Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Lampy Clear black + xenon + elektryka



Provokator
15-03-12, 13:26
Co do lamp

1 . Mozna do nich wrzucic Xenony 6-8k ??
2. Poszukuje manuala jak zrobic swapa z oem elektrycznych lamp zeby wrzucic do clear blackow
3. Xenon nie wypali odblasku ??

Prosze nie kasowac tematu gdyz takiego nie bylo bo szukalem ...

Infi
15-03-12, 14:45
xenon do lampy bez soczewki = klopoty z drogowka zwlasza jak dasz barwy od 6k w gore. - taka lampa jest o wiele bardziej widoczna na xenonie niz kazda inna soczewka z xenonem. pozatym bylo juz wiele razy nie da sie ustawic jej poprawnie - albo bedziesz ty mial dobra widocznosc i walil po oczach innym, albo beda za nisko skierowane i sam bedziesz widziec za malo.


jesli clear black i xenon to koniecznie z konwersja na soczewke ale to koszt plus 300pln. jesli nie robilbys tego we wlasnym zakresie.

reaktor
15-03-12, 15:43
Co do lamp

1 . Mozna do nich wrzucic Xenony 6-8k ??
2. Poszukuje manuala jak zrobic swapa z oem elektrycznych lamp zeby wrzucic do clear blackow
3. Xenon nie wypali odblasku ??



1.mozna ale odradzam , 8k to juz pomyłka pozatym daja mniej swiatła , 6k max ale radził bym cos koło 5k sa jaśniejsze i nie rzucaja sie tak w oczy
3. Wypali i to dość szybko

Provokator
15-03-12, 16:48
tak wiec pozostaje pytanie czy ktos wie gdzie znalesc manuala dzieki ktoremu mozna te cleary przerobic na el. ? ;)

Infi
15-03-12, 18:23
civic5g tam jest cale foto story.

Wojtec12345678
15-03-12, 21:10
3. Wypali i to dość szybko

Z jakiej paki wypali ? przecież xenon nagrzewa się 2x słabiej niż żwykłe żarówki

JANKES3
15-03-12, 21:41
Mialem 8 k w clearu i nie wypaliło, głupota. Ale ogólnie odradzam ,nie można było ich ustawić pożądnie, dużo ludzi mrugało z przeciwka. Poza tym tak jak piszą koledzy wyżej, żeby było legalnie to musi być soczewka i co najważniejsze spryskiwacze przednich lamp !!! Ale czy to coś da jak już o t owszystko się postaramy? przecież i tak pewnie lampa clear albo soczefkowa nie ma homologacji :)

reaktor
15-03-12, 22:48
z jakiej paki wypali ? Przecież xenon nagrzewa się 2x słabiej niż żwykłe żarówki


uv ?

Wojtec12345678
16-03-12, 17:27
Ale czy to coś da jak już o t owszystko się postaramy? przecież i tak pewnie lampa clear albo soczefkowa nie ma homologacji :)

Sama soczewka będzie miała homologacje jeżeli wyciągniesz ją z homologowanej lampy na xenon...


uv ?

Kurde, nie pomyślałem, zwracam honor ;)

spychu
16-03-12, 17:32
Sama soczewka będzie miała homologacje jeżeli wyciągniesz ją z homologowanej lampy na xenon...
I co z tego, ze wyciagnieta z lampy od xenonu, jak chinski clear nie ma zadnej homologacji i czegokolwiek bys tam nie wlozyl nie bedzie to legalne.

Tak samo jak nigdy legalne nie beda zwykle lampy przerobione na soczewke, bo tez na kloszu maja homologacje pod halogen.

Fiffti50
16-03-12, 17:49
Ostatnio z Kolega przerabiali my jego lampy w Galancie i powiem tak ze wydawaloby sie ze to cos skomplikowanego ale nie az tak jak my mysleli . Mieli my sprzat mała szlifiereczke dzieki ktorej ladnie my wywiercili wszytsko potem ladnie wygladzili wsadzili soczewke ustawili i po ustawieniu wyjechali my na droge i ja jechalem swoim on swoim i wcale nie razilo on tez zalozyl teraz xenon tylko nie typowo niebieski tylko biala barwe to chyba jest 6k w sumie zajelo nam to jakies 7 godz a koszt takich soczewke max 30 dychy siliniczki

Provokator
16-03-12, 18:34
polecam slownik jezyka polskiego , przecinki nie bolą i nie gryzą na klawiaturze ...

