Zobacz pełną wersję : Kolektor ssący D16Z6: Skunk2 vs seria
Postanowiłem, że utworzę taki temacik dla potomnych.:o
Oczywiście jest to porównanie dotyczące konkretnego (mojego) silnika.
Poniżej fotki dwóch wykresów. W obu przypadkach setup ten sam, poza kolektorem ssącym i długością układu wydechowego:
SERIA
http://img593.imageshack.us/img593/9286/civicwkostek800x600.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/593/civicwkostek800x600.jpg/)
SKUNK2
http://img171.imageshack.us/img171/8839/civd16z6.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/171/civd16z6.jpg/)
Łatwo można zauważyć, że seryjny kolektor ssący w dłubniętym silniku d16z6 dostarcza zbyt mało powietrza do cylindrów. Natomiast w przypadku zastąpienia kolektora ssącego seryjnego kolektorem od skunk2 widać, że moc wzrasta do samego odcięcia. Generalnie w moim przypadku odcinkę ustawiono na bezpiecznym poziomie, z racji nieprzygotowania go do zakręcenia wyżej. Potencjał na kolektorze ssącym skunk2 jest spory i przesuwając odcinkę w okolice 8000 rpm można spodziewać się dalszych przyrostów mocy.
Niebawem będzie można zrobić podobne porównanie kolektora ssącego seryjnego z kolektorem Edelbrock Performer X. Porównanie będzie dotyczyło silnika minime d15b7/z6, które na seryjnym ssaku z d16z6 rozwierconym pod przepustnicę z H-serii, doprężone, z wałkiem Comp Cams 59300 legitymowało się mocą maksymalną 158 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 165 Nm. Takie porównanie będzie wykonywał Stary32.
Mam nadzieję, że może się to komuś do czegoś przyda.;)
oczywiscie ze sie przyda, bo sam mysle ze obydwa kolektory sa warte uwagi, tylko pytanie ktory jest lepszy ;) przydalo by sie porownac edelbrocka ze skunkiem, i nalozyc wykresy ;)
Czemu na pierwszym wykresie odcinaka jest na 7300obr, a na drugim 7700, oraz dlaczego Vmax jest tak niska??
Czemu na pierwszym wykresie odcinaka jest na 7300obr, a na drugim 7700, oraz dlaczego Vmax jest tak niska??
Dlatego, że na pierwszym wykresie moc max była osiągana przy 6738 rpm i nie było sensu wyżej kręcić, a na drugim wykresie mon max silnik osiąga przy 7314 i ustawiono odcinkę na 7711 rpm, która teraz i tak jest na jeszcze niższym poziomie - na 7600 rpm dla bezpieczeństwa.
Co do Vmax: jest dlatego niska, ponieważ auto było hamowane na 3 biegu.
przydalo by sie porownac edelbrocka ze skunkiem, i nalozyc wykresy
Niestety nie będę miał możliwości wykonania takiego testu, jedyny do wykonania będzie taki jak napisałem w pierwszym poście.
Ostatnio wyczytałem że skunk2 do d serii to kolektor z b serii z flanszą od d serii. Widziałem że smoq kupił auto z takim patentem, zabawy pewnie trochę jest ale pewnie wyjdzie o wiele taniej jeśli ktoś lubi samemu dłubać
Tak czysto porównując przebiegi momentu obrotowego na tych wykresach, wychodzi na to, że skunk jest lepszy od serii w zakresie do 3500rpm i od 6500 rpm. W pozostałym zakresie jest tak samo jak w serii lub gorzej:
http://img59.imageshack.us/img59/7752/skunko.jpg
Wydawałoby się, że powinno być lepiej głównie w zakresie od 5000 rpm, a jak widać na wykresach najlepiej jest na samym dole i na samej górze. Nie wiem po co honda inwestowała w lipny system IAB, skoro wystarczy większy ssak i dół jest *****isty i góra też.
No i porównanie byłoby bardziej miarodajne gdyby w obu przypadkach wyjścia z kolektora wydechowego miały taką samą średnicę
No i porównanie byłoby bardziej miarodajne gdyby w obu przypadkach wyjścia z kolektora wydechowego miały taką samą średnicę
No niestety. W przypadku pierwszego wykresu (165 KM) średnica wylotu spalin z kolektora wynosiła 2,25" mierząc po ściankach wewnątrz - wtedy silnik siedział w budzie EG5. Natomiast drugi wykres (170 KM) to tutaj średnica wylotu spalin z kolektora wynosi 2". Niestety mój błąd, ponieważ kupując budę coupe kupiłej ją z całym kompletnym wydechem. "Na oko" oba kolektory wyglądały na takie same. A prawda okazała się niestety inna. Może w dalszej pogoni za 180 KM kolektor zostanie wymieniony.
