Zobacz pełną wersję : Koszt wymiany Tulei
Witam mam Coupe V gena i mam takie pytanie jaki jest koszt calkowity wymiany wszytskich tulei jakiejs dobrej firmy
Ja do VI gena za sam tył zapłaciłem 400 zł za komplet. W V genie jest podobne (jeśli nie takie same) zawieszenie z tyłu także pewnie podobna cena. Nie były to OEM'y oczywiście.
Ja do VI gena za sam tył zapłaciłem 400 zł za komplet. W V genie jest podobne (jeśli nie takie same) zawieszenie z tyłu także pewnie podobna cena. Nie były to OEM'y oczywiście.
Takie pytanie z ciekawości - to jest cena KOMPLETNEGO tyłu, czyli razem z dużymi i małymi cukierkami?
przod na pzryzwoitych tulejach to okolo 250- komplet
tyl z duzymi i malymi cukierkami okolo 630
liczylem po cenach detalicznych,takze rozbieznosc co i gdzie kupisz moze byc duza
Ty, PixeL… a wspominasz teraz o zamienniku, czy któreś OEM?
to trzeba liczyc kolo tysiaka chyba ze robic na raty bo taka kase wydac na raz to troche zal z miesiaca na miesia jedna strone i tyle. a jaka jest w miare firma taka ktora robi mniej wiecej zamienniki jakosci OEM
nie liczylem to na tulejach z nok i duzych cukierkach febi
Fiffti zastanow sie na poliuretanami,bo w sumie jakbys troche dolozyl to bys zestaw kupil na cale auto+oem cukierki
no powiem tak ze wlasnie duzo ludzi co slysze i widze to zaklada a duzo drozsze sa bo mysle tak ze co jest tanie to jest drogie i lepiej dolozyc i zeby bylo cos konkretnego a juz slysze skrzypienie i jeszcze dzisiaj poszla mi guma z drazka :/
to jest jedna z opcji
http://www.ebay.com/itm/ENERGY-HYPER-FLEX-MASTER-BUSHING-KIT-96-00-HONDA-CIVIC-/270600620074?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f010dc82a&vxp=mtr
tylko nie doczytalem czy to jest pelny zestaw
a to druga z opcji
http://www.strongflex.vot.pl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=57&Itemid=1&lang=pl
Kompletny tył, wszystkie 16 tulejek. http://allegro.pl/tuleje-wahaczy-tylnych-honda-civic-concerto-crx-i2195555141.html
Właśnie zabieram sie za ich wymienianie ;)
Ja za zamienniki RBI cały tył płaciłem - 390zł
przód 4x tulejki RBI - 90zł.
Nie ma tragedii, chyba że do tego dochodzą łączniki i inne "duperele" to cena robi się większa.
P.S żeby ogarnąć zawieszenie przód i tył na OEM-ach trzeba mieć chyba worek kasy.
ompletny tył, wszystkie 16 tulejek. http://allegro.pl/tuleje-wahaczy-tyl...195555141.html
Właśnie zabieram sie za ich wymienianie życzę Tobie aby wszystkie pasowały :) i abyś nie musiał jeździć do ASO albo na szrot po śruby do zawieszenia
pasowac pewnie beda,tylko za dlugo to na tym nie pojezdzi
a sruby to na bank pourywa,chyba ze juz ktos cos wczesniej robil i je przesmarowal smarem w co watpie
pasowac pewnie beda,tylko za dlugo to na tym nie pojezdzi
a sruby to na bank pourywa,chyba ze juz ktos cos wczesniej robil i je przesmarowal smarem w co watpie
Niestety chyba od nowości nie było tam nic ruszane bo stan jest naprawdę opłakany. Trzech śrub już nie ma :(
EDIT: po próbie wyciśnięcia tulejek i zniszczenia wahacza (tuleja najprawdopodobniej nie wymieniana od 12 lat - strasznie zapieczona) dałem sobie z tym spokój i wymieniam całe wahacze (ofc. nie OEM). Koszt porównywalny (bez wleczonego)
kupuj oem tuleje tylko albo poliuretany w zamienniki się nie baw bo to szajs i po 10000 tyś się wybiją, ja założyłem tak raz małe cukierki to po 6000tyś dosłownie przestały istnieć tak słabe są, że lepiej wydać na OEM, lub polieure.
kupuj oem tuleje tylko albo poliuretany w zamienniki się nie baw bo to szajs i po 10000 tyś się wybiją, ja założyłem tak raz małe cukierki to po 6000tyś dosłownie przestały istnieć tak słabe są, że lepiej wydać na OEM, lub polieure.
Tuleje muszę wymienić na JUŻ a woreczek pieniędzy nie jest zbyt okazały narazie więc muszę pojeździć na zamiennikach.
Ja wymienialem na Energy suspension master kit + reszta oem i wyszlo mi kolo 1000 zl z tym ze poliuretan przyplynal za 360 zl...
Jak sprawdzić, czy takie tuleje nadają się już do wymiany ?
