PDA

Zobacz pełną wersję : "Zerowe" obroty i gasnięcie po dodaniu gazu



POGOx
21-03-12, 01:23
Witam,
niedawno kupilem honde civic V gen. z silnikiem D15B7 i mam taki problem - na zimnym silniku odpala bez najmniejszego problemu, ale problem zaczyna sie gdy chce odpalic ja na rozgrzanym silniku a dokladniej - obrotomierz wskazuje nierealnie niską wartość (prawie nie drgnie) a po dodaniu gazu silnik natychmiast gasnie...
czasem (ale nie zawsze) pomaga przytrzymanie pedalu gazu przy zapalaniu, wtedy silnik chodzi na normalnych obrotach i jest wszystko ok.
Co moze byc tego przyczyną i jak to naprawic ?

ps. skorzystał bym z wyszukiwarki, ale nie mam pojecia co mialbym wpisac zeby odszukac podobny problem...

Sheiva
21-03-12, 11:01
Wygląda jak obumierający moduł zapłonowy - podmień z kimś kto ma B7 cały aparat i zobacz czy będzie dobrze, bo istnieje prawdopodobieństwo, że problem jest gdzie indziej, ale to jest najbardziej realne.

POGOx
21-03-12, 11:41
problem w tym ze nie mam od kogo go pozyczyc =/

Van_Dal
21-03-12, 11:58
moduł lub cewka zapłonowa
cewke mozezs pozyczyc od jakijkolwiek hondy ;] prrawie

wojtas0010
21-03-12, 13:50
A z kad jestes bo profilu uzupelnionego nie masz...

POGOx
21-03-12, 14:48
uzupełniłem profil

//edit
najprawdopodobniej problemem jest czujnik połozenia wału korbowego, moglby ktos powiedziec gdzie sie on znajduje ?

wojtas0010
21-03-12, 17:45
jak bys mial walniety czujnik to wcale by ci samochod nie odpalil.

POGOx
21-03-12, 17:59
ok, problemem okazal sie chyba przetarty kabel od czujnika bo po zalataniu go komputer juz nie pokazuje tego blędu
ale pojawil sie kolejny problem - pomimo tego ze diagnostyka pokazuje ze wszystko jest OK, to silnik w ogole nie odpala (rozrusznik kreci i nic poza tym)

Van_Dal
21-03-12, 18:10
resset kompa ;] tylko dobrze zrób

a na zimnym odpala ???/ czy dalej tak samo ??

może wgl nie rozwiązałeś problemu a silnik zapamiętał błąd który wystąpił kilkadziesiąt/ kilkaset km temu ale ustąpił

POGOx
21-03-12, 18:40
auto nie odpala w ogole

dobrze to znaczy np. według tej instrukcji:
http://www.civic5g.pdg.pl/silnik.php?art=reset ??

//edit
zresetowalem - zadnych zmian

we wczesniejszym poscie nie napisalem tego ze samochod na początku odpalil, ale obroty delikatnie falowaly az w koncu zgasł i zapalic spowrotem nie chce...

Van_Dal
21-03-12, 19:45
nei naprawiłeś problemu :(

wymień moduł zapłonowy

POGOx
21-03-12, 22:03
sprobuje jeszcze jutro rozkrecic ten aparat zaplonowy i zoabczyc moze cos pominalem przy skręcaniu...
niebardzo mi sie usmiecha wydawac 150zł na nowy =/

Van_Dal
21-03-12, 22:09
kup używany aparacik :) albo cosik w tym stylu

podmien jeśli masz od kogoś :)

Sheiva
21-03-12, 22:35
Jakby padł moduł, to powinien odpalać.
Który (jaki DOKŁADNIE) kolor przewodu był przerwany i co z nim zrobiłeś ?
W pierwszym poście nic nie wspominałeś, że komp wyrzuca błąd... Robiłeś w ogóle samodiagnostykę, żeby zobaczyć jaki to błąd ?
Sprawdź czy masz iskrę w tym momencie. Bo od tego zależy, co zepsułeś :P

wojtas0010
21-03-12, 22:48
No teraz sie zgodze ze jak Ci nie chce odpalic wcale to mogl pasc czujnik polozenia walu... ale zrob to co mowi Sheiva a dopiero pozniej podmien czujnik PW

POGOx
22-03-12, 00:03
to raczej nie jest wina czujnika bo komputer nie pokazuje zadnych bledów, nawet po restarcie...
byc moze jest to wina slabego akumulatora, jutro go naladuje i sie okaze...