Odbiegając od tematu, dlaczego hamowaliście na 3 biegu?
Ostatnio wyczytałem że skunk2 do d serii to kolektor z b serii z flanszą od d serii. Widziałem że smoq kupił auto z takim patentem, zabawy pewnie trochę jest ale pewnie wyjdzie o wiele taniej jeśli ktoś lubi samemu dłubać
w sumie jest to niezly pomysl, tylko ciekawe jak by to wyszlo w praktyce... skad ty wziac tiga do alu teraz :/
Dla mnie te wykresy są nieważne. Hamuje się na 4-ce i do odcinki i to takiej aż kilka razy zaszarpie, aż na wykresie będzie wyraźne załamanie. Po temacie. Gadajcie o abstrakcji. Mając takie cyfry na prawdę powtarzam wkostek: jedź na inną hamownię, albo się potwierdzi i zatkasz usta wszystkim albo wyjdą inne wyniki (nie koniecznie gorsze).
Pomiar, pomiarem, ale nakłady w stosunku do korzyści przy zastosowaniu Skunka są słabo zadowalające (przynajmniej w Twoim przypadku).
Może, żeby dać twardsze sprężynki i nieco wyżej zakręcić wyniki byłyby deko lepsze.
Auto było podstrojone na skunku, czy tylko podmienione ssaki?
to nie głupi patent z kolektorem od b seri z flanszą od d serii ale od jakiej b serii ma być kolektor? a co z przepustnicą i czujnikami zostają od d serii czy b serii?
Zamówiłem sobie ssący z b16a2 i będę badał temat, czujniki wszystkie zostaną z d, tylko nie wiem czy listwy są te same.
a co z przepustnicą? wtryski też zostaną od d seri tak?
Ostatnio wyczytałem że skunk2 do d serii to kolektor z b serii z flanszą od d serii. Widziałem że smoq kupił auto z takim patentem, zabawy pewnie trochę jest ale pewnie wyjdzie o wiele taniej jeśli ktoś lubi samemu dłubać
czy jestes tego pewien?
wunat masz moze jakieś szersze info?
Tego co wyczytałem ? Może gdzieś to znajdę
http://www.d-series.org/forums/naturally-aspirated/122075-edelbrock-skunk2-intake-manifold-d16.html Nawet znalazłem
dzisiaj w pracy sobie wzialem kolektor od b16a2 i od d16z6 i tak szczerze mowiac to jakos ciezko to widze, jesli chodzi o spasowanie flanszy z D do kolektora z B
możesz rozwinąć swą myśl?
kanały kolektora od B serii sa troche poprzesuwane wzgledem tych od D serii. pozatym ich rozmiar w porownaniu do serii jest conajmniej nie porównywalny. kanał z D bysie zmiescil w tym od B 2 razy. flansza ma zupelnie inny ksztalt i byla by to mega rzeźba w gównie. nie twierdze ze sie nie da, ale ogolnie jest masakra.
Dla mnie te wykresy są nieważne. Hamuje się na 4-ce i do odcinki i to takiej aż kilka razy zaszarpie, aż na wykresie będzie wyraźne załamanie. Po temacie.
Najpierw poczytaj sobie teorie, zanim zaczniesz wypisywać głupoty. Kto Ci naopowiadał takich bajek, że hamuje się na "czwórce". Nie ma znaczenia na którym biegu. Oto cytat z linku poniżej:
"po upewnieniu się, że temperatura silnika jest już prawidłowa, kierowca rozpędza auto na wybranym przez siebie biegu do żądanych obrotów (zwykle – do tzw. „odcięcia”),"
A szczegóły tutaj ---> http://vtechdyno.eu/teoria.html
Może, żeby dać twardsze sprężynki i nieco wyżej zakręcić wyniki byłyby deko lepsze.
