PDA

Zobacz pełną wersję : Civic EK4 - problem z zawieszeniem (bilstein b6 + eibach) ?



Pabur
20-03-12, 19:38
Witam !

Mam sprawę, z którą nie mogę sobie kompletnie poradzić. Mianowicie mam 6 gen. Civica EK4 1997 rok (1.6/160KM)

Założyłem do niego Bilsteina B6 i sprężyny Eibach Pro Kit, i tu mam problem ponieważ samochód strasznie opadł z przodu (ok. 5-6 cm). Używam go do pojeżdżawek, kjs’ów itp. – ale przy tym zawieszeniu nic poza w miarę równym asfaltem się nie nadaje bo zawadza o wszystko, jakaś dziura i tłucze płytą, nawet pod krawężnik wyższy nie mogę podjechać.

Chciałem zmienić sprężyny Eibacha na Hondowskie (seryjne zamienniki Lesjofors) i okazało się, że sprężyny nie pasują z przodu (Eibach ma mniejszy ostatni zwój i ładnie trzyma się na talerzyku od Bilsteina, natomiast sprężyny seryjne są szersze i na bilsteinie jest za mały talerzyk podtrzymujący sprężynę i sprężyna wpada dalej :/ ).

Czy jest jakieś wyjście aby mieć Bilsteina B6 i seryjną wysokość samochodu, co można zrobić ?

Miał ktoś taki problem i jest w stanie pomóc ?

chudypiter
20-03-12, 22:14
Problemu takiego nie miałem, ale napisz do zerkpolu http://www.bilstein.pl/strona/kontakt.html może mają do b6 talerzyki o większej średnicy.

maciu$
20-03-12, 23:24
Na Bilsteina zakładałem seryjną sprężynę z ITR'a i wszystko grało. Dziwne, że coś nie pasuje, bo np. Eibach bez problemu wchodzi na seryjny amortyzator, upewnij się, czy dostałeś sprężyny od tego auta które trzeba.

Pabur
21-03-12, 14:19
A powiedzcie czy jakby się dopasowało oryginalne sprężyny Hondowskie do Bilsteina B6 twardego, to będzie wyżej tak jak chce, ale czy to ma sens, tzn czy da się tym szybko jeździć na zakrętach i po dziurach na różnych pojeżdżawkach czy nie zniszczę tylko dobrych amortyzatorów ?

maciu$
21-03-12, 17:13
B6 jest amortyzatorem do seryjnej sprężyny i obniżeń do -30 więc powinno działać, ja miałem setup B8 do Civica ze sprężyną z Integry i w MB działało to bardzo przyjemnie.

Pabur
22-03-12, 18:49
No i w jednej kwestii sprawa rozwiązana, a mianowicie jakiś "tuman" włożył inne sprężyny do dobrego opakowania, i takie otrzymałem w przesyłce, zaznaczam że sprężyny nowe w oryginalnym opakowaniu... a w środku co innego... echhh :/

Natomiast jeśli ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia z seryjną sprężyną na Bilsteinie B6 lekko utwardzonym to chętnie się czegoś dowiem.
Samochód jeździ w różnych kjso pojeżdżawkach więc musi to dawać radę jakoś :)

A o ile krótsza jest sprężyna od integry w stosunku do EK4, żeby też za nisko nie opadła, bo pewnie sporo twardsza jest od seryjnej Ek4 ?

Dzięki wszystkim powyżej za odpowiedzi !!!

Pozdr!