Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Rozrząd



Tomek29
21-03-12, 21:21
Witam. Ogólnie zacznę od tego że z moim samochodem wszystko w porządku, ładnie odpala, ma moc (niestety nie mam porównania z inna hondą z silnikiem 1.3) pracuje równo. Jednak nurtuje mnie pewien problem i potrzebuje porady. Czy mógłby ktoś powiedzieć czy na kole wałka rozrządu te 2 kreski powinny się równać z krawędzią głowicy a trzeci znak ze strzałką na obudowie rozrządu? Bo mi się one tak jakby rozbiegają. Rozrząd odkąd kupiłem samochód jest ustawiony właśnie z krawędzią głowicy a żeby ustawić na strzałkę to o cały ząb trzeba przestawić. Myślałem żeby właśnie przestawić i porównać, jednak nie mam lampy stroboskopowej i nie mam jak ustawić zapłonu po przestawieniu rozrządu. Wie ktoś z was jakie są objawy przestawienia rozrządu w hondzie o jeden ząb? Bo na forach to różnie piszą. Aparat zapłonowy nie jest ustawiony po środku, tak jakby trochę przyspieszony, nie w skrajnym położeniu regulacji jednak mało jej zostało. Silnik leciutko klekocze, odgłos zaworów. Cichy dość dźwięk (jestem wyczulony:p) jednak żadna regulacja zaworów nie pomaga. Potrafi ktoś pomóc? Liczę na Wasze doświadczenie;)

mlodyxx
22-03-12, 00:32
o ile dobrze pamietam to to ta kreska na dole musi byc prosto w strzalke a znaki poziome jak dobrze popatrzysz to maja tez znaki na obudowie rozrzadu ale w 1,3 ustawiasz podlug tego na dole kolka

Tomek29
22-03-12, 06:40
przyglądałem się już z każdej strony i dla kresek poziomych nie ma żadnych oznaczeń na obudowie rozrządu, jest tylko ta strzałka u dołu.

Tomek29
22-03-12, 13:52
Nikt wiecej nie potrafi pomoc?

spychu
22-03-12, 15:40
Ustawiasz znaki na pompie oleju i poziome kreski z kolka na rowni z rantem glowicy. Znak na dole kolka Cie nie interesuje, na niego ustawia sie rozrzad w D16Z6/9

Tomek29
22-03-12, 18:44
Tylko ze ja nie mam żadnych znaków na pompie. Poza tym nie mam jej na rozrządzie. Jedynie na obudowie przy kole wałka i na wale na tej zębatce od rozrządu. Przestawiłem dziś żeby się zgadzało z tą strzałka a nie z głowicą i silnik tak jakby pracuje ciszej przy ustawieniu zapłonu ( a przekręce sobie w tą stronę) Spadków mocy żadnych nie odczułem, jedynie co silnik przyspiesza płynniej, trochę mniej odczuwalne to niby turbo przy otwieraniu 2 przepustnicy. Już całkowicie nie wiem które ustawienie jest prawidłowe;/

Przepraszam, pomyłka z tą pompą;p