Już o tym pisałem, że nie mam przygotowanego silnika do zakręcenia do wyższych obrotów. Generalnie na ssaku skunk2 istnieje szansa, że na wyższych obrotach uzyskałbym lepszy wynik. Może następnym razem.:o
Sam mi dajesz linka sponsorowanego do teorii... Hamownia 100zł. Jak masz na takie mody to to już śmieszne kwoty.
Najpierw poczytaj sobie teorie, zanim zaczniesz wypisywać głupoty. Kto Ci naopowiadał takich bajek, że hamuje się na "czwórce". Nie ma znaczenia na którym biegu. Oto cytat z linku poniżej:
"po upewnieniu się, że temperatura silnika jest już prawidłowa, kierowca rozpędza auto na wybranym przez siebie biegu do żądanych obrotów (zwykle – do tzw. „odcięcia”),"
A szczegóły tutaj ---> http://vtechdyno.eu/teoria.html
No zobacz, a tu piszą żeby hamować na 4 lub 5 :http://www.chiptuning.katowice.pl/chiptuning_pomiar.html
Byłem już na wielu hamowniach różnych, jeszcze nigdy nikt nie zaproponował mi pomiaru na 3 biegu, zawsze jest to 4 bieg. Następnym razem shamuj furę na 1 biegu, to wynik będzie jeszcze bardziej wygładzony, a silnik będzie jeszcze mniej obciążony, więc same plusy :P
Głupie przepychanki uważam za zakończone, bo takie debaty nie mają żadnego sensu.
Hamownia 100zł
To zadzwoń do VTG i zapytaj czy za 100 zł Ci shamują auto.
Na razie nie planuję weryfikacji na innej hamowni, być może jak nadaży się okazja.
Czyli uważamy te kreski za "kreski z dupy". Dziękuję za pączki. (Hamownia to 100 zł, taka jest stawka w Polsce ze 2 pomiary, jak ktoś woła więcej to robi was w ch*ja. Są hamownie tańsze niż 100 zł oczywiście).
kanały kolektora od B serii sa troche poprzesuwane wzgledem tych od D serii. pozatym ich rozmiar w porownaniu do serii jest conajmniej nie porównywalny. kanał z D bysie zmiescil w tym od B 2 razy. flansza ma zupelnie inny ksztalt i byla by to mega rzeźba w gównie. nie twierdze ze sie nie da, ale ogolnie jest masakra. Kolektor kupiłem po okazyjnej cenie i muszę zobaczyć sam jak to wygląda bo w internecie jest mało konkretów:)
Temat na ktorym biegu sie hamuje jest walkowany za kazdym razem jak wkostek napisze ze hamowal na 3 biegu wiec po co zaczynac tenat po raz kolejny. Ja bym nie chcial zeby moj silnik byl hamowany na 4 biegu bo dostal by w dupe. Wyluzuj Radar przeciez Wkostek nie bedzie jechal teraz na hamownie i strojenie zeby na 4 biegu to korygowac.
Ale pierdo*icie jak ci*y ostatnie. To jak na hamowaniu grupowym MKH ostatnio, 15 aut hamowali na 4-ce do słyszalnej, mocnej odcinki, to każdy silnik "dostał w dupę"????? Ale macie teorie, wstawcie auta wobec tego do garażu. I broń Boże do odcinki nie baunsujcie na ulicy... Ja na strojeniu w upale 35* miałem auto gonione na 4-ce do odcinki w sumie 14 razy i żyje i jeździ....
Po chu*a wobec tego wam takie auta jak nie upalacie tego? Dal pozerki?
Aha to te duże moce robicie tylko po to, żeby je mieć na papierku tak?? I nie upalacie bo auto dostanie w dupę i się zepsuje. Ja robię auto po to żeby nim pośmigać i kręcić coraz lepsze czasy, a nie po to żeby się podniecać cyferkami, które też na siłę są osiągane przez różne kombinacje na hamowni. Raz moment większy, raz mniejszy, raz straty większe, raz mniejsze, a to w końcu nie wiadomo do końca jaka jest odcinka (jaka w crome a jaka na hamowni i czy to się ze sobą pokrywa).
Panowie wtrącę się do tematu to jest temat o Kolektor ssący D16Z6: Skunk2 vs seria a nie o hamowaniu jeśli nic nie chcecie wnieść do tematu to po co robić zbędny bałagan?
Po to że postawione zostały tu pewne tezy w oparciu o błędne dane. Temat do dupy, potrzebne są wiarygodne wykresy.
