PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z układem chłodzenia !!



Pawel
25-06-07, 15:27
Strasznie dziwna rzecz, jak się silnik rozgrzeje wypluwa mi płyn chłodzący z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego, co prowadzi do tego ze brakuje płynu w chłodnicy i silnik się grzeje.

Czy może być to spowodowane jakąś nieszczelnością układu chłodzenia czy jest to uszczelka pod głowica (wołałbym żeby nie) a może cos innego, jakieś pomysły? Jak to sprawdzić?

Pozdro
Paweł

rem36
25-06-07, 17:35
uszczelka pod glowica

Efyr
25-06-07, 21:22
A spotkał się ktoś z czymś takim, że płun chłodzący powolutku znika ze zbiorniczka wyrównawczego - jakieś 2 cm poziomu po na ok 600 km?

mighty
25-06-07, 22:54
A spotkał się ktoś z czymś takim, że płun chłodzący powolutku znika ze zbiorniczka wyrównawczego - jakieś 2 cm poziomu po na ok 600 km?
albo chlodnica dziurawa, albo jakis wężyk.

Efyr
26-06-07, 00:28
A spotkał się ktoś z czymś takim, że płun chłodzący powolutku znika ze zbiorniczka wyrównawczego - jakieś 2 cm poziomu po na ok 600 km?
albo chlodnica dziurawa, albo jakis wężyk.
Idzie całkowicie wykluczyć, że to uszczelka, skoro tak małe ilości?

mighty
26-06-07, 11:52
najlepiej obejrz pod maską czy masz wszystko szczelne, na uszczelke bym raczej nie stawiał.

luniz
30-07-07, 21:20
wymien korek do chlodnicy i bedzie gut

sadam
30-07-07, 22:51
uszczelka pod glowica
a to niepowinien wtedy dymic?


A spotkał się ktoś z czymś takim, że płun chłodzący powolutku znika ze zbiorniczka wyrównawczego - jakieś 2 cm poziomu po na ok 600 km?


lbo chlodnica dziurawa, albo jakis wężyk.
albo pomopa wody (jak to jest w moim przypadku)

BurnOuT
01-08-07, 09:44
Pawle puszczasz tak ładne dymki niebiesko-białe, że niestety ale na 99% jest to uszczelka pod głowicą.

Ja sam ostatnio spanikowałem, bo miałem jakieś dziwne wahania płynu chłodniczego a potem stoje w korku, coś ciepłe te powietrze leci z nawiewów, patrze na temp. a tam 2/3 skali :(

Nowy termostat załatwił sprawe :d

Lcfr
08-08-07, 18:05
wymien korek do chlodnicy i bedzie gut


od tego wypadałoby zacząć- to najtansze rozwiazanie (nawet podmiana na 1 dzien z kumplem itp)

ale ja stawiam, na podstawie swoich dowiadczen, że ten pan ma racje :)


uszczelka pod glowica

choc to wcale nie jest konieczne

Pawle puszczasz tak ładne dymki niebiesko-białe, że niestety ale na 99% jest to uszczelka pod głowicą.



mozna miec walnieta uszczelke..
nie dymic na biało
nie miec oleju w płynie i odwrotnie
sam tak mialem ...

sadam
08-08-07, 19:32
nie dymic na biało
nie miec oleju w płynie i odwrotnie
sam tak mialem ...
to jak stwierdzic objaw wtedy i skad wiadomo np ze to uszczelka skoro plyn nie ubywa a tutaj tylko wypluwa i czemu wypluwa

LIO
09-08-07, 13:52
cisnienie z komory spalania poprzez nieszczelnosc w uszczelce, wywala plyn do zbiorniczka. W innym wypadku plyn moze dostawac sie z plaszcza wodnego do cylindra i spalac sie, w efekcie jest bialy dym. Innym razem moze walnąc w miejscu obok kanalu olejowego, gdzie bedzie sie mieszac.

Generalnie, jesli wywala plyn i nie dymi, to zaczac od korka chlodnicy, a potem od termostatu, jesli obie rzeczy sie wykluczy to pozostaje uszczelka glowicy !!

luniz
09-08-07, 14:12
Tak jak mówi Lio . Czasami zdarza się, że korki chlodnicy nie trzymaja cisnienia, a wtedy plyn z ukladu bedzie wyrzucany przez zbiornik wyrownawczy. A termostat moze miec juz swoj przebieg i np. dzialac dobrze ale nie zamykac i nie otwierac do konca czego kosekwancja bedzie moze nawet niezauwazalne troche za dlugie grzanie sie ukladu - silnika, i niewystarczajacy przepływ cieczy na cieplym silniku ktory bedzie skutkowal podnoszeniem sie temperatury calego ukladu - wiec takze i cisnienia :speszony:

kozik555
09-08-07, 15:16
Ja mam troche inny problem bo jak silnik ostygnie po jezdzie to po paru godzinach wąz dolny jest tak wessany jak zapale silnik i troche sie nagrzeje to juz jest ok najlepij to po nocy widac jak juz silnik jest zimny wtedy po odkreceniu korka chłodnicy puszcza korek nie jest oryginalny bo kupiłem go razem z chłodnicą pisze na nim 1.1 tak jak na starym od starej chłodnicy co to moze byc ?

luniz
09-08-07, 15:46
to jest cisnienie, w hondach generalnie jest 1.1 - wymien korek i objawy zasysania weza powinny zniknac.

b0mbeleQ
18-10-07, 23:18
sory ze odgrzebuje ;) ale mam podobny problem. z tym ze mam wiecej płynu w zbiorniczku niz w chlodnicy plus piana w chlodnicy i ten plyn w zbiorniczku jakis taki tłusty. czy to uszczelka??

luniz
19-10-07, 07:43
jesli masz olej w plynie to wszystko wskazuje ze niestety tak..

Marekk81
21-10-07, 18:09
odkręć korek tam gdzie sie wlewa płyn do silnika, i zobacz czy od spodu ten korek nie ma białych plamek jakis. jak ma to uszczelka pod głowica. :(