PDA

Zobacz pełną wersję : Przedwczesny start wentylatora chłodnicy



sledzik
21-03-12, 22:01
Problem mam od roku :/

Otóż wentylator włącza się po kilkunastu sekundach od odpalenia zimnego silnika i już chodzi aż nie wyłącze zapłonu, zupełnie jakby przedwcześnie się uruchamiał.
Silnik to D13B2 z elementami D15B3.

http://i0.simplest-image-hosting.net/picture/zdjcie1482.jpg
Tak wygląda włącznik wentylatora chłodnicy - kupiłem drugi używany i niby sprawny - sytuacja się powtórzyła, nie pomogło.
Włącznik jest wkręcany w silnik (pod aparatem zapłnonowym), a nie w termostat (ten w miejscu gdzie normalnie jest czujnik ma podłączoną masę (podkładka z kabelkiem, przykręcona śrubą).


Termostat się otwiera normalnie, nagrzewnica chodzi ok, płyn zalany, układ odpowietrzony....

może da radę jakimś opornikiem czy czymś wymusić mu uruchamianie później ?

Jeżeli ktoś się spotkał z takim czujnikiem albo wie o co może chodzić proszę o info.

Sheiva
21-03-12, 22:06
Ale to jest czujnik temperatury chłodziwa, ten od wentylatora jest w obudowie termostatu właśnie.

Van_Dal
21-03-12, 22:08
znajdziesz czujnik szybko :)
idz dolnym wężem chłodnicy w stronę silnika
jak się kończy wąż tam jest obudowa termostatu
na niej będzie zamocowan czujnik na 2 pinowąwtyczkę ;]
musisz go wymienic :)

sledzik
21-03-12, 22:18
właśnie ta wtyczka którą pokazałem jest 2-pinowa i po jej odpięciu wyłącza się wentylator, po włożeniu uruchamia się ponownie.
na zimnym silniku uruchamia się po kilku/kilkunastu sekundach w zależnośći od temperatury na dworze
ten czujnik o którym mówicie to chyba ten co pokazuje na blacie temperaturę - on jest niżej wkręcony w silniku.


mam zdjęcia obudowy termostatu - nie ma wejścia na żaden czujnik :)
http://i0.simplest-image-hosting.net/picture/2012-02-05-12-17-04.jpg

http://i0.simplest-image-hosting.net/picture/2012-02-05-12-17-54.jpg

http://i0.simplest-image-hosting.net/picture/2012-02-05-12-17-13.jpg

Sheiva
21-03-12, 23:29
Co to za cud techniki jest :D Co mamy rozumieć w pojęciu "elementy z D15B3" ? Co dokładnie jest z tego silnika ? Bo wygląda jakby pół silnika ;P Albo inaczej taki już kupiłeś czy coś samemu grzebałeś ?
Jeśli to jest faktycznie ten czujnik i wymiana na inny nie pomogła, to wtedy może coś z wiązką, a może z kompem ? Swoją drogą jest ten od D13 czy D15 - może to w nich leży różnica i przyczyna, hmm.

PlushaQ
22-03-12, 07:45
Co to za cud techniki jest :D Co mamy rozumieć w pojęciu "elementy z D15B3" ? Co dokładnie jest z tego silnika ? Bo wygląda jakby pół silnika ;P Albo inaczej taki już kupiłeś czy coś samemu grzebałeś ?
Jeśli to jest faktycznie ten czujnik i wymiana na inny nie pomogła, to wtedy może coś z wiązką, a może z kompem ? Swoją drogą jest ten od D13 czy D15 - może to w nich leży różnica i przyczyna, hmm.
No akurat te silniki są dość bliźniacze, oprócz tego że jeden to 1.5 a drugi 1.3, w końcu oba gaźnikowe, więc teoria o wiązce i kompie moim zdaniem leży ;]

Van_Dal
22-03-12, 08:03
hohoho :)
dobra :) elektryke z jakiego silnika masz ???
d13b2 czy z D15 ??:)
ten kto Ci przerabiał ten silnik chyba cos sknocił :(

jak masz wiązke z d13b2 to wkłądaj czuajnik pod ten model ;)

w civicach IV gen czujnik temperatury na wentylator znajduję się http://desmond.imageshack.us/Himg40/scaled.php?server=40&filename=img8442.jpg&res=medium

przy czujniku cisnienia oleju na tylnej ściance gdzie jest filtr oleju taki duży z dwoma przewodami.

sledzik
22-03-12, 17:56
Van_Dal przejrzę i sprawdze w wolnej chwili tam na tylnej ścianie.

Silnik oryginalnie był z D15B3, bo tak wskazuje VIN, na pewno z niego jest przełożony gaźnik więc to sie równa 0 komputerów :) z D13 pewnie jest cała reszta, bo auto jest dość słabe, na przodzie silnika jest wybite D13.

Nie ja to przerabiałem, takiego już trupa kupiłem :)

Czujnik włącznika temperatury o którym mówiłem poprzednio (ten co trzymam go w rece) jest usadowiony tutaj, zaraz obok czujki temp na blat.
http://i0.simplest-image-hosting.net/picture/2012-03-22-17-38-32.jpg


Od termostatu idą tylko 2 kable jakby masowe, idą do tego czegoś
http://i0.simplest-image-hosting.net/picture/2012-03-22-17-40-53.jpg

co to w ogóle za element ? znajduje się jakieś 20cm pod termostatem.

Van_Dal
22-03-12, 19:33
ten element to automat rozrusznika :)
;] z grubym pszlem z żółtą końcówką i małym czarno białym :)
btw idz na ustawienie zapłonu bo najprawdopodobniej masz do dupy ustawiony kąt wyprzedzenia :) przez to może być słabsze na górnych obrotach