Chłopaki wnoszą zawsze coś do tematu bo to jak został przeprowadzony pomiar też ma wpływa na wynik seria vs skunk2
Dobrze przyjmijmy, że hamownie było nieprawidłowe itp. itd. etc., ale skoro oba pomiary przeprowadzane były w zbliżonych warunkach, na tym samym nieprawidłowym biegu to wydaje mi się, że spokojnie mogą być porównywane. Temat miał raczej pokazać jak zmienią się parametry auta X po zamontowaniu części Y, co doskonale obrazuje, a nie kompetencje (lub ich brak:p) osób obsługujących hamownię w VTG.
Dobrze przyjmijmy, że hamownie było nieprawidłowe itp. itd. etc., ale skoro oba pomiary przeprowadzane były w zbliżonych warunkach, na tym samym nieprawidłowym biegu to wydaje mi się, że spokojnie mogą być porównywane. Temat miał raczej pokazać jak zmienią się parametry auta X po zamontowaniu części Y, co doskonale obrazuje, a nie kompetencje (lub ich brak:p) osób obsługujących hamownię w VTG.
To jeśli wszystko odbyło się tak samo to niech kolega wytłumaczy dlaczego na pomiarze na kolektorze seryjnym auto ma 20 km strat w napędzie, a po zmianie ssaka nagle straty wynoszą 40km. U mnie straty na każdej hamowni wynoszą ok 40km. A panowie z VTG widzę że mają aż za duże kompetencje a nie za małe :P.
Dokładnie, wg tego co pomierzyli auto teoretycznie powinno wyraźnie gorzej jechać na drugim setupie, prawie 12KM mniej na kołach... Akurat na pierwszym wykresie straty na napędzie są dość typowe dla civica na trójce, jednak na drugim wykresie z jakichś powodów są zbyt wysokie względem tego biegu.
Co do wyboru przełożenia do pomiaru - jeden ma fd 3,888 i trójkę 1,172 = całkowite 4,6 a drugi ma fd 4,438 i czwórkę z crx = całkowite 4,6 to co wtedy? Obu hamować na czwórce czy pierwszego na 3 a drugiego na 4? :)
Co do hamowni, jeżeli wiesz jakie masz przełożenia wtedy podaje się je (FD+przełożenia poszczególnych biegów), jeżeli nie wiesz, dupa z pomiaru, algorytm hamowni przelicza (jeżeli hamujemy na 4 biegu) stosunek obrotu kół do obr. silnika w stosunku 1:1, realnie w hondzie ten stosunek nie występuje, każdy pomiar wyjdzie z dupy.
Jeżeli w tym wypadku hamowano na 3 biegu bez podania przełożeń, dupa z tych cyferek.
to moze napisac do vtg i zapytac co i jak. zeby uzyskac odpowiedz na nasze pytania. Bo z innych hamowni mowicie ze jest inaczej.
dlaczego na pomiarze na kolektorze seryjnym auto ma 20 km strat w napędzie, a po zmianie ssaka nagle straty wynoszą 40km
Jogal już pytałeś o to na forum HTL i tam już Ci odpowiedzieli na to pytanie, więc po co je ponawiasz?
Poniżej odpowiedź z HTL jaką otrzymałeś:
"jogal straty są wyliczane po wysprzęgleniu, wiec sa to straty w skrzyni, na tarcie opon, itd. a nie w silniku
dopnij mocniej auto do rolek albo obnizyc cisnienie w oponach i wyjda Ci straty po 80KM"
Przerabianie kolektora B do D uuuu z chęcią bym zobaczył ma ktoś zdjęcia?????
Przerabianie kolektora B do D uuuu z chęcią bym zobaczył ma ktoś zdjęcia?????
Zobacz w dziale "Nasze Auta" civica 4g Smoq'a. Jego d16z6 z kompresorkiem ma takiego ssaka. Coś nawet na zdjęciu widać.
http://img843.imageshack.us/img843/2474/s8004746.jpg
Chyba mi nie powiesz, że teraz hamowałeś na flakach, albo że fachowcy z VTG popełnili błąd i tym razem Ci autko za mocno dociągnęli. Ja rozumiem kilkuprocentowe różnice, ale teraz straty są podwojone. Chętnie zobaczył bym wykres z hamowni maha, jak będziesz miał okazję skoczyć na jakieś grupowe pomiary to podjedź, udowodnisz nam niedowiarkom, że te wykresy są miarodajne...
