PDA

Zobacz pełną wersję : problem z ustawieniem zapłonu, brak mocy



sobi_
14-03-12, 22:29
witam,

niedawno zakupiłem civica coupe 97r z d16y8. auto było lekko rozbite, ale juz jezdzi.. tylko mam jeden mały problem. po przesiadce z mojego seryjnego d14a4 90km, nie za bardzo odczułęm przyrost mocy... auto jezdzi, równo pracuje, ale jedzie jak d14 zacząłem wiec poszukiwania. na początek kompresja, na kazdym cylindrze ok 13,5-14 wiec jest super. zajrzałem do zapłonu i znaki są rozjechane. znak 16* jest ok 15-20mm w prawą strone od znaku na obudowie. maxymalne wychylenie aparatu zbliza znaki do siebie, ale i tak brakuje mi ok 10mm zeby było idealnie

jakies pomysły?

moze ktos miał taki problem, sam podejrzewam dwie rzeczy. albo aparat zapłonowy daje ciała, albo rozrzad jes przestawiony o jeden ząb...

co wy na to?

airman
15-03-12, 08:05
Z tego co piszesz to zdecydowanie w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu...

sobi_
15-03-12, 10:37
Dziś po pracy będę sprawdzał rozrzad. Zastanawia mnie jedynie fakt ze silnik pracuje bez żadnych niepokojących objawów. Może dlatego że czujnik położenia wału bierze sygnał z walka rozrządu a nie bezpośrednio z walu i dogrywa zapłonie do źle ustawionego walka...

airman
15-03-12, 11:11
No z tego co napisałeś wcześniej to jest jeden odpowiadający temu objaw- brak mocy:)

Sheiva
15-03-12, 19:51
Przy przestawieniu o ząb poza tym jednym jakże "niezauważalnym" objawem, praktycznie nie ma innych, noo dopóki nie będziesz chciał sprawdzić ustawienia zapłonu ;) Stosunkowo dużo osób jeździ z przestawionym rozrządem o ząb w ogóle o tym nie wiedząc - nie wiedzieć czemu, ale w Hondzie dość często mechanikom zdarza się przy ustawianiu właśnie to spieprzyć, nie wiem czy to się robi inaczej niż w szwabskich autach czy jak, ale tak jest. Sprawdź rozrząd i się wyjaśni :)

sobi_
16-03-12, 00:01
Sprawdzone i naprawione. Przestawiony rozrzad o jeden zab. Ustawilem na fabryczne znaki, bo ktoś sobie zaznaczył swoje, oczywiście zle. Ustawiony zapłon na znaki i auto hula :p

a swoją droga, poprzedni właściciel latał na tym rozrzadzie 1,5 roku i nic mu nie przeszladzalo :/

meltoner
16-03-12, 00:05
a swoją droga, poprzedni właściciel latał na tym rozrzadzie 1,5 roku i nic mu nie przeszladzalo :/

pewnie nie miał porównania takiego jakie Ty miałeś z D14

CRX1
16-03-12, 00:56
A swoją drogą, co za matoł, co znaczy swoje znaki na kółkach w hondzie.Dobrze że jesteś spostrzegawczy.Ciekawe, ile paliło to poprzedniemu właścicielowi.

sobi_
17-03-12, 02:22
zrobiłem Civ'em ok 200km i chyba komputer dostroił sie do nowych ustawien, bo było lepiej, ale teraz jest duuuuuzo lepiej :)

takze opłacało sie byc dociekliwym ;p

thievsto
17-04-12, 18:06
żeby nie zakładać nowego tematu, napisze tutaj... otóż rozrząd ustawiony na znaki jak sie należy, zapłon idealnie na środku a auto jakos tak bez szału śmiga :D 140km/h i nie chce gonić... pomijając, że przy mocniejszym wciśnięciu gazu seryjny[no, bez rezonatora] dolot wyje jak stożek...
silnik d15b7... jakieś sugestie co sprawdzić? może być z aparatem zapłonowym coś nie tak?

billiejoe
17-04-12, 21:52
Na jakiej oponie i na jakim biegu tak chcesz go ganiać powyżej tych 140km/h :rolleyes:

thievsto
18-04-12, 17:02
15" 195 ;P raczej na trójce bym problemów z tym nie zgłaszał :P

a no i przy takim ustawieniu "niby poprawnym" spalanie ma chyba jak prom z NASA :D

CRX1
18-04-12, 19:01
Coś jest nie tak.Nawet na takich jak masz ,b7-ka idzie więcej.Latałem na 15 i 17 i nie miałem prawa narzekać ,a spalanie to NASA chciało by takie mieć:)

thievsto
18-04-12, 22:20
świece były wymieniane niedawno, rezystancja przewodów zapłonowych w normie. może wymiana filtra paliwa by coś pomogła? przeczyszczę jeszcze kopułke i reszte tego szitu i zobaczymy :)

CRX1
18-04-12, 23:21
Podjedż na stację diagnostyczną ,niech z robia Ci analizę spalin.Jak grzecznie poprosisz to zrobią Ci gratis .Zapodaj co wyszlo,pozatym oni Ci powiedzą ,czy jest ok.

Van_Dal
19-04-12, 09:48
lambda :)

thievsto
19-04-12, 14:52
lambda :)

niedawno wymieniona na ngk. komp nie wywala żadnych błędów. a właśnie co do sondy, bo jest wpięta w kabelki bez ori złaczki, czy jest taka opcja, żeby była źle podpięta a komp nie wywalał błedów? :)

skolopendra
19-04-12, 19:13
niedawno wymieniona na ngk
z allegro za 70 zł ?

thievsto
19-04-12, 20:13
a to są takie?

używkę mam od znajomego ale jemu bez problemu na niej goniło :F
przełoże sonde i obadam :)

Bazyli
19-04-12, 21:47
Podłaczę się pod temat( i uwierzcie że szukałem) ale nt rozrządu a mianowicie czy do ustawienia rozrządu(źle na ząbkach) bedzie potrzebny nowy pasek? bo jedni mówią że tak inni że nie i o,a nie chcężeby mechanik ściągnął ze mnie niepotzrebne pieniądze za pasek

CRX1
20-04-12, 00:59
nt rozrządu a mianowicie czy do ustawienia rozrządu(źle na ząbkach)
Jeżeli punkty były nie prawidłowo ustawione i pasek był przestawiony o ząb,ew dwa i pasek nie zrobił swojego limitu, to wystarczy prawidłowo ustawić i po sprawie.

Bazyli
20-04-12, 16:25
ok dzięki wielkie