Wojtec12345678
19-03-12, 16:01
I co z tego, ze wyciagnieta z lampy od xenonu, jak chinski clear nie ma zadnej homologacji i czegokolwiek bys tam nie wlozyl nie bedzie to legalne.

Tak samo jak nigdy legalne nie beda zwykle lampy przerobione na soczewke, bo tez na kloszu maja homologacje pod halogen.

Tak, ale sama soczewka ma homologacje, i jest sama świadomość że masz to "bardziej" legalne niż np w andżelu, i jest wyraźniejsze odcięcie światła... inna sprawa że homologacji nie ma na kloszu ....

Infi
19-03-12, 16:44
a co ci po swiadomosci:) wkladac soczewke i xenon od3 do 5k i nikt sie nie przyczepi bo nie bedzie sie rzucac w oczy.

embargo
19-03-12, 21:05
Wotek - bzdura, homologacja jest nadawana całej kompletnej lampie a nie jej elementom. Po wymontowaniu lub jakiekolwiek modyfikacji lampa traci homologację. nawet jak włożysz sobie ledową postojówkę...
Drugi Twój wniosek jest również błędny angel eye mają homologację pod soczewkowe halogenowe źródło światła, to że świecą słabo to inna kwestia.

Dawid- jak będzie zainstalowana z głową ( przede wszystkim dobrze osłonięta) i dobrze ustawiona, chociaż i na to nie ma reguły, jak jest Policjant spostrzegawczy to z kilometra będzie wiedział że to nie z tej parafii :)

Infi
20-03-12, 13:52
Wotek - bzdura, homologacja jest nadawana całej kompletnej lampie a nie jej elementom. Po wymontowaniu lub jakiekolwiek modyfikacji lampa traci homologację. nawet jak włożysz sobie ledową postojówkę...
Drugi Twój wniosek jest również błędny angel eye mają homologację pod soczewkowe halogenowe źródło światła, to że świecą słabo to inna kwestia.

Dawid- jak będzie zainstalowana z głową ( przede wszystkim dobrze osłonięta) i dobrze ustawiona, chociaż i na to nie ma reguły, jak jest Policjant spostrzegawczy to z kilometra będzie wiedział że to nie z tej parafii :)

nie do konca, bo jak ktos ma soczewke barwiona :) np tak jak ja mam w denji i xenon 5000k to naprawde tego nie widac, nawet na przegladzie bylem w miejscu gdzie z xenonem nie ma wogole wjazdu a tam nie zobaczyli wiec mozna to ukryc niemal perfekcyjnie.

krzyzak88
20-03-12, 14:31
Druga sprawa ze wy tutaj rozwodzicie sie na temat tego czy soczewka czy lampa ma homologacje, to jest szczegół, bo głównym problemem przy montażu ksenonu jesli ma byc to calkowicie zgodnie z prawem to układ samopoziomowania ktorego raczej sie samemu nie ogarnie. Fakt ze moze to nie jest az tak dokladnie sprawdzane, ale zaden ksenon nawet na homologowanej lampie itp nie bedzie full legal bez tego ukladu.
Wiec są dwa wyjscia, albo zakładac taką instalacje jak Infi czyli nie rzucającą sie w oczy i dobrze ukrytą (i zdawac sobie sprawe z tego ze to zgodne z prawem nie jest), albo zgodnie z prawem sobie ksenon odpuscic.

spychu
20-03-12, 16:20
Kolejny co bredzi o samopoziomowaniu nie majac pojecia jak ono dziala.

Czlowieku zastanow sie prosze zanim zaczniesz klepac. Jesli masz zachowane regulacje wysokosci gora/dol z przelacznika ze srodka auta tak jak ja u siebie w civicku, gdzie mam wlozona soczewke bixenon to w czym sie niby taka regulacja rozni od samopoziomowania, ktore mam przy seryjnych xenonach w audi, ktore ustala pozycje swiatel na podstawie obciazenia tylu w momencie tylko i wylacznie pierwszego wlaczenia swiatel.

Chyba, ze jestes kolejnym pacjentem, ktory uwaza, ze samopoziomowanie dziala podczas jazdu po dziurach czy podczas jazdy pod gorke buehehehehe pogratulowac tylko fantazji jesli tak jest.

