Zobacz pełną wersję : civic 1.3 czy 1.5 ??prosze!
witam chce kupic honde civic ....ale gdy wszedlem na te forum to ujzalem jakies oznaczenia D13B2 D15Z1 itd jestem zainteresowany kupnem auta honda civic z roku 93-95 1.3 do 1.5 i czytajac na forum to prawda ze 1.5 vtec spala mniej niz 1.3? prosze powiedziec wiec jaki to model
http://www.autokomiswroclaw.pl/pojazd.php?id=69155 i ile by palił?
Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem Hondy, to pogratulować wyboru.
Jeżeli natomiast wiesz niewiele na temat silników i oznaczeń to ............
......... POCZYTAJ FORUM !! użyj opcji SZUKAJ :zasady:
Jeśli zależy ci na oszczędności to chyba najlepszym wyborem będzie 1.5 VTEC-E, czyli silnik o oznaczeniu: d15z1, ale dosyć ciężko go znależć :) Dlatego być może lepiej szukaj 1.3. Pozdr.
Ten z linka to VTEC-E czyli D15Z1, bedzie palił bardzo mało, ile dokładnie to :szukaj: Są jeszcze inne 1.5 bez VTEC-E, palą troche wiecej i jezdżą troche lepiej.
bierz 1.5 kazdy bedzie mniej albo tyle samo palil co d13, no chyba ze ostro pałujesz. a dynamika lepsza
łoł dzieki za szybką odpowiedź, a jak jest teraz z czesciami do hondy? macie problemy z kupnem czegos .....coraz czesciej slysze ze to juz nie te czasy ze nie ma problemow ale czy to prawda?? aha i moglby ktos napisac ile kosztuje wymiana paseka rozrzadu do D15Z1?
łoł dzieki za szybką odpowiedź, a jak jest teraz z czesciami do hondy? macie problemy z kupnem czegos .....coraz czesciej slysze ze to juz nie te czasy ze nie ma problemow ale czy to prawda?? aha i moglby ktos napisac ile kosztuje wymiana paseka rozrzadu do D15Z1?
Nie ma problemów z częściami, dziwi mnie że w dzisiejszych czasach jeszcze wierzysz w ten mit, jeśli już coś mi potrzeba to dostaje to z półki lub czekam góra dzień. Za kpl. napęd rozrządu z wymianą zapłaciłem jakieś 250-300pln w D15Z3, ale to praktycznie to samo co Z1.
Wracajac do sprawy silnika.Inna sprawa ze latwiej znalesc zadbane autko 1,3 niz 1,5.Duze szanse na mniejszy przebieg i mniejsze katowanie silnika.Za to w 1,5 przewaznie wiekszy "wypas" jest, elektryka itp.Z czesciami nie ma problemu i sa w miare tanie i dobre zamienniki.
osobiscie bralbym z silnikiem 1.5 D15B2 niz VTEC-E D15Z1
autko lepiej sie zbiera zdecydowanie - sam takowym jezdze aczkolwiek jestem w trakcie zmiany :)
1.3 mialy wyposazenie przyzwoite tylko w wersji noblesse, a takowa dosc ciezko dostepna jest
w 1.5 bardzo czesto (z doswiadczenia) masz elektryczne szyby, lusterka, i szyberdach, wspomaganie i inny kolor tapicerki :P (charakterystyczny jest wlasnie kolor takpicerki w zaleznosci od pojemnosci)
1.5 masz na dwupunkcie (D15B2) tudziez na wielopunkcie (D15Z1 ).
Natomiast D13B2 tylko i wylacznie na gazniku. Polowa z nich nie miala obrotomierzow.
Duzo by roznic wymieniac. Ja osobiscie wiem, ze D13 bym nie kupil po 2 latach jazdy moja D15. Apetyt rosnie rowniez w miare jedzenia daltego celuje teraz w B16. Jako optymalne rozwiazanie polecam 1.5 - spalanie drastycznie sie nie rozni, a przyjemnosc napewno wieksza. Moj pali w miescie 8-8,5l. Jesli bedziesz cisnal silnik (niewazne czy 1.3 czy 1.5) to spali wiecej, ale zawsze masz wiekszy zapas.
