Zobacz pełną wersję : Przedwczesny start wentylatora chłodnicy
Problem mam od roku :/
Otóż wentylator włącza się po kilkunastu sekundach od odpalenia zimnego silnika i już chodzi aż nie wyłącze zapłonu, zupełnie jakby przedwcześnie się uruchamiał.
Silnik to D13B2 z elementami D15B3.
http://i0.simplest-image-hosting.net/picture/zdjcie1482.jpg
Tak wygląda włącznik wentylatora chłodnicy - kupiłem drugi używany i niby sprawny - sytuacja się powtórzyła, nie pomogło.
Włącznik jest wkręcany w silnik (pod aparatem zapłnonowym), a nie w termostat (ten w miejscu gdzie normalnie jest czujnik ma podłączoną masę (podkładka z kabelkiem, przykręcona śrubą).
Termostat się otwiera normalnie, nagrzewnica chodzi ok, płyn zalany, układ odpowietrzony....
może da radę jakimś opornikiem czy czymś wymusić mu uruchamianie później ?
Jeżeli ktoś się spotkał z takim czujnikiem albo wie o co może chodzić proszę o info.
Ale to jest czujnik temperatury chłodziwa, ten od wentylatora jest w obudowie termostatu właśnie.
znajdziesz czujnik szybko :)
idz dolnym wężem chłodnicy w stronę silnika
jak się kończy wąż tam jest obudowa termostatu
na niej będzie zamocowan czujnik na 2 pinowąwtyczkę ;]
musisz go wymienic :)
właśnie ta wtyczka którą pokazałem jest 2-pinowa i po jej odpięciu wyłącza się wentylator, po włożeniu uruchamia się ponownie.
na zimnym silniku uruchamia się po kilku/kilkunastu sekundach w zależnośći od temperatury na dworze
ten czujnik o którym mówicie to chyba ten co pokazuje na blacie temperaturę - on jest niżej wkręcony w silniku.
mam zdjęcia obudowy termostatu - nie ma wejścia na żaden czujnik :)
http://i0.simplest-image-hosting.net/picture/2012-02-05-12-17-04.jpg
http://i0.simplest-image-hosting.net/picture/2012-02-05-12-17-54.jpg
http://i0.simplest-image-hosting.net/picture/2012-02-05-12-17-13.jpg
Co to za cud techniki jest :D Co mamy rozumieć w pojęciu "elementy z D15B3" ? Co dokładnie jest z tego silnika ? Bo wygląda jakby pół silnika ;P Albo inaczej taki już kupiłeś czy coś samemu grzebałeś ?
Jeśli to jest faktycznie ten czujnik i wymiana na inny nie pomogła, to wtedy może coś z wiązką, a może z kompem ? Swoją drogą jest ten od D13 czy D15 - może to w nich leży różnica i przyczyna, hmm.
Co to za cud techniki jest :D Co mamy rozumieć w pojęciu "elementy z D15B3" ? Co dokładnie jest z tego silnika ? Bo wygląda jakby pół silnika ;P Albo inaczej taki już kupiłeś czy coś samemu grzebałeś ?
Jeśli to jest faktycznie ten czujnik i wymiana na inny nie pomogła, to wtedy może coś z wiązką, a może z kompem ? Swoją drogą jest ten od D13 czy D15 - może to w nich leży różnica i przyczyna, hmm.
No akurat te silniki są dość bliźniacze, oprócz tego że jeden to 1.5 a drugi 1.3, w końcu oba gaźnikowe, więc teoria o wiązce i kompie moim zdaniem leży ;]
hohoho :)
dobra :) elektryke z jakiego silnika masz ???
d13b2 czy z D15 ??:)
ten kto Ci przerabiał ten silnik chyba cos sknocił :(
jak masz wiązke z d13b2 to wkłądaj czuajnik pod ten model ;)
w civicach IV gen czujnik temperatury na wentylator znajduję się http://desmond.imageshack.us/Himg40/scaled.php?server=40&filename=img8442.jpg&res=medium
przy czujniku cisnienia oleju na tylnej ściance gdzie jest filtr oleju taki duży z dwoma przewodami.
Van_Dal przejrzę i sprawdze w wolnej chwili tam na tylnej ścianie.
Silnik oryginalnie był z D15B3, bo tak wskazuje VIN, na pewno z niego jest przełożony gaźnik więc to sie równa 0 komputerów :) z D13 pewnie jest cała reszta, bo auto jest dość słabe, na przodzie silnika jest wybite D13.
Nie ja to przerabiałem, takiego już trupa kupiłem :)
Czujnik włącznika temperatury o którym mówiłem poprzednio (ten co trzymam go w rece) jest usadowiony tutaj, zaraz obok czujki temp na blat.
http://i0.simplest-image-hosting.net/picture/2012-03-22-17-38-32.jpg
Od termostatu idą tylko 2 kable jakby masowe, idą do tego czegoś
http://i0.simplest-image-hosting.net/picture/2012-03-22-17-40-53.jpg
co to w ogóle za element ? znajduje się jakieś 20cm pod termostatem.
ten element to automat rozrusznika :)
;] z grubym pszlem z żółtą końcówką i małym czarno białym :)
btw idz na ustawienie zapłonu bo najprawdopodobniej masz do dupy ustawiony kąt wyprzedzenia :) przez to może być słabsze na górnych obrotach
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.