Van_Dal
22-03-12, 08:18
sprawdz iskre :)

sygnał na obrotomierz idzie z modułu zapłonowego- więc dalej stawiam na jego winę :)

POGOx
22-03-12, 09:47
aparat nie daje iskry, ale cewka jest sprawna...

Van_Dal
22-03-12, 09:51
wiec podmieniaj moduł ;] btw jak sprawdziłeś cewkę??

POGOx
22-03-12, 09:58
miernikiem napiecia przy probie odpalenia silnika

POGOx
22-03-12, 23:15
przepraszam ze nie edytuje, ale edycja nie podbija tematu :(


miernikiem napiecia przy probie odpalenia silnika

ok, najprawdopodobniej zrobilem to zle i potrzebuje dokladniejszej instrukcji jak sprawdzic czy aparat zaplonowy jest sprawny, a najprawdopodobniej nie jest, bo paliwo jest podawane (slychac ten szum do momentu kiedy gasnie lampka engine przy zapalaniu)
pierwszym krokiem z tego co wiem jest sprawdzenie opornosci na stykach wtyczki aparatu i jest ona w normie ~ 380Ω
co jeszcze moge zrobic zeby przetestowac sprawnosc aparatu ?

bednar
23-03-12, 01:58
szczerze? miałem podobny problem. Ściągnij kopułkę (tą czarną, plastikową) z aparatu zapłonowego i zobacz czy w środku palec nie poleciał.

POGOx
23-03-12, 10:06
rozbieralem juz caly parat, wszystko w srodku wyglada ok

Van_Dal
23-03-12, 10:19
moduł zapłonowy powinien podawać migający impujs na wejście uzwojenie pierwotnego cewki azapłonowej

weź najmniejszą żarówkę albo lepiej diodę na 12V i przyłuż do wyjścia z modułu

założę się że on jest niesprawny i nie będzie nic mrugało czy żażyło się

uszkodzenia modułu nie zobaczysz po obudowie

POGOx
23-03-12, 12:08
rownie dobrze moge sprawdzic to miernikiem, prawda ?

Van_Dal
23-03-12, 12:26
jeśli masz bardzo szybki miernik który wskaże Ci napięcie 12v trwające mniej niż sekunde to możesz :)
poprostu podniesie Ci sie sygnał do kilku voltów ;) ale nie sprawdzisz czy moduł ma wystarczaącą wydajność prądową ;)
bierz żaróweczkę małą i dawaj :)

POGOx
23-03-12, 14:29
diody nawet nie mrugnely wiec to na 100% modul ?

Van_Dal
23-03-12, 17:27
tylko możesz podłączyć w stanie zaporowym diody :) i tak nie będą świeciły :)
jak próbowałeś tak i tak to na 90% moduł ;] o czym mówie od początku ;]

te 10% to cos przed modułem :) ale tu jest tylko wiązka i komputer oraz prawdopodobieństwo że źle podłączyłes diode ;]

POGOx
27-03-12, 17:29
wymiana aparatu zaplonowego pomogla - auto jezdzi jak nowe :D

sivybil
09-04-12, 11:14
Panowie nie będę zakładać nowego tematu. Silnik d15b7 tak jak u kolegi obroty praktycznie zerowe. Auto nie gaśnie, nic teoretycznie się nie dzieje. Ale wskazówka obrotów praktycznie na zero. Wytłumaczcie jak chłopu na miedzy jak sprawdzić czy to aparat szwankuje, gdzie dokładnie przyłożyć żarówkę. Z góry dzięki za pomoc.

POGOx
12-04-12, 22:19
skoro auto nie gasnie i nic sie nie dzieje no to w czym problem? :D
moze masz popsuty obrotomierz :D

sivybil
12-04-12, 23:02
Raczej nie jest popsuty bo normalnie kręci. Irytuje mnie to po prostu. no chyba, że auto ogólnie ma za niskie obroty bo czasem trzęsie nim jak starym żukiem. Co może być przyczyną zbyt niskich obrotów?

POGOx
12-04-12, 23:09
wyglada raczej na problem z elektroniką...
zrob samodiagnostyke i poszukaj odpowiedzi na forum (http://fotoporadnik.cba.pl/samodiagnostyka.htm)
jesli komputer nie pokazuje bledow to zaloz nowy topic i postaraj sie jaknajdokladniej opisac problem

sivybil
13-04-12, 13:14
No wlasnie z tą samodiagnostyka to jest problem bo niemam takiej wtyczki. Jedyne co mam plus minus w tamtym miejscu tj pod schowkiem to 2 wtyczki niebieskie jeden na 2 piny drogi na 3. :/

Ok już znalazłem. Nie mam błędów trzeba będzie szukać głębiej.