PDA

Zobacz pełną wersję : Za twardo, za miękko i za nisko!



tieesto
26-06-07, 00:01
Mam problem straszy u siebie z zawiasem, kto miał okazje jechać za mną w nocy to wie o co chodzi. W EG4 mam h22 czyli troche więcej wagi z przodu niż powinno być, posiadam teraz amory Jamexa Sports line które wcześniej jeździły na civicu 4 gen, nawet widełki mam od 4 gena! długosć amora była taka sama jak w serii u mnie. Spręzyny które były w tym zestawie jeszcze na d15 były mega za niskie! więc zakupiłem na szybkości spręzyny Jamexa from allegro, nowe, które miały auto obniżyć po całości o 4cm, jeszcze na d15 wyszło tak że przód siedział z 6cm a tył praktycznie jak seria! doszedł h22 i zrobiło sie bardzo cięzko! przód opadł jeszcze bardziej, miskę olejową, kolektor, oraz skrzynie mam na wysokości ok, 7-8cm, wszystko pracuje nie tak jak powinno, na drobnych nieróznościach trzęsie strasznie a na większych auto nurkuje waląc tym samym misą,kolektorem i skrzynią w ziemie, już teraz kolektor mam grubości żyletetki!! :/ tak sie nie da jeździć, zawieszenie i skakanie po jezdni zeby ominąć jak najwiecej dziur i dołków wpędza mnie w nerwice!! zero przyjemności z jazdy!! Chciałbym tam zamontować koni kit 1130 ale narazie brak funduszy, czy da sie to jakoś po taniości czasowo ominac?? macie jakieś propozycje??

Feniks
26-06-07, 08:19
moze sprubuj seryjne sprezynki wlozyc narazie przynajmniej zamiast tych jamex, czasowo zawsze to jakies rozwiazanie a najwazniejsze jest zdrowie kochanki a ty tylko kolektorek jej obcierasz, fuj niedobry wlasciciel :box: ewentualnie zeby bylo twardo i wysoko mozesz zamontowac springi coilovers czy jakos tak, lub trzecia opcja dotoczyc jakies profilowane tuleje na gorne mocowanie amorka. pozdrawiam

kwasu
26-06-07, 11:09
ja bym proponował kupić jakiś niemiecki gwint, np. TSS albo weitec

Rikoo
26-06-07, 11:37
zaloz serie jak masz i po problemie na jakis czas dopóki nie uzbierasz kasy na zawias

!markos
26-06-07, 12:02
przednie sprezyny conajmniej z integry! gwint nic tu nie pomoze, chyba, ze z custom sprezynami. podnoszenie tez nic nie da, dalej bedzie dobijac do konca skoku, bo sprezyny sa za slabe pod silnik. kit koni tez nic nie da, nadal za slabe sprezyny. dobierz inne sprezyny i kup amortyzatory z wysoka sila tlumienia, np bilstein b8.

seryjna sprezyna tez ma male szanse powodzenia, w koncu zaprojektowano ja pod ciut lzejszy motor.. podniesc moze i sie podniesie, ale przy kompresji moze byc cienko - istnieje szansa dobicia.

LIO
26-06-07, 16:37
seryjne amortyzatory i sprezyny od VTI
silnik H22 nie jest duzo ciezszy od B16. Jak ktos wie lepiej niech wklei dowody na ta znaczna róznice masy. D15 jest owszem duzo lzejsze.
Auto sie podniesie, sprezyny wyrobia obciazenie, nie bedziesz rysowal elementami podwozia.

KuBiK
26-06-07, 17:14
seryjne amortyzatory i sprezyny od VTI
silnik H22 nie jest duzo ciezszy od B16. Jak ktos wie lepiej niech wklei dowody na ta znaczna róznice masy. D15 jest owszem duzo lzejsze.
Auto sie podniesie, sprezyny wyrobia obciazenie, nie bedziesz rysowal elementami podwozia.

u mnie w garazu chyba jeszcze leza sprezyny przednie z sedana vti Burn Out-a jedno mocowanie amora bylo skrzywione podczas wypadku ale sprezyny sa ok-jak cos to sie odezwij wezmiesz zobaczysz

sadam
26-06-07, 18:57
D15 jest owszem duzo lzejsze.
trzeba zauwazyc ze d15 mialo automata wiec swoje tez wazylo.
a tak ogolnie to wg mnie nie da sie ogarnac zawiasu po taniosci pod taki silnik.
tu chodzi o bezpieczenstwo wiec nieoszczedzac na takich elementach bo auto jest naprawde szybkie..

seryjne amortyzatory i sprezyny od VTI
tez mi sie wydaje ze na jakis czas starcza.
na pewno bedzie wyzej

tieesto
27-06-07, 01:18
seryjne amortyzatory i sprezyny od VTI
no własnie myslę że to bedzie najlepsze i najtansze rozwiązanie na najbliższe dni, postaram sie zrobić foto jak auto jest miękkie teraz i zobaczycie czy bedzie mozliwe to na tej kombinacji!