Chętnie zobaczył bym wykres z hamowni maha, jak będziesz miał okazję skoczyć na jakieś grupowe pomiary
Jedyna hamownia MAHA w Lublinie "życzy" sobie za pomiar 200 PLN, natomiast grupowo to koszt 150 PLN, ale grupowe raczej nie będą wchodziły w grę, ponieważ jest to hamownia jednorolkowa (jedna rolka na koło) i sporo czasu zajmuje przypinanie auta. Dlatego 200 PLN z pewnością nie wydam, żeby zaspokoić czyjąś ciekawość. Mi po prostu wystarczą te pomiary, które miałem. Jeśli ktoś ma inne zdanie - jego sprawa, ja nikomu nie zamierzam nic udowadniać. Koniec przekazu.
Zobacz w dziale "Nasze Auta" civica 4g Smoq'a. Jego d16z6 z kompresorkiem ma takiego ssaka. Coś nawet na zdjęciu widać.
http://img843.imageshack.us/img843/2474/s8004746.jpg
hehe, gdzieś miałem dokładną fotke tego kolektora, co ma Smoq, kolektor jak i kompresor ogarniał Przema72, może coś wam na ten temat podpowie. W każdym razie, w kwietniu będe miał taki kolektor u siebie, więc coś wtedy dokładniej napisze. Zobaczymy co pokaże hamownia...
http://img843.imageshack.us/img843/2474/s8004746.jpg O, nawet widać w którym miejscu był cięty
Yotomeczek86
23-03-12, 15:42
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.390271714318935.100589.211433205536121&type=3
Tutaj macie lepsze fotki
dobry patent nie jest zły :cool: kolektor Smoqa jest troche ladniej pospawany (wieczorem wrzuce foto)ale ogolnie dużo mniejszym kosztem działa tak samo;d
takie małe OT
ile można dać za goły kolektor z b16 lub b18. Do przerobionego kolektora jakiej przepustnicy użyjecie z d seri czy b seri a może z h
Przepustnicę już raczej z b mimo że i z d podejdzie.
Yotomeczek86
23-03-12, 22:17
Jak już ma być coś grubszego do tego kolektora to jednak z H bym zamontował :)
takie małe OT
ile można dać za goły kolektor z b16 lub b18. Do przerobionego kolektora jakiej przepustnicy użyjecie z d seri czy b seri a może z h
Jak dobrze poszukasz to za 50-80zł można kupić golasa z b16a2. Z tym, że będziesz do niego potrzebował też krokowego ;)
dobra napisałem cos bezsensownego :) juz sam sobie odpowiedziałem po fotkach :P dobra - fajny mod - ciekawe czy da sie zastosować w d serii dohc :)
HondaParts
24-03-12, 22:51
W przyszłym tygodniu będzie test mojego kolektor'a Zdjęcia w profilu na FB są jeszcze przed ostatecznymi wygładzaniami po spawaniu.
Ogólnie w gdzieś na Hondatech'u ktoś liczył pojemność kolektorów D16Z6,D16Y8,B16A2 z flanszą Z6,Skunk2 oraz Edelbrock'a
Wyniki:
1.Edelbrock
2.Skunk2 ~ B16 z flanszą D
3.D16Y8
4.D16Z6
Przy czym najlepsze przepływy miał Skunk2 potem Edelbrock i reszta.
a czy w takim zabiegu opłaca sie to robić tylko na kolektorze b16a2 ?
czy kolektory B16a1/a2 / a sa takie same ? i jak sie ma do tego kolektor z B18c4 ? wiekszy mniejszy gorszy lepszy od B16a2 ?
przedewszystkim kolektor z b18c4 juz wogole nie pasuje.
no a w B16 wszystkie kolektory sa takie same czy konkretnie szukać tego z B16a2 pod taki... mod ? :)
Sory że odgrzewam kotleta :) I jak czuć jakieś przyrosty w mocy na kolektorze od B seri i flanszą od D seri ?
Tak jak w pierwszym poście opisywał wkostek, moc ładnie rośnie do samego odcięcia. Przy 8tyś w D16 moc cały czas rosła, oczywiście wałek jest compcams stg2, nie wiem jak by to wyglądało z seryjnym wałkiem.
