Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : PROBLEM Z PASKIEM ROZRZĄDU (przesunięcie o pół zęba)



rom
27-06-07, 19:01
Posiadam Honde EJ93 rok 96.zaczelo się jak podczas jazdy gdy puszczałem na luz obroty zaczeły mi spadać prawie do 0.( samochud mi dwa razy zgasł) .Przeczytałem w ''SAM NAPRAWIAM'' HONDA że należy jej się co jakiś czas regulacia zaworów (wczesniej silnik pracował cicho super w. chodził na obroty )Podczas regulacji przy okazji chciałem wymienić pasek rozrządu. okazało sie że po ustawieniu GMP dolny znak na kole pasowym nie pokrywa się ze znakiem na dolnej osłonie paska zębatego. po ustawieniu dolnego znaku i próbie założenia paska cały czas znak się przesuwał raz w prawo raz w lewo ,w odniesieniu do znaka na osłonie ,.Jak zakładalem od dolu to żeby nasunąc na góre musiałem przesunąć wałek rozorządu żeby załorzyć pasek(wygląda to tak jakby przesunięcie było o pół zęba)Więc pasek załorzyłem tak samo jak był stary :djablek: PO ustawieniu GMP dolny znak na kole pasowym jest przesunięty o 2 lub 3 mm co do znaku na osłonie.POMOCY.
JAK TO SIE MOGŁO STAĆ??? JAK TO POPRAWIC ŻEBY BYŁO DOBRZE????

skolopendra
27-06-07, 19:42
o 2 lub 3 mm

nie przesadzasz trochę

jakie są niedobre objawy tego przesunięcia ;)

rom
27-06-07, 20:04
Mam wrarzenie że silnik stracił na mocy ,i pracóje głośniej Czy może mieć ztym coś wspulnego kont wyprzedzenia zapłonu?

s3kawek
28-06-07, 10:39
Mam wrarzenie że silnik stracił na mocy ,i pracóje głośniej Czy może mieć ztym coś wspulnego kont wyprzedzenia zapłonu?

Może pasek jest nie od tego.

Furious
28-06-07, 14:58
moze glowica byla dosc mocno planowana kiedys?

maciekr
28-06-07, 21:02
Mam u siebie to samo.Albo w jedną stronę pół zęba albo w drugą nie pasuje. Dowiedziałem się że jest toleranca około 10 stopni tak więc pół zęba może być, tylko.... zalezy w którą stronę. Jak zaołożyłem tak że znak na kole pasowym było na prawo od znaku na obudowie to silnik przepuszczał zapłony istracił moc. Lepszy był na niskich obrotach ale na wysokich lipa. Przepuszczanie zapłanów poznasz po dźwięku. W okolicy tak 3-3500 obrotów silnik zaczyna pierdzieć jak V8:P Jak przestawiłem znak na kole na lewo wg znaku na obudowie to jest wszystko w porządku. Jak sam ustawiałeś rozrząd to warto potem podjechać na regulacje zapłonu, wtedy będziesz wiedział czy jest dobrze ustawione. Moim zdaniem dobrze też ustawić zapłon pod nowy pasek ponieważ może się on minimalnie różnić długością np względem oryginału, starego paska przy którym był zapłon ustawiany itp. Kombinuj! Jak będziesz potrzebował pomocy to daj znać.

PMX
02-07-07, 18:10
A jak nic nie wykombinujesz to regulowane kolko rozrzadu pozostaje

glazek
02-07-07, 19:02
Witam. Kilka dni temu wymieniłem rozrząd w d15b2 i świece. Samochód przyśpiesza normalnie ,ale spalania wzrosło. Zatankowałem 11litrów benzyny i przejechałem ok 130km w cyklu mieszanym przy spokojnej jeździe. Jak mechanik ustawiał rozrząd to na górnym kole ustawiał ten środkowy znacznik do plastikowego grotu, pozostałe 2 nie były w płaszczyźnie głowicy. Czy to może wina przestawionego rozrządu czy może ustawienie zapłonu pomoże. Dodam, że nie mam żadnych kodów usterek. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

rom
03-07-07, 23:27
przesunięcie jest na prawo. pali wydaje mi się że normalnie ale, jak go sprowadziłem
to silnik pracował o wiele ciszej i lepiej się zbierał.Olej jaki leje to 10 w 40 półsyntetyk
mobila .Czy głośniejsza praca silnika może zależeć od żle dobranego oleju? czy może zmienić na 15 w 40 {geściejszy} ??? przebieg 170tyś.

majsterus
05-07-07, 13:59
zmiana oleju o klase niżej nie robi róznicy.
Bezpośrednio nie ma wpływu na prace silnika. Są to takie wielkości filmu olejowego, że "gołym" uchem nie usłyszysz różnicy. Tym bardziej przy tym przebiegu.

sajmon1100
05-07-07, 19:06
to ja sie podłoncze do pytania- wiadomo ze pasek z biegiem czasu sie naciaga i wsumie potrafi on sie naciagnąć dobre 0,5 cm- czy to tez ma wpływ na prace silnika? bo jakos niezauwazylem róznicy w pracy silnika na nowym jak i starym pasku a ewidentnie był naciagniety (ilosc zębów oczywiście ta sama-106)

skolopendra
05-07-07, 19:10
czy to tez ma wpływ na prace silnika?

bezpośrednio nie
lecz pewnie za jakiś czas sobie przeskoczy :d o kilka ząbków

a to już wpływ będzie miało ;)