Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Stuki w przednim zawieszeniu na delikatnych nierównościach.



s3kawek
25-06-07, 09:26
Opisze swoje wnioski, może się komuś przyda.

Objawy:

Jak jechałem po delikatnych nierównościach, małych kocich łbach to słychać było takie głuche stuki strasznie irytujące, tak jakby coś się poluzowało w zawieszeniu i się telepało. Na początku myślałem że to mogą być końcówki ale jak ruszałem kierownicą prawo/lewo to nic nie stukało bo co się później okazało sworzeń w końcówce drążka stukał góra/dół a nie na boki. Postawiłem na sworznie dolne, kupiłem i się okazało że sworznie są ok a końcówki są wywalone. Oczywiście rajd po mieście i udało się kupić końcówki 555.

Jak sprawdzić:

Potrzebujemy kogoś kto będzie szarpał kołem. Podnosimy auto, kolega łapie za koło w poziomie (jedna ręka z lewej a druga z prawej strony) i energicznie rusza tak jakby chciał skręcić koło (prawa od siebie a lewa do siebie i odwrotnie). Druga osoba ściska palce na osłonie sworznia który siedzi w końcówce drążka. Jeżeli czuć luz, stuki itp to do wymiany.

Koszty:

Końcówka drążka 555 to 60 zł za sztukę + 80 zł wymiana.
Wymieniać samemu nie polecam bo i tak trzeba zrobić geometrie. Nie wiem jak gdzie indziej ale facet policzył mi za wymianę i geometrię 80 zł czyli tyle ile za samą geometrię.

Teraz aż się przyjemnie jeździ, żadnych stuków, drgań i kierownica tak fajnie "twardo" pracuje.

mAgik
25-06-07, 12:21
Mnie chyba czeka taka sama wymiana.
Dzięki za poradnik,a przy okazji jak możesz (bo widzę, że też z Wawy jesteś) daj namiar na sklep gdzie ją kupowałeś i na mechanika, bo rzeczywiście nie dużo zapłaciłeś.Pzdr

s3kawek
25-06-07, 12:36
Mnie chyba czeka taka sama wymiana.
Dzięki za poradnik,a przy okazji jak możesz (bo widzę, że też z Wawy jesteś) daj namiar na sklep gdzie ją kupowałeś i na mechanika, bo rzeczywiście nie dużo zapłaciłeś.Pzdr

Ale robiłem nie tu, tylko na dolnym sląsku przy okazji odwiedzin rodziców, właśnie dlatego że taniej. Końcówki kupiłem w sklepie z częściami do japończyków we wrocławiu.

majsterus
25-06-07, 14:34
jeżeli wkręcasz na taka sama głebokość jak był stary i końcówki są takie same jak stare to po co robić geometrię???
no chyba, że opony drze i ściąga.

s3kawek
25-06-07, 14:58
jeżeli wkręcasz na taka sama głebokość jak był stary i końcówki są takie same jak stare to po co robić geometrię???
no chyba, że opony drze i ściąga.

A skąd wiesz końcówki są identyczne?

mirasek
25-06-07, 20:50
jeżeli wkręcasz na taka sama głebokość jak był stary i końcówki są takie same jak stare to po co robić geometrię???
no chyba, że opony drze i ściąga.

:coo:
Raczej nigdy nie wychodzi tak samo. Zawsze trzeba sprawdzić geometrie.

majsterus
26-06-07, 08:20
od tego żeby stwierdzić czy kocówki są takie same masz oczy i takie urządzenie, które nazywa się suwmiarką. mierzy z dokładnością 0,01mm.
A jak już koniecznie chcecie ruszać geometrię to można to sprawdzić listewkami.

a tak poważnie eksperci to co pierwsze wysiada w przednim zawieszeniu?
sworzeń góra?
sworzeń dół czy końcówki drążków
bo mi lekko puka przy zjeżdżaniu na wstecznym z np 5cm nierówności
i przy jeżdzie po kocich łbach tez puka delikatnie.

s3kawek
26-06-07, 09:23
od tego żeby stwierdzić czy kocówki są takie same masz oczy i takie urządzenie, które nazywa się suwmiarką. mierzy z dokładnością 0,01mm.
A jak już koniecznie chcecie ruszać geometrię to można to sprawdzić listewkami.

Człowieku, mamy XXI wiek a Ty się chcesz listewkami bawić :d
Co kto lubi, ja zrobiłem i mam spokój. Twoj błąd to zryte opony - nie opłaca się.


a tak poważnie eksperci to co pierwsze wysiada w przednim zawieszeniu?
sworzeń góra?
sworzeń dół czy końcówki drążków
bo mi lekko puka przy zjeżdżaniu na wstecznym z np 5cm nierówności
i przy jeżdzie po kocich łbach tez puka delikatnie.

To trzeba by ranking zrobić. Złap koło na górze i poruszaj do i od siebie i jak stuka to górny sworzeń (a może i dolny też) jak zrobisz tak jak pisałem wyżej to drążki.
Ja tez miałem tak że jak zjeżdżałem na skręconych nawet z małego stopnia to było stuknięcie.

Konrad84
26-06-07, 10:27
Ja ostatnio wymieniałem końcówki. Kupiłem MOOG w FOCIE po 106 zł od sztuki, możliwe że 555 są lepsze. Zrobiłem geometrię, według mnie zawsze gdy dotyka się do zawiasów powinno się robić geometrię, przecież to tylko 80 PLN. PZDR.

reXio
26-06-07, 11:34
Przepraszam, nic nie wniose ale text z LISTEWKAMI mnie po prostu polozyl :d

:bicie:

abarth81
26-06-07, 16:36
HEHE "listewkometria"....odnośnie tematu to tez mam takie głuche stuki, obstawiałem maglownice ale moze na początek wymienie końcówki, moze jakiś part number od tych z 555 :hinczyk:

Cairo
26-06-07, 16:56
Ja tez miałem tak że jak zjeżdżałem na skręconych nawet z małego stopnia to było stuknięcie.

i czym to było spowodowane, też drążkiem?

s3kawek
26-06-07, 21:13
Ja tez miałem tak że jak zjeżdżałem na skręconych nawet z małego stopnia to było stuknięcie.

i czym to było spowodowane, też drążkiem?

Na to wychodzi bo teraz cisza, a zjeżdzam w ten sam sposób w tym samym miejscu więc na to wychodzi że to te końcówki.

Numer katalogowy to I14006 i I14007 (prawa i lewa strona ale nie pamiętam który numer to która strona). Ale uwaga, nawet to hatchbacków rocznikowo się te końcówki różniły (przynajmniej tak twierdził koleś w sklepie).

majsterus
26-06-07, 23:30
hehe, wam powiem listewkami dobry mechanik ustawi i sie mi tu nie nabijać prosze!!!

kiedyś byłem na stacji diagnostycznej ażeby sprawdzili mi zbieżność...
super diagnosta wjechał na 'szarpaki" i stwierdził ze wszystko jest ok
a od kiedy geometrię sprawdza sie na szarpakach? pewnie nie miał nawet pojęcia o urządzeniu optycznym z linijkami to ustawiania kąta pochylenia i zbieżności.
więc nie tak do końca jest tak jak piszecie...