A jesli chodzi o znalezienie 1.5 w dobrym stanie to bym nie dramatyzowal tez zbytnio, poniewaz raczej dopiero D16 ciezko dostac w rozsadnym stanie...
W razie jakis pytan mozesz walic na Priva.
Pozdrawiam
kolega NasE bardzo dobrze wszystko ujal, ja mam 1.3 i nie powiem zlego slowa na ten silnik, jest niezawodny i nawet na gazie smiga bardzo ladnie (wbrew opiniom). Jedyny minus to taki ze jak pojezdzisz troche Honda to spodobaja Ci sie wysokie obroty i bedziesz szybko chcial czegos wiecej, a tu 1.3 nie ma duzego pola do popisu, po prostu nie jest to dobra baza do rozwoju, ani do SWAPA, dlatego zacznij od 1.5 - wiecej wyposazenia, wiecej mocy, wiecej perspektyw! do dziela :)
Ja nie narzekam na moją 1.3 jak trzeba to powera ma a i przy tym nie dużo zjada - przy spokojnej mieszanej jeździe ostatnio zjadła mi 5,3l/100km, w zimie około 6,0 l/100km. Wiadomo - 1,5 w wzwyż trochę więcej ma koni toteż i power większy......ale ważne że HONDA :aloha:
misiek1980
28-06-07, 23:38
jezeli juz 1500 to d15b7, a najlepiej vtec 1,6
jezeli juz 1500 to d15b7, a najlepiej vtec 1,6
najlepiej to silnik z NSX :afro:
misiek1980 kolega szuka hatchbaka raczej, a D15B7 to silniki z coupe :bicie:
mowie tak poniewaz zastanawiamy sie miedzy 1.3 a 1.5 zatem wariant ekonomiczny
a jak wiadomo coupe drozsze w zakupie :D
pozdrawiam
misiek1980
29-06-07, 00:09
ni tylko coupe ale sedan tez a młotkiem to sam sie w łeb puknij
FURIOUS ma d15b7 w hb to co ma swapa?
byly w hb d15b7 przecie, luuuz :/
chyba zle mnie zrozumiales
nie bylo to puknieciem w leb typu ty debilu
tylko tak o, aby ubarwic wypowiedz :D
jesli poczules sie urazony (jak widze to sorry), wiec nie ma co reagowac tak
zatem to moja pomylka mi sie wydawalo iz w hatchbakach nie bylo tych silniczkow, a jedynie co poniektorzy przekladali glowice
co nie zmienia faktu, ze coupe sa piekne :D
widocznie zla wiedze posiadam...
po zweryfikowaniu jej przyznaje racje, ale D15B7 w EG4 to wogole rzadkosc...
czyz moze sie myle?
EOT
i troszke wiece loozu
pozdrawiam
d15b7 był w HB, ale nie widziano go tam za często :)
Kolega najprawdopodobniej, jeśli wybierze 1.5 nie będzie szukał jakieś niespotykanego silnika, jak d15b6, tylko wybierze to, co najpopularniejsze, a więc d15b2.
Ze swojej strony polecam ten temat: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=28154
misiek1980
29-06-07, 13:16
zadko ale byly
Ogolnie to najlepiej rozgladaj sie i za 1,3 i za 1,5... i bierz to co sie trafi.. czasami okazja sprawia ze kupuje ten czy inny model... Jak bedzie zadbany egzemplarz 1,3 to go bierz, nie jest to znowu taka kupa... Jesli chodzi o powera to fakt, 1,5 ma troche lepsze, ale bez przesady... z d15b2 powalczysz ;)
Takze, moja rada badz cierpliwy i sie nie napalaj jakbys zobaczyl jakies tanie 1,5... Warto czasami sie 2 razy zastanowic.. aczkolwiek jakbym mial do wyboru za ta sama kase 1,3 i 1,5 to jasne ze bralbym 1,5 :)
ja jak szukalem to nie znalazlem dobrej 1,5 (za przyzwoita kase i z rocznika 1994-1995) i wolalem wziac pewna 1,3 :agent:
takze zycze cierpiwosci i wytrwalosci w poszukiwaniu tej Jedynej ;)
z d15b2 powalczysz ;)
Bez zadnego problemu tym bardziej ze sa naprawde bardziej zajezdzone od 1,3 :). Pierwsza rada - nigdy nie bierz tunningowanego wozu. Wez sobie jakis standardzik, bo niewiadomo kto i jak tym jezdzil jak byl robiony na taki wypas.
