PDA

Zobacz pełną wersję : Jakie paliwko i ile oktanowe zalewcie do waszych Hań?



Putin
27-06-07, 11:21
Zawsze myślałem, że lepiej jest lać benzynkę z większą liczbą oktanów. Spotkałem sie jednak z opiniami, że to bez sensu i do mojej 1.4 2005 wystarczy 95 gdyż jest to absolutnie nie odczuwalne. A wy co o tym myślicie i czy ma to mniej lub bardziej korzystny wpływ na silniczek?

Barti88
27-06-07, 11:28
Ja wlewam BP Ultimate 98' lub Verve98' jak dla mnie czuć lekką poprawe jeśli chodzi o dynamike a może to poprostu złudzenie :p i silnik pracuje troche ciszej.Wlej kilka razy z rzędu np. Ultimate i sam oceń czy jest jakaś różnica. Jak dla mnie tak.

Szejklo
27-06-07, 11:32
Wiecej oktanów przydaje się w bardziej wysilonych jednostkach,np. po tuningu, badz poprostu fabrycznie wyżyłowane (np. K20A2).
Przydaje się to znaczy czasami jest wymagane, a czasami poprostu zapewni to dłuższą żywotność jednostk (w zaleznosci od zestrojenia silnika)i. Lepsze paliwo zapobiega np. spalaniu stukowemu, które jest bardzo szkodliwe dla silnika.
Seryjny "zwykły" silnik niewykorzysta lepszych wlasciwosci paliwa, ponieważ został dostosowany do gorszej benzyny. Mozna lać 98 badz v-power, jednak nic to nie da. Sam "raz na rok" zaleje lepszej :d ale zazwyczaj wystarczy 95 z markowej stacji (wiem, wiem ze nawet na takich z jakością jest róznie, ale to juz dyskusja na osobny temat).

Mekintosh
27-06-07, 19:25
Polecam przeczytać ten artykuł - http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

agent
28-06-07, 07:35
Tylko czy nasz zwykła bezołowiówka ma tyle oktanów ile ma mieć? Może dopiero VERVA, Ultimate mają tyle co np. zwykła na zachodzie. W zeszłym tygodniu zrobiłem trasę do Niemiec jakieś 930 km w jedną stronę. Auto zatankowane jakies 10-15 km przed granicą w Polsce. Potem jakieś 30 km przed celem zatankowane już na "mocnej" rezerwie niemieckim paliwem. Na tym paliwie dojechałem do celu, wróciłem do granicy i miałem jeszcze trochę poniżej 1/4 baku. Prędkość cały czas blisko max. I co jak to wyjaśnić? Na moje nasze paliwo to syf i nie trzyma parametrów, więc jak ktoś ma kasę to moze lepiej lać lepsze.

KreniO
28-06-07, 11:25
No właśnie. Bo i tak na to wychodzi, że 98 to 95. Na tych słabszych stacjach lać tylko 98. Ja tak robię od zawsze. Nie odczuwa się nic, ale u nas jest trochę lewo z tymi oktanami i lejąć u nas słabą 95 wlewamy syf.

Pablo33
02-07-07, 14:59
może po prostu w jedna stronę mialeś z górki ha,ha
a tak poważnie, ja tez zauważyłem w 1,4 lekką poprawę na 98, zwłaszcza jak klima chodzi, to łatwiej to wyłapać
pozdrawiam

Konrad84
05-07-07, 15:34
Co do benzyn to były już batalie na forum, ja ciągle uważam, że lepsza benzyna daje lepszą charakterystykę pracy silnika - ciszej pracuje, lepiej zbiera się z dołu i jest szybsza reakcja na pedał gazu. Jak np. między 98 Ultimate a 99 V-power różnice poczuje ktoś kto już bardzo dobrze zna swój samochód (jest minimalna prawie zerowa) tak między 95 a 99 oktanów różnicę odczuje każdy. Oczywiście jest to zależne od typu silnika.