To co jest najwazniejsze przy wsadzaniu xenonu do kazdego auta, ktore go nie mialo, to aby zrobic to z glowa, aby nie roznil sie od seryjnego xenonu.

Odkad w civicku mam soczewke bixenon z normalnymi zarnikami Philipsa 4300k a nie jakimis chinskimi wymyslami 6-8000k, plus spryskiwacze z calkowicie zachowana regulacja wysokosci z wnetrza auta, jak rowniez z zachowanymi wszystkimi regulacjami gora/dol , lewo/prawo z poziomu lampy, nie mam absolutnie zadnych problemow z policjantami.

Dzieje sie tak dlatego, ze tak zrobiony xenon podczas jazdy wyglada jak kazdy jeden seryjny xenon, nie zwraca na siebie uwagi i nie napierdziela po wszystkim co tylko mozliwe jak wszystkie cudowne chinole wkladane przez magikow tjunerow w zwykle lampy :D

Tak BTW, od samopoziomowania duzo wazniejsze sa wg mnie spryskiwacze, bo na brudnej lampie rozproszenie swiatla jest duzo wieksze niz na czystej.

embargo
20-03-12, 17:40
Spychu ma jak zwykle rację :)

Ludzie często mylą samopoziomowanie i reflektory adaptacyjne - te pierwsze ustawiają się tylko podczas zapłonu/ uruchomienia silnika a te drugie ustawiają się cały czas podczas pracy.

Barwiona soczewka denji nie zmienia jakoś niesamowicie barwy światła, pomijając fakt, że generowane przez denji światło jest słabe i nie ma odcięcia pod xenon.

krzyzak88
20-03-12, 18:28
W sumie macie racje, chyba przecenilem role samopoziomowania (wydawalo mi sie ze ten system wlasnie robi korekte podczas jazdy, nie mialem na mysli jazdy po dziurach ale wjezdzanie pod gorke owszem). Ja nie kwestionowalem tego ze ksenon zrobiony z głową i tak zeby jak najmniej odbiegal od seryjnego nie będzie przykuwał uwagi, oraz ze nie będzie sprawial problemow podczas kontroli. Bardziej ciekawi mnie fakt jak ma sie regulacja wysokosci swiatel ktorej dokonujemy ręcznie do systemu ktory dziala automatycznie bardziej w kwesti prawnej tzn czy jest to jakoś prawnie uregulowane jak taki system ma wygladac czy tylko jest zaznaczone ze musi byc.

P.S
Zaciekawilo mnie to co napisaliscie o systemie samopoziomowania, i troche poszukalem informacji na ten temat, i moze w starszych wersjach dziala to tak jak mowicie, jednak nowsze rozwiazania dokonuja korekty podczas jazdy tzn np podczas hamowania lub ostrego przyspieszania. Nijak sie to ma do naszych hond bo wydaje mi sie ze 3D seryjnie nie wychodzilo z ksenonem, jednak nowsze fabryczne układy działają mniej wiecej tak jak napisalem czyli bardzo sie nie pomyliłem.

spychu
20-03-12, 19:38
A na ktorym portalu lub forum tak napisali? Podziel sie prosze linkami do tych informacji :D

Okresl prosze co dla Ciebie lub piszacych te glupoty ludzi, znaczy okreslenie "starsze konstrukcje" u mnie w A3 z 2008 roku samopoziomowanie dziala tylko w opisany sposob, u brata w A4 z 2006 tak samo, u ojca w V50 z 2010 tez, w poprzednim ojca Passacie z 2008 i Avensisie z 2006 tez tak dzialalo, w jego pierwszym aucie z fabrycznymi xenonami Omedze z 1998 roku tez tak bylo, jak rowniez w kazdym jednym aucie z fabrycznymi xenonami/bixenonami jakim mialem okazje jezdzic, bez wzgledu na to czy bylo ono wyprodukowane w 98 czy 2011 :)

Nie mowimy tutaj o xenonowych reflektorach adaptacyjnych, ktore potrafia skrecac w lewo czy prawo, bo one tez tylko reguluja wysokosc podczas uruchomienia.