No włąśnie jak by to wyglądało z prawie seryjnym D16Z6 lekko doprężonym oraz delikatnym portingiem głowicy? Mało osób decyduje się na sportowe kolektory ssące. Tak myślę żeby przerobić kolektor od Hondy Accord z silnika F20 136Km jest dosyć spory i dospawać do niego flansze od D seri tylko nie mogę znaleść jakiś wzorów na pojemność ani długość kanałów "runerów" żeby jakoś to zestroić i wykorzystać działania falowe.
o ssąsym z b serii w d serii można pogadać z użytkownikiem Niedzial_ wiem, że przema72 takie coś modził, dłubnięte d16z6 pokazało mu 161hp na NA
ale miał jakiś sportowy wałek rozrządu czy na seryjnym miał aż 161hp ?
ale miał jakiś sportowy wałek rozrządu czy na seryjnym miał aż 161hp ?
comp cams 59300 ale to właściciela trzeba było by zapytac czy hamowane było na tym wałku czy innym :D
zlozylismy setup, ktory na seryjnym dolotowym z compcamsem pokazał 168KM i 178Nm więc ja osobiście na pewno wolałbym wykorzystac ten 1000zł gdzie indziej..
http://i652.photobucket.com/albums/uu242/gumka23/WYKRES_HONDA_GCZ.jpg
Napisałbyś jaki set up tego silnika jeśli to nie tajemnica
Silnik Gumki http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=8329&start=0
...więc ja osobiście na pewno wolałbym wykorzystac ten 1000zł gdzie indziej..
Kolektor z B16 i ewentualny koszt przerobienia raczej nie kosztuje 1000zł. :)
no właśnie można sobie to zrobić dużo taniej jedynie koszt spawania aluminium będzie najdroższy. Kurde kolektor z D16Y8 też jest chyba dobrym modem bo ma dużą pojemność, tylko że ma długie i wąskie kanały czyli będzie na nim lepszy dół.
Kolektor z B16 i ewentualny koszt przerobienia raczej nie kosztuje 1000zł.
to powinno być raczej logiczne, że mówie o kolektorze aftermarketowym - patrz tytuł tematu..
tylko użytkownik hold pytał o kolektor B16 i o nim była rozmowa..
odnosilem się do słów o Wkostku, który miał u siebie Skunka i "moc ładnie rosła'. Jak widać - na serii również tak się dzieje, bo kolektor z Z6 jest na prawdę dobrą konstrukcją pod ten pułap. Ten z B16 może być fajną alternatywą, ale jeszcze nikt podobnego setupu nie mierzył. Widziałem ostatnio, że Rogalike z CRX.info złożył jakiś doprężony zestaw z taką właśnie przeróbką, więc może niedługo pojawią się nowe wieści.
Ja pisałem o kolektorze ssącym B16 w D16, kolega Seb@l ma zamontowaną taką hybrydę kolektora . Maksymalna moc uzyskana przy 8000rpm czyli na odcięciu.:)
http://img841.imageshack.us/img841/3854/xxxeny7z6.jpg
siakiś wykres i setup tego silnika?
Ja pisałem o kolektorze ssącym B16 w D16, kolega Seb@l ma zamontowaną taką hybrydę kolektora . Maksymalna moc uzyskana przy 8000rpm czyli na odcięciu.:)
http://img841.imageshack.us/img841/3854/xxxeny7z6.jpg
ej mógł by ktoś podrzucić link do tego tematu ? Bo ja szukałem i nie mogłem znaleść :( (tak to jest jak się czegoś szuka na forum korzystając z internetu w telefonie)
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?63406-Ej6-D16Y7-Z6-Coupe-by-Seb
:)
Yotomeczek86
02-03-13, 00:08
No myślę że niedługo Rogalike pokaże wykres - ma jeszcze wjechać wałek Comp Cams do tego setupu co on ma. Ale będzie przed wałkiem hamowanie i po włożeniu też - przynajmniej takie założenie jest ;) A co do samego kolektora od B16 - trzeba przespawać flansze od Z6 to wiadomo, ale z takich upierdliwych rzeczy które przeszkadzają to np trzeba trochę podciąć listwę paliwową bo zahacza motylek od przepustnicy o nią, i czujnik temp w dolocie też trzeba porzeźbić ;) Montaż całej listwy z wtryskami jest delikatnie upierdliwy ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.