abarth81
05-07-07, 17:36
Ja lałem 95 ale ostatnie 4 baki wyjezdziłem na 98 a ten ostatni bak zalałem v-power98 i róznice odczuwam w dynamice i zauwazylem ze wiecej kilometrów robie na 98

Limak9
06-07-07, 17:09
ZGADZAM SIE Z KOLEGAMI ZE U NAS 95 NIE ZAWSZE JEST 95 I PRZEZORNIE LEPIEJ LAC 98.
MOJ CIF 1,6 MA PRZEJECHANE 43000 I MOZE 4 RAZY BYLO WLEWANE 95.
Generalnie verva albo ultimate ( na tym moim zdanie auto lepiej bierze z dolu) sporadycznie v-power 95 ale bez rewelacji w porownaniu z verwa czy ultimate kiszka natomiast 99 racing czuc troche poprawe ale dopiero od zalaczenia vtech'a.
W moim przypadku odradzam lac 98 na statoil gdyz autko wogole sie nie zbieralo leniwie sie wkrecala jak przy bezynie 95.

Robert_F
08-07-07, 22:20
Gdy się przyjmie zasadę tankowania zawsze lepszej benzyny można zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu i tym samym podnieść nieco osiągi silnika. Po prostu spalanie będzie bardziej optymalne. Są silniki w niektórych samochodach, które mają czujnik spalania stukowego i dostosowują "na bieżąco" kąt wyprzedzenia zapłonu. W prostszych silnikach kąt ten ustawiony jest na stałe tak, żeby nie było stukowego spalania na benzynie 95. Jednakże po ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu na paliwo 98 oktan będziemy uzależnieni od tegoż lepszego paliwa. Coś za coś - niestety.

Robert

Maksymilian
14-07-07, 12:52
Witam wszystkich!
Ja leję 98 na bezobsługowej neste. I taniej i bez zarzutu silniczek pracuje. A jeżeli chodzi o jakość paliwa to na stronie UOKiK można sprawdzić większość stacji z całej Polski, których paliwo było testowane i po sprawie.
pzdr.

cart
14-07-07, 13:53
Maksymilian, no to ryzykant z Ciebie ;) ja juz slyszalem o paru przypadkach po tankowaniu na neste i skonczylem tam tankowac :agent:
a sam zalewam 98 chyba ze malo kasy mam w portfelu to leje 95 :afro:

Kras
17-07-07, 12:15
Tankowanie benzyny o wyższej oktanowości do seryjnych silników wolnossących, optymalizowanych pod Pb95 to bezsens. Nic się nie zyskuje, a już na pewno nie dynamikę. Bo więcej oktanów nie znaczy, że wacha jest lepsza...nawet nie znaczy, że jest bardziej kaloryczna (energetyczna). I żeby było jeszcze ciekawiej to trudniej i wolniej się spala.
Oktanowość to jedynie odporność na stuk. Więc można jak mówili przedmówcy pobawić się zapłonem, podbić sprężanie itp. Dopiero coś takiego może dać wzrost osiągów...samo paliwo w zwykłym, dupowozowym silniku nie da nic. Wszystkie efekty to autosugestia niestety...no może poza cichszą pracą bo z racji wolniejszego zapłonu Pb98+ spalanie jest nieco mniej gwałtowne.
Jeśli ktoś już bardzo chce to może zalewać jakiś Racing czy inny ze względu na dodatki czyszczące (chociaż też średnio w nie wierzę)...ale nadal będzie to strata pieniędzy.

meetoo
21-07-07, 16:35
kolega który wozi paliwa twierdzi, że na stacjach leją 95 do zbiorników 98. Pewnie później 95 jeszcze " poprawiają. Z moich statystyk (kilkaset tys. kilometrów benzyniakami i dieslami) wynika, na przykład ,że zwykłe paliwo z statoila jest lepsza niż "lepsza" z orlenu. Podobne wyniki mam dla diesli. Oczywiście chodzi o spalanie, nie o odczucia.