Nie mowimy tutaj rowniez o ledowych reflektorach adaptacyjnych, bo to zupelnie inna bajka i inna ogolna zasada dzialania.

krzyzak88
20-03-12, 20:34
Tak nie mowimy o reflektorach adaptacyjnych ktore skrecaja w lewo/prawo.
Tu jest np fragment odpowiedzi Fiata na pytanie o zasadzie dzialania układu (bylo to zamieszczone na jakimś forum)

Korektor ustawienia automatycznego reflektorów
Z uwagi na wysoką wartość świetlną wiązki światła żarówki, koniecznym jest wyposażenie samochodu w korektor ustawienia reflektorów w urzadzenie automatyczne, unikając oślepienia pojazdów jadących z naprzeciwka. Urządzenie działa w niektórych warunkach:
- typ statyczny, spowodowany rozłożeniem obciażenia;
- typ dynamiczny, spowodowany przyspieszeniami i zwalnianiem.
Korektor automatyczny gwarantuje ponadto lepszy komfort prowadzenia, gdyż strefa oświetlona jest stabilna i oko nie musi ciągle dostosowywać się do zmian oświetlenia.
Moduł składa się z:
- siłownika passo-passo dla każdego reflektora.
- dwóch czujników obciążenia, połączonych z zawieszeniem przednim i tylnym.
Korekcja
Jest dokonywana poprzez sygnał czujników obciązenia które, połączone z zawieszeniem dostarczają wskazanie stanu obciążenia pojazdu.
Centralka aktywuje się przy każdym "Key-on" i dokonuje zerowania reflektorów do wymiaru dokładnego (obliczonego w zależności od obciążenia samochodu), które polega na opuszczeniu całkowitym i następnie ustawieniu reflektora.
Sygnały czujników obciążenia są okresowo przejmowane i odpowiednio opracowywane w celu, jeśli to konieczne, ustawienia pozycji reflektora (np. zużycie paliwa w czasie jazdy). Takie wyregulowanie ustawienia nie jest natychmiastowe, ale filtrowane w czasie, tak aby uniknąć korekcji przypadkowych (np. przy występowaniu uszkodzeń drogi, itd).
Korekcja ta dokonywana jest również przy światłach zgaszonych, tak aby w chwili zapalenia, wiązka światła była już prawidłowo ustawiona.
Czujniki obciążenia
Czujniki są zamocowane do nadwozia samochodu, natomiast odpowiednia dźwignia śledzi ruch zawieszenia.
Czujnik jest zasilany z centralki reflektora i dostarcza na wyjściu sygnał liniowy proporcjonalny do pozycji zawieszenia w stosunku do nadwozia.
Np Mondeo MK3 mial ksenony ktore dokonywaly korekcji tylko podczas uruchamiania silnika, a MK4 juz ma korygujące "w locie".
Nie chce sie tu z nikim kłocić bo też mnie to ciekawi, bo poczatkowo bylem przekonany ze dzialaja caly czas, a teraz poprostu szukam odpowiedzi z ciekawosci i niektorzy twierdza ze nie dzialaja dynamicznie a niektorzy ze dzialaja. I od razu mowie ze niezbyt czesto mam okazje jezdzil autem z ksenonem wiec szukam odpowiedzi w sieci (nie trzeba miec Vankla pod maską zeby wiedziec jak dziala hehe).

_Shadow
20-03-12, 21:02
w mazdzie 6 podczas jazdy góra dół czy pd górke światła utrzymywały jednakowy poziom

krzyzak88
20-03-12, 21:20
podobno to nie zalezy od uksztaltowania terenu, tylko od przechylow w zawieszeniu, jadac pod gore tyl wzgledem przodu jest na tej samej wysokosci, a np podczas hamowania przod nurkuje wzgledem tylu i wtedy jest korekcja ktora podnosi lampy aby podczas potencjalnie groźnej sytuacji jaką jest ostre hamowanie zadbac o dobre pole widzenia. Ktos cos jeszcze doda? moze mnie poprawi?

embargo
20-03-12, 21:49
Same rewelacje w tym temacie, szkoda, że takich dyskusji na tym forum jest już kilka jak nie naście...

adaptacyjne to nie tylko skrętne, ale również taki o których mówicie - czyli korekta ustawienia podczas jazdy.

A tak w ogóle to co to ma do tematu ? :)

krzyzak88
20-03-12, 21:54
Może to kwestia nazewnictwa danego producenta, tak czy inaczej z tematem faktycznie nie ma to zbyt wiele wspolnego wiec olać to hehe