Zobacz pełną wersję : problem z ustawieniem zapłonu, brak mocy
witam,
niedawno zakupiłem civica coupe 97r z d16y8. auto było lekko rozbite, ale juz jezdzi.. tylko mam jeden mały problem. po przesiadce z mojego seryjnego d14a4 90km, nie za bardzo odczułęm przyrost mocy... auto jezdzi, równo pracuje, ale jedzie jak d14 zacząłem wiec poszukiwania. na początek kompresja, na kazdym cylindrze ok 13,5-14 wiec jest super. zajrzałem do zapłonu i znaki są rozjechane. znak 16* jest ok 15-20mm w prawą strone od znaku na obudowie. maxymalne wychylenie aparatu zbliza znaki do siebie, ale i tak brakuje mi ok 10mm zeby było idealnie
jakies pomysły?
moze ktos miał taki problem, sam podejrzewam dwie rzeczy. albo aparat zapłonowy daje ciała, albo rozrzad jes przestawiony o jeden ząb...
co wy na to?
Z tego co piszesz to zdecydowanie w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu...
Dziś po pracy będę sprawdzał rozrzad. Zastanawia mnie jedynie fakt ze silnik pracuje bez żadnych niepokojących objawów. Może dlatego że czujnik położenia wału bierze sygnał z walka rozrządu a nie bezpośrednio z walu i dogrywa zapłonie do źle ustawionego walka...
No z tego co napisałeś wcześniej to jest jeden odpowiadający temu objaw- brak mocy:)
Przy przestawieniu o ząb poza tym jednym jakże "niezauważalnym" objawem, praktycznie nie ma innych, noo dopóki nie będziesz chciał sprawdzić ustawienia zapłonu ;) Stosunkowo dużo osób jeździ z przestawionym rozrządem o ząb w ogóle o tym nie wiedząc - nie wiedzieć czemu, ale w Hondzie dość często mechanikom zdarza się przy ustawianiu właśnie to spieprzyć, nie wiem czy to się robi inaczej niż w szwabskich autach czy jak, ale tak jest. Sprawdź rozrząd i się wyjaśni :)
Sprawdzone i naprawione. Przestawiony rozrzad o jeden zab. Ustawilem na fabryczne znaki, bo ktoś sobie zaznaczył swoje, oczywiście zle. Ustawiony zapłon na znaki i auto hula :p
a swoją droga, poprzedni właściciel latał na tym rozrzadzie 1,5 roku i nic mu nie przeszladzalo :/
a swoją droga, poprzedni właściciel latał na tym rozrzadzie 1,5 roku i nic mu nie przeszladzalo :/
pewnie nie miał porównania takiego jakie Ty miałeś z D14
A swoją drogą, co za matoł, co znaczy swoje znaki na kółkach w hondzie.Dobrze że jesteś spostrzegawczy.Ciekawe, ile paliło to poprzedniemu właścicielowi.
zrobiłem Civ'em ok 200km i chyba komputer dostroił sie do nowych ustawien, bo było lepiej, ale teraz jest duuuuuzo lepiej :)
takze opłacało sie byc dociekliwym ;p
żeby nie zakładać nowego tematu, napisze tutaj... otóż rozrząd ustawiony na znaki jak sie należy, zapłon idealnie na środku a auto jakos tak bez szału śmiga :D 140km/h i nie chce gonić... pomijając, że przy mocniejszym wciśnięciu gazu seryjny[no, bez rezonatora] dolot wyje jak stożek...
silnik d15b7... jakieś sugestie co sprawdzić? może być z aparatem zapłonowym coś nie tak?
Na jakiej oponie i na jakim biegu tak chcesz go ganiać powyżej tych 140km/h :rolleyes:
15" 195 ;P raczej na trójce bym problemów z tym nie zgłaszał :P
a no i przy takim ustawieniu "niby poprawnym" spalanie ma chyba jak prom z NASA :D
Coś jest nie tak.Nawet na takich jak masz ,b7-ka idzie więcej.Latałem na 15 i 17 i nie miałem prawa narzekać ,a spalanie to NASA chciało by takie mieć:)
świece były wymieniane niedawno, rezystancja przewodów zapłonowych w normie. może wymiana filtra paliwa by coś pomogła? przeczyszczę jeszcze kopułke i reszte tego szitu i zobaczymy :)
Podjedż na stację diagnostyczną ,niech z robia Ci analizę spalin.Jak grzecznie poprosisz to zrobią Ci gratis .Zapodaj co wyszlo,pozatym oni Ci powiedzą ,czy jest ok.
lambda :)
niedawno wymieniona na ngk. komp nie wywala żadnych błędów. a właśnie co do sondy, bo jest wpięta w kabelki bez ori złaczki, czy jest taka opcja, żeby była źle podpięta a komp nie wywalał błedów? :)
skolopendra
19-04-12, 19:13
niedawno wymieniona na ngk
z allegro za 70 zł ?
a to są takie?
używkę mam od znajomego ale jemu bez problemu na niej goniło :F
przełoże sonde i obadam :)
Podłaczę się pod temat( i uwierzcie że szukałem) ale nt rozrządu a mianowicie czy do ustawienia rozrządu(źle na ząbkach) bedzie potrzebny nowy pasek? bo jedni mówią że tak inni że nie i o,a nie chcężeby mechanik ściągnął ze mnie niepotzrebne pieniądze za pasek
nt rozrządu a mianowicie czy do ustawienia rozrządu(źle na ząbkach)
Jeżeli punkty były nie prawidłowo ustawione i pasek był przestawiony o ząb,ew dwa i pasek nie zrobił swojego limitu, to wystarczy prawidłowo ustawić i po sprawie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.