łom do łapy i badasz czy są luzy :p jeżeli będzie już bardzo źle to zobaczysz gołym okiem sparciałą i popękaną gumę
Dokładnie - łapiesz za łom i sprawdzasz luzy. U mnie akurat gołym okiem było widać sparciały i popękany cukierek, po głębszych oględzinach i odkręceniu wahaczy okazało się że reszta też ledwo zipie.
kupuj oem tuleje tylko albo poliuretany w zamienniki się nie baw bo to szajs i po 10000 tyś się wybiją, ja założyłem tak raz małe cukierki to po 6000tyś dosłownie przestały istnieć tak słabe są, że lepiej wydać na OEM, lub polieure.
na bank byl blad w montarzu cukierkow dlatego tak szybko umarly
Camellia Racing
27-03-12, 01:17
Za poliuretan do V generacji kompletny przód + tył płaciłem 750 jakby ktoś rozmyślał nad zakupem. Wymieniałem sam.
kupuj oem tuleje tylko albo poliuretany w zamienniki się nie baw bo to szajs i po 10000 tyś się wybiją, ja założyłem tak raz małe cukierki to po 6000tyś dosłownie przestały istnieć tak słabe są, że lepiej wydać na OEM, lub polieure.
Nie wiem jakiej firmy te zamienniki kupowałeś - mam całe zawieszenie tylne na RBI już ponad 6k km i nie widać śladów zużycia.. może Ty po jakiś dziurach jeździsz, albo jakieś kijowe drogi masz u siebie :)
no nie był to rbi jakieś oyodo małe cukierki, dlatego już więcej w zam nie wchodzę
Camellia Racing
27-03-12, 09:16
Oyodo to miałeś pudełko a co faktycznie było w środku? Pewnie zostanie to pytaniem bez odpowiedzi...
http://www.ebay.com/itm/ENERGY-HYPER-FLEX-MASTER-BUSHING-KIT-96-00-HONDA-CIVIC-/270600620074?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f010dc82a&vxp=mtr
te są ok ?
To wystarczy, czy potrzebne są jakies jeszcze?
Powiem co do tego jak zobaczyć to najpierw są luzy, potem są większe luzy co powoduje pływanie tyłu samochodu w zakrętach. A na końcu życia dużych cukierków oraz małych i paru innych tulejek poprzecznego wahacza dochodzą przyjemne efekty dźwiękowe i na 1 rzut oka widać że gumy jest 0 a metal rdzewieje. Stary tapczan się chowa:D
Co do wymiany to najlepiej wymienić jak najwięcej na raz bo to 1 robota tym bardziej jak musisz wymienić duży cukierek. No chyba że mechanik uzna że jeszcze coś może pojeździć a ktoś bez kasy. Choć jak ktoś będzie chciał poli założyć z strongflex to nie polecam bo reszta tulejek może zakończyć swoje życie dosyć szybko^^.
Pozdrawiam może komuś się przyda kto ma przed sobą te wymiany.
A polecam poli tulejki + OEM duży cukierek.
Ja jestem po wymianie tulei w przednich wahaczach. Tuleje to jakieś zamienniki, pojęcia nie mam co mechanik tam wsadził. Za tuleje (4 szt.) zapłaciłem 170 zł + 250 robocizna. Jestem ciekaw ile to wytrzyma, na oryginalne części akurat brakło funduszy, a tuleje koniecznie trzeba było zrobić, bo auto darło opony.
Camellia Racing
03-04-12, 15:55
170... W tej cenie to poliuretany można było kupić ;s
170... W tej cenie to poliuretany można było kupić ;s
Chyba jeden.
lukasz-lukasz
03-04-12, 20:32
bez przesady 4 gumki z poliuretanu kupi za ok 200zł.
bez przesady 4 gumki z poliuretanu kupi za ok 200zł.
Jak możesz, to daj namiar gdzie je kupie w takiej cenie.
Wygląda na to, że chyba zrobiłem się w chu*a i kupiłem gówno w cenie złota :(
Tak to jest jak się człowiek nie zna :(
lukasz-lukasz
03-04-12, 23:23
np. http://www.strongflex.vot.pl/
aczkolwiek jakieś tam nienajgorsze zamienniki kosztują tyle co te poliuretany więc nie musi być tak źle.
No nic... zobaczymy ile czasu te zamienniki wytrzymają. Jak się wysypią, to będzie trzeba zmienić na te poliuretany.
byłem wczoraj u szpeca od zawieszenia, poszarpali , stwierdzili, że jedynie guma w dużym cukiuerku się kończy.
Mam niskoprofilowe opony i to utwardza auto, dlatego czasem słychać łupanie, to podobno przez tą gumę.
Stwierdzili, że nic nie jest wybite, i nie warto wymieniać jeszcze.
To wymieniać , czy nie wymieniać ? :P
Jak wymieniać, to co ? Wystarczy te duże cukierki wymienić ?