Wersje NOBLESSE 1,3 nie sa trudne w znelzieniu. Jak chcesz 1,5 to d15b7! Pozdro!
no nie wiem, w sumie roznica wynosi ok 1.5s, a to juz przeciez jedna czy dwie dlugosci auta
ma ktos filmiki d13b2 kontra d15b2 najlepiej serie)?
yhm mialem pare razy mozliwosc staniecia z D13B2, a sam jezdze D15B2
nie mowiac o starcie to juz przy wbijaniu dwojki D13 zostawalo, a na trojce moj ziomek plakal za oddalajacym sie kurferm mego myszolotu :D roznica jest naprawde znaczna aczkolwiek wiem ze mam bardzo zdrowo serie ( nie mierzona, ale dalem radzie 4tej generacji, ktora jest defacto lzejsza i miala wydech przelotowy oraz dolot - zdziwila mnie moj 3ci bieg jest mocniejszy niz w 4gen?!). EOT
hmm D15B7 jak juz sie douczylem :hinczyk: jest w EG4 (o ile kolega chce jajko), ale jest bardzo rzadkim silnikiem, wiec na pewno szybciej przyjdzie mu znalezc D15B2.
np. patrz moj podpis :P
a tak na powaznie, to czy kolega wezmie D15B7 czy D15B2 to i to da z pewnoscia wieksza satysfakcje z jazdy niz 1.3.
Pozdrawiam
W moim podpisie mam filmiki jak jeździ moja 99 konna d13 :), niestety z d15 się nie ścigałem, ale raczej nie ma szans :), coupe też ich nie ma :) (mówię o seryjnych civicach :) )
mowimy o serii cwaniaczku :D
dla mnie jesli chodzi o 1.5 to furious jest bogiem :hinczyk: heh daje niezle rady
widzialem w Bednarach, ale to juz calkiem inna zabawa
lol ale żescie sie rozpisali , swietnie jest.....zadko mozna spotkac tak rozmownych postow pod jednym tematem ....cos mi sie nie wyswietlala strona ostatnio i nie mialem czasu bo bylem w sobote w lubinie na gieldzie ale......zadnej hondy nie bylo, no zero :| rozgladalem sie tez za golfami 3 ale takze złomy albo 1.8 poj. jezdze z kumplem wiec wie jak i co z silnikami i blachami. zalezy mi bardzo na spalaniu naprawde to 1wsze auto i nie bede brac 1.6 vtec czy bez
Jak wiadomo autogieldy sa rzadko wiec szukam ogloszenia w necie i nie zprawdze czy to D15B2 czy D15B7 moze wyglad ma inny , nie wiem? wiec postawilem ze kupie 1.3 lub 1.5 vteca patrzac na to http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=28154 o ile te wady sa prawda to zostaje mi D15B7 z gazem lub D15Z1
[tu jedna historyjka bedac na giedzie spodobal mi sie bardzo golf3 mial wszystko co chcialem juz bylem zainteresowany nią wsiadłem jeszcze pod koniec tak o ...a tu! patrze nie ma 5 tego biegu ..:| heh oj , odrazu podziekowałem ;] ]
[ Dodano: Pon 02 Lip, 2007 ]
dla zainteresowanych spalaniem zapraszam tu http://www.autocentrum.pl/?FF=307&filtr=1&makeid=9&modelid=251&yearfrom2=1991&yearto2=1995&poj_silnik=11&gfx=_1&submit.x=36&submit.y=10 oraz dane techniczne http://www.hondapl.org/civic/danetech/htb92-95.html
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.