trzeba zauwazyc ze d15 mialo automata wiec swoje tez wazylo.
dokładnie, silnik to cięzki nie jest ale skrzynia waży tyle że wcale bym sie nie ździwił ze waży to nie wiele mniej niż cały zestaw z B serią, auto na tym zawiasie co mam usiadło bardziej o ok 1,5cm co jest przy tej miękkości do zniesienia!

a tak ogolnie to wg mnie nie da sie ogarnac zawiasu po taniosci pod taki silnik.
ja to wiem ale przecież nie pójde staruszek biednych napadać zeby mieć hajs na już! :agent:

[ Dodano: Sro 27 Cze, 2007 ]

jak cos to sie odezwij wezmiesz zobaczysz
nie omieszkam! :)

Mioo
27-06-07, 22:26
w poznaniu jest firma ktora nazywa sie pospring wykonuja sprezyny na zamowienie o koreslonej wysokosci i co najwazniejsze twardosci licza 100zl/szt (przynajmniej do mojego padla tak liczyli) wiec tragedi nie ma...

zadzwon do nich powiedz w czym problem moze cos uda sie wykombinowac

tieesto
27-06-07, 23:31
http://pospring.pl/ chodzi o tą firmę??

kwasu
27-06-07, 23:42
w takiej firmie to ja bym sobie dorobił najwyzej sprezyne do długopisu :d
nie odważylbym sie wsadzic czegos takiego do auta...
zrob tak jak inni mowia i kupuj zawias od VTI

Feniks
28-06-07, 08:14
kwasu, glupoty gadasz, to ze nie ma znaczka w katalogu tuning nie znaczy ze zle, jesli maja dobrych konstruktorow, uzywaja dobrych materialow i na odpowiednich obrabiarkach, jest to ladnie giete na zimno potem jeszcze obrabiane cieplnie itp. to moze byc dobre. Niestety minus jest taki ze nie bylo to testowane pod konkretny model, a wiadomo ze wszystkie firmowki testuja w aucie bo roznice robi juz szczelina pomiedzy zwojami wiec chyba jednak lepiej te z vti jak radza koledzy.

kwasu
28-06-07, 10:31
słuchaj oni chcą 100zł za sztuke czyli 400zł za komplet sprezyn, i nie próbuj mi wmówić ze Ci ludzie mają pojęcie na temat produkcji progresywnych sprężyn pod konkretny model auta ;) do tej ceny dokładasz 100-200zł i masz eibachy :) co bys wybrał?

Feniks
28-06-07, 10:36
oczywiscie ze wybralbym eibachy i kazde inne firmowe bo mam pewnosc, ale wiesz za sam material nie placi sie tak duzo dla przykladu kilo takiego drutu na sprezynki to moze najwyzej kosztowac 7zl no do 10zl wiec czy sprezyny sa dobre to nie kwestia ceny ale firmy i tu sie z toba zgodze ze lepiej brac firmowe niz no name ale to nie znaczy ze no name sa gorsze bo moga byc bardzo dobre, reszta to marketing i reputacja firmy :) pozdrawiam

Mioo
28-06-07, 13:32
http://pospring.pl/ chodzi o tą firmę??
tak chodzi o ta firme. moze koledzy malkontenci nazekaja ale wielu z moich kolegow dorabialo wlasnie u nich springi i nie sa to zwijane na pniaku kawalki drutu. zauwaz ze zajmuja sie tylko sprezynami i to roznego typu i chcac nie cheac maja pojecie o tym co robia. zadzwon zapytaj... ja tyklo poddalem pomysl... ale co do solidnosci techniki to mysle ze nie masz sie co obawiac, zaleta jest taka ze sam dobierasz sobie twardosc wiec mozesz zamowic springi seryjnej wysokosci utwardzone

sadam
28-06-07, 15:15
do tej ceny dokładasz
a ma byc tanio i wyzej przedewszystkima.
a eibachy nie sa wysokimi springami..

kenny
28-06-07, 17:33
Ja bym zaryzykował tą firmę. Tieesto ma nietypowy rozkład masy w aucie i do tego potrzeba dobrze dobrać zawias. Co z tego że założy springi "firmowe", jak będą one i tak zaprojektowane do innego rozkładu masy niż jest obecnie? Chyba, że znajdzie dedykowane do H22 w cifie. Jeśli jest to profesjonalna firma to wyliczą i zrobią mu takie sprężyny jakie będzie potrzebował. Przy takich gmeraniach w aucie z czasem pozostaje już tylko custom.

Romi
28-06-07, 22:50
po taniosci to mozna zrobic konwewrsje na resor :piwo:

rem36
28-06-07, 23:00
bierz przedni zawias od Kasika :D