawych mozliwosci.
do k serii same łapy sporo z tej kupki pochłoną niestety.
Zastanawiałem się właśnie nad tą opcją, bo z tego co widziałem łatwo jest o graty pod D16Z6 :)
Ludzie po co ma przerabiać wiązkę pod Z6 skoro może bez problemu założyć od Y8 czapkę.
Jak masz zdrowe te Y3, załóż czapkę od Y8 i masz już 125 kucy. Do tego EatonM62 + wtryski, większa przepustnica np od H22 i po strojeniu myślę że 200-210 jest do ugrania. Aha, przerób kolektor z B16 na D serię ( flansza od D serii, reszta od B serii). Tylko warto zrobić mały remont silnika - nowe panewki + pierścienie, po co zabić silnik.
W 8k się zmieścisz spokojnie...
A ta opcja najbardziej mi się podoba! Tylko dlaczego przerabiać kolektor od B serii? Jeżeli chodzi o panewki to od początku miałem zamiar zamiar wymieniać na acl race.
I takie najważniejsze pytanie - czym się będzie różnić montaż kompresora od turbo?
Bo jeżeli chodzi o turbo to wiem wystarczająco dużo, aby samemu skompletować i zamontować zestaw, jednak jeżeli chodzi o kompresor to jestem kompletnie zielony.
skolopendra
24-03-12, 14:36
liczyłem na przynajmniej 200-230
zakuj ,zaturb b18 będzie koło 400KW
na początek może tyknie?
na b18 chyba troche drogo wyjdzie, jak na budżet 8k.. b16 z tego co widzę można ostatnio bez problemu kupić za 4,5k
jak za ta kase ma *******zielac to tylko doladowana d seria wg mnie. a co i jak to juz twoj wybor. jak chcesz kompresor to najtrudniej zbudowac mocowanie, ale dla chcacego nic trudnego :) chociaz jak sam wszystko bys robil to moze b z kompresorem bys ogarnal :)
JulekCIVIC
25-03-12, 21:15
Skoro porywałeś się na k20 za 9tyś za sam swap to nie lepiej kupić P&P b18c6 gdzie nie dość że za 9tyś będziesz miał już jeżdżące auto to na dzień dobry masz 190km a po modyfikacjach wydechu itp do 210km spoko dobijesz...
Druga spr nie rozumiem tego typu tematów skoro na forum jeździ EG k20 niejakiego Pana Tygryska ;)
I Eg K24 analoga.
I nie. nie przesadzają z tymi 20k za kompletny swap z osprzętem na k20/24.
Popatrz ile same kosztuja łapy Hasporta albo chociaz Inovativ.
+Półosie.
+Wiązka
+Linki
+Shifter
+Kolektor wydechowy chociazby chinska podrobka Rcrew
+jakiś dolot
+zrobienie wydechu
+Hondata
+raczej nie chcesz chyba tego hamować małymi hamulczykami
+miliard rzeczy które wychodzą po drodze.
Popytaj chłopakow, maja doswiadczenie, na pewno podpowiedzą.
Z K serii już zrezygnowałem. Wiedziałem, że są z tym problemy, jednak nie spodziewałem się, że aż takie i w takiej ilości. Dzięki jednak, że uświadomiłeś mnie, co konkretnie byłoby do zrobienia.
Jedyne pytanie wygląda tak:
180kucy to troche mało, liczyłem na przynajmniej 200-230. Zastanawiam się jeszcze nad swapem na b16 i wtedy oturbiać.
Prawda jest taka ze do dyspozycji mam:
-d16y3 na osprzecie od d15b2
-d15b2
-8k gotówki
Co na tej podstawie najlepiej zrobić?
Cały czas zastanawiałem się, czy po prostu tego nie oturbić, jednak teraz widzę jeszcze jedną fajną opcję:
Jak masz zdrowe te Y3, załóż czapkę od Y8 i masz już 125 kucy. Do tego EatonM62 + wtryski, większa przepustnica np od H22 i po strojeniu myślę że 200-210 jest do ugrania. Aha, przerób kolektor z B16 na D serię ( flansza od D serii, reszta od B serii). Tylko warto zrobić mały remont silnika - nowe panewki + pierścienie, po co zabić silnik.
W 8k się zmieścisz spokojnie...
gosciu wsadz b18c4 dolot wydech i jestem swiecie przekonany ze ci wystarczay jak do tej pory jezdziles seryjyami d-serami do 120 koni,..............
gosciu wsadz b18c4 dolot wydech i jestem swiecie przekonany ze ci wystarczay jak do tej pory jezdziles seryjyami d-serami do 120 koni,..............
Bez przesady. Przesiadłem się z D14 na B16 i już po miesiącu brakowało mi mocy. Jeśli ktoś ma obycie z autem i trochę jeździ, to szybko się przyzwyczai do mocy. Moim zdaniem najrozsądniejszym rozwiązaniem za tą kasę jest właśnie zrobienie softa na kompresorze. Przynajmniej wszystko będzie zrobione porządnie, bo wystarczy środków.
Swap chociażby na C6 jest nierealny za 8k, bo prawdę mówiąc ciężko w ogóle znaleźć swap w tej cenie, nie mówiąc o olejach, robociznie, hamulcach itp. Przy swapowaniu wychodzi sporo rzeczy, których nie wzięło się pod uwagę wcześniej.
skolopendra
26-03-12, 17:51
mocy zawsze brakować będzie
taki to już urok :)
gosciu wsadz b18c4 dolot wydech i jestem swiecie przekonany ze ci wystarczay jak do tej pory jezdziles seryjyami d-serami do 120 koni,..............
a ja jestem święcie przekonany, że nie wystarczy :p
Moim zdaniem najrozsądniejszym rozwiązaniem za tą kasę jest właśnie zrobienie softa na kompresorze. Przynajmniej wszystko będzie zrobione porządnie, bo wystarczy środków.
Skoro wszystko będzie zrobione porządnie, to Twoje zdanie jak najbardziej mi się podoba. Jednak czy w tej kasie nie zmieszczę się z turbo? Tak, aby też wszystko było zrobione porządnie? Wszystko robie wraz ze znajomym, tylko na strojenie po wszystkim będzie oddawana, więc to jedyna robota, za którą będę musiał zapłacić.
Za tą kasę zrób swap na b-serię b16a2 lub b18c4, będziesz miał już bezawaryjne 160/169km, jeśli będzie Ci mało to wtedy m62 dokładasz i pod 250km powinieneś wyciągnąć. Jeśli b-seria Cię nie interesuje to idź w soft d-serie, jest wiele tematów z porobionymi autami tylko wybieraj i kopiuj udane rozwiązania.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.