Ja też sie dożuce z pytaniem bo jak tylko bede mogł chce wszystko powymieniać za jednym razem, ogolnie chce żeby auto lepiej sie zachowywało na drodze etc i teraz powiedzcie mi co najlepiej kupić oem-owe czy poliuretany czy moze jeszcze co innego ( z tego co sie orientuje im sztywniejsze tym lepsze..), bo kompletnie na tym nie mam pojecia i chciałbym sie czegoś dowiedzieć, i przy okazji jeszcze jakie i z kąd/jakiej firmy kupić twardsze poduszki pod silnik? Gdzie mogę znaleść liste wszystkich tulei jakie potrzebuje? I jeszcze może śmieszne ale.. - co to są te cukierki?
co to są te cukierki?
Ot, takie małe słodycze najczęściej zawinięte w kolorowe papierki :p
A tak poważnie, to tak właśnie mawiają na te tuleje... szczególnie na te główne, największe ("duże cukierki").
Slyszalem opinie ze na poli robi sie starsznie twardo szczegolnie jak masz jeszcze obnizone zawieszenie i niski profil opony, oraz ze potrafia skrzypiec dosc mocno jak jest mokro prawda to???
Panowie jaie polecacie tulejki nie oem ale w podobnej jakosci ( nie chodzi mi o cukierek bo to wiem ze tylko oem) Zmienial ktos komplet tulejek na np 555???
Ja zaś słyszałem opinię, że na tył można zrobić sensownego mixa i wtedy wychodzi tanio (w miarę) & dobrze:
duże cukierki OEM, one są po 110PLN a resztę tulejek na NOK. Mi z robocizną policzyli wtedy 650PLN.
Ostatnio też koleżka kupował do Żaby tuleje na tył, wszystko OEM i wyszło ~960PLN. Różnica jest... A NOK jak weźmiesz do ręki i do drugiej weźmiesz OEM to różnic nie ma. Tylko tuleje muszą być też dobrze zamontowane, inaczej się wyrobią. Mnie czeka komplet wszystkich czterech kół do regeneracji, worek niestety muszę napełnić, bo to będzie całkiem spory koszt.
Slyszalem opinie ze na poli robi sie starsznie twardo szczegolnie jak masz jeszcze obnizone zawieszenie i niski profil opony, oraz ze potrafia skrzypiec dosc mocno jak jest mokro prawda to???
Panowie jaie polecacie tulejki nie oem ale w podobnej jakosci ( nie chodzi mi o cukierek bo to wiem ze tylko oem) Zmienial ktos komplet tulejek na np 555???
555 nie robi tulejek
poliuretany potrafia skrzypiec to prawda,dlatego trzeba je posmarowac przy zakladaniu
a czy robi sie twardo to kwestia wzgledna ,ale tragedi nie ma,jak zlozysz tyl np.na poliuretanach + duze cuksy oem to bedzie git
Ja zaś słyszałem opinię, że na tył można zrobić sensownego mixa i wtedy wychodzi tanio (w miarę) & dobrze:
duże cukierki OEM, one są po 110PLN a resztę tulejek na NOK. Mi z robocizną policzyli wtedy 650PLN.
Ostatnio też koleżka kupował do Żaby tuleje na tył, wszystko OEM i wyszło ~960PLN. Różnica jest... A NOK jak weźmiesz do ręki i do drugiej weźmiesz OEM to różnic nie ma. Tylko tuleje muszą być też dobrze zamontowane, inaczej się wyrobią. Mnie czeka komplet wszystkich czterech kół do regeneracji, worek niestety muszę napełnić, bo to będzie całkiem spory koszt.
fakt,sposob zlozenia i skrecenia zawiasu ma bardzo duzy wplyw na zywotnosc tulejek
Ja też sie dożuce z pytaniem bo jak tylko bede mogł chce wszystko powymieniać za jednym razem, ogolnie chce żeby auto lepiej sie zachowywało na drodze...
nie wymieniaj całości, bo to bez sensu. wydasz tylko kasę, którą mógłbyś przeznaczyć na coś innego ;p wymień na NOKi tylko te tuleje, które tego wymagają, a resztę kasy zainwestuj np. w stabilizatory. Nie polecam poliuretanu, mam na tyle i jest twardo, do tego skrzypi.
W zasadzie całe zawieszenie bede chciał wymienić, praktycznie wszystko jak leci. I w sumie chce żeby było naprawde twardo, żeby zawieszenie pracowało jak najlepiej, to że może zrobi sie mniej wygodnie nie przeraża mnie.
555 nie robi tulejek
poliuretany potrafia skrzypiec to prawda,dlatego trzeba je posmarowac przy zakladaniu
fakt,sposob zlozenia i skrecenia zawiasu ma bardzo duzy wplyw na zywotnosc tulejek
Czym je posmarować? - smarem miedzianym, czy jak to tam sie zwie...?
I co masz na myśli mówiąc o sposobie założenia? - jak powinno sie je zakładać - są jakieś instrukcje do tego?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.